Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselle ihmiselle on ylitsepääsemätöntä herätä klo 6 ja mennä

Vierailija
07.10.2011 |

töihin klo 8? Yksi kaveri kitisee tästä jatkuvasti, enkä voi ymmärtää! Hänellä ei ole edes lapsia huollettavana ja silti on normaali töihinmeno ylitsepääsemätöntä...

Kommentit (83)

Vierailija
42/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaamme mammat mallia heistä ;))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitö ihmettä äidin mieltymyksellä "oravanpyörää" kohtaan on sillä, että ne lapset on vietävä sinne kouluun tiettyyn aikaan..? Ei se ole mikään äidin valinta, että lasten pitää olla aamulla koulussa.

Ne lapset nyt vaan on hoidettava sinne, vaikka itse vetäisi kernaasti sikeitä pidempään (kuten minä).

Totta, jos lapset asuisivat luonani, niin joutuisin heräämään ja viemään heidät kouluun. Muuten siitä muodostuisi ongelma. Sekin on kuitenkin myös käytännön ongelma, sopeutuminen tämänhetkiseen todellisuuteen. Nykyinen järjestely toimii hyvin, koska äiti pitää oravanpyörää tärkeänä, ja siksi hoitaa myös kouluunviemiset jne, eli meillä ei ole tuon suhteen mitään ristiriitaa.

Vierailija
44/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keskitymme epäolennaisiin, sillä se miten minun käytännön asiat ovat järjestelty ei ollut aiheena. Ongelma on itse oravanpyörä, kuka sen oikeasti tahtoo ja mitä voimme tehdä asian muuttamiseksi? Oravanpyörä on tällä hetkellä realiteetti, eli tykkäsikö siitä tai ei, niin lapset on vietävä kouluun, olet aivan oikeassa siinä. Minun tapauksessa äiti vie lapset kouluun eikä valita siitä, siisä homma toimii. Mutta mistä oravanpyörä on lähtöisin? Saimmeko itse valita? Koko oravanpyörä ajatus on tuhansia vuosia vanha ja olemme perineet sen, ei meidän ole pakko jatkaa perinnettä.

Vierailija
45/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan kun lapset ovat menneet kouluun tai isäntä sinne saatellut. Heäilen kun palaavat. Vapailla herään kuitenkin lähettämään heidät koulutielle jo klo 06.45 joten en nuku pitkään. Herääminen tällä tavoin ei tee vaikeaa mutta jos joutuisi itsekin lähtemään samalla töihin niin siitä tulisi varmasti tosi vaikeaa! En ole aamuihmisiä!

Vierailija
46/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu kelloon klo 7, vaikka ei töihin tarvitsekaan mennä. Haluan vain sen pienen oman hetken aamusti että saan syödä ja pukea ja meikata rauhassa ennen kuin lapset heräävät.

Tänään heräsin neljältä, eikä tuottanut mitään vaikeuksia! Tätä kyllä ihmettelen, vaikka puoli kympiltä menin jo nukkumaan.. Olen tänään siis lähdössä erääseen paikkaan puoli kuudelta, muuten en vapaaehtoisesti olisi näin aikaisin herännyt. :D

Vierailija
47/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva herää kuudelta joka aamu ja on nyt vuoden ikäinen enkä vieläkään ole todellakaan tottunut tuohon. ärsyttää kun ei aamulla jaksa puuhailla vauvan kanssa niin hyvin kuin jaksaisi illalla, jolloin vauva sitten on väsynyt ja menee nukkumaan n.7 aikaan jolloin itse alan olla pirteä. menen kuitenkin nukkumaan mahd.aikaisin, n.22 aikaan. ja silti väsyttää aina sitten kuudelta kun on pakko nousta ylös. ja tää joka ikinen aamu, tietenkin myös viikonloput. välillä tuntuu että kuolen väsymykseen. mun luonnollinen rytmi olisi n.02-10. tää on suoraan sanottuna ihan kauheeta.

Vierailija
48/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräilen tavallisesti siinä klo 12-13, keittelen aamukahvit ja katselen sähköpostit. Käyn salilla treenaamassa ja sitten syön. Siinä 15 maissa alan suunnittelemaan päivän tekemisiä, kirjoittelen kaikenlaista järkevää ja ihmettelen kun ihmiset vain ravaavat oravanpyörässä. Välillä käyn tekemässä jotakin että saan sen verran rahaa että pärjään, töissäkin olen jos en keksi muuta tapaa tienata rahaa. En riko lakia, mutta rahaa voi saada helposti laillisestikin. En käytä rahaa turhanpävisiin, elän aika säästeliäästi. Olen aina pirteä ja voin todella hyvin, en stressaa koska en ole mukana tuossa oravanpyörähömpötyksessä. Joku sanoo minua moraalittomaksi, ja onneksi olenkin, muutenhan uskoihin samoihin väittämiin kuin muut, siis että "on pakko" ravata ja tehdä järjetöntä työtä vaan siksi kun muutkin sitä tekevät. Henkisesti voin todella hyvin, ja siksi yritän saada muitakin ymmärtämään ettei kannata uskoa tuohon oravanpyörään, ei siitä tule mitään hyvää, 65 vuotiaana nakataan siitä pellolle ja heitetään vähän taskurahaa perään, ja sitten huomaa ettei ole elänt ollenkaan. Jos kaikki voi hyvin niin koko maailma voi hyvin. Nyt se ei voi hyvin. Otan siis vastuuta maailmasta, ja toivon että muutkin ottaisivat. Toivotavasti viisastutte ja ymmärrätte että ei elämä ole tuo, vaikka nykyinen todellisuus sitä onkin. Ah elämää, viisastun ja nautin.

Jonkun katsoa pitää ne "järjettömät" työtkin tehdä, jotta tämä yhteiskunta pyörii. Toivottavasti olet valmis luopumaan verovaroin tuotettavista palveluista ja infrastruktuurista, koska sinua ei niitä yhteisesti kiinosta ylläpitääkän.

En tarkoita että kenenkään pitäisi käydä töissä kellon ympäri ja elää vain työlleen, mutta tuollaiset laiskat vapaamatkustajat ovat oksettavan itsekkäitä. Kaikki edut kyllä otetaan irti mutta mitään ei olla valmiita tekemään sen eteen.

Vierailija
49/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta neljän herätys on helvettiä. Varsinkin talviakaan. Siihen en totu ikinä.

Ja työ ei tosiaan ole elämän tärkein asia. Mulle se on jotain ihan muuta...

Vierailija
50/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykö töissä/tekeekö töitä kotona, maksaako veroja yhteiskunnalle? Jos ei, vaan pelkästään filosofoi oravanpyörään alistumista vastaan, ja samalla saa esim. työttömyys- tai sosiaalietuuksia, kyllä nousee karvat (ja nyrkit) pystyyn.

Jos haluaa vapaaehtoisesti terveenä ja työhön kykenevänä elää elämäntapaintiaanina, on syytä kustantaa elämisensä aivan itse - myös terveydenhoito ym., joita me muut oravanpyörässä raatavat omilla verovaroillamme kustannamme.

En ihmettele, miksi tyypillä on ex-vaimo, joka huolehtii myös lapsista. Kuka tuollaista jaksaisi katsella ja ylläpitää.

Vierailija
51/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori pitää työn alkamisaikaa työnantajan henkilökohtaisena vittuiluna työntekijää kohtaan. Yllättävän harva tajuaa, että vuorojen alkamisajat on suunniteltu työprosessin mukaan. Jos tuotetta tehdään eri vaiheissa, yhden vaiheen pitää valmistua tiettyyn kellonaikaan jotta seuraavaa voidaan aloittaa. terv: henkilöstösihteeri

Vierailija
52/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori pitää työn alkamisaikaa työnantajan henkilökohtaisena vittuiluna työntekijää kohtaan. Yllättävän harva tajuaa, että vuorojen alkamisajat on suunniteltu työprosessin mukaan. Jos tuotetta tehdään eri vaiheissa, yhden vaiheen pitää valmistua tiettyyn kellonaikaan jotta seuraavaa voidaan aloittaa. terv: henkilöstösihteeri

Vierailija
53/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään neljältä ja yhdeksältä (aamulla) tulen kotiin aamuvuorosta. Olis täysin ylitsepääsemätöntä tehdä jotain 8-16 duunia.

Vierailija
54/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin monta vuotta kuudeksi töihin ilman ongelmia kunnes sairastuin työuupumukseen. Työnantaja oli mukava ja sovittiin, että rupean aloittamaan työt klo. 8 aamulla. Ei auttanut. Irtisanouduin, menin kouluun opiskelemaan uuden ammatin ja pääsin toimistoon töihin, jossa sain itse valita työaikana. Vaan se vanha työuupumus oli ollut hoitamattomana kun sinnikkäästi opiskelin.. sairastuin vaikeaan masennukseen, josta en ole vieläkään toipunut.

Irtisanouduin työstäni vaikka olisin voinut olla sairaslomalla. En kestänyt häpeää. Onneksi oli perintöä, hyvätuloinen mies.. nyt saan kuntotustukea ja jonain päivänä toivon olevani työkuntoinen. Olen ottanut tavoitteeksi, että viiden vuoden päästä olen töissä! Ja silloin minä pystyn menemään kahdeksaksi töihin!

Mulla on hyvät paperit taskussa ja haluan että niistä on jonain päivänä muuksikin kun takan sytykkeeksi.

Vierailija
55/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiesasemassa työpaikalla minäkin....

Vierailija
56/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräilen tavallisesti siinä klo 12-13, keittelen aamukahvit ja katselen sähköpostit. Käyn salilla treenaamassa ja sitten syön. Siinä 15 maissa alan suunnittelemaan päivän tekemisiä, kirjoittelen kaikenlaista järkevää ja ihmettelen kun ihmiset vain ravaavat oravanpyörässä. Välillä käyn tekemässä jotakin että saan sen verran rahaa että pärjään, töissäkin olen jos en keksi muuta tapaa tienata rahaa. En riko lakia, mutta rahaa voi saada helposti laillisestikin. En käytä rahaa turhanpävisiin, elän aika säästeliäästi. Olen aina pirteä ja voin todella hyvin, en stressaa koska en ole mukana tuossa oravanpyörähömpötyksessä. Joku sanoo minua moraalittomaksi, ja onneksi olenkin, muutenhan uskoihin samoihin väittämiin kuin muut, siis että "on pakko" ravata ja tehdä järjetöntä työtä vaan siksi kun muutkin sitä tekevät. Henkisesti voin todella hyvin, ja siksi yritän saada muitakin ymmärtämään ettei kannata uskoa tuohon oravanpyörään, ei siitä tule mitään hyvää, 65 vuotiaana nakataan siitä pellolle ja heitetään vähän taskurahaa perään, ja sitten huomaa ettei ole elänt ollenkaan. Jos kaikki voi hyvin niin koko maailma voi hyvin. Nyt se ei voi hyvin. Otan siis vastuuta maailmasta, ja toivon että muutkin ottaisivat. Toivotavasti viisastutte ja ymmärrätte että ei elämä ole tuo, vaikka nykyinen todellisuus sitä onkin. Ah elämää, viisastun ja nautin.

Jonkun katsoa pitää ne "järjettömät" työtkin tehdä, jotta tämä yhteiskunta pyörii. Toivottavasti olet valmis luopumaan verovaroin tuotettavista palveluista ja infrastruktuurista, koska sinua ei niitä yhteisesti kiinosta ylläpitääkän.

En tarkoita että kenenkään pitäisi käydä töissä kellon ympäri ja elää vain työlleen, mutta tuollaiset laiskat vapaamatkustajat ovat oksettavan itsekkäitä. Kaikki edut kyllä otetaan irti mutta mitään ei olla valmiita tekemään sen eteen.

Kirjoitin myös ettei tarkoitus ole löhötä, vaan tehdä sitä mitä todella tahtoo.

Oravanpyörän mielestä täytyy elää työlleen ja se imee ihmisestä irti kaiken minkä saa. Sen ainoat arvot ovat raha ja tehokkuus, ihmisarvoa ei ole muuta kuin näennäisesti. Nykyinen infrastruktuuri sekä tarjolla olevat työt ovat pääosin oravanpyörän tarpeisiin, ei ihmisten tarpeisiin, joten rapistukoon pois vaan. Ne osat mitä ihminen tarvitsee hän myös ylläpitää. En ota irti etuja, elän niin halvalla kuin suinkaan voin. Maksan siitä mitä kulutan. Nykyinen systeemi sisältää rikollisuutta, masennusta, onnettomuutta ym oravanpyörästä johtuvia oireita, siispä sen ylläpitäminen on myös noiden asioiden ylläpitämistä. Kumpi on tärkeämpää, sisäinen hyvinvointi vai maalattu pinta?

Vierailija
57/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko aamuvirkku vai iltavirkku, se on geneettistä.

musta on älytöntä. että aamuvirkut pitää itseään jotenkin moraalisesti korkeampina.

mulle 6:lta herääminen tuntuu kuin olisin jatkuvasti tosi pahassa jetlagissa. oksettaa, huimaa, päätä särkee, epätodellinen olo.

Vierailija
58/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla elämäntavoillaan. Jos joku kokee aikaisen herätyksen ongelmaksi vika löytyy peilistä katsomalla.

Vierailija
59/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokausirytmiä voi säädellä jonkin verran, mutta pohjalla on luonnollinen rytmi ja se toimiiko sitä vastaan vai sille myötäisesti. sen tuntee ruumiissaan.

Vierailija
60/83 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä ole kestänyt aamuherätyksiä. Siksi kai olenkin hakeutunut alalle, jossa työvuorot alkavat aikaisintaan klo 18 :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän