Mitä mieltä ravintolasta, jossa ei lapsille omaa ruokalistaa
vaan samaa mausteista ruokaa kuin aikuisillekin, mutta pienemmillä annoksilla ja noin puoleen hintaan aikuisten annoksiin verrattuna? Ulkomaillahan näin saattaa olla, mutta mitä mieltä, jos Suomessa näin? Musta ei hyvä!
Kommentit (72)
ovat sen verran fiksuja, että ovat opettaneet lapset syömään muutakin kuin ranskalaisia ja nakkeja tai spaghetti bolognesea.
Tero
Mä pidän kyllä idioottina sitäkin, joka kotona laittaa lapsille ne nakit ja ranskikset/lihapullat vaikkapa joulupöytään, "kun ei ne kuitenkaan syö jouluruokia".
Meillä lapset eivät pidä näistä tyypillisistä "lasten herkkuruoista", vaikka kyllä meillä kotona niitä nakkeja ja einespullia on tarjollakin toisinaan.
aikuisten listoilta. Ei ole ihmisen ruokaa nakit ja ranskalaiset tai pikkumyyn myrkkykori, jossa on 50 % huonoa rasvaa ja muut ravintoarvoiltaan ala-arvoiset ruuat, jotka yleensä ovat mauttomia ja epäterveellisiä.
Minusta toi on loistava idea! Lapsen makupaletista ei tule ihan naurettavan suppea.
Yleensä kun ne lasten menut pitää sisällään vaan jonkun pizzan ja nakkikioskipöperöä.
Itse lapsena joskus petyin kun laivalla oli lapsille oma noutopöytä ja aikuisten pöydästä ei saanut lapset hakea, ei muuten mitään mutta minä en kamalasti nauttinut mistään nugettimössöstä, nakeista ja lihapullista.
Kaikki saatiin lopuksi onneksi mieleistä ruokaa kun äitini miesystävä taas söi vaan noita lasten "ruokia" niin tehtiin pöydässä lautasten vaihto.
Paljon matkailleena en muuten KOSKAAN aiemmin ole törmännyt tohon, että ei lapsille omaa listaa.
minä taas olen huomannut, että useimmin sitä listaa ei ole lapsille erikseen. Ehkä me syödään ihan erilaisissa ravintoloissa.
Mun käsittääkseni lasten menut on vain jossain rossoissa tms. "ravintoloissa".
Kaikki saatiin lopuksi onneksi mieleistä ruokaa kun äitini miesystävä taas söi vaan noita lasten "ruokia" niin tehtiin pöydässä lautasten vaihto.
Me syödään koko perhe nakki-ranskiskorit kun mennään hienommin syömään. Emme tykkää mistään tortelliineista ja simpukoista, kuten te hienohelmat. :) Nakit ja ranskikset, noms noms!!
lapset syövät aina päälistalta, miksi se lastenlista haittaa teitä?
nakki-ranskiskorit kun mennään hienommin syömään.
Saako kysyä, mikä teidän valinta on, kun menette vähemmän hienosti syömään?
jos siitä huolimatta lapsille saa annoksia myös päälistalta. Näin ei useinkaan ole.
koska tarjoilija tuo poikkeuksetta sen lastenlistan meidan lasten eteen, ja sitten lapset tietysti haluaa syoda sielta kun se on esim. koristeltu muumein (kuten Silja Linen laivalla viime kesana) tai muuten tehty lapsille houkuttelevammaksi... Eli siis siina vaiheessa peli on jo menetetty etta soisivat jotain "tylsalta" aikuistenlistalta.
nakki-ranskiskorit kun mennään hienommin syömään.
Saako kysyä, mikä teidän valinta on, kun menette vähemmän hienosti syömään?
hernekeitto?
Tero
kuin me aikuisetkin. Toki oma ruokalista on bonusta ja antaa ravintolasta hyvän kuvan, ajattelevat siis myös niitä nirsoja lapsia.
että sellaisessa ravintolassa ei useimmiten saa pienempää annosta tavalliselta listalta edullisempaan hintaan. Tietysti voidaan tilata koko annos kalliimmalla, ei siinä mitään, mutta olisi kiva jos olisi puolikkaita annoksia lapsille.
että sellaisessa ravintolassa ei useimmiten saa pienempää annosta tavalliselta listalta edullisempaan hintaan. Tietysti voidaan tilata koko annos kalliimmalla, ei siinä mitään, mutta olisi kiva jos olisi puolikkaita annoksia lapsille.
voittehan te tilata yhden aikuisen annoksen kahdelle muksulle, pyydätte vaan jos voisivat tuoda tyhjän lautasen. yleensä tää onnistuu.
ja se että ei saa puoleen hintaan pienempiä annoksia johtuu siitä että kassajärjestelmään ei ole merkitty mtn ns. lasten annoksia, joten jos hinnasta pitää ottaa puolet pois niin tilityksessä se pitää selventää miksi näin on tehty. ja huomioikaa jos monta kertaa näin tehdään niin ei rytinässä + 10extran kanssa ole järkevää. eli ensiksi muutos/se nappula sinne kassajärjestelmään, sen jälkeen kokit voivat sumplia itse miten tekee lasten annokset ilman hävikkiä.
mutta juu, itseäni ei haittaa lasten lista tai sen puuttuminen. Lapsi syö mitä haluaa. jos ei jaksa koko annosta niin joko mies syö tai sitten vain roskiin. ei me kauhean usein ulkona käydä syömässä niissä hienommissa rafloissa joten eipä haittaakaan jos lapsi ei koko annosta jaksa syödä.
Me syödään koko perhe nakki-ranskiskorit kun mennään hienommin syömään. Emme tykkää mistään tortelliineista ja simpukoista, kuten te hienohelmat. :) Nakit ja ranskikset, noms noms!!
mitä te sitte himassa syötte??? pettua?
että on lastenlista. Vaikka lapset syövät monipuolisesti,niin jos haluavat nakkeja&ranskalaisia ravintolassa niin se heille suotakoon.
miksi se lastenlista haittaa teitä?
Esimerkiksi nakit ovat erittäin epäterveellistä syötävää lapselle.
miksi se lastenlista haittaa teitä?
Esimerkiksi nakit ovat erittäin epäterveellistä syötävää lapselle.
haluaa niitä ravintolassa syödä? Meidän terveyttä ei tuollainen muutaman kerran vuodessa nakkien syöminen vaaranna. Eikä se ole aliarvioimista, jos lapsi tykkää niistä nakeista.
minä taas olen huomannut, että useimmin sitä listaa ei ole lapsille erikseen. Ehkä me syödään ihan erilaisissa ravintoloissa.