Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä kaalilaatikon, makaronilaatikon, hernekeiton ja maksalaatikon itse?

Vierailija
23.10.2011 |

Entä leipoa kauraleivän?

Minä osaan nuo kaikki.

Mies 37 v.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ikinä ole tehnyt maksalaatikkoa. Olen kyllä harkinnut sen tekemistä. Kaupan valmismaksalaatikkoa inhoan, mutta itsetehty voisi maistua.

Kauraleipääkään en ole koskaan tainnut tehdä vaan kaurasämpylöitä - mutta sama asia.

Musta on aina niin hienoa se että mies osaa kokata. Meilläkin miehen bravuuri on makaronilaatikko. En tiedä miksi se maistuukin miehen tekemänä paremmalta :-)

Vierailija
2/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten osaan nuo kaikki ja paljon enemmän. EIkä se maksalaatikkokaan varmasti ylivoimainen tehdä olis, jos joku vaan meillä sellaista söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernesoppaa ja maksalooraa tosin harvoin tulee tehtyä, koska nuo hankitaan tarjouksista niin edullisesti hätävararuoaksi ja niitä nautitaan vain ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
4/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä valmispurkit todellakaan ole saama asia.

Makaronilaatikkoakin teen joskus, en usein, koska en miellä sitä kunnon ruuaksi.

Kaalilaatikosta en tykkää, siksi en ole sitä tehnytkään, kaalisoppaa olen kyllä.

Maksalaatikkoakaan en ole itse kokeillut, kun luen senkin vähän sellaiseksi ruuan lisäkkeeksi enkä niinkään pääruuaksi.

Mutta tottakai ne onnistuisi!

Meillä miehen bravuuri on kaalikääryleet, nam!

Vierailija
5/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin sitä syödään ehkä kerran kuussa. Mut on se vaan nii npaljon paempaa itse tehtynä. Ja noin puolet halvempaakin, vaikka tarjouksesta ostaisikin. Tosin hernarin hinnat on niin pienet joka tapauksessa, että tosi köyhä pitää olla, ennen kuin sen puolitamisella on väliä.

Vierailija
6/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman reseptiä

mutta nehän onkin tosi helppoja

minäpä osaan myös tehdä sianpää sylttyä joka sekin on helppoa ja herkullista

Vierailija
7/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohden haluan hehkuttaa isääni, jonka tekemä kaalilaatikko oli häkellyttävän hyvää ja perunaviipalelaatikko parempaa kuin äidin tekemä.

Mutta varsinainen isän bravuuri oli imelletty perunalaatikko :) Hämäläisenä hän osasi imellyttämisen taidon mestarillisesti, siinä ei siirappia käytetty.

Isä teki meillä aina kaikki jouluruoatkin. Hän kuitenkin opetteli laittamaan ruokaa vasta leskeksi jäätyään. Tosin tuon perunalaatikon imellytyksen hän hoiti jo äidin aikana.

Vierailija
8/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikon teen aina jouluksi.

Kauraleipää en ole leiponnut, mutta luulisen sen onnistuvan.

Vierailija
9/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin maksalaatikkoon tarvitsisin ohjeen. Mutta sitä en aio ikinä tehdä, koska olen kasvissyöjä. Noita muita tulee silloin tällöin tehtyä kasvisversioina.

Vierailija
10/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 52v

Vierailija
11/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikkoa en ole koskaan tehnyt.

nytkin on herneet turpoamassa huomista hernaria varten.

Vierailija
12/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maksalaatikko ei onnistu. Tulee pahaa, olen luovuttanut.

Vierailija
13/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös oikeasti kaikkia itse omin ei-niin-pikku-kätösin valmistanut. Tietysti, olenhan neljän lapsen äiti. Mutta kyllä meillä enemmän syödään ihan muuta.

Vierailija
14/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei osaa näistä mitään tehdä, eikä yleensä tee ruokaa. Uskoisin kuitenkin, että hän tarvittaessa normaaliälyisenä ihmisenä oppisi.

Vierailija
15/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin maksalaatikosta en ole varma, koska en syö maksaa tai muita sisäelimiä, eli sitä en varmaan osaisi tehdä.

Itsee tehty hernekeitto on mielestäni pahaa (ja vika ei ole kokissa, itse tekemästä en pidä, enkä koskaan ole saanut missään hyvää itse tehtyä hernekeittoa, aino +noissa usein on se että palvilihaa on itse tehdyissä yleensä enemmän mitä kaupan valmiissa) ja siksi en sitä enää tee vaan ostan purkkihernaria.

Kaalilaatikko on suuri herkku, sitä teen usein, samoin makaronilaatikkoa. Kauraleipää osaan myös leipoa, leivon kaiken leivät itse, poislukien ruisleivät.

Vierailija
16/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai!

Vierailija
17/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan myös jauhaa tarvittavan maksan, ja kasvattaa ja kuivatta omat keittoherneet,, jne jne jne..

Vierailija
18/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraleipä olisi noista kenties haastavin jotta siitä saa oikeasti hyvää, pehmeää ja maukasta.

Maksalaatikkoa joiduin tekemeen ulkomailla asuessa niin että se maksa piti itse jauhaa kun ei lihakaupassa tunnettu käsitystä jauhettu maksa.

Ja nythän se on helppo tehdä kun maksan saa jauhettuna. Ihana Suomi!

Vierailija
19/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siihen tarvitsisin ohjeen. Muita teen kyllä. Mieheltäkin varmasti kaikki onnistisi, mutta saattaisi kaivata ohjetta myös maksa- ja kaalilaatikkoon (tietääkseni ei ole koskaan tehnyt ja on muutenkin enemmän ohjeiden perään kuin minä).

Vierailija
20/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin lapseni osaavat kuin se, joka on jo opiskellut elintarvikealaa, ja tarkoitan todella alkuperäisistä aineksista tekemällä.

Vain maksalaatikkoon tarvitsisivat ohjetta, sillä mieluummin teen jauhemaksapihvejä, jos minulla on jauhettua maksaa.

Ja onhan sitä, tällä kertaa hirveä. Väitän, että lapseni (tytöt) saavat kyllä ruuan metsästä pöytään syötäväksi, olipa se sitten nelijalkainen tai mättäällä kasvava. Ja sama juttu kaloissa.

Viljan hankkiminen olisi haastavampaa, kun sitä ei meillä kasva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi