Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pääsisin firmaan mihin olen haaveillut - järkyn huonolla palkalla. Menenkö?

Vierailija
19.10.2011 |

Olen siis ajatellut pitkään että olisi kiva olla töissä yhdessä isossa arvostetussa talossa. Toimiala kiinnostaa, luulen myös että viihtyisin siellä.

Työmatkakin suht ok, arviolta ehkä 30 min. (20-40 min., ruuhkatilanteesta riippuen)

Palkka vaan niin huono, etten ole niin huonoa saanut lähes 10 vuoteen!!!

Käteen jäisi enemmän rahaa työttömyyspv-rahalla ollessa!!

Mutta otanko riskin... tarkoitus olisi että voisin edetä siinä talossa kun sopivia paikkoja aukeaa... jolloin palkkakin kasvaisi kai vähitellen. (Tosin se että pääsisin samaan tasoon kuin mulla ollut ennen hoitovapaatani edellisessä paikassani, ei siellä totetuisi hyvä jos koskaan...)

Saisin myös toisen paikan, jossa palkka 850 eur parempi bruttona, mutta sinne on pitkä työmatka 1h/suunta. Jos kuljen autolla, joudun maksaa parkinkin ehkä itse n. 200 eur/kk. Ja kestää silti ehkä 45-55 min. per suunta.

Tuntuu kovin raskaalta yhtälöltä pienten lasten kanssa.

Lisäksi odotan tietoa yhdestä kolmannesta paikasta, joka olisi kiinnostavuudeltaan aika ok, palkka ihan hyvä, lyhyt työmatka... MUTTA sieltä ei tod.näk. päätökset tule tarpeeksi pian, että voisin jäädä niitä odottamaan. Mun on siis tod.näk. pakko valita noista kahdesta ekasta.

Mun on pakko siis päättää huomiseksi.

Toimialana siis se eka kiinnostaa mua eniten.

Tosin kaikki on sinänsä ihan kiinnostavia aloja.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti sen huonompi palkkaisen, mutta lähempänä olevan paikan. Musta raha ei aina ratkaise kaikkea, vaan silläkin on arvonsa, miten arvelee työssä viihtyvänsä. Lisäksi ainakin itse tekisin vielä niin, et jos se kolmaskin paikka ois myöhemmässä vaiheessa tulossa mulle, niin ilmoittaisin tähän ekaan paikkaan, et olenkin saanut parempi palkkaisen ja pidempi kestoisen työn toiselta työnantajalta, johon hain jo aikaisemmin. Jos he kuitenkin olisivat valmiit muuttamaan työehtoja ja palkkaustani, niin jään heille. Muuten lähtisin esim. koeaikaan vedoten. Kamalaa miten sekava sepustus tästä nyt tuli, mut toivottavasti tajusit mikä mun pointtoi tässä oli ja mille tää sinusta vaikkuttais?

siinä ekassa josta tykkäisin, ei ehkä ole koeaikaa ollenkaan (eikä ainakaan irtisanomisaikaa), kun on määräaikainen.

Ja jos koeajalla lähtisin, olisi se niin huonoa mainetta mulle, etten tiedä voinko ottaa sitä riskiä (ko. firma varmaan tulisi olemaan monessa kohtaa sitten vielä asiakkaani).

Eli pakko sinne olisi sitoutua jos menee.

ap

Vierailija
22/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin suuria korotuksia ei ole tiedossa enää sisäisissä siirroissa, vaikka toimenkuva miten muuttuisi. Valitettavasti.

palkkahaarukat tietyn tasoisille tehtäville.

Eli niiden raameissa varmaan mentäisiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juttu on niin, että et viihdy astetta parempipalkkaisessa työpaikassa ja jos haluat sen alan hommista eroon. Ja etenkin, jos sut palkataan siihen mielenkiintoisempaan hommaan sillä periaatteella, että etenet ja palkka nousee. Loppujen lopuksi joku 200+ heitto palkassa ei ole paljon, jos sillä "maksaa" työyhteisön viihtyvyydestä. Ja toki tunnin työmatka suuntaansa on turhan pitkä jos vaihtoehtona on puolet lyhyempi.

Nää on ilkeitä juttuja valita, varsinkin kun valinta on pakko tehdä noin nopeasti ja jompi kumpi on valittava. Itse varmaan repisin hiuksia päästä sun tilanteessa, mutta sä haluat selvästi ottaa tuon mieluisamman ja pienempipalkkaisen työn vastaan, joten ota ihmeessä!

Vierailija
24/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostatko enemmän rahaa vai vapaa-aikaa? Oletko taipuvainen väsymään helposti vai jaksatko vetää eteenpäin vähilläkin yöunilla? Miten pitkiä hoitopäiviä haluat lapsillesi?

Vierailija
25/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin suuria korotuksia ei ole tiedossa enää sisäisissä siirroissa, vaikka toimenkuva miten muuttuisi. Valitettavasti.

palkkahaarukat tietyn tasoisille tehtäville.

Eli niiden raameissa varmaan mentäisiin.

ap

No tuohan nyt on jo vallan outoa. Tuo kertomasi tarjottu paikkahan alkaa vaikutta ihan joltain ABC-asemalta.

Etkö voisi ajatella soittavasi sinne kolmanteen paikkaan ja kysyä heiltä, missä mennään. Sanot että sinut on valittu toisaalle, mutta asetat heidän tarjoamansa paika etusijalle, jos valinta on kohdistumassa sinuun. Sehän luetaan yleensä vain plussaksi hakijalle, jos on kiinostunut firmasta ja sen paikasta ja soittelee hakemuksensa perään.

Vierailija
26/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin myöhemmin tietää, että mut olisi valittu kolmoseen, niin kävisin ykkösen esimiehen kanssa juttelemassa palkka-asiasta siinä mielessä, että kannattaisiko irtisanoutua koeajalla ja vaihtaa parempipalkkaiseen kolmoseen, vai miten nopeasti he olettaa mun pääsevän haastavimpiin ja parempipalkkaisiin tehtäviin...

Koeaikahan sulla kuitenkin tulisi olemaan? Ja sen puitteissa voit lopettaa, jos paremman saat.

Vierailija
27/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostatko enemmän rahaa vai vapaa-aikaa? Oletko taipuvainen väsymään helposti vai jaksatko vetää eteenpäin vähilläkin yöunilla? Miten pitkiä hoitopäiviä haluat lapsillesi?

arvostan enemmän vapaa-aikaa, mutta kyllä myös rahaa - etenkin kun tuo palkka on NIIN järkyn huono, saisin monessa paikassa n. tonnin enemmän (esim. siinä mistä nyt ei ehkä vastaus tule ajoissa).

Väsyn helposti ja tartten paljon yöunta.

Ja haluaisin että ehtisin olla lastenkin kanssa ennenkuin kasvavat isoksi.

Eli näillä kriteereillä taidan tosiaan ottaa sen ykkösen.

Ainoaksi jää, otanko ykkösen vai kolmosen, JOS tulee tilanne että pystyn valitsemaan (tai kehtaako ykkösen sopimuksesta alkaa pyristelemään irti).

Kolmosen työmatka vain 10 min. Mutta tiedä sitten siitä miten siellä viihtyisi - ja sekin on vähän vanhalla alalla junnaamista, en tiedä pitäiskö tosiaan siirtyä nyt sinne mikä eniten kiinnostaa. Rahan puolesta vaan vähän hullunrohkeaa toimintaa.

ap

Vierailija
28/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siksi, ettet ikinä voi tietää, mihin elämä sua kuljettaa. Ja sä tarvitset rahaa lastesi elättämiseen. Se on vuodessa bruttona 10000 euroa enemmän, ja parkit voit ehkä vähentää verotuksessa. Ja eläkekin on aikanaan parempi, samoin sairauspäiväraha ja työttömyyspäiväraha, jos kuulut liittoon. Enempi rahaa on viisasta, sanoi mummoni mulle, ja olen vuosien varrella huomannut, että oikeassa on. Varsinkin kun musta tuli yh-äiti. Nyt olen iloinen, etten valinnut surkeapalkkaista työtä 10 minuutin matkan päästä.

Ei kannata ajaa itseään köyhyysloukkuun. Toi tunnin työmatka on minusta ihan siedettävä, itsellä menee 1 tunti 10 minuuttia.

Vierailija
29/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkahaarukat tietyn tasoisille tehtäville. Eli niiden raameissa varmaan mentäisiin. ap

No tuohan nyt on jo vallan outoa. Tuo kertomasi tarjottu paikkahan alkaa vaikutta ihan joltain ABC-asemalta. Etkö voisi ajatella soittavasi sinne kolmanteen paikkaan ja kysyä heiltä, missä mennään. Sanot että sinut on valittu toisaalle, mutta asetat heidän tarjoamansa paika etusijalle, jos valinta on kohdistumassa sinuun. Sehän luetaan yleensä vain plussaksi hakijalle, jos on kiinostunut firmasta ja sen paikasta ja soittelee hakemuksensa perään.

eli tässä kohtaa se olisi vain ahdistelua... vastaus tulee ehkä pian (mutten tiedä onko lopullinen, ilmeisesti yksi kierroskin pitää vielä mennä prosessissa), muttei ehkä tarpeeksi pian siihen, kun ykköseen pitää vastata.

Ei se ykkönen nyt ihan mikään abc ole... mutta iso firma jossa näköjään seurataan tessejä myös ns. asiantuntijatehtävissä "konttorilla".

ap

Vierailija
30/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin myöhemmin tietää, että mut olisi valittu kolmoseen, niin kävisin ykkösen esimiehen kanssa juttelemassa palkka-asiasta siinä mielessä, että kannattaisiko irtisanoutua koeajalla ja vaihtaa parempipalkkaiseen kolmoseen, vai miten nopeasti he olettaa mun pääsevän haastavimpiin ja parempipalkkaisiin tehtäviin... Koeaikahan sulla kuitenkin tulisi olemaan? Ja sen puitteissa voit lopettaa, jos paremman saat.

jos koeaika on, että lähtee... mutta käytännössä en haluaisi polttaa siltoja.

Tästä kyllä jo haastatteluissa ylemmän pomon kanssa puhuttiinkin, että se määräaikaisuus pitää sitten olla ja sen aikana ei voi siirtyä mihinkään (edes talon sisällä).

Toisaalta 6kk ei ole kauhean pitkä aika lopulta.

ap

Vierailija
31/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt viitsi ihan tarkkaan laittaa

ap

(ja todellakin mun palkka on alkanut 3:lla ja alkaisikin muissa paikoissa)

Vierailija
32/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi järkyn huono palkka ois mulle helvetin hyvä palkka! Ota ihmeessä se eka paikka!

Vierailija
33/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon sisällä siirtyneet, pienellä palkalla aloittaneet, ovat siellä haarukan alapäässä ja juuri siihen ylempään tehtävään talon ulkopuolelta palkattu sen haarukan yläpäässä. Mitään tonnien korotuksia harvoin tulee kerralla, vaan korotukset on joka tapauksessa tavallaan sidottuja tiettyihin prosentteihin.

palkkahaarukat tietyn tasoisille tehtäville. Eli niiden raameissa varmaan mentäisiin. ap

Vierailija
34/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi järkyn huono palkka ois mulle helvetin hyvä palkka! Ota ihmeessä se eka paikka!

etenkin jos on yli 200t asuntolainaa ja iso perhe... (ja laskenut tietty tulot sen mukaan että ne ois olleet hoitovapaan jälkeen samat kuin sitä ennen).

no, kyllähän sitä kai pärjää, tosin kauhean pitkään tuolla palkalla ei meillä juhlita, mutta jos sen puolen vuoden jälkeen jotain tapahtuisi (eli joko sieltä ei löydykään töitä kun määräaika loppuu tai sitten jatkan siellä sitä samaa hommaa ja odotan ylempää- enköhän mä oo aika vahvoilla sitten kun paikkoja aukeaa)

Jostainhan se pitää aloittaa, jos jossain talossa haluaa kasvaa. Tosin mä oon jo lähemäs 40v että sikäli risoo tässä iässä mennä uralla "alaspäin" melkein 10 vuotta hoitovapaan jälkeen irtisanomisen takia, mutta life is.

ap

Vierailija
35/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kyllä menettelee, mutta sinä päätät.

Mä valmistuin hiljan maisteriksi ja pääsin mukaan yhteen tutkimusprojektiin, jossa palkka myös alle kolmetonnia kuussa.

Ihan olen tyytyväinen, koska työ on haastava ja mielenkiintoinen vaikka palkka koulutukseeni nähden tosi alhainen.

Vierailija
36/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon sisällä siirtyneet, pienellä palkalla aloittaneet, ovat siellä haarukan alapäässä ja juuri siihen ylempään tehtävään talon ulkopuolelta palkattu sen haarukan yläpäässä. Mitään tonnien korotuksia harvoin tulee kerralla, vaan korotukset on joka tapauksessa tavallaan sidottuja tiettyihin prosentteihin.

mutta siellä oltiin kuitenkin sitä mieltä että en ollut heillä ihan täysin valmis niihin ylempiin tehtäviin, joihin voisin sitten kehittyä. Eli pakko kai olla nöyrä.

Ja toisaalta en haluaisi enää tehdä niitä hommia, joista olen aikanaan sitä parempaa palkkaa saanut - liikaa matkustelua ja stressiä.

Ainoa on sitten sen kolmannen paikkavaihtoehdon tyyppiset hommat... (toisaalta kun keräisin tästä kokemusta niin voin varmasti hakea sellaisia myöhemminkin eri firmoista).

Voisinhan ajatella tätä jonain puolen vuoden "koulutusjaksona", eihän sinne pakko ole sen jälkeen jäädä (tai voi tosiaan hakea muuta).

Kun siis puoleen vuoteen en saa mitään rahaa jos kotiin jään.

Ja töiden hakeminenkin alkaa olla jo vähän rasittavaa.

ap

Vierailija
37/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajallakin on hinta. 2t päivässä autossa istumista on paljon!! Etenki jos haluat nähä lapsiaskin. Jos talo kiinnostaa niin on hyvä saada jalka oven väliin.

Tosin olen samaa mieltä kuin joku edellä, helpompi saada lisää palkkaa silloin kun tekee uuden sopimuksen kuin silloin jos siirtyy talon sisällä. Pystyyks palkasta vielä neuvottelemaan ?

Ja vielä, määrä-aikainen sopimus, et voi lähteä kesken sopimuskauden. Koeaika - voit lähteä vaikka samana päivänä.

Vierailija
38/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tulee nousemaan työkokemuksen kautta sekä tehtäväkiertojen ja vastuun myötä.

Itse teen mielenkiintoista työtä lähellä kotia ja pienemmällä palkalla. Tiedän että saisin reilun tonnin enemmän jos jaksaisin lähteä pääkaupunkiseudulle jonne olisi tunnin matka. Nyt työmatka 15 min.

Vierailija
39/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja palkka mulla on noussut 1600€ siitä kuin 8 vuotta sitten aloitin paikassa. Ja välissä olen ollut äityslomalla (2 lasta). Olen tyytyväinen valintaani.

Vierailija
40/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajallakin on hinta. 2t päivässä autossa istumista on paljon!! Etenki jos haluat nähä lapsiaskin. Jos talo kiinnostaa niin on hyvä saada jalka oven väliin. Tosin olen samaa mieltä kuin joku edellä, helpompi saada lisää palkkaa silloin kun tekee uuden sopimuksen kuin silloin jos siirtyy talon sisällä. Pystyyks palkasta vielä neuvottelemaan ? Ja vielä, määrä-aikainen sopimus, et voi lähteä kesken sopimuskauden. Koeaika - voit lähteä vaikka samana päivänä.

siis se joka mut rekrytoi, yrittää neuvotella ylemmälle taholle mulle edes vähän korkeampaa palkkaa, mutta ylempi taho on antanut jonkun tiukan että max. tää (joka ei tod. ole edes sitä 2500...)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän