Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pääsisin firmaan mihin olen haaveillut - järkyn huonolla palkalla. Menenkö?

Vierailija
19.10.2011 |

Olen siis ajatellut pitkään että olisi kiva olla töissä yhdessä isossa arvostetussa talossa. Toimiala kiinnostaa, luulen myös että viihtyisin siellä.

Työmatkakin suht ok, arviolta ehkä 30 min. (20-40 min., ruuhkatilanteesta riippuen)

Palkka vaan niin huono, etten ole niin huonoa saanut lähes 10 vuoteen!!!

Käteen jäisi enemmän rahaa työttömyyspv-rahalla ollessa!!

Mutta otanko riskin... tarkoitus olisi että voisin edetä siinä talossa kun sopivia paikkoja aukeaa... jolloin palkkakin kasvaisi kai vähitellen. (Tosin se että pääsisin samaan tasoon kuin mulla ollut ennen hoitovapaatani edellisessä paikassani, ei siellä totetuisi hyvä jos koskaan...)

Saisin myös toisen paikan, jossa palkka 850 eur parempi bruttona, mutta sinne on pitkä työmatka 1h/suunta. Jos kuljen autolla, joudun maksaa parkinkin ehkä itse n. 200 eur/kk. Ja kestää silti ehkä 45-55 min. per suunta.

Tuntuu kovin raskaalta yhtälöltä pienten lasten kanssa.

Lisäksi odotan tietoa yhdestä kolmannesta paikasta, joka olisi kiinnostavuudeltaan aika ok, palkka ihan hyvä, lyhyt työmatka... MUTTA sieltä ei tod.näk. päätökset tule tarpeeksi pian, että voisin jäädä niitä odottamaan. Mun on siis tod.näk. pakko valita noista kahdesta ekasta.

Mun on pakko siis päättää huomiseksi.

Toimialana siis se eka kiinnostaa mua eniten.

Tosin kaikki on sinänsä ihan kiinnostavia aloja.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä päädyit?

Vierailija
2/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1:een haluan, palkasta viis. Tosin sain lisäaikaa ilmoitukselle huomiseen - eli jos siitä kolmosesta kuuluu jotain.

Tosin 1 kiinnostaisi ehkä silti enemmän pidemmän päälle.

Mutta valinta olisi vaikea - 3:ssa palkka n. 1000 eur parempi ja työmatkakin vielä lyhempi ja ei tarttis mennä uralla "tasolla" alaspäin...

No, mutta varmaan se 3. ei lopullista päätöstä näin pian saa tehtyä... eli ei tartte sitten "valita".

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran (ja pääsin) ns. esimieskoulutukseen. Mutta plakka oli törkeän huono ja olisi ollut ainakin 2 vuoden ajan . Markka-aikana joku 5-6000 markkaa..

No menin Nokialle jossa aloittelija sai sillloin jotain 19 000 markkaa

Vierailija
4/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko sä töissäsikin tuollainen veivaaja?

Vierailija
5/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä enemmän sun ongelmaa.

Asiantuntijatehtäviä hyvällä cv:llä tovin hakeneena en itse ole tärmännyt moiseen ongelmaan, että pitäisi ihan monesta yhtäaikaa valita. Miten monta hakua / haastattelua sulla on ollut? Jos olet noin pätevä, mikä mielikuva tästä syntyy, niin älä nyt hyvä ihminen ehdoin tahdoin alenna uraasi / palkkatasoasi. Ja mitä ansiosidonnaiseen tulee, ne määräaikaiset lempataan ensimmäisten joukossa, jos ja kun taloustilanne huonommaksi muuttuu.

Vierailija
6/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä viestissä laukaisema kommentti, että saisi työttömänäkin enemmän rahaa kuin tuosta huonopalkkaisesta paikasta. Ja kun AP vielä kertoi, että palkka olisi 2000-2500 euroa / kk, niin täytyy todeta, että aika tosi kova palkka AP:lla on ollut aiemmin, jos työttömyyspäiväraha on enemmän kuin 2500 euroa. Ansiosidonnaista päivärahaakaan kun ei lasketa ihan täysimääräisestä bruttopalkasta (vaikka useimilla se käsitys onkin), vaan laskennassa otetaan huomioon palkka täysimääräisenä vain tiettyyn rajaan asti, sen jälkeen iskee tiukat leikkurit. Itse olin aiemmin tänä vuonna hetken työttömänä ja sain ansiosidonnaista n. 1800 euroa (bruttona), palkka oli kuitenkin ollut 4500 euroa... Eli ei lähellekään sitä 60-70 prosenttia palkasta, mikä ansiosidonnaisen aina mainostetaan olevan.

Vierailija
7/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ansiosidonnaista käteen 1110e, kun bruttopalkkani oli ollut 1675e.

Vierailija
8/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkoihin, suurimpaan osaan en päässyt edes haastatteluun.

Haastatteluun pääsin 6:sta avoimesta paikasta, joista 2 oli samaan taloon - niistä sitä "ylempää" hommaa en nyt saanut, sen "alemman" saisin ja kiinnostaisi (tähtäimenä sitten edetä niihin "ylempiin" hommiin).

Muut: yhteen siis oisin päässyt, yhdestä paikasta tuli kiitos ei, yhdestä vielä odotan tietoa (2 kierrosta jo menty), ja yhteen en varmaan sitten enää jatka prosessissa vaikka jatkoon pääsisinkin, kun päätös pitää tehdä jo.

ap

Vierailija
9/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä viestissä laukaisema kommentti, että saisi työttömänäkin enemmän rahaa kuin tuosta huonopalkkaisesta paikasta. Ja kun AP vielä kertoi, että palkka olisi 2000-2500 euroa / kk, niin täytyy todeta, että aika tosi kova palkka AP:lla on ollut aiemmin, jos työttömyyspäiväraha on enemmän kuin 2500 euroa. Ansiosidonnaista päivärahaakaan kun ei lasketa ihan täysimääräisestä bruttopalkasta (vaikka useimilla se käsitys onkin), vaan laskennassa otetaan huomioon palkka täysimääräisenä vain tiettyyn rajaan asti, sen jälkeen iskee tiukat leikkurit. Itse olin aiemmin tänä vuonna hetken työttömänä ja sain ansiosidonnaista n. 1800 euroa (bruttona), palkka oli kuitenkin ollut 4500 euroa... Eli ei lähellekään sitä 60-70 prosenttia palkasta, mikä ansiosidonnaisen aina mainostetaan olevan.

tietysti olen laskenut viimeisten 34 vk tulot ja katsonut laskureilla mikä pv-raha olisi.

Tietysti BRUTTO olisi töissä vähän parempi kuin pv-rahalla.

Mutta lasken sen niin, että jos olisin kotona pv-rahalla, lapset tekisi pv-kodissa vähän lyhempää päivää jolloin tulisi aika lailla säästöä pv-hoitomaksussa, ja ei olisi matkakuluja töihin. (Eikä työlounaskuluja / "businessvaate"-kuluja, niitä en nyt toisaalta edes laskenutkaan tuossa.)

Eli NETTO tasoittuisi niin, että alle 2500 palkoilla jää se työn tekemisen "ilo" :), ja kokemus tietty karttuu.

ap

eli tietty BRUTTO olisi vähän isompi töissä kuin ansiosidonnaisella

Vierailija
10/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan aika hyvä - se BRUTTOpalkka etenkin, jonka mukaan pv-rahat lasketaan. Siihen kun huomioidaan kaikki luontoisedutkin (kuten autoetu), jotka vielä nostaa palkkaa.

Ja tulihan niitä bonuksiakin varsin kivasti välillä.

Mutta tosiaan, en välttämättä halua nyt tässä kohtaa niin stressaaviin / matkustamista vaativiin töihin, missä saisi niin hyvät palkat.

ap

Vierailija
11/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteekin litomaan, vaikka paremman palkan perään. Olet sitten valmiina apajille.

Vierailija
12/45 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA vaadi joko

1) koeaika (kun tämä on unelmieni talo/työpaikka,ja tämä on niin pitkä määräaikaisuus, jos mahdolllisesti täällä avautuisi jotain muuta jaksonn jälkeen, haluat hoitaa koeaika-asian "samalla"pois ja uskoisin että tämä olisi talonkin etu)...tätä koittaisin ensin

tai

2) kun kyseessä on kuitenkin näin pitkä määräaikaisuus, varmaankin sopii normaali 1 kk irtisanomisaika...ja tämä pitää kirjata työsopimukseen, muutenhan ei määräaikaisesta lähdetä mihinkään

Eli suomeksi, haluaisin varmistaa että jos saisin kunnon töitä kunnon palkalla lähietäisyydellä kotoa, pystyisin ottamaan sen vastaaan.

ja muista: ei sulle siellä kaikkea kerrota, älä sinäkään kerro asioistasi enempää kuin on ehdottomasti tarpeen

itse en haluisi millään ilveellä tunnin työmatkaa

Vierailija
13/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli se toinenkin paikka on jollain tasolla kiinnostava ja mikäli matka -ja parkkikulut ei tee tilanteesta taloudellisesti samanlaista kuin valitessasi ykkösvaihtoehdon. Matkakulut saanet verotuksessa takaisin?

Työttömyyspäivärahaa paskempi palkka ei todellakaan houkuttelisi vaikka paikka olisikin muuten mitä parhain. Varsinkaan jos etenemismahdollisuuksista ja paremmasta liksasta ei ole takeita.

Kumpaan työpaikkaan kallistut?

Vierailija
14/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli se toinenkin paikka on jollain tasolla kiinnostava ja mikäli matka -ja parkkikulut ei tee tilanteesta taloudellisesti samanlaista kuin valitessasi ykkösvaihtoehdon. Matkakulut saanet verotuksessa takaisin? Työttömyyspäivärahaa paskempi palkka ei todellakaan houkuttelisi vaikka paikka olisikin muuten mitä parhain. Varsinkaan jos etenemismahdollisuuksista ja paremmasta liksasta ei ole takeita. Kumpaan työpaikkaan kallistut?

mutta oikeasti - tunti työmatkaa per suunta. Ei houkuttele jos mitään vähänkään lähempää löytyisi.

Käteen jäisi 250-430 eur enemmän siinä toisessa riippuen siitä miten kuljen / maksanko parkin itse jne.

Mutta jotenkin en ole varma viihtyisinkö siellä. Kaikkea ei voi mitata rahassa.

Kun kuulin että saisin sen paikan, tuli tosi voimakas fiilis että voi ei, en halua sitä.

Ja mut otettaisiin sisään tuohon haluamaani taloon nimenomaan sillä ajatuksella, että minussa olisi potentiaalia kehittyä ja saada lisävastuita heti kun tehtäviä aukeaa.

Jos ei aukea, niin kai sieltä aina pois pääsisi - ei se ko. paikan "titteli" cv:ssä pahalta vaikuttaisi. Eli jos haluaisin jatkossa palata sen tyyppisiin tehtäviin mitä olen ennen tehnyt tms., niin kyseisestä paikasta olisi varmaan ihan hyötyä niillä aloilla missä olen pyörinyt...

Ja se antaisi enemmän mahdollisuuksia suuntautua sellaisiin tehtäviin mihin jatkossa haluaisin enemmän suuntautua.

Se toinen paikka ehkä kuitenkin enemmän suuntaisi niihin hommiin, mistä haluaisin pois...

ap

Vierailija
15/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen paikkani päättämisen sopimuksen / karenssien takia vielä puoleen vuoteen... ja tässä olisi aluksi kyse just puolen vuoden määräaikaisuudesta.

Eli sikäli ihan "sama" mitä teen sen puoli vuotta.

Siellä firmassa, missä kauhean pitkä työmatka, en jaksaisi kauhean pitkään viihtyä myöskään kuitenkaan.

Ja ainoa nyt on se kolmas firma missä olisi aika moni asia kohdallaan (palkka, työmatka, toimenkuva - ainoastaan toimiala on vähän niinkuin vain puolikiinnostava), mutta jos/kun ne ei tee päätöksiä tarpeeksi pian niin en oikein voi sitä odottaa.

ap

Vierailija
16/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutusta sinulla on jos on monia aloja millä teet töiä?

Vierailija
17/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti sen huonompi palkkaisen, mutta lähempänä olevan paikan. Musta raha ei aina ratkaise kaikkea, vaan silläkin on arvonsa, miten arvelee työssä viihtyvänsä. Lisäksi ainakin itse tekisin vielä niin, et jos se kolmaskin paikka ois myöhemmässä vaiheessa tulossa mulle, niin ilmoittaisin tähän ekaan paikkaan, et olenkin saanut parempi palkkaisen ja pidempi kestoisen työn toiselta työnantajalta, johon hain jo aikaisemmin. Jos he kuitenkin olisivat valmiit muuttamaan työehtoja ja palkkaustani, niin jään heille. Muuten lähtisin esim. koeaikaan vedoten.

Kamalaa miten sekava sepustus tästä nyt tuli, mut toivottavasti tajusit mikä mun pointtoi tässä oli ja mille tää sinusta vaikkuttais?

Vierailija
18/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se taipuu monellekin toimialalle myynti- ja markkinointitehtäviin :)

ap

Vierailija
19/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin matkat suuntaansa ja ei niin kiva paikka kuin eka vaihtoehto.Mä kallistuisin siihen ekaan.Puoli vuotta, ja mitä sitten ehkä aukeaakaan?

Vierailija
20/45 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin suuria korotuksia ei ole tiedossa enää sisäisissä siirroissa, vaikka toimenkuva miten muuttuisi. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme