Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en raskaudu?! :(

Vierailija
13.10.2011 |

Olen 25-vuotias nainen, joka jätti e-pillerit pois ennen juhannusta. Nyt siitä asti on esikoista yritetty tähän päivään asti. Viime viikon to tai pe oli tod.näköisesti ovulointi, mutta taidettiin taas "vetää vesiperä", koska kaikki tuntuu kropassa olevan entisellään. Ei minkäänlaisia raskausoireita, joita jotkut kuvailevat.

Mieheni on minua muutaman vuoden vanhempi. Olen yrittänyt olla stressaamatta ja elämäntapani ovat kunnossa lastentekoa ajatellen. Olemme tiivistäneet yhdyntöjen määrää aina, kun tiedän suunnilleen milloin ovuloisin (kierto ei ole aivan päivälleen sama kuin pillereiden kanssa oli) En tupakoi ja satunnaisen alkoholin nauttimisen olen jättänyt nyt kokonaan pois ja urheilen muutaman kerran viikossa.

Tiedän, että tuntuu tyhmältä ajatella, mutta tuntuu kuin tämä olisi jo jokin kirous. Tai että minussa on jokin peruuttamaton vika. Kuinkakohan todennäköistä on, että minussa on synnynnäisesti joku esim. rakenteellinen vika, etten tule raskaaksi?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat varmuuden siitä, ovuloitko edes. Jos muutamassa kierrossa näyttää siltä ettet ovuloi, niin eipä sitä kannata lastakaan koittaa vääntää ilman lääkitystä...

Vierailija
42/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti 1.5-vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen ennen kuin tulin raskaaksi.

Sen jälkeen en ole pillereitä käyttänyt.

Toista raskautta yritettiinkin sitten vain 3kk ja tämä kolmas sai alkunsa ekasta kierrosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kyselen, että miten teidän miehenne suhtautuvat vauvan yrittämiseen ja mahdolliseen pettymykseen kuukausi kuukauden perään?

No meillä mies taitaa olla vaan salaa tyytyväinen, kun en poksahtanutkaan heti raskaaksi:/

Kovasti se kyllä aina lohduttelee, et hätäilen ja stressaan turhia, kun oon usein melkein tippa silmässä ollut, kun menkat alkaa.

Jotenkin mies on kuitenkin musta vähän niin, et kuhan vaan sanoo, eikä sille siitä niin oo väliä, vaikei mulle vielä vuoteen tapahtuis mitään;(

Niin ja pillerit lopetin melkein kymmenen vuoden käytön jälkeen viime talvena. Silloin kävin gynellä ja hän kyllä jo valisti, että kannattaa varautua siihen, että voi mennä useita kuukausia, ennen tärppiä. Ikää mulla kohta 30 v. ja mies vuoden vanhempi.

Vierailija
44/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti 1.5-vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen ennen kuin tulin raskaaksi.

Toista raskautta yritettiinkin sitten vain 3kk ja tämä kolmas sai alkunsa ekasta kierrosta.

7 vuoden pillerien käytön jälkeen toisesta kierrosta raskaaksi, nyt 4 vuotta ilman pillereitä ja 6 kk yritystä takana...

Vierailija
45/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuoden pillerien käytön jälkeen toisesta kierrosta raskaaksi, nyt 4 vuotta ilman pillereitä ja 6 kk yritystä takana...

Ja sit jysähdin 35-vuotiaana raskaaksi ekasta kierrosta ja 37-vuotiaana tokasta kierrosta. Että ei ne pillerit ja ikä välttämättä mitään pilaa...

Vierailija
46/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

29:

mulla oli e-pillereiden kanssa normaali 29. päivän kierto ja nyt parien menkkojen kierrot ovat heitelleet mielestäni yllättävän vähän. Eka kierto pillereiden jälkeen oli 32(vaikkakin tuhnuttelua jo aiemmin), sitten 27 ja 33.

Tästä oikeastaan huomaa, miten vähän vasta yritetty... melkein vois jo sanoa, että nolottaa. *köhöm

Olen miettinyt, että pitäsköhän mun perua jo varattu lääkäriaika ens viikolle?? Jospa se mun yhdynnänjälkeinen verinen vuoto on vaan limakalvoista johtuvaa, koska sitä sattuu harvoin (puolen vuoden sisällä kaks kertaa) ja aika paljon on jo poissuljettu(papa ja sukupuolitaudeista tippuri ja kuppa). Itse siis halusin tuon lääkäriajan vielä lisäks.

Th aiemmin kyllä vakuutteli, että varmaan on nuo limakalvot... Ja uskon itsekin, että näin on. Mutta kun ajattelinkin nyt olla ovela ja samalla kysyä näkeekö lääkäri minussa mitään poikkeavaa, koska uskon hänen tekevän ultran (varasivat sellaiselle lääkärille ajan, jonka tiedän täällä tekevän sellaiset tutkimukset). Halusin hänen nimittäin katsovan voisiko se olla kysta tai jotain sellaista, joka vuotaa... Samalla saan näin otettua asian esille eikä tartte vuotta oottaa, että tehdään yhtikäs mitään!

Mitähän se lääkäri musta arvelee, haukkuu varmaan sen hoitajan, joka anto mulle ajan... :)

Ap

Tottakai kannattaa mennä lääkäriin, kun aikakin kerran on. Minulla oli aika samanlaisia kiertoja alkuun, kuin sinulla. Eli vähän heitteli, muutamalla päivällä. Sitten tuli yhtäkkiä 100 päivän väli, ettei menkkoja ollenkaan (ja aika monta raskaustestiä tuli tehtyä :).

Toivottavasti kaikki on hyvin (todennäköisesti on). Eihän sitä tiedä vaikka olisitkin raskaana. Tsemppiä! :)

-29

Vierailija
47/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihmeellistä joillaki menee monta vuotta että tärppää meillä kuiteski aina heti kerralla tärpänny

Vierailija
48/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskautunut helposti. Tarkoitin sanoa ap:lle, että meillä helppouteen vaikutti varmaan sekin ettemme ehtineet stressata asiaa.

Tietysti olisi pitänyt muistaa pahoitella, että kävi niin helposti.

Vierailija
49/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovistestejä!

Minä aloitin testauksen heti kun aloimme yrittää, koska myöskin 10 vuotta pillereitä syöneenä ja kierron muututtua kummalliseksi niiden lopettamisen jälkeen olin huolissani ovuloinko ollenkaan, tai koska se tapahtuu. En siis myöskään ole koskaan tuntenut ovulaatiota.

Testien avulla tärppäsi kaksi kertaa peräkkäin ensimmäisestä yrityskierrosta. (Ensimmäinen vain meni kesken, nyt olen ekan kolmanneksen loppupuolella.)

Halpoja ovis- ja raskaustestejä voi tilata netistä.

Onnea teille matkaan, ap!

Vierailija
50/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja plussasin 9.8. En kyllä uskonu, et 40 v tää homma käy vielä näin sutjakasti.

Sinä olet niin nuori, että aikaa vaikka kuin vielä raskautua. Mutta uskon kyllä, että alkaa ketuttaa, kun ei tärppää.

Toivotan teille onnea!

Vierailija
51/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihmeellistä joillaki menee monta vuotta että tärppää meillä kuiteski aina heti kerralla tärpänny

Miksi pitää tulla muistuttamaan tällaisiin ketjuihin?

Vierailija
52/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista yrittäessä raskauduin ensimmäisen kerran 1v yrittämisen jälkeen. Se meni kesken. Toisen kerran raskauduin puoli vuotta keskenmenon jälkeen, ja siitä syntyi sitten tyttäreni.

Minulla raskautuminen johtui sitten pco-tyyppisistä munasarjoista, mutta onnistui sitten luomuna kuitenkin. Nyt minulla on jo kaksi lasta.

Koita suhtautua kärsivällisyydellä. Tiedän miten vaikeaa se on, mutta yritä. Kun yritystä on kulunut vuosi, kannattaa miettiä vasta lääkäriaikoja. Olet niin nuorikin, että yritykseen on hyvin aikaa!

Lohdutan sen verran, että olen mielestäni saanut paljon siinä että jouduin odottamaan lapsiani. He eivät ole tulleet mitenkään itsestäänselvyyksinä, ja olen jotenkin heidän syntymienkin jälkeen ollut aivan älyttömän kiitollinen että heidät sain. (En siis väitä ettei näin muuten voisi olla, mutta mielestäni se on todellakin vaikuttanut omaan äitiyteeni ja elämänkuvaani)

Vierailija
53/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin kolmeen 1,5 - 3 vuotta. Jotkut ei vaan raskaudu helpolla. En hakenut apua yhteenkään neljästä raskaudesta.

Vierailija
54/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 25 vuotias ja olemme yrittäneet lasta 4 vuotta, tuo että joku itkee siitä että on yrittänyt suunnilleen muutaman kuukauden on lähinnä säälin hakemista ja ärsyttävää......

Vierailija
55/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että raskaudut. Mutta jos asia huolestuttaa sinua, kannattaa hakeutua lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin juttusille.

Minulla itselläni on hieman samankaltainen tilanne. Olen yrittänyt mieheni kanssa lasta nyt kolme vuotta. Minulla lapsettomuuden syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Vuoden olen nyt syönyt thyroxinia. Ovulaatiot ovat alkaneet ja kierto tasoittunut, mutta tänä aamuna tuli tippa veristä vuotoa, joten huomenna varmasti alkaa taas menkat. Kyllä nyt vähän harmittaa, että sitä lasta ei meinaa millään tulla, mutta en ole vielä vaipunut synkkyyteen. Älä vaivu sinäkään! :)

Vierailija
56/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivartalosta asti ja pidä 10 min. Itse olen raskautunut kahdesti: molemmilla kerroilla parin kk:n yrityksen jälkeen juuri sit noin tehtyäni. Menee perille kait, heh.

Vierailija
57/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskautunut helposti. Tarkoitin sanoa ap:lle, että meillä helppouteen vaikutti varmaan sekin ettemme ehtineet stressata asiaa.

Tietysti olisi pitänyt muistaa pahoitella, että kävi niin helposti.

Tää on niin taas av:ta. En tietenkään tarkoittanut, että helposti raskaaksi tulemista pitäisi pahoitella! Mutta onhan se vähän mautonta tulla tällaiseen ketjuun sitä kertomaan?

Vähän niinkuin, jos joku valittaa huonoa rahatilannetta ja menisi siihen ketjuun vastaamaan, että "aijaa, meillä kai on rahaa niin ettei tilille mahdu ja lisää tulee ovista ja ikkunoista". Ymmärrätkö?

Vierailija
58/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeesti päinvastoin ainakin tutkimusten mukaan eli pillereiden jälkeen on just paremmat mahikset tulla raskaaksi. Monella kaverillani eka lapsi on tullut vaikeesti, esim vuoden yrittämisen jälkeen ja toka napsassu heti.

Vierailija
59/69 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ekan kanssa 1,5 vuotta, että raskauduin, ja olin kans popsinut pillereitä monta vuotta. Menkat oli aika niukat mutta ovulaation tunsin kyllä. Toinen tuli heti, eikä hormonaalista ehkäisyä ollut ollut.

tää on oikeesti päinvastoin ainakin tutkimusten mukaan eli pillereiden jälkeen on just paremmat mahikset tulla raskaaksi. Monella kaverillani eka lapsi on tullut vaikeesti, esim vuoden yrittämisen jälkeen ja toka napsassu heti.

Vierailija
60/69 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 32 v ja yritystä päällä vasta 3kk. Vauvahaaveita tosin ollut jo yli 5 vuotta mullakin, joten henkisesti tätä on toivonut jo pitkään ja hartaasti. Muutama kaveri on taas tullut ekalla yrittämällä raskaaksi, samoin siskoni on saanut jokaisen 3 lastaan heti kun ovat "antaneet luvan".

Mä oon käyttänyt ovulaatiotestejä ja heti alkuunsa suosittelen Clearbluen digitaalisia testejä.Jollain halpis liuskilla sain muutaman hailakan viivan, Clearbluella oon kaksi ovista nyt bongannut (tai eihän se satavarmasti tarkoita että ovis siltikään tapahtuu..). Ja yhdynnät on ajoitettu ennen ovista ja oviksen aikaan, jalat nostettu kattoon jne. Mutta ei plussaa vielä.

Onhan se itestäkin vähän naurettavaa tässä vaiheessa surkutella mutta kun oikeesti pelottaa ettei vaan tuu raskaaksi! Ja mulla on endometrioosi joten pelko on sinänsä aiheellinen..Tiedän että olisi paljon parempi kun vaan olisi eikä stressaisi mutta kun ei vaan onnistu olemaan ajattelematta asiaa!!