Koiran ulkoiluttajan liikennesäännöt!
Kun tulette koiran kanssa vastaan toista koiran ulkoiluttajaa, niin olisiko mitenkään mahdollista, että kulkisitte jalkakäytävällä tien vasenta reunaa niin, että koira kulkee taluttajan vasemmalla puolella?
Tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta monille. Mun tietääkseni jalankulkijan liikennesäännöissä sanotaan, että jalankulkija kulkee aina tien vasenta reunaa, sama pätee lie jalkakäytävälläkin? Samoin koiraa kuljetetaan yleisesti esim. näyttelyissä ja muissa harrasteissa ihmisen vasemmalla puolella.
Harva se päivä saa olla törmäyskurssissa, kun itse kävelen ison koiran ja vaunujen kanssa, ja vastaan tulee "väärässä reunassa ja väärällä puolella koiraa pitävä ihminen" vastaan, eikä tee elettäkään väistääkseen meitä.
Eri asia sitten, pidetäänkö koiraa pitkällä hihnalla missä reunassa tahansa, kun muita jalankulkijoita ei ole liikkeellä.
Kommentit (105)
terapiaan ja koira pois.
kun vielä saisimme PERUSTELUJA tälle niin voisimme nauraa vieläkin enemmän...
oli suunnattu sille pullistelijalle josta oli hienoa että ihmiset pelkäsivät sen rakkia joka nyt vain sattui tuntemaan oman arvonsa.kuulutko itse johonkin tien varressa öykkäröivään roskaväkeen jota harmittaa kun he eivät olekaan kuninkaita -kaikki eivät pelkääkään heitä? Vissiin.
Naapuruston pikkutytöt tulivat samaa isoa mustaa petoani halailemaan ja heittelivät sille palloa. Oli hauvelilla ja lapsilla oikein kivaa yhdessä.
Kauheeta, eiks vaan?
Olen koiranomistaja joka tietää että koira ei saa kokea olevansa niin ylhäinen että vastaantulijoiden tarvitsee sitä pelätä. Vaikka antaisi naapurin lasten heittää itseään pallolla päähän.
Eikö sinusta ole ottamaan luuloja pois isolta muffeltasi?
koiria teillä oikein on? Ilmeisesti rotukoirat varsinkin ovat tyhmiä kun täällä näyttelyihinkin vedotaan.
Minulla on ihan vain sekarotuinen hurtta, jonka kanssa ei olla edes koirakoulussa tai kursseilla käyty. Ja silti se osaa kulkea sekä vasemmalla että oikealla puolella, ja osaapa mennä vielä minun edellänikin niin ettei välitä vastaantulijoista ja ohittajista mitään, jos oikein ahdas paikka tulee. Eipä ole meillä ongelmia mennä ohi tuli porukkaa millä puolella tahansa vastaan, koira kaartaa automaattisesti toiselle puolelle, jos minä ensin lähden kävelemään sinne. Ja ohituksen jälkeen jos haluan takaisin alkuperäiselle puolelle, koira kaartaa takaisin sille puolelle.
Ja minun puolesta näyttelyiden ja tokokokeiden säännöillä saa heittää vesilintua. Miksi ihmeessä minun pitäisi niitä noudattaa kun en niissä käy, eikä koiraani edes näyttelyihin eikä moniin muihinkaan kilpailuihin hyväksytä?
Kyllä voikin tehdä elämästä vaikeaa jos oikein yrittää.
Kumpaakin puolta voi kävellä.
Jos vastakkain tullaan, se lähtee väistämään jolle se käy helpoiten, tietenkin.
Siinä taas tosiaan ei ole mitään järkeä, että koirallinen joutuis kävelemään keskellä kevyen liikenteen väylää siten, että molemmilta puolen on trafiikkia.
En nyt ymmärrä, mikä ongelma tässä on etenkin niillä, joiden pitää valittaa vain siksi, että heillä on joku ihme käsitys, että tiellä pitäisi kävellä vain oikeassa tai vasemmassa reunassa. Koska kumpaakin saa ihan laillisesti mennä, koiran kanssa tai ilman tai vaikka anopin kanssa.
(Itse laittaisin kyllä anopin sinne liikenteen puolelle)
koiria teillä oikein on? Ilmeisesti rotukoirat varsinkin ovat tyhmiä kun täällä näyttelyihinkin vedotaan. Minulla on ihan vain sekarotuinen hurtta, jonka kanssa ei olla edes koirakoulussa tai kursseilla käyty. Ja silti se osaa kulkea sekä vasemmalla että oikealla puolella, ja osaapa mennä vielä minun edellänikin niin ettei välitä vastaantulijoista ja ohittajista mitään, jos oikein ahdas paikka tulee. Eipä ole meillä ongelmia mennä ohi tuli porukkaa millä puolella tahansa vastaan, koira kaartaa automaattisesti toiselle puolelle, jos minä ensin lähden kävelemään sinne. Ja ohituksen jälkeen jos haluan takaisin alkuperäiselle puolelle, koira kaartaa takaisin sille puolelle. Ja minun puolesta näyttelyiden ja tokokokeiden säännöillä saa heittää vesilintua. Miksi ihmeessä minun pitäisi niitä noudattaa kun en niissä käy, eikä koiraani edes näyttelyihin eikä moniin muihinkaan kilpailuihin hyväksytä? Kyllä voikin tehdä elämästä vaikeaa jos oikein yrittää.
Aamen! Yksi harvoista järkevistä kirjoituksista tässä ketjussa.
koiria teillä oikein on? Ilmeisesti rotukoirat varsinkin ovat tyhmiä kun täällä näyttelyihinkin vedotaan. Minulla on ihan vain sekarotuinen hurtta, jonka kanssa ei olla edes koirakoulussa tai kursseilla käyty. Ja silti se osaa kulkea sekä vasemmalla että oikealla puolella, ja osaapa mennä vielä minun edellänikin niin ettei välitä vastaantulijoista ja ohittajista mitään, jos oikein ahdas paikka tulee. Eipä ole meillä ongelmia mennä ohi tuli porukkaa millä puolella tahansa vastaan, koira kaartaa automaattisesti toiselle puolelle, jos minä ensin lähden kävelemään sinne. Ja ohituksen jälkeen jos haluan takaisin alkuperäiselle puolelle, koira kaartaa takaisin sille puolelle. Ja minun puolesta näyttelyiden ja tokokokeiden säännöillä saa heittää vesilintua. Miksi ihmeessä minun pitäisi niitä noudattaa kun en niissä käy, eikä koiraani edes näyttelyihin eikä moniin muihinkaan kilpailuihin hyväksytä? Kyllä voikin tehdä elämästä vaikeaa jos oikein yrittää.
puhui ruuhkasta, kirjoitin että jos on ahdas paikka (esim. todella kapea katu/polku). Ja koiralla on sen verran kokoa, että jos se haluaa tehdä tuhojaan se onnistuu yhtä hyvin oli se sitten sivulla tai edessä, joten olen opettanut sille miten käyttäydytään. Ei tule ongelmia vaikka kulkisi edessä
iso nyt jo kuollut muffeni suorastaan luki ajatukseni...
Leikki lasten kanssa, suhtautui välinpitämättömästi 99% vastaantulijoista.
Mutta kun tien varressa oli meluava joukko kaljaa juovia räkänokkia se nosti säkäkarvat pystyyn ja meni näyttämään hampaitaan niin että pikkupojut ja teinipillut olivat ihan hiljaa... Ihan hipihiljaa.
Myöskin kulman takaa rehvakkaasti tulleet Ahmed ja Mohammed kavereineen eivät olleet enää yhtään rehvakkaita kun näkivät mitä hihnan päässä oli.
Ei siltä tarvinnut ottaa luuloja pois -se teki ja käyttäytyi juuri niin kuin piti. Tiesi tadan tarkkaan kuka oli isäntä ja mistö ruoka tuli.
Vähänkään alkeita pidemmälle päästyään on kaikkien vaan opetettava ne koirat kulkemaan kummallakin puolella (ja myös edellä tai takana) tai radan suoritus ei yksinkertaisesti onnistu kovin mallikkaasti. Vaikka onhan sekin tietty ihan viihdyttävää katsella, jos ohjaaja yrittää pysytellä kaikin keinoin koiransa oikealla puolella "kun ei se oikein osaa mennä väärällä puolella"... ;D
iso nyt jo kuollut muffeni suorastaan luki ajatukseni... Leikki lasten kanssa, suhtautui välinpitämättömästi 99% vastaantulijoista. Mutta kun tien varressa oli meluava joukko kaljaa juovia räkänokkia se nosti säkäkarvat pystyyn ja meni näyttämään hampaitaan niin että pikkupojut ja teinipillut olivat ihan hiljaa... Ihan hipihiljaa. Myöskin kulman takaa rehvakkaasti tulleet Ahmed ja Mohammed kavereineen eivät olleet enää yhtään rehvakkaita kun näkivät mitä hihnan päässä oli. Ei siltä tarvinnut ottaa luuloja pois -se teki ja käyttäytyi juuri niin kuin piti. Tiesi tadan tarkkaan kuka oli isäntä ja mistö ruoka tuli.
hohhoijaa näitä koiranomistajien suuria luuloja itsestään ja hurtasta.
Mikä muuten on "teinipillu"? Onko tällainen sana yleisestikin teidän perheessä käytössä?
puhui ruuhkasta, kirjoitin että jos on ahdas paikka (esim. todella kapea katu/polku). Ja koiralla on sen verran kokoa, että jos se haluaa tehdä tuhojaan se onnistuu yhtä hyvin oli se sitten sivulla tai edessä, joten olen opettanut sille miten käyttäydytään. Ei tule ongelmia vaikka kulkisi edessä
Kuuluisat viimeiset sanat: "Mun koira osaa käyttäytyä ja voi ihan hyvin kulkea edellä"
Ruvetkaa harrastamaan niiden koirien kanssa vaikka agilitya Vähänkään alkeita pidemmälle päästyään on kaikkien vaan opetettava ne koirat kulkemaan kummallakin puolella (ja myös edellä tai takana) tai radan suoritus ei yksinkertaisesti onnistu kovin mallikkaasti. Vaikka onhan sekin tietty ihan viihdyttävää katsella, jos ohjaaja yrittää pysytellä kaikin keinoin koiransa oikealla puolella "kun ei se oikein osaa mennä väärällä puolella"... ;D
pk-seudun jalkakäytävälle tuossa klo 17-18 aikaan!
iso nyt jo kuollut muffeni suorastaan luki ajatukseni...
Leikki lasten kanssa, suhtautui välinpitämättömästi 99% vastaantulijoista.
Mutta kun tien varressa oli meluava joukko kaljaa juovia räkänokkia se nosti säkäkarvat pystyyn ja meni näyttämään hampaitaan niin että pikkupojut ja teinipillut olivat ihan hiljaa... Ihan hipihiljaa.Myöskin kulman takaa rehvakkaasti tulleet Ahmed ja Mohammed kavereineen eivät olleet enää yhtään rehvakkaita kun näkivät mitä hihnan päässä oli.
Ei siltä tarvinnut ottaa luuloja pois -se teki ja käyttäytyi juuri niin kuin piti. Tiesi tadan tarkkaan kuka oli isäntä ja mistö ruoka tuli.
Siksi kehotin terapiaan, selvästi käsittelemättömiä ahdustuksen aiheita.
mutta oikeanpuoleisessa liikenteessä elävän ihmisen mieli ohittaa vastaantullijan oikealta.
.
En tiedä mitään koirien koulutuksesta tai koirista ylipäänsä, mutta ei mulla ikinä ole käynyt pienessä mielessänikään että koiria pitää sitten kuulemma kuljettaa vasemmalla puolella - mistö tollaisen koiraton ihminen voi tietää?
Toivottavasti en sotkeudu fillarini kanssa juuri sinun rekkusi hihnaan, kun oletan automaattisesti sen "väärää" puolta vastaan tulevan väistävän...
itsellesi. Vai kuvitteletko että kaikki joilla on +70-kiloisia koiria pitävät niitä ihan fyysisillä voimillaan kiinni, ja vain sen takia ei koskaan tapahdu mitään?
Ole hyvä ja tule kantamaan tuota meidän koiraa kapeilla kaduilla joilla ei mahdu menemään rinnakkain koiran kanssa. Siihen asti kunnes tulet, koira kulkee edellä.
Kuuluisat viimeiset sanat: "Mun koira osaa käyttäytyä ja voi ihan hyvin kulkea edellä"
kuka puhui ruuhkasta, kirjoitin että jos on ahdas paikka (esim. todella kapea katu/polku). Ja koiralla on sen verran kokoa, että jos se haluaa tehdä tuhojaan se onnistuu yhtä hyvin oli se sitten sivulla tai edessä, joten olen opettanut sille miten käyttäydytään. Ei tule ongelmia vaikka kulkisi edessä
kyllä ne äksyimmät koirat on sieltä pienemmästä päästä, noin yleensä. Aikamoista luottamusta omiin ja etenkin vastaantulevien kykyihin osoittaa pistää koira menemään edeltä. Siellä se emäntä sitten huhuilee perästä että Hei Caro, tänne tänne TÄNNE, mikä sitä koiraa vaivaa sanoin TÄNNE, noita näkee ikävä kyllä tuon tuosta...
ettei monikaan koiranomistaja tunne "sääntöä" kuljettaa koiraa vasemmalla puolellaan.
Nämä koiranomistajat tuskin kulkevat näyttelyissä tai muissa harrastuksissa ja harvoinpa ovat edes koulutukseen uhranneet hirveästi aikaa.En tosin minkään kulje koirieni kanssa näyttelyissä tai muissa harrastuksissa, mutta silti koirani kulkee aina vasemmalla puolella. Omatoimisesti tosin harrastamme. Koulutus ei ole jäänyt peruskoulutukseen, vaan käymme joka viikko läpi opittujakin asioita. Eivät ainakaan käytöstavat unohdu.
Eli etpä tosiaan ole koiraasi kouluttanut.
Koiran paikka on siinä, missä omistaja sen käskee kulkea. Esimerkiksi sillalla tai pitkospuilla haluan, että koirat menevät hallitusti edessäni, kuten myös kapeammilla poluilla. Seuraaminen oikealla taas tulee osata jo senkin takia, ettei koira kasva vinoon. Koiran paikka on ohjaajan takana esim. silloin, kun toinen koira hyökkää. Tätäkin olemme joutuneet valitettavasti kohtaamaan.
]
hohhoijaa näitä koiranomistajien suuria luuloja itsestään ja hurtasta.
Mikä muuten on "teinipillu"? Onko tällainen sana yleisestikin teidän perheessä käytössä?
ole kyse luulosta. Vaan tiedosta.
Väitteelle on katetta jos saa rauhassa kulkea ihan missä vaan.
Rakki ei ollut rasisti. Minä olin ja olen edelleen.
Teinipillu on teini-ikäinen pikkutyttö joka juo sitä sidukkaa, polttaa tupakkaa ja nauraa rätkättää kovaan ääneen räkä poskella poikajoukon kiertopalkintona. Pojat sietävät sitä maskara poskille valuvaa idioottia toivoen että pääsisivät työntämään sormensa sen pilluun tai ehkä jopa saisivat työntää teinikullinsa mokoman kuvatuksen vaginaan. Oletko muka todella niin tyhmä ette moista termiä tiedä???
Sana on käytössä jos lapset eivät ole kuulolla.
Vaikka pidänkin koiraa välillä edellä, niin ei se huitele missään kaukana.
kuka puhui ruuhkasta, kirjoitin että jos on ahdas paikka (esim. todella kapea katu/polku). Ja koiralla on sen verran kokoa, että jos se haluaa tehdä tuhojaan se onnistuu yhtä hyvin oli se sitten sivulla tai edessä, joten olen opettanut sille miten käyttäydytään. Ei tule ongelmia vaikka kulkisi edessä
kyllä ne äksyimmät koirat on sieltä pienemmästä päästä, noin yleensä. Aikamoista luottamusta omiin ja etenkin vastaantulevien kykyihin osoittaa pistää koira menemään edeltä. Siellä se emäntä sitten huhuilee perästä että Hei Caro, tänne tänne TÄNNE, mikä sitä koiraa vaivaa sanoin TÄNNE, noita näkee ikävä kyllä tuon tuosta...
Ruvetkaa harrastamaan niiden koirien kanssa vaikka agilitya Vähänkään alkeita pidemmälle päästyään on kaikkien vaan opetettava ne koirat kulkemaan kummallakin puolella (ja myös edellä tai takana) tai radan suoritus ei yksinkertaisesti onnistu kovin mallikkaasti. Vaikka onhan sekin tietty ihan viihdyttävää katsella, jos ohjaaja yrittää pysytellä kaikin keinoin koiransa oikealla puolella "kun ei se oikein osaa mennä väärällä puolella"... ;D
pk-seudun jalkakäytävälle tuossa klo 17-18 aikaan!
änkeä itsensä koiran kanssa? Ja miksi sen silloin on väkisin kuljettava just vasemmalla? Miten tää nyt liittyi oikeastaan mihinkään? Eiks siellä ruuhkassa nimenomaan olis kätevää, kun koira osaisi kulkea tarvittaessa vaikka perässä, jos meinaa olla ahdas paikka?
kuulutko itse johonkin tien varressa öykkäröivään roskaväkeen jota harmittaa kun he eivät olekaan kuninkaita -kaikki eivät pelkääkään heitä? Vissiin.
Naapuruston pikkutytöt tulivat samaa isoa mustaa petoani halailemaan ja heittelivät sille palloa. Oli hauvelilla ja lapsilla oikein kivaa yhdessä.
Kauheeta, eiks vaan?