Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä rauhoitun kun tajusin, että omakotitalossa asuminen on syvältä

Vierailija
11.10.2011 |

Kun tajusin mikä työmäärä ja kuinka kamalan kallista se on ja kuinka vähän kuitenkin se antaa. Nyt asun oikein iloisena lämpimässä kerrostalossa enkä enää haikaile ok-taloon. Se ei selvästikään olisi sopinut mulle.

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on ihan hulvaton ketju!!

Meinaatteko, että tää ratkee täällä tappelemalla ja toisianne haukkumalla. Oottete kyllä...

tää jos mikä on tappelemisen arvonen juttu!

T: punkkari äiti

Ja onhan täällä toisaalta tapeltu myös siitä, kumpi on parempi posliini vai pörrö, joten... ;-)

Vierailija
62/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä semmosta omakotitalo asumista, missä ollaan naapurin kanssa vieri vieressä. Mikä järki? Kun omakotitalon tarkoitus on oma rauha ja oma piha, niin onko sitten kiva näillä lähiöalueilla katsella naapurin olohuoneeseen?

Mielummin asuisin kerrostalossa kuin omakotitalolähiössä.. Asia erikseen on sitten omakotitalo lähellä kaupunkia, mutta kuitenkin lähiöiden ulkopuolella (jossa muuten saa itse päättää minkä puun kaataa ja minkä värinen se oma talo onkaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nuo ihmiset. En usko hetkeäkään että joku ei vaihtais hikistä kerrotakokoppia omaan taloon ja pihaan. Ja kyllä vaan omakotitalossa ainakin meillä päin saa kaataa puita niin paljon kun sielu sietää ja maalata talon vaikka sadalla eri värillä. Voi mä niin ootan et me löydetään oma talo tässä joskus. Ei sit ikinä enää kerrostaloon.

Vierailija
64/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilta tai kunnalta pyydetään lupa ja he sanelevat minkä väriseksi laitatte talon. Ikävä naapuri saattaa ilmiantaa teidät ja siinähän makselettte ja maalaatte talonne uudestaan sen väriseksi, kun kunta haluaa.

Puitakaan ette saa kaadella ilman lupaa.

T: Tietäjä

Vierailija
65/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on maisemaraiskaus.

Tulee pian käskyä ylemmältä taholta että maalaisitteko talonne neutraaliksi, niin ettei se sodi rantamaiseman kanssa.

Ja puiden kaatoon pätee sama juttu.

Vierailija
66/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikea ymmärtää että oikeasti on olemassa paikkoja joissa puita saa kaataa miten lystää ja talon maalata miten haluaa. Kaikki ei kato asu kylki kiinni naapurin talossa tai missään taajamassa.

Vierailija
67/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun mieluummin kaupungin keskustasas jugend-talossa. Tilaa 80 neliötä kolmelle, se riittää meille oikein hyvin :)

Hassuja nuo ihmiset. En usko hetkeäkään että joku ei vaihtais hikistä kerrotakokoppia omaan taloon ja pihaan. Ja kyllä vaan omakotitalossa ainakin meillä päin saa kaataa puita niin paljon kun sielu sietää ja maalata talon vaikka sadalla eri värillä. Voi mä niin ootan et me löydetään oma talo tässä joskus. Ei sit ikinä enää kerrostaloon.

Vierailija
68/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa itse päättää talon pintamateriaalit ja värit.

Rahalla saa ISON tontin ja lämmin vesi ei lopu kun ei hanki sitä halvinta boileria.

Oma tupa, oma lupa ja lämmin talli kaikille autoille.

Vierailija
69/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ongelmia lämpimän veden riittävyydessä? Meillä 300 l lämminvesivaraaja öisin päällä, lämminta vettä riittää noin puoli tuntia per päivä. Vittumainen puoli tässä, mekin ollaan muuttamassa takas kerrostaloon

Pyydä korjaaja paikalle, saat hyvässä lykyssä kulut jopa vakuutukseen.

Meillä 300litranen varaaja, lämmittää öisin, ja voidaan helposti käydä koko perhe (4 hlöä) saunassa. Ja silti käsitiskiin pesuun riittää lämmintä vettä.

Vierailija
70/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypätä talvella suoraan parvekkeen kaiteen yli piehtaroimaan lumihangessa saunoessa. Uskoakseni ei.

Talven riemukkaimpia hetkiä oli viime talvenakin kun lapset laskivat montako kertaa olivat saunoessa välillä juosseet taloa ympäri. Ja lähiöalueella asutaan.

Vierailija
71/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis alasti:)

Vierailija
72/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietysti asuu siellä missä haluaa ja minkä asumismuodon kokee omakseen. Kamalaa suvaitsemattomuutta täällä.

Minä olen asunut kerrostalossa ja nyt omakotitalossa. Omakotiasuminen on meidän perheen juttu. Puutarhanhoito ja kasvit on mun rakkain harrastus ja sitä saan tehdä mielin määrin omalla pihalla. Mutta vallan mainiosti ymmärrän niitä, jotka eivät jaksa tai halua pitää omakotitaloa ja pihaa. Työtä on toki enemmän, mutta mieluisaa työtä meille.

Pääasia on, että on katto pään päällä.

Vierailija
73/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ongelmia lämpimän veden riittävyydessä? Meillä 300 l lämminvesivaraaja öisin päällä, lämminta vettä riittää noin puoli tuntia per päivä. Vittumainen puoli tässä, mekin ollaan muuttamassa takas kerrostaloon

Pyydä korjaaja paikalle, saat hyvässä lykyssä kulut jopa vakuutukseen.

Meillä 300litranen varaaja, lämmittää öisin, ja voidaan helposti käydä koko perhe (4 hlöä) saunassa. Ja silti käsitiskiin pesuun riittää lämmintä vettä.

Meillä on jatkuvasti päällä ja vesi riittää aina.Eihän ,jossain oli tutkimus yö ja päiväsähkön ero on vain vuodessa 20 euroa. Me ei sammutella varajaa, vaikka olemme muutamia päiviä keralla mökillä.

Vierailija
74/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä haluaisi tästä pois.

Juuri taas eilen illalla meidän ja naapurin lapset mökästi yläkerrassa ja tajusin, etten ikinä mahtuisi mummojen naapuriksi kerrostaloon. Saisin hermoromahduksen, kun pitäisi varoa möykkäämästä ja komentaa koiraa hiljaiseksi jne.

Jos meillä mökästäis joku tai koira haukkuis jne :D

Tykkään rauhasta ja hiljaisuudesta.

Vierailija
75/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saisi kerrostaloon kirveelläkään, mutta toki

Veikkaan että lähtisit vesurillakin. Pari vantteraa gorillaa riittäisi ei tarvittaisi astaloa, ja sähä olisit kerrostalossa ihan kiltisti vieläpä.

T: punkkari äiti

Eivät vissiin huumoria tajua :)

Vierailija
76/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypätä talvella suoraan parvekkeen kaiteen yli piehtaroimaan lumihangessa saunoessa. Uskoakseni ei.

Talven riemukkaimpia hetkiä oli viime talvenakin kun lapset laskivat montako kertaa olivat saunoessa välillä juosseet taloa ympäri. Ja lähiöalueella asutaan.

Ottamatta muuten asiaan kantaa: miksi ihmeessä haluaisin? Minua ei saisi mikään lumihankeen piehtaroimaan.

Vierailija
77/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rivarin piha on liian pieni mun puutarhaharrastukselleni.

Ei kaikilla ole rahaa omakotitaloon, vaikka sellaisen haluaisi. Minä saan haaveilla koko elämän ok-talosta, mutta ei meidän tulot riitä ok-taloon.

Jokainen löytää kyllä omansa ja tiedän sellaisiakin ihmisiä, jotka saa tapettua kukan kuin kukan.

Mulle se oma maa on tosi tärkeää ja olisi ihana omistaa omaa metsääkin.

Vierailija
78/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voita sitä, että ajaa hissillä lämpimään autotalliin ja ajelee valmiiksi auratun pihan poikki valmiiksi aurattuja katuja töihin. sitä kaipaan kerrostalosta.

Kesällä taas oma piha MAALLA on ihana. Kaupungissa sillä ei minusta tee mitään. Naapurit ovat iian lähellä, jos ovat näköetäisyydellä. Silloin ei piha ole tarpeeksi suojainen.

Vierailija
79/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rivarin piha on liian pieni mun puutarhaharrastukselleni.

Ei kaikilla ole rahaa omakotitaloon, vaikka sellaisen haluaisi. Minä saan haaveilla koko elämän ok-talosta, mutta ei meidän tulot riitä ok-taloon.

Jokainen löytää kyllä omansa ja tiedän sellaisiakin ihmisiä, jotka saa tapettua kukan kuin kukan.

Mulle se oma maa on tosi tärkeää ja olisi ihana omistaa omaa metsääkin.

Rivaripiha jäi viimekin kesänä hoitamatta. Ei mulla riitä siihen energia, kun ollaan viikonloput ja lomat mökillä.

Vierailija
80/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa parvekkeen oven ja parvekkeen kaiteen oven ja pulahtaa hangessa. Ei meillä ole kukaan vielä tullut valittamaan vaikka kerrostalossa asutaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän