Sain lääkäriltä estrogel-reseptin ja nyt nukun kuin tukki
Vuosiin en ole nukkunut yhtä sikeästi ja hyvin. Näen tosi voimakkaita unia, paljon vahvempia kuin ennen ja en voi sanoin kuvailla, miten paljon selkeämpi ja parempi olo on päivisin. Olen ihan tosi kiitollinen, että terkkari-lääkäri tajusi, mistä on kysymys, oli vielä ihan nuori mies, mutta selkeästi oli hänellä tällainen tieto.
Kommentit (43)
Kannattaa sitten seurailla saatavuusongelmia, estrogeenissä oli viime kesänä. Ja hormooneissa jatkuvasti.
Onneks olkoon 🥳
mulla sama vika: kiitos estrogeenin saan vihdoin nukkua kuin tukki koko yön aamuun asti.
Käykö se aurallisen migreenin omaaville vai onko haitallinen? Estrogeeni voi olla haitallinen joillekin tiettyinä pitoisuuksina, se imeytyy. Pieninä annoksina salviateessä ehkä ei ongelmaa.
Onneksi olkoon, toivottavasti tämänkin keskustelun myötä usemapi nainen hakee samaa, ja nukkuu hyvin.
Nimittäin liian paljon huonosti nukkuvia, kärtyyisiä ja uupuneita naisia joilla painokin vaan nousee.
Ja apua on saatavilla helposti kun vaan haluaa. Ja voi alkaa myös haluttaa, jos niikseen tulee.
Voikohan niitä hakea, vaikka menkkojen loppumisesta on jo kauan?
Käytän yhden pumppauksen iltaisin suhkun jälkeen ja migreenistä en osaa valitettavasti sanoa
Itsellä on pilleri- taitaa olla pelkkä estrogeeni ja miedoin. Yhden otan päivittäin.
Nukun kyllä paremmin. Itsellä se tapa että kun herään aikaisin töihin ja tykkään valvoa puolilleöin niin tyypillisesti tirsaan myös töistätultua. Mutta kyllä on uni ihanaa, minullakin unettomuutta ollut rasitteeksi asti jo nuoresta asti. Ja osin nukkumiseen nuo sain, muita vaivoja en koe viidenkymmenen alettua.
Unilääkkeisiin en ole muutaman kokeilun jälkeen koskenut.
Minullakaan ei ollut vielä muita vaihdevuosivaivoja, vaan unettomuus ja siihen ainakin auttaa hyvin
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on pilleri- taitaa olla pelkkä estrogeeni ja miedoin. Yhden otan päivittäin.
Nukun kyllä paremmin. Itsellä se tapa että kun herään aikaisin töihin ja tykkään valvoa puolilleöin niin tyypillisesti tirsaan myös töistätultua. Mutta kyllä on uni ihanaa, minullakin unettomuutta ollut rasitteeksi asti jo nuoresta asti. Ja osin nukkumiseen nuo sain, muita vaivoja en koe viidenkymmenen alettua.
Unilääkkeisiin en ole muutaman kokeilun jälkeen koskenut.
Vaida geeliin. Pillerimuodossa estrogeenissa on ihqn huomattavasti isompi veritulppariski.
Vierailija kirjoitti:
Spermageeliä syvälle pilluun pumpattua mun isosta suonekkaasta nukkuisitte kaikki helvetin hyvin. Voin nussia tuhat naista per päivä. Tuutte jonos nukutte pinos. - Iso Jorma 67v
Mene pikkanen jo tutimaan 🍼
Menittekö vaan itse pyytämään sitä lääkäriltä vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Menittekö vaan itse pyytämään sitä lääkäriltä vai miten?
Monet saavat reseptin gynegologilta, joka toteaa vaihdevuosioireet alkaneeksi, mutta mulla tämän teki ihan terkkarilääkäri, kun vaihdettiin samalla hormoonikierukka. Valitin siis unettomuutta siinä.
Täällä meillä päin ei ole gynegologia kunnassa, niin siksi päädyin terveyskeskukseen.
Onko joku käynyt gynegologilla tämän takia, mitähän tällainen tutkimus siellä maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten seurailla saatavuusongelmia, estrogeenissä oli viime kesänä. Ja hormooneissa jatkuvasti.
Laastareissa se pahin ongelma on, niitä ei ole kohta vuoteen ollut saatavilla. Geeliä saanut normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa?
Ap:lla ei ole tietoa tästä
Hieno homma, mutta toivottavasti tuo kehuja on sitten varautunut veritulppaan ja syöpään. Hormonit eivät ole mikään onni ja autuus, vaan niillä on hirvittäviä haittavaikutuksia. En itse ole aikuisikäni käyttänyt mitään lääkkeitä, enkä ottanut edes yhtään Buranaa. Olen hyvin herkkä ja menen helposti sekaisin, joten varmaan jo yhdestä Buranasta menisin sekaisin. Toki jos antibioottikuuri pitäisi syödä niin sen söisin, mutta varmasti saisin tuosta hirveän ripulin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa?
Seuraavan kerran kun menet lääkäriin niin keskustele hänen kanssaan asiasta. Tai varaa aika ihan tuon asian takia, Mun käsittääkseni estrogeenihoitoa annetaan myös myöhemmin jos kerta on oireita jotka johtuvat estrogeenin puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma, mutta toivottavasti tuo kehuja on sitten varautunut veritulppaan ja syöpään. Hormonit eivät ole mikään onni ja autuus, vaan niillä on hirvittäviä haittavaikutuksia. En itse ole aikuisikäni käyttänyt mitään lääkkeitä, enkä ottanut edes yhtään Buranaa. Olen hyvin herkkä ja menen helposti sekaisin, joten varmaan jo yhdestä Buranasta menisin sekaisin. Toki jos antibioottikuuri pitäisi syödä niin sen söisin, mutta varmasti saisin tuosta hirveän ripulin.
Estrogeeni pitää naiset vaihdevuosiin asti miehiä keskimäärin terveempinä. Ei se hirveyksiä myrkyksi muutu sen jälkeenkään. Ok sillä on riskinsä, mutta toisaalta se myös vähentää monien sairauksien riskiä.
Montako painallusta käytät sitä?