Lähihoitaja kyselee..
Olen siis tänä keväänä valmistunut nuori lähihoitaja,ja työelämässä ollut vasta muutaman kuukauden,palkkani on reilut 1800 plus lisät. Yllätyin todella kun joku kyseli että onko 2500 huono palkka, hyvästä sisätyöstä ja vähällä vastuulla? Tiesin aikanani mihin ryhdyin vaikka täytyy sanoa että aika ruusuinen kuva työstä annettiin koulussa.. mutta olen pitänyt tuota palkkaani ihan ookoona, kunnes täälä sitten minun palkalleni ilmeisesti ihan naurettaisiin? pärjään palkallani ihan mainiosti ja ihmettelenkin kun joku saa monta tuhatta enemmän ja ei voisi edes kuvitella vähempää ja tuo että suomalaisten keskipalkka, yli 3000? huhhuh. tuntuu kuin minua oltaisiin pahasti viilattu linssiin,tuntuu kuin tekisin todella vaativaa työtä orjapalkalla. Aionkin vielä opiskella mutta ilmeisesti terveydenhoitajankaan palkka ei ole hääppöinen? mitä itse olen ottanut selvää. Ja suoraan sanottuna en edes tiennyt olevani mikään "duunari" omasta mielestäni olen oikealla alalla ja teen arvokasta työtä. Kommennteja?
Sun palkkasi on ihan ok!
Ja se siitä nousee vielä vuosien saatossa! :)