Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en raskaudu?! :(

Vierailija
13.10.2011 |

Olen 25-vuotias nainen, joka jätti e-pillerit pois ennen juhannusta. Nyt siitä asti on esikoista yritetty tähän päivään asti. Viime viikon to tai pe oli tod.näköisesti ovulointi, mutta taidettiin taas "vetää vesiperä", koska kaikki tuntuu kropassa olevan entisellään. Ei minkäänlaisia raskausoireita, joita jotkut kuvailevat.

Mieheni on minua muutaman vuoden vanhempi. Olen yrittänyt olla stressaamatta ja elämäntapani ovat kunnossa lastentekoa ajatellen. Olemme tiivistäneet yhdyntöjen määrää aina, kun tiedän suunnilleen milloin ovuloisin (kierto ei ole aivan päivälleen sama kuin pillereiden kanssa oli) En tupakoi ja satunnaisen alkoholin nauttimisen olen jättänyt nyt kokonaan pois ja urheilen muutaman kerran viikossa.

Tiedän, että tuntuu tyhmältä ajatella, mutta tuntuu kuin tämä olisi jo jokin kirous. Tai että minussa on jokin peruuttamaton vika. Kuinkakohan todennäköistä on, että minussa on synnynnäisesti joku esim. rakenteellinen vika, etten tule raskaaksi?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 32 v ja yritystä päällä vasta 3kk. Vauvahaaveita tosin ollut jo yli 5 vuotta mullakin, joten henkisesti tätä on toivonut jo pitkään ja hartaasti. Muutama kaveri on taas tullut ekalla yrittämällä raskaaksi, samoin siskoni on saanut jokaisen 3 lastaan heti kun ovat "antaneet luvan".

Mä oon käyttänyt ovulaatiotestejä ja heti alkuunsa suosittelen Clearbluen digitaalisia testejä.Jollain halpis liuskilla sain muutaman hailakan viivan, Clearbluella oon kaksi ovista nyt bongannut (tai eihän se satavarmasti tarkoita että ovis siltikään tapahtuu..). Ja yhdynnät on ajoitettu ennen ovista ja oviksen aikaan, jalat nostettu kattoon jne. Mutta ei plussaa vielä.

Onhan se itestäkin vähän naurettavaa tässä vaiheessa surkutella mutta kun oikeesti pelottaa ettei vaan tuu raskaaksi! Ja mulla on endometrioosi joten pelko on sinänsä aiheellinen..Tiedän että olisi paljon parempi kun vaan olisi eikä stressaisi mutta kun ei vaan onnistu olemaan ajattelematta asiaa!!

Endotoveri suosittelee käymään yksityisellä lapsettomuusklinikalla tutkituttamassa myös miehen "tavaran". Ihan vaan, ettei mene vuotta-kahta hukkaan tahkoessa jos on onkin useampi hedelmällisyyttä alentava tekijä samassa paketissa yhdellä parilla. Ei maksa paria sataa enempää. Realismia valitettavasti näinkin ihanan asian sekaan :(

Rutkasti vauvaonnea sinelle ja AP:lle!!!

Vierailija
62/69 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä vaikka heti kun vauvaa haluaa. Valitettavasti se pitäisi tosiaan tehdä yksityisellä koska tuo julkinen sitä vuotta haluaa. Jos peruslabrat (lapsettomuutta ajatellen), ultra ja sisätutkimus + miehen siemennesteen tutkiminen ei tuo lisätietoa niin sitten on ehkä mukavampaa odotella rauhassa.

Muistathan että elämä on todella niin ihmeellistä että joku saattaa yrittää yli 10 vuotta, heittää rukkaset naulaan ja sitten raskautua. Aina jää kohtuullinen prosentti joilla raskautumattomuus jää selittämättömäksi.

T: 25 vuotta seksiä ilman ehkäisyä ja kolme raskautta "vanhemmalla" iällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi "normaali 28:n päivän kierto" on ihan täyttä paskapuhetta, joka on on jostain syystä opetettu teineille peruskoulussa. (ja tietenkin teinit sitten pitävät itseään epänormaaleina kun se nyt saattaakin heitellä muutaman päivän suuntaan tai toiseen) Todellisuudessa aika harvalla semmoinen on ihan luonnostaan. Normaali kuukautiskierto tarkoittaa sitä, että menkat tulee joka kuukausi ja ehkä vieläpä suunnilleen samaan aikaan. Ei ihminen ole mikään kone.

Vierailija
64/69 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse jotenkin pitkään siinä uskossa, etten itse voisi saada lapsia.

Harrastimme seksiä ilman ehkäisyä, muttemme varsinaisesti koskaan "yrittäneet lasta" emmekä halunneet ottaa siitä sen suurempaa stressiä.

Vuosi sitten sattui olemaan (lievästi sanottuna) "intohimoisempaa" aikaa ja harrastimme mieheni kanssa seksiä kuukauden ajan PÄIVITTÄIN. Välillä 3-4 kertaakin päivässä: Ja johan tärppäsi! :D

Nyt meidän perhettämme somistaa pieni ihastuttava prinsessa!

Vierailija
65/69 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tehdä: niitä SAADAAN! Turha stressi pois ja seksiä nautinnolla harrastamaan! Niin ennenkin vanhaan niitä suurperheitä tuli.

Vierailija
66/69 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuloksetonta yritystä vuosi, kipin kapin lääkäriin!

Sitä ennen voi jo käydä itse yksityisellä tarkastuttamassa perusasiat, että kaikki muuten OK.

Kolmekymppisellä ei ole aikaa hukattavaksi.

Jos haluaa saada lapsia enemmän kuin yhden, ei voi odotella raskaaksituloa vuosikausia, loppuu aika kesken.

T: kolmekymppinen esikoista yrittävä, yritystä takana 3 kk

Vierailija
67/69 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on joskus raadollista:

Olen 31 (parin kk:n päästä jo 32). Pelottaa, että olen jo liian vanha saamaan enää lasta.

Tulin vahingossa/huolimattomuutta raskaaksi 24- ja 25-vuotiaana, mutta tein molemmilla kerroilla abortit, sillä en voinut kuvitellakaan muuta. Opinnot olivat kesken, en ollut parisuhteessa enkä muutenkaan halukas äidiksi. (Lähinnä biletin, käytin päihteitä ja elin miten sattuu. "Isäkandidaatti" oli vielä pahempi hampuusi.)

Nyt on elämä hyvällä mallilla, elintavat terveelliset, avomies nuori ja urheilullinen, minulla on vakiduuni ja perheenperustamishaluja, mutta ei. Endometrioosi löytyy, kerran leikattukin. Hormonaalisen ehkäisyn lopetimme 2,5 vuotta sitten. Nyt esikoista toden teolla yritetty 7 kiertoa. Parit ekat kuukautiset itkin, sen jälkeen on lähinnä vaan vituttanut joka kerta ja tekisi mieli luovuttaa...

Mutta kai se on otettava seuraavaksi ovulaatiotikut käyttöön!

Onnea ja voimia kaikille! :)

Vierailija
68/69 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko yrittäneet panna eli harrastaa seksiä?

Vierailija
69/69 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ap kun olet vielä nuori ja jos säännöllinen kierto jne niin olisiko miehelläsi vähän huono sperma.. Vuoden päästä kannattaa tutkimuksiin jos ei tärppää ja miehestä helpoin aloittaa tutkimukset. Luulen, että saatte lapsen ennemmin tai myöhemmin. :)

T. Ekasta kierrosta 29v raskautunut