Onko teillä pinniksessä reunapehmusteet, miksi?
Ymmärrän taaperoikäisellä moisen, mutta onko vastasyntyneellä? Meillä ei ole hankittu, koska haluan nähdä vauvan ja nyt näen, jos vain avaan silmät.
Kommentit (21)
lähtien. Eipä sillä silloin mitään tehnyt, kunhan nyt laitettiin.Vauva nukkui muutenkin eri huoneessa, joten näköesteenä se ei ollut.
Myöhemmin, kun vauva alkoi kääntyi unissaaan, se oli kätevä. Meillä ainakin lapsi sai aina kinttuna pinnojen väliin (otettiin se pois pesun ajaksi).
Vauvalle tulee turvallisenpi olo, kun tuntee olevansa "pesässä".
kaatui kyljelleen ja sitten tuli itku, jos pää osui koviin reunoihin. Lelutkaan eivät tippuneet niin helposti.
Meillä tosin yksikään lapsi ei ole nukkunut pinnasängyssä yöuniaan. Sänkyyn on vain ollut kätevää säilöä vauva leikkimään joksikin aikaa, jotta sain esim käydä vessassa rauhassa.
lähtien. Eipä sillä silloin mitään tehnyt, kunhan nyt laitettiin.Vauva nukkui muutenkin eri huoneessa, joten näköesteenä se ei ollut. Myöhemmin, kun vauva alkoi kääntyi unissaaan, se oli kätevä. Meillä ainakin lapsi sai aina kinttuna pinnojen väliin (otettiin se pois pesun ajaksi).
Miten uskalsitte pitää vastasyntynyttä eri huoneessa? Me ajateltiin siirtää omaan huoneeseen vuoden iässä.
Vauvalle tulee turvallisenpi olo, kun tuntee olevansa "pesässä".
on vastasyntyneestä asti ollut. em lisäksi vauva tosiaan kääntyilee ja ei tuki jalkojaan pinnojen väliin kun on ns.suojat.
lähtien. Eipä sillä silloin mitään tehnyt, kunhan nyt laitettiin.Vauva nukkui muutenkin eri huoneessa, joten näköesteenä se ei ollut. Myöhemmin, kun vauva alkoi kääntyi unissaaan, se oli kätevä. Meillä ainakin lapsi sai aina kinttuna pinnojen väliin (otettiin se pois pesun ajaksi).
Miten uskalsitte pitää vastasyntynyttä eri huoneessa? Me ajateltiin siirtää omaan huoneeseen vuoden iässä.
Meillä on vauvat olleet alusta asti omassa huoneessaan yöt, ja juu, oli pehmusteet myös, alkuun ehkä siksi, että oli nättiä ja myöhemmin edelleen siksi, ettei kolise ja tutit tipu.
Moni asiantuntija, super-nanny, ei niitä suosittele. Syitä joita muistan lukeneeni, olisi ilman parempi kierto ja näin ollen lämpötila pysyy viilempänä, ja viileässä nukkuminen taas ehkäisee kätkytkuolemia. Toinen riski on vauvan tukehtuminen itse reunapehmusteisiin. Itselläni ei mielipidettä asiasta, eiköhän tämä ole näitä asioita joista voi jokainen tehdä omat päätöksensä.
Minä olen rauhallinen vain kun kuulen vauvani tasaisen hengityksen. Nytkin alkoi kuumeinen flunssa keskellä yötä ja vauvalle huono olo tukkoisuuden vuoksi. Onneksi heräsin tuhinaan ja nostin vauvan pystympään asentoon.
Onkohan rs-virusta jo liikkeellä? Oireet ovat kovin samanlaiset kuin esikoisella. Silloin tarvittiin sairaalahoitoa, kun alkoi käyttämään apuhengityslihaksiaan ja hengitys muuttui tiheäksi ja pinnalliseksi.. Onneksi kuopus on jo 5 kk. Esikoinen oli 2 kk iässä siis sairaalahoidossa.
Meillä on vauvat olleet alusta asti omassa huoneessaan yöt, ja juu, oli pehmusteet myös, alkuun ehkä siksi, että oli nättiä ja myöhemmin edelleen siksi, ettei kolise ja tutit tipu.
Ei siinä minusta ollut mitää uskaltamista. Eikä me oltaisi edes mahduttu samaan huoneeseen. Isompi makkari oli (ja on vieläkin) esikoisen käytössä. Pienempi makkari (joka on vauvan käytössä) on sen verran pieni että saisimme juuri ja juuri parisängyn mahtumaan sinne.
Olen myös lukenut epävirallista tietoa tuosta kätkytkuoleman yhteydestä hapettomaan ja liian pesämäiseen tilaan.
On rauhoittavaa nähdä, että vauvalla kaikki hyvin ja henki pihisee. Huolettomammallakin asenteella ehkä pärjäisi, mutta näin meillä.
toimii toistaiseksi säilytyskalusteena ja hoitopöydän alustana, joten pehmusteita ei ole, eikä niitä hankita ;)
kunnes lapsi alkoi repimään aina ne narut auki, otin suosiolla pois.
vastasyntynyt nukkui yksin. Ei siinä mitään uskaltamista ollut. :)
Esikoinen nukkui aina vieressäni, alusta asti. Tuloksena huonosti nukkuva lapsi, joka ei osaa nukahtaa yksin, ei edes yöllä herätessään.
Toisen lapsen kanssa nukuin ensin kahdestaan makuuhuoneessa. Yöt oli kamalia; joka kerta kun käänsin kylkeä, vauva heräsi, ja minä heräsin joka kerta kun vauvan ynähti. Siinä sitä sitten tuijoteltiin toisiamme pitkin öitä. Lisäksi esikoinen heräsi monta kertaa yössä huutamaan täyttä kurkkua toisessa makuuhuoneessa (koska oli niin shokissa vauvasta ja siitä etten nuku hänen vieressään) ja änkesi minun viereeni kapealle vieraspatjalle.
Niinhän siinä kävi, että jonakin yönä vein esikoista nukkumaan omaan sänkyynsä (parisängyn viereen) ja nukahdin siihen omaan, mukavaan sänkyyni. Aamulla heräsin ja tajusin, että sekä minä että vauva ollaan nukuttu todella rauhallisesti, ensimmäistä kertaa. Ja siitä lähtien vauva nukkui yöt eri huoneessa, kunnes sitten siirrettiin hänetkin omaan makuuhuoneeseemme.
En tiedä johtuuko juuri tuosta, mutta nuorempi on nukkunut aina omassa sängyssään. Ei univaikeuksia, ja osaa nukahtaa itse. Minusta alkaa tuntua, että aiheutin itse esikoisen univaikeudet, kun molemmat opimme heräilemään pitkin öitä eikä kummallakaan ollut oikeaa nukkumisrauhaa vuosiin.
Meillä oli käytössä ehkä johonkin 10kk ikään asti kunnes lapsi alkoi repimään aina ne narut auki, otin suosiolla pois.
Pinnasuoja oli sen takia, ettei tutit tipu ja lapsen raajat jäivät jumiin pinnoihin lapsen pyöriessä yöllä.
Pujottelin pinnasuojan pinnan edestä, toisen takaa, taas edestä jne, niin ei niinkään haitannut narujen availu.
äitiyspakkauksessa ja se laitettu pinikseen.
Minä olen nähnyt ihan hyvin siitä vauvan.
Ei pää kolise pinnoihin tai kädet taitu pinnojen väliin.
Ja nätinnäköinen vielä ( :
äitiyspakkauksessa ja se laitettu pinikseen. Minä olen nähnyt ihan hyvin siitä vauvan.
Meillä vauva näkyy myös reunojen yli, jos katsoja seisoo. :) Mutta jos lepään sängyssä, niin luonnollisesti en häntä näe ellen erikseen nouse katsomaan. On vain kätevää, kun voi vilkaista lasta ja jatkaa uniaan kun näkee vauvan hengittävän.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Minun tapani toimia on ainoa oikea tapa. Piste!" :/
Meillä vauva nukkunut pienestä pitäen omassa huoneessa koska selkeästi häiriintyy jos lähellä muita.
Joskus kun vauva oli puoli vuotta laskin pinniksen pohjaa alemmas ja samalla laitoin reunapehmusteet. Ne ovat edelleen paikallaan ja tyttö on 1v8kk, koska muuten tutit tippuisivat pinnojen välistä lattialle :)