Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä rauhoitun kun tajusin, että omakotitalossa asuminen on syvältä

Vierailija
11.10.2011 |

Kun tajusin mikä työmäärä ja kuinka kamalan kallista se on ja kuinka vähän kuitenkin se antaa. Nyt asun oikein iloisena lämpimässä kerrostalossa enkä enää haikaile ok-taloon. Se ei selvästikään olisi sopinut mulle.

Kommentit (276)

Vierailija
21/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä haluaisi tästä pois.

Juuri taas eilen illalla meidän ja naapurin lapset mökästi yläkerrassa ja tajusin, etten ikinä mahtuisi mummojen naapuriksi kerrostaloon. Saisin hermoromahduksen, kun pitäisi varoa möykkäämästä ja komentaa koiraa hiljaiseksi jne.

Ei kukaan kerrostalossa noin elä.

Ei ääntä tarvitse varoa tai muutakaan. Jos toinen valittaa niin voi puntaroida valittaako hän vain vittumaisuuttaan ja onko mielenterveysongelmainen vai onko oikeasti aihetta valittaa.

Harvemmin on oikeasti aihetta valittaa.

Vierailija
22/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tosi harvoin.

Lapset leikkivät kuitenkin ympäri kylää ja isommiksi tultuaan eivät enää keksi pihalla mitään tekemistä.

Itse käytän pihaa vain kesäisin auringon ottoon ja laittelen sinne kasveja ja marjapensaita.

Suurin osa vuodesta on niin kylmää, ettei pihalla viitsi istuskella.

Nurmikossa ja lumissa on vaan paljon vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tosi harvoin.

Lapset leikkivät kuitenkin ympäri kylää ja isommiksi tultuaan eivät enää keksi pihalla mitään tekemistä.

Itse käytän pihaa vain kesäisin auringon ottoon ja laittelen sinne kasveja ja marjapensaita.

kota, jossa vietetään talvellakin aikaa ja kyllä me lasten kanssa ollana pihalla myös talvisin, eikä huidella ympäri kyliä. Nurmikosta ei ole paljoa vaivaa, lapset tykkäävät ajaa sen päältä ajettavalla leikkurilla ja naapuri hoitaa koneella lumityöt. Plus mitä muuta siellä pihalla nyt milloinkin keksitään tehdä.

Vierailija
24/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tosi harvoin.

kota, jossa vietetään talvellakin aikaa ja kyllä me lasten kanssa ollana pihalla myös talvisin, eikä huidella ympäri kyliä. Nurmikosta ei ole paljoa vaivaa, lapset tykkäävät ajaa sen päältä ajettavalla leikkurilla ja naapuri hoitaa koneella lumityöt. Plus mitä muuta siellä pihalla nyt milloinkin keksitään tehdä.

mutta se aika meni jo. Etpä keksinyt sinäkään mitään muuta käyttöä pihalle.

Vierailija
25/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin hermoromahduksen, kun pitäisi varoa möykkäämästä ja komentaa koiraa hiljaiseksi jne.

joka ei olisi hiljaa, oli se asuinpaikka mikä tahansa.

Vierailija
26/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tosi harvoin.

mutta se aika meni jo. Etpä keksinyt sinäkään mitään muuta käyttöä pihalle.

kodasta, jossa kokataan niin oman perheen kesken kuin vieraillekin, jopa talvella. Mitäs muuta tehdään pihalla:tehdään lumilinnoja/ukkoja, ollana piilosta, pidetään juhlia, uidaan, kieritään lumihangessa, harjoitellaan chippejä, pelataan erilaisia pelejä; tiesitkö että jalkapalloa voi pelata talvellakin ;)

Vierailija
27/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on leikkineet kerrostalon pihalla ja metsissä ja rannalla pieninä. Muutaman vuoden ne vaan leikkii ulkona, sitten alkaa muut menot. Minua ja miestäni ei pihahommat kiinnosta yhtään, minua suorastaan tympäisee kaikki mullan rapsutus. Lumityöt tuntuu kamalalta ajatukselta, pakko olla ulkona ja vielä pakkasessa ja loskassa raatamassa. Eieiei.

Ei myöskään olla teknisesti näppäriä, ei ole kiinnostusta korjailla vesiboilereita sun mitä muita katonrappauksia omakotitalossa tarvitsee tehdä. Tai sitten pitää olla helvetisti rahaa että voi teettää kaiken ulkopuolisilla.

Vierailija
28/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti silloin kun lapset on pienet. Mutta jos sen jälkeen haluaa kaupunkiin, niin miksipä ei voisi muuttaa. Jos ei erityisesti tykkää puutarhatouhuista, niin kerrostaloon sitten vain takaisin.

Vierailija
29/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että moni haluaa siellä asua. Meillä piha on käytössä ynmpäri vuoden ja ihaninta sitä on tietysti käyttää kesällä: uida omassa altaassa, järkätä grillijuhlia ja ottaa aurinkoa omalla terdellä. Noita asioita en kerrostalossa voisi tehdä.

Vierailija
30/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodasta, jossa kokataan niin oman perheen kesken kuin vieraillekin, jopa talvella. Mitäs muuta tehdään pihalla:tehdään lumilinnoja/ukkoja, ollana piilosta, pidetään juhlia, uidaan, kieritään lumihangessa, harjoitellaan chippejä, pelataan erilaisia pelejä; tiesitkö että jalkapalloa voi pelata talvellakin ;)

meillä on upouusi grillikatos :) Pihassa on myös pieni leikkipuisto ja palloakin mahtuu pelaamaan.

Vierailija
31/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että moni haluaa siellä asua. Meillä piha on käytössä ynmpäri vuoden ja ihaninta sitä on tietysti käyttää kesällä: uida omassa altaassa, järkätä grillijuhlia ja ottaa aurinkoa omalla terdellä. Noita asioita en kerrostalossa voisi tehdä.

ei sitä joka päivä jaksa krillailla tai uida altaassa.

Riittää kun käy ystävillä kerran viikossa kesällä suorittamassa ns grillailun ja uimaaltaassa uinnin.

Vierailija
32/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on upouusi grillikatos :) Pihassa on myös pieni leikkipuisto ja palloakin mahtuu pelaamaan.

olla ihan omissa oloissa, enkä minkään kerrostalon yleisellä pihalla. Ymmärrätkö?

Vierailija
33/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, ettei ole naapureita ja kukaan naapuri ei saa tulla tontilleni.

Myös meteliä saa kuulua edes hiukan, kun ei ole naapuri heti kyljessä kiinni.

Iso oma piha olisi myös mieleinen.

Työnteko en pelkää ja se kaikki tekeminen tulee itselleen.

Rakastan kaunista puutarhaa.

Ihan kyllästynyt olen rivareiden kyttäävistä ja juoruilevista pahansuovista akoista.

Vierailija
34/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan päättää itse, miten hoidan omaisuuttani, milloin teen remontteja, miten teen ja kenen toimesta. Ei myöskään kiinnosta maksaa 'huolettomien' asujien aiheuttamia kuluja.

Vierailija
35/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä joka päivä jaksa krillailla tai uida altaassa.

Riittää kun käy ystävillä kerran viikossa kesällä suorittamassa ns grillailun ja uimaaltaassa uinnin.

Vierailija
36/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uida omassa altaassa, järkätä grillijuhlia ja ottaa aurinkoa omalla terdellä. Noita asioita en kerrostalossa voisi tehdä.

Onko sulla kunnon pitkä uima-allas, min. 25 m.? Jos ei, niin ei se meidän uimatarpeisiin riittäisi. Aurinkoa otetaan ja grillijuhlia järjestetään omalla kerrostalon terassilla.

Vierailija
37/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä, jos kaikki maailman asukkaat hankkisivat itselleen omakotitalon?

Suomen järvimaisemakin on pilattu näillä omakotitaloilla ja mökkeillä.

Ja ei käy kateeksi, minä nimittäin perin moisen rotiskon lähitulevaisuudessa.

Pistän heti myyntiin venäläisille, ihan vaan vittuillakseni kaikille omakotiasujille.

Eikö teillä omatunto soimaa yhtään? Grillailette ja lämmittelette saunaa. Päästelette ilmakehään paskapuun savukatkun, jota lenkkeilijät yskivät kielenpäältään.

Omakotiasujan tunnistaa vyötärömakkaroista. Ja saatanan itsekkäästä luonteesta. TUHOATTE LUONNONVAROJA TAJUATTEKO TE?

Vierailija
38/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uida omassa altaassa, järkätä grillijuhlia ja ottaa aurinkoa omalla terdellä. Noita asioita en kerrostalossa voisi tehdä.

Onko sulla kunnon pitkä uima-allas, min. 25 m.? Jos ei, niin ei se meidän uimatarpeisiin riittäisi. Aurinkoa otetaan ja grillijuhlia järjestetään omalla kerrostalon terassilla.

ja meille ei mitkään terassit riittäisi, sorry nyt vaan

Vierailija
39/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan uimista, mutta yleensä ok-talojen omat uima-altaat ovat minun makuuni liian pieniä. Onneksi asun vajaan puolen kilsan päässä merenrannasta :)

Vierailija
40/276 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saisi kerrostaloon kirveelläkään, mutta toki

Veikkaan että lähtisit vesurillakin. Pari vantteraa gorillaa riittäisi ei tarvittaisi astaloa, ja sähä olisit kerrostalossa ihan kiltisti vieläpä.

T: punkkari äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi