Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en raskaudu?! :(

Vierailija
13.10.2011 |

Olen 25-vuotias nainen, joka jätti e-pillerit pois ennen juhannusta. Nyt siitä asti on esikoista yritetty tähän päivään asti. Viime viikon to tai pe oli tod.näköisesti ovulointi, mutta taidettiin taas "vetää vesiperä", koska kaikki tuntuu kropassa olevan entisellään. Ei minkäänlaisia raskausoireita, joita jotkut kuvailevat.

Mieheni on minua muutaman vuoden vanhempi. Olen yrittänyt olla stressaamatta ja elämäntapani ovat kunnossa lastentekoa ajatellen. Olemme tiivistäneet yhdyntöjen määrää aina, kun tiedän suunnilleen milloin ovuloisin (kierto ei ole aivan päivälleen sama kuin pillereiden kanssa oli) En tupakoi ja satunnaisen alkoholin nauttimisen olen jättänyt nyt kokonaan pois ja urheilen muutaman kerran viikossa.

Tiedän, että tuntuu tyhmältä ajatella, mutta tuntuu kuin tämä olisi jo jokin kirous. Tai että minussa on jokin peruuttamaton vika. Kuinkakohan todennäköistä on, että minussa on synnynnäisesti joku esim. rakenteellinen vika, etten tule raskaaksi?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä vastaajalla menkkojen kanssa pillereiden jälkeen, ensin oli pieniä heittoja ja sitten usean kuukauden yhtäkkinen täysi "kuiva kausi" eli kuukautisia ei näkynyt ei kuulunut. Raskaustestejä kului mullakin PALJON.

Mulla kesti vuosi pillereiden lopettamisesta että kierto säännöllistyi ja sain ovistikkuun plussan viimein. Sit tulinkin heti raskaaksi. =)

Vierailija
2/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vikaa ei ole löytynyt. Joten älä stressaa tuo on vielä lyhyt aika vaikka pitkältä varmaan tuntuukin. Tsemppiä ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea, kun keskustelu on näin kivasti jatkunut!

Haluaisin sanoa kaikille niille, jotka ovat ilmeisesti pahoittaneet mielensä (tai ovat sitten provoja) siitä, (jotka itse ovat kauan yrittäneet lasta) että nyt minä sitten täällä "kerjään huomiota", OLEN PAHOILLANI.

Varmasti ärsyttää, jos on itse jo vuosia yrittänyt, kun minä vasta kuukausia. Toisaalta minä olen jo vuosia (n. 7 vuotta) suostutellut miestäni tähän projektiin, että ei se kaikilla ole niin yksinkertaista, mitä voisi luulla.

Kaikesta huolimatta suurin osa viesteistä on todella kannustavia, suurkiitos niistä! :)

Olenkin katsellut nuita Clearbluen ovulaatiotestejä ja taidan niitä kokeilla seuraavaksi.

Sille lääkärille vois kyllä mennä, kun on se aikakin tosiaan varattuna. Vaikka vähän kiertoteitä kyllä käyttäen. :) Tuskin se sanoo mitään muuta, kun että se vuos ainakin pitää tuskailla. Joopa joo, on tässä kuulkaa henkisesti taisteltu jo monta vuotta. Ja näihin raskautumishaaveisiin ja ajatuksiin kuuluu myös paljon muita puolia, jotka vielä lisäävät taakkaa ja paineita...

-Ap

Vierailija
4/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos päätät kokeilla niitä ovulaatiotestejä, saat poissuljettua sen, ettei jää ajoituksesta kiinni. Eli sitten kun kaks samanpaksuista (vähintään) viivaa pärähtää, niin silloin tai seuraavana päivänä viimestään hommiin! :D

Vierailija
5/69 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos päätät kokeilla niitä ovulaatiotestejä, saat poissuljettua sen, ettei jää ajoituksesta kiinni. Eli sitten kun kaks samanpaksuista (vähintään) viivaa pärähtää, niin silloin tai seuraavana päivänä viimestään hommiin! :D

ei kai se auta kun tarttua härkää sarvista. :)

Ap

Vierailija
6/69 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vuotta 3kk ennen tärppiä. Aloin syömään vehnänalkioöljyä ja ehdin kuukauden sitä popsia kun raskauduin :)

Vierailija
7/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kehotan olla ahdistumatta. Kaikki eivät tule raskaaksi heti, vaikka mitään varsinaista "vikaa" ei olisikaan. Monet tekijät vaikuttavat.

Suosittelen, että ihan ekaksi kokeilet ovulaatiotestiä. Mulla ainakin ovulaatio olikin vähän eri päivinä, kun laskin olevan.

Ja muuten, jos olisitkin nyt raskaana, ei sulla todennäköisesti olisi mitään oireita.

Vierailija
8/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-1,5v tuloksetta, hakeudutaan hoitoon. Ei siis vielä hätää.

Vierailija
9/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä kerran puoleen vuoteen ja tulin raskaaksi.

Sinun kohdallasi syitä voi olla monia. Voi olla että sinussa tai miehessä on jokin vika, mutta lääkärille vain.. ei se täällä selviä. Stressi vaikuttaa myös ehkäisevästi..

Vierailija
10/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit miettiä miksi et raskaudu. Nyt kaikki on viellä normaalia. Meilläkin kesti vuosi ennen kuin raskauduin. Viimein raskauduin kun heitin hanskat tiskiin ja päätimme olla yrittämättä kun lähetekkin jo hedelmällisyys tutkimuksiin. Eipä ikinä päästy ko. tutkimuksiin. :) Ja ikää oli sillon 21v. ja kaikki edellytykset lähes täydelliset.

Vierailija
11/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte yrittäneet vasta muutaman hassun kuukauden, joten jäitä hattuun ja peittoa heiluttamaan.

Vierailija
12/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä kerran puoleen vuoteen ja tulin raskaaksi.

Sinun kohdallasi syitä voi olla monia. Voi olla että sinussa tai miehessä on jokin vika, mutta lääkärille vain.. ei se täällä selviä. Stressi vaikuttaa myös ehkäisevästi..

Mutta jotenkin silti ottaa hattuun tämän tapaiset kommentit tällaisessa ketjussa.

t. ei ap, mutta samojen ongelmien kanssa painiskeleva

Vierailija
13/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi koet aiheelliseksi kehuskella tällaisessa ketjussa sillä, että harrastat kerran vuodessa seksiä ja silti raskauduit?

Vierailija
14/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olis vielä huolissani. Raskautumisessa on niiiiiin monta asiaa joiden pitää mennä nappiin että onnistuu. Jos kuitenkin nyt jotain haluat selvittää siitä huolimatta, niin kilpirauhasarvot on varmaan ekat mitkä kannattaa tsekata. Mutta siis ei todellakaan vielä ole tarvetta mihinkään tutkimuksiin.

Ja siis todellakin, mitään raskausoireita sulla ei tosiaankaan vielä olis :) Ite olen nyt jo 9. viikolla enkä uskois olevani raskaana ellei testi olis niin kertonu! Joten älä niitä oireita odottele. Tämä on mun 2.lapsi ja kumpaakin yritettiin noin puoli vuotta ennen kun nappas. Ja ajoitettiin kyllä oviksen aikoihin yhdynnät.

Vierailija
15/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppaavista viesteistä! Olen aina tiennyt haluavani lapsia ja koska työskentelen lasten kanssa on ollut tosi vaikeaa se, että omaa ei meinaa kuulua.

Ovulaatiotestejä olen myös harkinnut alkavani käyttää nyt viime päivinä.

Noista raskauden merkeistä tuli mieleeni, että jotkut kirjoittavat tuntevansa jopa ovulaation, mutta itse en voi sanoa, että olisin koskaan tuntenut mitään sellaista. Mieheni kanssa ollaan pidetty tätä asiaa lähinnä kaupunkilegendana tai sitten en ovuloi ollenkaan/kunnolla.

Ensi viikolla pääsen käymään lääkärilla, jonne pääsin valitettuani, harvoin kyllä tapahtuvaa, yhdynnänjälkeistä verenvuotoa. Uskon, että lääkäri käyttää ultraa, joten samalla aion ottaa lastenteko yrityksen puheille ja siihen liittyvät ongelmat.

Sukupuolitaudit testattu, eikä vuoto johdu semmoisista ja samoin papa-koe vasta otettu puhtaasti.

Koska tiedän, että hoitoihin ei pääse ennen kuin on tuskaillut, märissyt huonouttaan ja pettynyt yli vuoden. Aivan kamalan pitkä aika muuten tuo vuosi!!

Vierailija
16/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle nro 9! :)

Toivotan sinulle ihanaa odotusaikaa ja hyvää vointia!!

Jospa mekin sitten joku kaunis päivä...

Vierailija
17/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että miten ne saattaa liittyä raskautumisongelmiin?

Vierailija
18/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että täällä vähintään saatetaan provoilla sillä, että "tulinpa raskaaksi, kun nuuskasin mieheni alushousuja", mutta minua ei haittaa, vaikka joku ihan oikeasti tulisi noin helposti raskaaksi.

En ole kenellekään perheelliselle kateellinen, vaan vilpittömästi onnellinen heidän puolestaan! Jos minulle ei samaa suoda niin en voi asialle mitään.

Meidän "epäonnisten" ei kannata vaivata mieltämme noilla kommenteilla ja eivät ne nyt niin pahoja loppujen lopulta ole. Joka kuukausi alkavat menkat ne vasta ärsyttävätkin!!

T. Ap

Vierailija
19/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista. Eiköhän teilläkin nappaa, pidän peukkuja! Mutta koita ottaa asia ilman stressiä vielä, hyvin harvalla se onnistuu hetkessä.

Vierailija
20/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että miten ne saattaa liittyä raskautumisongelmiin?

mutta jos äidin kilpirauhasen toiminta ei ole kunnossa, voi poikkeavat kilpirauhashormonin määrät estää raskautumisen kokonaan, tai aiheuttaa sikiölle niin vakavat vauriot, että keskeytyy heti alkuunsa. Ystäväpiirissäni on tällainen tapaus, jossa alettiin lapsettomuuden syytä tutkia (oli yritetty reilu vuosi). Ensimmäisenä tutkittiin kilpirauhasarvot. Kun todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja aloitettiin lääkitys, raskautui muistaakseni 3-4 kk kuluttua siitä.

Kannattaa vaikka koittaa Googlata "kilpirauhasarvot ja raskaus" tai jotain vastaavaa, jos löytyis lisää tietoa...