Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näistä paheksuisit 17-19v siskontyttösi vieraillessa

Vierailija
17.10.2011 |

olettaen, että hän vierailisi teillä 1-3 kertaa vuodessa 2-6 yötä kerrallaan (kuvittele tilanne). Entä mitkä näistä ovat aivan ilmanmuuta hyväksyttäviä asioita?

- ei laita lakanoita itselleen vaan odottaa, että ne laitetaan hänelle.

- sanoo suoraan, jos ei tykkää jostain suunnitellusta ruoasta, esim "lihapullat ja muusi on musta aika kauheaa", "no, kana on ihan ok mutta en syö sitä pelkkien kasvisten kanssa vaan pitää olla uncle bens-riisiä" jne, kuitenkaan ei pyydettäessä nimeä mitään lempiruokiaan

- jättää lähtiessään likaiset lakanat sänkyynsä ja kenties sängyn sijaamatta

- antaa odottaa itseään todella pitkään aina, kun lähdetään jonnekin

- ei osallistu mihinkään kotitöihin, esim. pöydän kattamiseen, aamupalan laittoon, astioiden laittamiseen tiskikoneeseen

- menee kylään tullessaan isäntäperheen tietokoneelle ja käynnistää sen lupaa kysymättä ja käyttää sitä koko veiarilun ajan kuin omaansa, lupaa kysymättä (omassa puhelimessaan on myös netti)

- nukkuu kymmeneen- yhteentoista. Isäntäperhe herää 5.30-7 välillä.

- valtaa ainoan vessan puoleksi tunniksi- kolmeksi vartiksi kerrallaan

- jää valvomaan isäntäperheen mennessä nukkumaan 23-24 aikaan

- istuu ensimmäkseen tietokoneella tai puhuu meikeistään ja vaatteistaan, ei kysele tai kuuntele muiden kuulumisia

- odottaa, että hänelle maksetaan matkat,. leffaliput, kahvilakäynnit joihin mennään kyläpaikassa ollessa

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatte tytön teille? Tuollaisia kai ne teinit on.

Vierailija
22/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan, että jos minä kutsun vieraan, minä laitan lakanat ja pyykkään pyykit ja tarjoan ruoat ja sisäänpääsyt mihin nyt mennäänkin. Ei meille töihin tarvi kylään tulla, eikä maksamaan. Meillä ei myöskään tarvi nousta tiettyyn aikaan, ellei erikseen ole sovittu.

En tykkää odottamisesta, kun johonkin ollaan menossa, mutta meillä on teinejä kotonakin, joten tiedän, mistä on kyse.

Mut tietokoneelle menoon pitäisi kysyä lupa, eikä siellä ole kohteliasta nuokkua koko aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, en saanut kasvatettua tytärtäni, ihan samanlainen on kotona

ps vieras on vieras, vaikka nuori ja sukulainen olisikin. ainakin meillä

Vierailija
24/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis meille mitään asiaa yövieraaksi. Miksi käy teillä noin usein ja viipyy monta päivää?

Vierailija
25/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin vain kuulla mielipiteitänne. Jotkut noista kiehuttavat miestäni mutta minua eivät. Koetan saada suhteellisuudentajua että mikä on ok ja mikä ei.

Tyttö tulee välillä kutsuttuna, välillä omalla ilmoituksellaan. Meillä on 6kk, 3v ja 7v itsellämme.

ap

Vierailija
26/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te osaatte kieltäytyä hänen itsekutsustaan jos koette liian rasittavana?

Vierailija
27/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutaan anoppi kylään (siivoamaan)

t. jope ruonansuu

Vierailija
28/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on isänsä kasvattama! Jos ei ole kotona opetettu, opeta sinä ystävällisesti, mutta älä vedä hernettä nenukkiin turhaa.

Vierailija
29/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että olisi liian rasittavaa. Haluaisin vain kuulla muiden mielipiteitä, mitkä asiat teistä ovat ihan hyväksyttäviä sukulaisteinin vierailelssa, ja mitkä eivät. Ja kenties teinien äitien mielipiteitä myös.

Tyttö oli meillä viime viikon, kun oli koulustaan lomaa. Siksi kysymys on nyt ajankohtainen. Hyvä mieli vierailusta jäi, mutta nyt on vähän jälkipuintia miehen kanssa.

ap

te osaatte kieltäytyä hänen itsekutsustaan jos koette liian rasittavana?

Vierailija
30/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sängyn sijaamatta jättämistä. Itehän siellä nukkuu ja poislähtiessä sitä on turha sijata muutenkaan, kun lakanat otetaan pois.

Miksi noin huonokäytöksinen tyttö teille yleensä saa tulla?

Vierailija
31/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi aika outoa, jos menisin perheineni viikoksi sukulaisiin kylään ja odottaisin valmiina roat pöytään, lakanat sänkyyn, jälkien siivoamisen... mutta onhan meitä.

kutsutaan anoppi kylään (siivoamaan)

t. jope ruonansuu

Vierailija
32/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan pyytäisin joskus vähän apua vaikkapa pöydän kattamiseen tms ja paheksuisin kyllä, jos ei siihen suostuisi. Ruoasta valittaminen ja isäntäperheen tietokoneella roikkuminen on minusta asioita, jotka 17-vuotiaan pitäisi jo ymmärtää sopimattomiksi, mutta muuten tuo käytös on minusta ihan normaalia nuoren vieraan käytöstä.

Minä oletan, että jos minä kutsun vieraan, minä laitan lakanat ja pyykkään pyykit ja tarjoan ruoat ja sisäänpääsyt mihin nyt mennäänkin. Ei meille töihin tarvi kylään tulla, eikä maksamaan. Meillä ei myöskään tarvi nousta tiettyyn aikaan, ellei erikseen ole sovittu.

En tykkää odottamisesta, kun johonkin ollaan menossa, mutta meillä on teinejä kotonakin, joten tiedän, mistä on kyse.

Mut tietokoneelle menoon pitäisi kysyä lupa, eikä siellä ole kohteliasta nuokkua koko aikaa.

Vierailija
33/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen luvaton käyttö, kylppärin omiminen ja muiden odotuttaminen.

Vierailija
34/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä paheksuisin hieman:

- sanoo suoraan, jos ei tykkää jostain suunnitellusta ruoasta, esim "lihapullat ja muusi on musta aika kauheaa", "no, kana on ihan ok mutta en syö sitä pelkkien kasvisten kanssa vaan pitää olla uncle bens-riisiä" jne, kuitenkaan ei pyydettäessä nimeä mitään lempiruokiaan

- menee kylään tullessaan isäntäperheen tietokoneelle ja käynnistää sen lupaa kysymättä

Näitä taas odottaisin, mutta ne menisivät vieraanvaraisuuden piikkiin, jos näin kävisi

- ei laita lakanoita itselleen vaan odottaa, että ne laitetaan hänelle.

- jättää lähtiessään likaiset lakanat sänkyynsä ja kenties sängyn sijaamatta

Teinit yleensä nukkuvat pitkään, eikä hän varmaan näe mitään syytä herätä teidän kanssanne viideltä (ja jättäähän se teille aikaa olla keskenänne ilman vierasta!), tietenkään ei silloin voi odottaa, että esim. aamiaista tulisi hänen herätessään uudestaan. Samoin jos ei halua maksaa toista mukaan menoihin, niin sitten voi olla menemättä kokonaan. On aika ikävä tilanne tuossa iässä, jos omaa rahaa ei ole ja sitten kuitenkin oltaisiin menossa leffaan, kahville tmv - vaikea luikerrella siitä poiskaan, jos koko muu porukka on sinne menossa.

Vierailija
35/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kutsuu itsensä, ja haluaa esim. leffaan tai mäkkäriin?

ei-ap

Minä oletan, että jos minä kutsun vieraan, minä laitan lakanat ja pyykkään pyykit ja tarjoan ruoat ja sisäänpääsyt mihin nyt mennäänkin.

Vierailija
36/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana laittaa sängyt aina vieraille valmiiksi. Kyllä minä opiskelijalle maksaisin leffaliputkin yms, mutta olettaisin, että matkat maksaisi hän itse tai vanhempansa.

Muuten pidän tuon ikäistä jo niin aikuisena, ettei pitäisi enää olla teinimäistä temppuilua varsinkaan kylässä.

Vierailija
37/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näköjään miehen edellisen suhteen hedelmä. Miestä tuo tuskin häiritsee, mutta sinua näköjään sitäkin enemmän. Kerro tytölle, miten hänen pitäisi olla. Ei hän sitä ilkeyttään tee, ei vain uskalla kysyä sinulta, missä lakanat on, saako auttaa jne., koska olet kaikkitietävä. Ja nyt haet täältä tukea itsellesi, etkä voi sanoa, että kyse on uusperhekuviosta.

Vierailija
38/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 17 (kohta 18v.) tytär ja 16v. poika. Kumpikaan heistä ei käyttäytyisi noin kylässä, vaikka kotona jotain noita teinipiirteitä onkin. Jos mennään kylään, tuon ikäisen pitäisi totta vieköön tajuta käyttäytyvänsä eri tavalla kuin ehkä kotona.

Vierailija
39/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten niin osallituisi tuo teinikin eli

- laittaisi lakanat itse (ottaisin kaapista valmiiksi esille)

- jos ilmoittaa että ruoka on yök niin korjaisin lautasen kaappiin tyynesti

- jos ei ole valmis kun lähdetään niin jäis kyydistä (max 5min odottelua)

- osallistuisi kattamalla pöydän ja korjaamalla sen

- tietokoneessa olisi passu, joten ei käyttäisi sitä ilman lupaa ja luultavasti ei paljoa ollenkaan, kylään ei tulla notkumaan nettiin

- vessan ovesta lähtisi lukko jos ei 5min per käyntikerta riittäisi kun kerran on talon ainoa

- vaatisin jotain rahallista osallistumista myös, en ole hyväntekeväisyyslaitos jatkuvasti

- yhteiseen keskusteluun on välillä osallistuttava

Tinkiä voisin:

- heräämisajasta kohtuudella (ei 10 vielä paha ole)

- jossain määrin nettailua

- likaiset lakanat voisin kerätä samalla kuin omani

t: Ilkee täti

Vierailija
40/99 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei osallistu mihinkään kotitöihin, esim. pöydän kattamiseen, aamupalan laittoon, astioiden laittamiseen tiskikoneeseen

- menee kylään tullessaan isäntäperheen tietokoneelle ja käynnistää sen lupaa kysymättä ja käyttää sitä koko veiarilun ajan kuin omaansa, lupaa kysymättä (omassa puhelimessaan on myös netti)

- valtaa ainoan vessan puoleksi tunniksi- kolmeksi vartiksi kerrallaan

Kahteen viimeiseen puuttuisinkin.

Muissakin tapauksissa paheksuisin, jos asiasta olisi nimenomaan kommentoitu ja jotain pyydetty tekemään ja nuori silti kieltäytyisi.

Mutta muuten, ei kai vieraan ole tarkoitus mennä penkomaan kaapeista lakanoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi