Olin pojan 7v kanssa kaupassa tänään
Pojalla oli omat säästönsä mukana ruokakauppareissulla ja ajatteli ostaa Maailman aarteet-lehden. Kassalla kun minä laitoin omiani ostoksiani hihnalle, oli tosi mietteliään näköinen ja sanoi sitten, että vie lehden pois. Ihmettelin mikä tuli. Poika kaivoi viisieuroisensa taskusta ja tiputti sen Punaisen ristin keräyslippaaseen.
Minulla tuli ihan kyynel, kun olin niin ylpeä pikkupojastani.
Kommentit (27)
pojan viiden euron lahjoituksella. Tuskin hänkään. Matkalla pohti, mahtaisiko se riittää huopaan. :)
Mutta tuskin maailmaa olisi pelastettu sillä Maailman aarteet-lehdelläkään. JA uskon, että paremman mielen hän loppuen lopuksi sai näin.
Sitä paitsi, itse arvostan kyllä Spr:n työtä kovasti.
ap
tosin minä olisin sitten ostanut pojalle sen lehden...
Meillä esikoinen voisi hyvinkin tehdä noin.
Kuopus ei.
Hieno Ihmimnen teilllä. Harvinaista.
tuo pieni poika tietää jostai huovista jne.
Tulee olo, että pieni poika murehtii asioista, joista hänen ei tarvitsisi. :/
asiassa, kun on nähnyt mihin kaikenmaailman keräysvaroja menee (olen itsekin saanut "pyytämättä ja yllättäen" esim. tuon Hyvä Joulumieli"-lahjakortin, jota ei voi edes anoa, vaan niitä sitten jaellaan ihan summassa, olen sitä mieltä, että ap:n poika on ihan liian hyväuskoinen ja kiltti. Ei lasten tarvitse tuollaisista huolta kantaa, antakoot ne joilla on varaa.
Hirvittävä summa tuollainen pienistä säästöistä.
Voi miten huomaavainen poika. Muistithan kehua. Ilo kuulla tuommoista. PIdetään hyvää huolta lapsistamme. Hyvä aiheuttaa hyvää :)