Mä rauhoitun kun tajusin, että omakotitalossa asuminen on syvältä
Kun tajusin mikä työmäärä ja kuinka kamalan kallista se on ja kuinka vähän kuitenkin se antaa. Nyt asun oikein iloisena lämpimässä kerrostalossa enkä enää haikaile ok-taloon. Se ei selvästikään olisi sopinut mulle.
Kommentit (276)
kyllä mun 7v. poika tekee puutarhatöitä kanssani.
Ei ole yksinäinen, vaan kavereita sillä on.
No mulle kauniit kesäkukat ja perennat on osa mun elämääni.
Aika harva asuu jossain miljonäärejen ok-talossa.
hinnalla sais hankituksi reippaan kokoisen omakotitalon. Varsinkin, jos muuttaisi jonnekin maalle Tuusulaan tms.
Kerrostaloasuminen on monelle ihan oikeesti oma valinta.
Eli se asuu omakotitalossa, kenellä on varaa. Persaukisen kerrostaloasujan on tyhjä kateellisena kitistä.
ja nurkissa vetää tai sitten ne on niin tiivitä muovipussitaloja, että homehtuvat. Juu, ei tosiaan käy kateeksi ihmiset jotka niissä asuvat!
Ja rintamamiestalot on kaikki homeessa ja haisevat kammottavalle.
Mutta muut asukit ei meitä sinne varmasti halua :D
Mies soittaa paljon pianoa, tykkäämme luukuttaa musiikkia täysillä kavereiden kanssa "aikuisten juhlissa", laulamme singstaria eikä volumet todellakaan ole alhaiset.
Taaperot vetää mopoilla ympäri kämppää kilpaa.
Trampoliinia on vaikea mahduttaa kerrostalon parvekkeelle.
Itse harrastan puutöitä ja saatan tallissa perheen nukkuessa pitää kovaakin meteliä.
Teinien mopot on oven edessä rassattavana harva se päivä ja niitä testataan, samoin isukin harrastusauto.
Että kyllä kerrostalossakin voisi elää, mutta se vaatisi naapureilta aika lailla hermoja.
ja kokemusta on myös neljästä erilaisesta kerrostaloasunnosta ja kahdesta rivariasunnosta. Nykyinen asumismuoto eli oma talo on ehdottomasti näistä minulle se paras. Mies viihtyy myös ja samoin lapset. Tosin mikä tahansa okt ei olisi välttämättä hyvä vaihtoehto, sillä olemme olleet aika vaateliaita sijainnin, tontin yms. suhteen.
En kumminkaan kuvittele, että kaikki haluaisivat asua okt:ssa, ja hyvä niin. Olisipa aika tylsää, jos olisimme toistemme klooneja. Miksi sellaiseen pitäisi pyrkiä?? Tällaisesta asiasta kinaaminen on niin turhaa..
Mutta en jaksa kuunnella teitä okt-asujia joilla ei ole mihinkään rahaa, kun kaikki menee siihen sikahintaiseen taloon. Ja puhun nyt teistä joilla ei oikeasti olisi varaa asua siinä okt, mutta sinne vaan oli pakko päästä ja sitten talolla leveillään. Lapsille eo tosi ole varaa ostaa edes uusia vaatteita, mutta mitäs siitä kun on niin pirun upea talo. Varmaan on suurin osa ihmisistä sellaisia jotka ovat tajunneet ostaa omalle lompakolle sopivan kodin. Valitettavasti vaan tunnen monta katkeraa ja pikkumaista okt asujaa, jotka ovat jatkuvasti pennittömiä. Harmittaa kun monta kamua tälläistä joilla ei ole enää käytännössä varaa tehdä mitään, talo vie kaiken :(
hinnalla sais hankituksi reippaan kokoisen omakotitalon. Varsinkin, jos muuttaisi jonnekin maalle Tuusulaan tms.
Eli se asuu omakotitalossa, kenellä on varaa. Persaukisen kerrostaloasujan on tyhjä kateellisena kitistä.
myyntiin lähtee homeiset vanhempien elämälle haisevat talot. Hyi.
Mikään ei voita omaa asuntoa kerrostalossa kaupungin keskellä.
Mutta en jaksa kuunnella teitä okt-asujia joilla ei ole mihinkään rahaa, kun kaikki menee siihen sikahintaiseen taloon. Ja puhun nyt teistä joilla ei oikeasti olisi varaa asua siinä okt, mutta sinne vaan oli pakko päästä ja sitten talolla leveillään.
yksi kaveri muistelee aina niitä aikoja kun oli varaa matkustella.. Nyt asuvat lapsettomina 300 m2 talossaan ja pelkkä sähkölasku on suurempi kuin meidän kaikki asumiskustannukset yhteensä. Tuota en tajua että velkarahalla vedetään ihan överiksi ja sitten valitetaan kun ei rahat riitä.
Toivottavasti ei tule runsasluminen talvi, koska sitä muutamien itkua ei jaksa kuunnella. Töissäkin joka aamu se tarina että mihin aikaan piti herätä lunta kolaamaan ja kuinka paljon sitä tuli viime yönä... Kiinnostaa! Asukaa ihan missä tahansa mutta älkää ruikuttako päivästä toiseen!
tämä rivitalossa asuminenkaan pöllömpää hommaa =). On omaa pihaa ja isosti taloyhtiön pihaa. Eli käsiä saa työntää multaan halutessaan, ja lumitöitä tehdä oman pihan osalta. Huoltoyhtiö hoitaa isota alueet. Ei kuulu naapurista vessan vetäminen eikä suihkussakäynti. Jos jotain hajoaa, niin pääosin menee taloyhtiön budjetista ei siis aina omasta.
myyntiin lähtee homeiset vanhempien elämälle haisevat talot. Hyi.
Mikään ei voita omaa asuntoa kerrostalossa kaupungin keskellä.Enhän mä edes tiedä onko tätä taloa enää meillä silloin. Toisekseen ei haise home, eikä mikään muukaan pahalta haiseva täällä.
Se että asutaan omakotitalossa ei ole meille mikään raha kysymys, vaan ihan siksi näin asutaan kun tästä asumismuodosta tykätään, raha on toissijainen asia.
Moni kerrostaloasukki valittaa että on niin kallista asua omakotitalossa, sitten on niitä jotka huutelee että "meidän yksiön hinnalla sais kivilinnan" en ymmärrä miksi sellaista pitää korostaa? onko niillä joku hätä että heitä ei vaan köyhinä pidetä?
Itse voisin asua kerrostalossa, mutta en ikinä missään kantakaupungissa vaan mielummin lähiössä jos valita pitäisi.Mitä tulee valittamiseen lumesta, niin ihan tosiko joku valittaa siitä jatkuvasti? en jaksa uskoa, ehkä joku mainitsee että taas tuli kolattua ja voi lumen tulo lakata, jos joku ottaa sen toteamuksen valittamisena niin aika herkkä pitää olla jos yhtä lausetta ei kestä talvisin vähän aikaa.
Voisin itsekin sanoa että, en millän ole kiinnostunut kerrostaloasukkien naapureista ja siitä miten taas oli se ja se naapuri mökännyt tai miten niiden lapset huutaa pihalla yömyöhään. Ihan samaa valitustahan se on ja sitä saa kuulla ympäri vuoden, mutta annan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, ihan sama.
Mun lasten kavereista juuri ne ok-talossa olevat matkustelevat ja hankkivat lapsilleen hyvät kamat ja ne kerrostalossa asuvat on köyhiä.
Ei mitään yksilöllisyyttä. Kaameita suurin osa.
Mua ahdistaa kerrostalo ja ehkä 70v. voisin harkita kerrostalo, joka on kaupan vieressä.
Mun lasten kavereista juuri ne ok-talossa olevat matkustelevat ja hankkivat lapsilleen hyvät kamat ja ne kerrostalossa asuvat on köyhiä.
ja ostetaan ne "hyvät kamat" eli meillä on laadukkaat harrastusvälineet, vaatteet, matkustellaan jne... Meidän on täytynyt tehdä valintoja ja kaikkea ei voida saada.
Harvalla oikeasti on se tilanne, että ei tarvitse luopua MISTÄÄN. Eli voi ostaa mökin, talon, veneen ja kaiken muun. Meidän valinta on tämä ja jollain toisella on sitten se talo.
ja ostetaan ne "hyvät kamat" eli meillä on laadukkaat harrastusvälineet, vaatteet, matkustellaan jne... Meidän on täytynyt tehdä valintoja ja kaikkea ei voida saada.
Harvalla oikeasti on se tilanne, että ei tarvitse luopua MISTÄÄN. Eli voi ostaa mökin, talon, veneen ja kaiken muun. Meidän valinta on tämä ja jollain toisella on sitten se talo.
jossa ralot ovat erillistaloja, jotka kytkeytyvät toisiinsa autokatoksella tms ja taloyhtiä on liitetty kaukolämpö- ja lämminvesiverkkoon.
En tiedä mistä tuo oletus tulee, että siellä on köyhiä ja halvalla asuvia. Meillä ainakin on maksettu asunto, 110 m2. Kyllä me ainakin voisimme vaihtaa sen omakotitaloon mutta tällä hetkellä emme halua. Kannattaa vähän laajentaa maailmankuvaansa ja tutusta vaikkapa oman lähiseutunsa kerrostalotarjontaan ja todeta että ne kaikki eivät ole halpoja vuokra-asuntoja tms.