Mitkä tämän päivän sisustustrendit on naurettavan junttia 10 vuoden pääästä?
Minä veikkaan, että paneeliverhot ja divaanisohva.
Tosin en tykkää niistä nytkään.
Kommentit (26)
pitää arvata, niin historian tuntien lähes kaikki! Mutta divaanit tuskin kuuluvat tähän ryhmään, niiden historia ulottuu kuitenkin hieman pidemmälle kuin sohvan ja nojatuolien. Tapetit ja värivalinnat on yleensä ne kaikkein huvittavimmat, kun katsellaan vanhoja valokuvia tai sisustuslehtiä, tuplakupla ja lokki eivät varmasti herätä samanlaista ihastusta kuin nyt, viimeksi mainitut eivät kuulu suosikkeihini nytkään...
joten tuskin ihan heti on poissa muodista. Eero Aarnion Tuplakupla on uudempi, vuodelta 2001, mutta ihan varma klassikko.
Tiililadonta laatoituksissa on noin sata vuotta vanhaa, peräisin Pariisin ja Lontoon metroasemilta. Aika vanhaa "muotia" sekin.
Sisustustrendinenät tietävät, että karvalankamatot ovat jo häviämässä ja tilalle on tullut ohuet kudotut villamatot, ulkonäöltään kuin kangaspuissa kudotut. Korkeakiiltoiset huonekalut ja keittiöt samoin ovat ovat hiipumassa, matta on tullut tilalle. Ja sohvat ovat muuttumassa siroiksi, keveiksi ja ohutjalkaisiksi.
joka nykyisinkin näyttää tympeältä.
Ja yhdyn täysin mielipiteisiin "home"-teksteistä ja koko "shabby chic"-tyylistä. Kadotkoon.
Turhake-säilytyskorit ja -laatikot, varsinkin ne joissa lukee "tilpehöörejä" tai "candles". Ai että ne on typeriä.
Askartelupaskartelut kierrätysmateriaaleista, sketsikamaa jo nyt.
No ihan kaikki nykyiset trendit varmaan. Niinhän se aina menee, sillä eihän muuten uudet kalusteet taas myy. Pois menee ainakin nuo L:n muotoiset sohvat, korkeakiiltoiset valkoiset huonekalut ja keittiöiden ovet, karvamatot yms.
Tosin en usko, että 5 v päästäkään ne ovat enää in, mutta eivät ehkä siinä ajassa muutu sentään naurettaviksi.
Itse olen koko aikuisen elämäni eli noin 15 v kerännyt pääsääntöisesti umpipuisia huonekaluja. Eivät ole koskaan varmaan huippumuotia, mutta eivät todellakaan mitään kertakäyttösisustusta. Vaikea kuvitella, että meille tarvitsisi vaihtaa juuri huonekaluja, kun kaikki v. 1997 huonekalutkin näyttää minusta ihan ok:lta nyt. Monet huonekalumme ovat myös antiikkia / talonpoikaisantiikkia tai vastaavaa uudistuotantoa.