Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHHUH Olipa vierailu, oon ihan poikki kaverin + lastensa vierailtua

Vierailija
13.11.2011 |

Ihan täyttä huutoa ja kiljuntaa ja riehuntaa koko visiitti. Joka ikinen lelu talossa levitetty ympäriinsä, sohvatyynyt ja muut helposti irtilähtevät heitelty ympäriinsä, kaatuneita mehulaseja, tahmeita pöytiä, hylättyä puoliksi syötyjä pastilleja omituisissa paikoissa jne. Jessus sentään, tuollaistako meno on monilapsisissa perheissä??? Mä sain päänsäryn parin tunnin jälkeen ja ärtyneenä olen raivannut kotia illan. Myös meidän lapsi oli ihan poikki illalla myös, ainakin uni tuli nopeasti :p Ei hemmetti, taidetaan sittenkin olla yhden lapsen perhe...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat niiden tehdä siellä mitä vaan?

Oma vika

Vierailija
2/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ruokaa koko pataljoonalle ja katoin pöytiä ja siivosin sotkuja minkä ehdin, mutta meno oli sellaista että ei kaikkia tuhoja saanut torjuttua. Kaverin mielestä oli ihan normaali meno, eli ei hänestä ollut mitään erityistä. Onko se oikeasti tuollaista monilapsisissa perheissä?? Muilla tuntemillani on 1-2 lasta ja aika hemmetin paljon rauhallisempaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ruokaa koko pataljoonalle ja katoin pöytiä ja siivosin sotkuja minkä ehdin, mutta meno oli sellaista että ei kaikkia tuhoja saanut torjuttua. Kaverin mielestä oli ihan normaali meno, eli ei hänestä ollut mitään erityistä. Onko se oikeasti tuollaista monilapsisissa perheissä?? Muilla tuntemillani on 1-2 lasta ja aika hemmetin paljon rauhallisempaa. ap

Vierailija
4/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ruokaa koko pataljoonalle ja katoin pöytiä ja siivosin sotkuja minkä ehdin, mutta meno oli sellaista että ei kaikkia tuhoja saanut torjuttua. Kaverin mielestä oli ihan normaali meno, eli ei hänestä ollut mitään erityistä. Onko se oikeasti tuollaista monilapsisissa perheissä?? Muilla tuntemillani on 1-2 lasta ja aika hemmetin paljon rauhallisempaa. ap

Vierailija
5/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ollut aloituksen pointti kuitenkaan, joten pistän sun vänkäämiselle stopin. Kysymys oli että onko monilapsisilla perheillä yleistäkin että ihan yletön mellastus muuttuu niin tavalliseksi toiminnaksi, että vanhemmat ei lotkauta korvaansakaan?

ap

Vierailija
6/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää ei ollut aloituksen pointti kuitenkaan, joten pistän sun vänkäämiselle stopin. Kysymys oli että onko monilapsisilla perheillä yleistäkin että ihan yletön mellastus muuttuu niin tavalliseksi toiminnaksi, että vanhemmat ei lotkauta korvaansakaan? ap

[/quote]

Vierailija
8/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt riehuvia ainokaisiakin. Että ei se lasten määrä, vaan kasvatuksen laatu...

Mutta tottakai meno monilapsisessa perheessä on vauhdikkaampaa kuin yhden lapsen kanssa.

Vierailija
9/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikea sanoa missä menee se raja että onko vain "huonosti kasvatettu" vai normaalia vauhtia... olen ajatellut että meidän ainokainen on aika vilkas tapaus, mutta tää tämän päivän meno täällä oli jotain, minkä vangiksi en ikinä haluaisi joutua, joten oikeasti tuli olo että ei ikinä meille....

ap

Minä olen nähnyt riehuvia ainokaisiakin. Että ei se lasten määrä, vaan kasvatuksen laatu...

Mutta tottakai meno monilapsisessa perheessä on vauhdikkaampaa kuin yhden lapsen kanssa.

Vierailija
10/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on monesti vähän pikkuvanha. Kun lapsia tulee lisää, ne muodostavan oman "koplansa", jossa ne myös lietsovat toisiaan riehumaan. Kaksi lasta on siis tavallaan vähän enemmän kuin esikoinenx2.

että vaikea sanoa missä menee se raja että onko vain "huonosti kasvatettu" vai normaalia vauhtia... olen ajatellut että meidän ainokainen on aika vilkas tapaus, mutta tää tämän päivän meno täällä oli jotain, minkä vangiksi en ikinä haluaisi joutua, joten oikeasti tuli olo että ei ikinä meille....

ap

Vierailija
11/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvailemasi käytös johtuu kasvatuksen puutteesta eikä siitä, että perheessä on monta lasta. Tai ehkä monen lapsen äiti ei enää jaksa kasvattaa lapsiaan vaan antaa näiden elää kuin pellossa?

Tunnen monilapsisia perheitä, joissa lapset osaavat käyttäytyä ja tunnen yksilapsisia perheitä, joissa se lapsi ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
12/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole kasvatuksen puutetta jos ystäväperheesi lapset riehuvat vieraisilla.

Vierailija
13/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen aina ihan poikki kun on ollut yksikin pikkuvieras oman lisäksi. Semmostako se aina olis kahden kanssa?

Huutoa, kiljumista, meteliä, juoksemista, jatkuvaa komentamista ja varoittelua, sit pikku kopsahduksia ja itkua.

Onhan ne söpöjä, ei sillä, mutta raskasta se silti on.

Ja ne lelut. Menee ihan tarpeeksi aikaa siivota yhden lapsen lelut, mitä jos olis vaikka neljä lastenhuonetta...

Vierailija
14/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen aina ihan poikki kun on ollut yksikin pikkuvieras oman lisäksi. Semmostako se aina olis kahden kanssa?

Huutoa, kiljumista, meteliä, juoksemista, jatkuvaa komentamista ja varoittelua, sit pikku kopsahduksia ja itkua.

Ja ne lelut. Menee ihan tarpeeksi aikaa siivota yhden lapsen lelut, mitä jos olis vaikka neljä lastenhuonetta...

Sisälläkin tottakai saa leikkiä ja pitääkin, mutta sisällä ei saa juosta ja riehua :)

Kopsahduksilta nyt ei voi kovin helposti välttyä.

Minkä ikäinen lapsi? Eikö jo voi opetella itse siivoamaan lelunsa vaikka laatikkoon? Niin meillä on alusta asti opeteltu, pieninä jo aloittivat itse keräämään lelunsa.

Vierailija
15/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta ja kotonakaan ei tuollinen meno ole sallittua, saati kylässä.

Vierailija
16/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälläkin tottakai saa leikkiä ja pitääkin, mutta sisällä ei saa juosta ja riehua :)

Minkä ikäinen lapsi? Eikö jo voi opetella itse siivoamaan lelunsa vaikka laatikkoon? Niin meillä on alusta asti opeteltu, pieninä jo aloittivat itse keräämään lelunsa.

todella reippaasti, mutta apua kyllä tarvii kun paljon leluja. Jos ei muutamaan iltaan ole leluja kerätty, siihen menee aikaa aikuiseltakin järjestellä joka nippeli paikoilleen... 3 v. lapsi.

Vierailija
17/17 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella reippaasti, mutta apua kyllä tarvii kun paljon leluja. Jos ei muutamaan iltaan ole leluja kerätty, siihen menee aikaa aikuiseltakin järjestellä joka nippeli paikoilleen... 3 v. lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi