Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tää voi olla mahdollista???!

Vierailija
11.11.2011 |

Oon seurustellu 2 vuott, oon 16 ja oon käyttäny koko seurustelun ajan yasmin merkkisii e-pillereitä, enkä ole unohtanu kertaakaan ottaa pilleriä. ehkä kahdesti ottanu tyyliin tunnin myöhässä, mut siitäki on jo aikaa. Oon silti raskaana! Miten voi olla mahollista! Mitä teen???! En tiiä yhtään millä viikolla oon, menkkoja ei oo tullu pariin kuukauteen, luulin että johtu siitä ku oon laihtunu 5 kiloo nyt tässä parin kk:n aikana, mut nyt ne on tullu takas korkojen kera eikä menkat alkanu! tein testin aamulla ja oon raskaana.. Mitä mä teen?? Asun mun poikakaverin vanhempien luona ja mun vanhemmat asuu muulla paikkakunnalla kokonaan. mul on koulu kesken.. oon ysillä. ehdinkähän käydä ysin enneku vauva syntyis? Voisinko edes pitää sen? Mun poikakaveri ei vil tiedä.. kerron sit kun se tulee koulusta. mie en menny tänään kouluun koska en pystyny sen testi tuloksen takii.. Auttakaa..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai juttele poikkiksesi äidin kanssa. Pilsut eivät ole 100 % ehkäisykeino. Harkitse aborttia tarkkaan, mutta tee se heti, jos siihen päädyt!

Vierailija
2/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mun pitää soittaa? Haluun tietää kuinka pitkällä oon tässä raskaudessa enneku kerron mun äidille.. Anopille voisin kertoo mut pelottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai juttele poikkiksesi äidin kanssa. Pilsut eivät ole 100 % ehkäisykeino. Harkitse aborttia tarkkaan, mutta tee se heti, jos siihen päädyt!

En itsekään ole sitä vastaan, mutta ennakkoasenne sinulla näköjään on, että nuori ei voi huolehtia lapsesta. Minkä ikäisenä itse sait esikoisesi? 40?

Vierailija
4/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkällä raskaus on?

Eihän abortti välttämättä ole enää mahdollista jos raskaus pitkällä.

Miten joku voi harrastaa seksiä välittämättä ettei menkkoja ole ollut muutamaan kuukauteen? Todella vastuuntuntoista. Viikkoja äkkiä 16 ja saat antaa adoptioon.

Tälläsiä provoja on sitten ihana lukea!

Vierailija
5/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihminen (oli vanha tai nuori) joka harrastaa seksiä on velvollinen hoitamaan mahdollisen raskauden tai seksitaudin.

Millanen ihminen harrastaa seksiä mutta raskauden tultua ei uskalla siitä kertoa?

Juu: soita neuvolaan HETI niin pääset ultraan pikapikaa koska voi olla että et saa ensiviikolla enää aborttia. Aikaa kainosteluun ei ole enää, sen aika oli silloin kun olit vielä neitsyt: nyt olet raskaana ja vastuussa puuhistasi.

Ei hyvää päivää!

5

Vierailija
6/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan, selitä tilanne ja pyydä aika ultraäänitutkimukseen.

Jos et tiedä mihin neuvolaan soittaa, soita alueesi perhesuunnitteluneuvolaan.

Vierailija
7/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin että luulin menkkojen loppuneen koska laihduin. muutenkin pieni kokoinen ja laiha olen, ja kun laihduin lisää. ne voivat loppua sen takia.. ja minulle on aina sanottu että pillerit on 99prosenttisen varmoja jos muistaa ottaa.. ei tullut mieleen että voisin olla raskaana!

Vierailija
8/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mennyt vuotta myöhemmin kouluun.

vanhemat tietää että harrastettiin seksiä, äiti hankki pillerit minun kans. pystyn kertoa mutta pelottaa. etsin sen numeron ja soitan.. jaiks..

Vierailija
9/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ultrassa voi selvitä kuinka pitkällä olet, mutta neuvolassa yleensä ultralaitteita ei ole. Voit toki myös käydä yksityisellä mutta se maksaa. Sitten mietit asiaa omalta kantiltasi, voisiko sinusta olla äidiksi. 9kk (tai nyt toki hieman vähemmän) on pitkä aika myös tottua ajatukseen äitiydestä. Juttele poikaystäväsi ja muiden tukiverkkojen kanssa, mutta jos vastaanotto todela negatiivista, niin hanki silti muita mielipiteitä esim. muilta nuorilta äideiltä. Netistä löydät. Kyllä vauvan kanssa selviää jos tahtoa on, mutta jos rahkeet ei riitä ja bilevimma painaa niin adoptio parempi vaihtoehto. Anni Sinnemäki sai esikoisensa 17v ja hyvin on urallaan pärjännyt,eikä suinkaan ole ainoa. Tsemppiä!

Vierailija
10/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ole sitä vastaan, mutta ennakkoasenne sinulla näköjään on, että nuori ei voi huolehtia lapsesta. Minkä ikäisenä itse sait esikoisesi? 40?

Minähän sanoin, että HARKITSE ABORTTIA TARKKAAN. En todellakaan ole abortin kannalla ja uskon, että 16 vuotias voi pärjätä lapsen kanssa. En kuitenkaan halua syyllistää tästäkään, jos raskaus on alussa.

Sain itseni ensimmäiseni lähes kolmekymppisenä, kiitos kysymästä. Nyt voit varmaan vähän löysätä sen pipon nyörejä..

Vierailija
11/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin, että HARKITSE ABORTTIA TARKKAAN. En todellakaan ole abortin kannalla ja uskon, että 16 vuotias voi pärjätä lapsen kanssa. En kuitenkaan halua syyllistää tästäkään, jos raskaus on alussa. Sain itseni ensimmäiseni lähes kolmekymppisenä, kiitos kysymästä. Nyt voit varmaan vähän löysätä sen pipon nyörejä..

Näitä lukutaidottomia löytyy. Mietipä, että voitte joskus työskennellä samassa työpaikassa. :0

Vierailija
12/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ihanasta vastauksesta. helpotti todella paljon! ja en biletä. en ole koskaan edes maistanut alkoholia enkä tupakkaa. mut jos pidetään vauva niin se vastuu pelottaa.. ja entä jos teen jotain väärin ja vauvalle sattuu jotain? :(( soitan nyt sinne perheneuvola hommaan..

Vierailija
13/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskukseen tiistaina. vasta... ei jaksaisi odottaa.. pitää tänään kertoa vanhemmille ja poikkikselle ja sen vanhemmille.. pelottaa.. se nainen joka vastasi puhelimeen, kyseli hirveesti kaikkea.. enkä osannu yhtäään vastata että mikä päivä alkoi viimeeks menkat ja millon loppui.. enhän minä muista.. onneksi se nainen oli mukavan oloinen eikä ilkee.. ois varmaan tullu itku..

Vierailija
14/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti matkit muuten nuorten puhetta ("poikkis" jne.), mut kukaan 16-vuotias likka ei puhu "poikkiksen" äidistä anoppina. Oikeesti.

Vierailija
15/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kannattais ihan ekaks mennä kouluterkkarille. Sille pääsisit jo tänään tai viimeistään maanantaina. Mutta puhu nyt ekaks vaikka sun poikaystävälle, jos se järkyttyy niin se on ihan normaalia.

Älä joudu paniikkiin, vaikka onkin viikonloppu tulossa. Tarvitset nyt keskusteluapua, suosittelisin sitä kouluterkkaria ja sitten vaikka äitiä.

Kaikki kyllä järjestyy, tavalla tai toisella.

Tsemppiä sulle!

Vierailija
16/16 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensä sano poikkis. se on vaan lyhyempi. halpoin tietenki sano että kihlattu, kun ollaan kihloissa oltu puolisen vuotta. ja kun mua sanotaan täälä minijäksi ja musta se tuntuu kivalta, että meihin uskotaan niin paljon että voi kutsua sillä nimellä mikä on yleensä vasta myöhemmin niin siks mie sanon poikakaverin äitiä anopiks. tai no siis nimellä mie sitä kutsun mutta kun nimi ei teille kuulu niin siksi anoppi.

Taas yritetään olla niiin viisas ja kertoa jotain sellaisesta ihmisestä jota et tunne. mie sanon ihan miten haluun ja se ei sulle kuulu. onko jotenki vaikee uskoo että 16v voi olla raskana vaikka käytti ehkäsyä ja jolla on asiat hyvin ja joka ei polta. pitää heti epäillä sitä että en olis niin nuori. menkää itteenne semmoset mummot jotka jaksaa valittaa. haen täältä apua tähähn tilanteeseen, en haukkuja ja semmosia kommentteja että en usko jne.