Vastasyntyneen luona käyvät vieraat....
Onko teille käynyt niin, että jollain vauvaa katsomassa käyneellä vieraalla on ollut herpes? Tai oletteko antaneet jonkun pitää vauvaa sylissä vaikka hänellä on sellainen ollut huulessa?
Kommentit (6)
Niin, vauvalla on sinulta saatuja vasta-aineita, silloin kun itselläsi herpes on. Entäs jos minulla ei ole herpestä (luultavasti olen joskus viruksen saanut niinkuin lähes kaikki, mutta ei ole ainakaan oireillut koskaan)ja vieraalla on. Huomaan asian vasta jälkikäteen (kunnon rakkulat), en nähnyt hänen edes pesevän käsiään kun jo nappasi alle viikon ikäisen vauvan syliin. Ehti vaihtaa vaipankin ennen kuin huomasin. Vähän pelottaa...
Eiköhän tämä herpeksen omaava ihminen tajua olla ihan itsekin nuolematta rakasta kullannuppuasi.
jos joku tulis herpesrakkula huulessa mun vastasyntynyttä vauvaani koskemaan.
eikö teidän mielestä siis tarvitse olla huolissaan...? Kyllähän kipeään herpekseen saattaa huomaamattaan koskea ja jos ei pessyt käsiään, sitten käsittelee vauvaa ilman vaatteita. Hyvin innostunut, ehtiväinen nainen. Miksi annoinkaan mennä vaihtamaan vaipan, kun olisin sen itsekin voinut tehdä.
Onko teidän muilla lapsilla/isällä ollut herpes aktiivisena ihan vastasyntyneisyys aikana? Se olisi vähän verrattavissa tähän tilanteeseen. Ovatko he silloin käsitelleet vauvaa normaalisti?
mutta itselläni on ollut huuliherpes kun tyttäreni oli vauva. Ja ihan tuli sylissä pidettyä lasta ja hoidettua. Suukotellut en tietenkään.