Nyt pääsisin firmaan mihin olen haaveillut - järkyn huonolla palkalla. Menenkö?
Olen siis ajatellut pitkään että olisi kiva olla töissä yhdessä isossa arvostetussa talossa. Toimiala kiinnostaa, luulen myös että viihtyisin siellä.
Työmatkakin suht ok, arviolta ehkä 30 min. (20-40 min., ruuhkatilanteesta riippuen)
Palkka vaan niin huono, etten ole niin huonoa saanut lähes 10 vuoteen!!!
Käteen jäisi enemmän rahaa työttömyyspv-rahalla ollessa!!
Mutta otanko riskin... tarkoitus olisi että voisin edetä siinä talossa kun sopivia paikkoja aukeaa... jolloin palkkakin kasvaisi kai vähitellen. (Tosin se että pääsisin samaan tasoon kuin mulla ollut ennen hoitovapaatani edellisessä paikassani, ei siellä totetuisi hyvä jos koskaan...)
Saisin myös toisen paikan, jossa palkka 850 eur parempi bruttona, mutta sinne on pitkä työmatka 1h/suunta. Jos kuljen autolla, joudun maksaa parkinkin ehkä itse n. 200 eur/kk. Ja kestää silti ehkä 45-55 min. per suunta.
Tuntuu kovin raskaalta yhtälöltä pienten lasten kanssa.
Lisäksi odotan tietoa yhdestä kolmannesta paikasta, joka olisi kiinnostavuudeltaan aika ok, palkka ihan hyvä, lyhyt työmatka... MUTTA sieltä ei tod.näk. päätökset tule tarpeeksi pian, että voisin jäädä niitä odottamaan. Mun on siis tod.näk. pakko valita noista kahdesta ekasta.
Mun on pakko siis päättää huomiseksi.
Toimialana siis se eka kiinnostaa mua eniten.
Tosin kaikki on sinänsä ihan kiinnostavia aloja.
Kommentit (45)
entäs talvella kun kaikki jämähtää ja talvea kestää ja kestäää...
ota ykkönnen ja lähde kolmoseen jos natsaa.
Missä toimialassa noin huonosti tienaa?
entäs talvella kun kaikki jämähtää ja talvea kestää ja kestäää... ota ykkönnen ja lähde kolmoseen jos natsaa. Missä toimialassa noin huonosti tienaa?
vaikkakin mukamas asiantuntija tehtävissä.
Mutta jos lupaan jotain ja sitoudun johonkin, olisi se pidettävä. Just tän firman kohdalla siis tuo "lähde vaan jos parempi matchaa" ei oikein ole kohdallaan... tulen luultavasti tulevaisuudessa törmäämään firmaan vielä monta kertaa niin että ovat asiakkaitani, jos en siis mene sinne nyt töihin.
ap
Jos on vähääkään kokemusta, edes valtiolla. Kyllä toi kahden tonnin palkka on aika sihteeritasoa.
En oikein pysynyt kärryillä että kuinka pitkiä nuo työsuhteet olisivat, ja kuinka varmoina niitä voi pitää (nykytilanne huomioon ottaen).
Mutta kyllä sua varmasti jäisi vaivaan se eka paikka, kun firmasta kerran olet haaveillut. Ja lapsesi tarvitsee sinua nyt kun ovat pieniä. Ja mikä "parasta", Suomessa pidetään huoli että työtä tekemällä ei rikastu, vaikka olisikin hyvä palkka.
Ota ykkönen. Voithan vielä sanoa niille, että sulla on ehkä tiedossa paremmin palkattu pesti, mutta haluaisit heille - voitaisiinko palkasta neuvotella vielä. Esim. Pari kuukautta tuolla paskalla palkalla ja sit min. 300 lisää.
Jos on vähääkään kokemusta, edes valtiolla. Kyllä toi kahden tonnin palkka on aika sihteeritasoa. En oikein pysynyt kärryillä että kuinka pitkiä nuo työsuhteet olisivat, ja kuinka varmoina niitä voi pitää (nykytilanne huomioon ottaen). Mutta kyllä sua varmasti jäisi vaivaan se eka paikka, kun firmasta kerran olet haaveillut. Ja lapsesi tarvitsee sinua nyt kun ovat pieniä. Ja mikä "parasta", Suomessa pidetään huoli että työtä tekemällä ei rikastu, vaikka olisikin hyvä palkka. Ota ykkönen. Voithan vielä sanoa niille, että sulla on ehkä tiedossa paremmin palkattu pesti, mutta haluaisit heille - voitaisiinko palkasta neuvotella vielä. Esim. Pari kuukautta tuolla paskalla palkalla ja sit min. 300 lisää.
ja palkka tuota tasoa. Mutta minkäs teet... ja neuvotella ei tosiaan voi - tai siis olen jo neuvotellut ja perustellut ja vaikka mitä, ja esimies + hänenkin esimies kai puoltaa edes vähän parempaa, mutta ylin johto oli ollut tiukka (joka ei ole tavannut mua). Ja tietenkään he ei voi maksaa samaa työtä tekevälle hirveästi enemmän kuin muillekaan - yrityksessä on siis paljon samala nimikkeellä olevia henkilöitä.
Aluksi siis 6kk määräaika. Siinäkin riskiä... toisaalta en mä noin huonolla palkalla jäisi sitäkään "itkemään"; kyllä se olisi silti ihan hyvää kokemusta cv:hen jos muuta pitäisi etsiä.
Toisaalta mahdollisuutena on uranousu talossa (tosin palkat siellä ei mitään huipputasoa tule olemaan varmasti ikinä).
Mutta haluaisin kyllä myös työn jossa oikeasti viihdyn - tämä voisi olla se, siltä ainakin tuntuu.
Ajattelisin tuota alkua siellä vähänkuin "trainee"-jaksona.
Olisi kuitenkin vähän "uusi alku" mun uralle vähän erityyppisissä hommissa kuin ennen, ja jotain mitä koen että olisi enemmän mun juttu.
Toisaalta - jos tuo työ ei jatkukaan 6kk jälkeen ja jään työttömäksi, se alentaa mun ansiosid. pv-rahaakin aika paljon (kun nyt se laskettaisiin sen paikan mukaan joka mulla oli ennen hoitovapaata, jossa oli tosi hyvä bruttopalkka autoetuineen ja bonuksineen jne. Tosin todella 6kk joudun olla silti ilman mitään rahaa, ja en haluaisi tätä aikaa kotonakaan vain olla; olin muutenkin ajatellut hakea vaikka ihan assarinimikkeellä olevia paikkoja jos ei muuta olisi löytynyt.)
ap
joskus työtä, mikä ei kuitenkaan ihan ollut mun juttu, ja hainkin uutta työtä vähän väliä (kunnes jäinkin äitiyslomalle)... ja sekään ei ollut kivaa, ei siinä se palkkakaan lohduttanut.
Toisaalta - tuo tarjottu palkka on kyllä niin pieni että todella saa alkaa laskea tiukkaan pärjääkö...
no, kai sitä voi hakea sitten muuta.
Mutta JOS saan mahdollisuuden valita vielä 1 tai 3 välillä, tulee vaikeaa. 2:n hylkään.
1 todella kiinnostaa.
Mutta järjellä - 3 paljon lähempänä, palkka n. 1000 eur enemmän, parempi taso (ei tarttis mennä alaspäin uralla), tehtävänkuva muutenkin mitä haluan tehdä - vain toimiala ja ehkä firmakin vähemmän kiinnostava kuin 1, mutta lukeutuu kuitenkin niihin paikkoihin missä olen aiemminkin "haaveillut", että voisin olla töissä.
Tosin tuskin siis pääsen valitsemaan, koska pakko päätää... 3 ei varmaan päätä ihan näin pian, saattaa myöhästyä 1-2 päivällä :(. Ja EN voi polttaa siltoja 1:een.
ap