Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että oli turhauttava 8kk neuvolalääkäri!

Vierailija
04.10.2011 |

Sellanen "minä kolmen lapsen äitinä-" 60nen täti, joka tiesi kaiken paremmin... Heti ekana oli torjumassa maidon syöttämisestä vauvalle, kun syötin siinä käytävällä odottaessa lääkäriaikaa, joka oli 30 min myöhässä. "Onko nyt ruoka-aika? Milloin on syönyt viimeksi? Noudatetaanko teillä ruokailuaikataulua?" Iski kaavakkeen ruoka-ajoista mun eteen... "Ei pitäisi tuolla lailla syöttää milloin vain lohduttaakseen lasta, varsinkaan yöllä." Kun kerroin ylpeänä, että vauva herää enää kerran yöllä syömään, hän sanoi "Ei tuon ikäisen pitäisi enää syödä yöllä." Lääkärikäynnillä tuli myös hyvin selväksi, että "Ei saisi seisottaa, ei istuttaa -", vauva olisi vain mahallaan lattialla... Olen ihan puhki ja vaan itkenyt koko päivän. :(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä piittaa tuosta. Meillä 9kk syö yölläkin vielä vähintään 5 kertaa ja päivisinkin aikataulut joustavat joka suuntaan. Ja milläs estät istumasta tai seisomasta kun lapsi itse nousee istumaan ja seisomaan.

Vierailija
2/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6kk ryhmäneuvolassa jo yks muksuista istui. Meillä neiti nousee seisomaan ja tukea vasten seisten poimii toisella kädellä leluja lattialta.

Meillä lääkäri kuunteli keuhkot ja sydämen. Tarkisti ettei ole karsastusta ja että suuntakuulo toimii. Eipä muuta.

Ja neitimme syö 1-2 kertaa yössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis oikeasti, "itkenyt koko päivän"?

Vierailija
4/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäänsä kyllästynyt vanha piika. Lapsihan syö sillon kun sillä nälkä on, piste. Ihme neuvoja. Suksikoon kuuseen ruokailuaikatauluineen tuo neuvolalääkäri jos ei parempaa sanottavaa ole. Huh Huh!

Vierailija
5/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on tosi meneväinen. Nousee polvilleen ja vetää ittensä käsivoimin seisomaan. Istuu nätisti selkä suorassa. Kuulema pää on vielä tämänikäisellä liian painava istumiseen... Kyllä lääkäri nuo perustoiminnot tarkisti ja kaikki oli hyvin, piti vain ilmeisesti päästä pätemään.

Mä oon aina ajatellut, että syötän vauvan silloin kun hänellä on nälkä ja nukutaan silloin kun nukuttaa. Tottakai on aamu- ja iltapuurot, mutta en halua noudattaa mitään tarkkaa aikataulua. Ja olen ollut ylpeä vauvani motorisesta kehityksestä, että onpa mulla jo iso poika! Ja sitten kaikki lytättiin 15 minuutin lääkärikäynnillä. Tuli vaan jotenkin niin tallottu olo. Kuin olisi ollut pikkulapsi vanhemman kuritettavana.

ap

kiitos, kun tsemppaatte

Vierailija
6/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärässähän tuo oli, mutta olisihan se kiva saada vinkkejä ja asiallisia neuvoja kun sinne neuvolaan kerran pitää mennäkin.

Vierailija
7/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea ei tarvi neuvolassa kertoa (esim sitä että 9 kk vauva syö vielä yöllä, tai että ollaan istutettu syöttötuolissa vaikka ei vielä lattialla istu). Säästyy niin paljolta jäkätykseltä ja pahalta mieleltä.

Ihmettelen kyllä että olet itkenyt koko päivän, mua on vaan vähän suututtanut.

Vierailija
8/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tulla jonkinlainen piste I:n päälle, kun on väsymystä ym. äidin ylpeyttä ja tuo sai kaiken purkautumaan. Toiset vain ovat toisia herkempiä.

ap

Vierailija
9/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Lapsi kuitenkin terve lääkärin mukaan?

Vierailija
10/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täh...väittivät ettei 8 kk saa istua?? ei kait sentään... tottahan jo puolivuotias saa istuksia tuettuna ja sen verran ku osaa.

no meillä oli kans 8 kk lääkärineuvola tänään ja lääkäri testatessaan lasta kopsautti vauvan otsan pöytään...

sä oot hyvä äiti...neuvolahan saa ohjeistaa mitä haluaa, mutta itse saa päättää miten tekee eli mikä juuri omalle lapselle ja perheelle sopii parhaiten.

Vierailija
11/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan kahdeksankuiset tekevät vaikka mitä muuta kuin makailevat lattialla. Meillä tyttö kiipesi seisomaan tukea vasten 7 kk iässä eikä kukaan huomannut sanoa, ettei vielä saa.

Olikohan joku huijarilääkäri?

Vierailija
12/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen se raja oli 6 kk, ja meidän lääkäri totes jo sitä nuoremman kanssa ko piti sitä sylissä, että periaatteessahan istuu nytkin. Ja että kyllähän ne vähän istuu, mutta varsinaisesti istuttamaan vasta 6kk.

Mutta tuo neuvolan terveydenhoitaja oli meillä just ihan yhtä kiva!! Onneksi lääkäri oli maalaisjärjellä varustettu ja aina vähän tasoitteli terkan puheita jos varmistin häneltä... Nyt tämä ihana lääkäri ei kyllä enää ole täällä töissä, mutta onneksi se terveydenhoitajakin jäi eläkkeelle ;)

Kyllä sinä osaat ja hyvin jos 8 kk ei syö ko kerran :D

Oothan täältä lukenu paljonkin näitä 1 v 3 kk syö 7 kertaa jne.

Vierailija
13/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden pitäisi eikä turhia neuvoa.

onneksi en ole moista kohdannut

ja sulle ap sympatiat

Vierailija
14/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 8 kk vauvaa ei saa istuttaa jos ei itse istu. Eli 8 kk vanhaa voi siis alkaa opettaa istumaan. Kaverille oli sanottu eri neuvolassa että raja on 6 kk...

Vierailija
15/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä lastenlääkäri, joka ehdottomasti toivoo että jos lapsi on ennen vastaanottoa syystä tai toisesta välipalan tai maidon tarpeessa, se annetaan, eikä itkuista, nälkäistä lasta tuoda lääkärin vastaanotolle, jos se pikku snäkillä voidaan estää...

Helpommin käy tyytyväisen laspen arviointi, eli tässä tapauksessa viittaisin kyllä kintaalla ruoka-ajoille!!

Vierailija
16/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaatte turhautuneisuuden kanssani ja että sain hieman purkaa tunteitani. Ja kiva, että sinä lastenlääkärikin kerroit näkemyksesi. Vauvani oli syönyt 2h aiemmin silloin, kun sitä käytävässä odottaessani syötin. Olimme käyneet mm. neuvolaterkkarilla siinä aiemmin. En paljoakaan edes aikaa katsellut, vaan nimen omaan ihan snäcksinä sitä ajattelinkin, ettei ole kärttynen vauva vastaanotolla. Mitäköhän lääkäri olisikaan keksinyt mollata, jos vauva olisikin ollut kärttyinen...

Vierailija
17/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä suorana ja itseään kannatellen ilman tukea.

Siellä oli vauva onnellisena istumassa sängyssään, kun tulin kurkkaamaan, olisiko pikkuinen jo herännyt päiväuniltaan.

Asuimme ulkomailla ja asiasta ei nostettu haloota -lapsen annettiin kehittyä omaan tahtiinsa. Suomessa nähtävästi tästäkin voidaan sitten repiä ongelma...

Vierailija
18/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti oppi 4,5kk istumaan syöttötuolissa, reilu 5kk istui ilman tukea ja 6,5kk alkoi itse nousta makuulta istumaan.. :D Neuvolan täti 6kk neuvolassa vaa kehui, että hienosti osaa neiti istua.. Yösyönnit meillä kyl jäi pois jo 1,5kk ikäsenä, mut lapset kehittyy eri tahtiin. Torstaina olis 8kk neuvola, tyttö osaa nyt nousta polvilleenkin, yrittää nousta tukee vasten seisomaan, ryömii/konttaa kauheeta vauhtia, nousee "karhukävely" asentoon yms. Niin jos joku lääkäri mulle alkais sanoo että ei saa istuu/seisoo tms. niin kyllä toivottasin ko. lekurin sinne missä pippuri kasvaa. :D :D

Älä ap välitä, dorka tyyppi oli. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :) Ihan normaalilta lapses vaikuttaa.

Vierailija
19/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että nyt loppuu lässytys lapselle, tässä iässä lasta pitää alkaa jo kasvattaa.

Vierailija
20/37 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että nyt loppuu lässytys lapselle, tässä iässä lasta pitää alkaa jo kasvattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi