Mies "ilmoitti" että lähtee kavereiden kanssa etelään matkalle..
Eli mies "ilmoitti" etelänmatkasta, ei ole pitkä reissu, mutta kuitenkin. Sanoi että kysyy asiasta, mutta suuttui hirveästi, kun kyseenalaistin matkaa.
Mietin miten käy kesälomasuunnitelmille - rahan puolesta. Pieni lapsi on ja olen vielä hoitovapaalla, joten rahaa ei ole hirveästi. Itse olisin esin miettinyt että olisi kiva pitkästä aikaa tehdä jotain kivaa yhdessä..
Mutta mitä mieltä te muut olette tällaisesta, onko normaalia? Mies ei kyllä muuten ole hirveästi pois kotoa.
Kommentit (87)
Itse ajattelen niin, että vaikka olemmekin sanoneet tahdon papin edessä, se ei tarkoita sitä että lakkasimme olemasta kaksi erillistä ihmistä. Molemmilla on omat ystävät, omat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet. Sitten on niitä yhteisiä ysyäviä, yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja niihin tottakai panostetaan yhdessä. Mutta tuntisin itseni aika typeräksi jos sanoisin miehelleni, että sä et nyt KERTAKAIKKIAAN voi lähteä ystäviesi kanssa reissuunmkoska musta tuntuu kurjalle. Voi kyynel. Kahlittu rakkaus ei vaan menesty, kuristuisin itsekin jos en saisi mennä ilman miestäni mihinkään. Ihanaa on reissata yhdessä ja koko perheenkin voimin, jutta kyllä jokainen tarvitsee tilaa ja aikaa hengittää ihan itse !
Mä en ikimaailmassa kieltäisi miestä lähtemästä kavereiden kanssa reissuun. Jos tilanne on kuitenkin se, että olet lapsen kanssa kotona ja "vähän miettinyt", että viettäisitte kesälomaa yhdessä, kannattaisi se ehkä sanoa ääneen? Miehellä on ehkä toiset suunnitelmat.
Mutta jos siis omalle kohdalleni sattuisi, että mies lähtee viikoksi poikien reissuun ja siitä syystä jäisimme kesäloman ajaksi ilman mahdollisuutta tehdä yhteisiä sunnitelmia, olisi meillä vakavan keskustelun paikka. Hyväksyn poikien reissut, mutta sitä en, että tingitään siksi yhteisistä jutuista. Varsinkin jos olisin kotiäitinä!!
Kyllä: limpparin voimalla harva miesporukka on reissussa, mutta se ei automaattisesti tarkoita petäämistä. Ettekö itse ole naisporukalla koskaan missään? Minä teen aika usein viikonloppumatkoja ystävien kanssa, ja kyllä noilla reissuilla iltaa istutaan usein pitkän kaavan mukaan ja viini virtaa. Vaan eivät todellakaan ole mitään panomatkoja, ja oletan miehenkin pystyvän hillitsemään himonsa omilla reissuillaan. Toki kohde vaikuttaa, uskon että Thaimaassa käydään agressivisemmin miesten kimppuun (ja sama naisia kohtaan Gambiassa) seksiä tarjoten, mitä esimerkiksi EU-maissa. Toisaalta hyvä muistaa, ettei ole sellaista tuppukylää Suomessa mistä ei seksiä mies saisi, jos ei ilman rahaa niin ainakin maksamalla. Joten jos pettää, niin se mahdollisuus on ihan omilla kotikulmilla, ei tarvitse ulkomaille lähteä. Ja sama pätee naisiin, tosin naiset saavat aina halutessaan ;)
Ap hehkuttaa hyvää miestään, joka nyt yhtäkkiä haluaa törsätä perheen yhteisen lomakassan omaan matkaansa. Jotainhan outoa siinä voi olla takana? Jos nyt vasta käyttäytyy noin. Itse ryyppään ihan possuna etelän lomilla (en ole ainakaan vielä pettänyt, eikä ole aikomuskaan) ja eiköhän noi miehenkin lapin reissut aika kosteita ole. Heitinpähän nyt ap:lle jotain negatiivia vaihtoehtoja.
En kannata tuota anopille soittamista:)
jos teidän kesäloma menee pilalle matkan takia. Enkä epäile yhtään, että näin tiukkaa voisi olla.
On miehiä joihin tosiaan voi luottaa 100% ja sitten niitä, joihin periaatteessa voi, mutta ei sitten kuitenkaan voi. Valitettavasti kaikilla ei ole näitä em. parempia miehiä, vaan ovat jotenkin suhteen aikana sössineet luottamuksen ja sitten perheessä on ehkä vähän erilaiset säännöt, kuin näissä luottamukseen ja arvostukseen perustuvissa liitoissa. Väittäisin, että jos nämä ei niin luottavaiset ja arvostavat eroaisivat, niin eroprosentti nousisi kuitenkin sinne 75% vähintään. Eikä kaikki naiset vaan suostu siihen, että kokeillaan tikulla jäätä toistamiseen. Valitettavasti siitä seuraa onneton vankilaliitto. Mutta minusta on kyllä turha syyllistää naista, joka ei luota mieheensä. Mies on oman onnensa seppä ja jos ei halua häntä vahdittavan, eikä toisaalta ole osannut luottamusta rakentaa, niin sitten pitää itse marssia ovesta ulos. Sitä saa mitä tilaa. Tämä siis mielipiteenä tuohon, että joillakin ei vaan ole luottamusta miestään kohtaan, eikä siksi halua miehensä matkustelevan etelään yksin. Tämä on tosi surullista ja ankeaa. Ei voi muuta sanoa, mutta yleensä ihminen suojelee itseään viimeiseen asti ja valitettavasti moni nainen pitää mieluummin huononkin miehen kuin ottaa eron, vaikka luottamus olisi kortilla. Toisaalta ei voi oikein syyttääkään tästä ratkaisusta, jos perheessä on lapsia.
Ap, miehet on sellaisia laumaeläimiä ja lojaaleja kavereilleen, että he kokevat nolostuvansa, jos eivät saakaan kotonta lupaa. Sellainen mies vaan ei ole cool, joka sanoo kavereille, että kysyn lupaa tai mietitään yhdessä vaimon kanssa. Joko mies ei halua paljastaa tasa-arvoista tilannetta, mikä poikaporukassa helposti tulkitaan naisen käskyvallaksi tai sitten hän ei halunnut paljastaa taloutenne heikkoa tilannetta. Molemmat on miehille lähes yhtä tärkeitä kuin munan koko kysymys useimmille. Nyt mies saattaa päästä pälkähästä, jos hän kertoo, että pillastuit täysin ajatuksesta ja että ei viitsi hajottaa perhettä. Saa hyvän syyn olla lähtemättä. Pääasia, että mies oli alunperin lojaali kavereilleen ja täysillä mukana. Miehille on niin tärkeää olla vallan kahvassa. Tai ainakin aika monelle.
sano, että homma on ok, mutta koska sulla ei ole varaa matkustaa, niin voisiko tämä anoppi maksaa joko miehen matkan tai sitten kustantaa sinulle oman reissun. Sano, että kovasti haluat miehen saavan vähän omaa aikaa ja ei tekisi sinullekaan pahitteeksi. Lupaa anopille, että saa tulla miehen luokse avuksi hoitamaan lasta, kun sinä lähdet reissuun.
Sano anopille tosiaan, että kun mies niin kovasti halusi mennä ja et sä haluaisi kuitenkaan omaa lomaasi pilata myöskään ja olet levon tarpeessa itsekin. Sitten vaan varaat reissun anopille sopivaan ajankohtaan omasta lempikohteesta, pyydät tyttökaverit mukaan ja ei kun menoksi.
että jos se olisi sun miehelle synttärilahja. Kysy mieheltä mitä loma maksaa, niin saat anopille sitten kertoa kulut.
Yllättäviä kommentteja täällä. Kyllä me reissataan paljonkin erikseen, ja tekee välillä ihan hyvääkin. Molemmilla reissuissa aina kova ikävä toista, ja kotiinpaluun jälkeen suhde voi paremmin. Reissaamme myös paljon yhdessä perheenä. Jatkossa varmaan myös kahdestaan kun lapsi on isompi, vielä en halua jättää useaksi päiväksi isovanhemmille. Kahlitseminen ja mustasukkainen kyttääminen ne vasta miehen toisen syliin ajavatkin. Aina huippuhyvää seksiä ennen reissua niin muistaa sitten mitä kotona odottaa ;)
Kyllä parisuhteessa ollaan yhdessä, ja asioista pitää sopia yhdessä, mutta kaksi erillistä ihmistä siinä silti on.