Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekästäkö pitää näin usein ns. vapaata lapsista?

Vierailija
01.10.2011 |

Meillä on viisi lasta, iältään ovat nyt 9,5kk, 2,5v kaksoset, 6v ja 9v. Arki on välillä rankkaa ja välillä taas vähemmän rankkaa, viime aikoina on lapset sairastaneet paljon niin se on ollut aika raskasta, yks kun on parantunut niin on toinen tullut kipeäksi ja välillä muutamat yhtä aikaa jne.

Onneksemme meillä on melko hyvä tukiverkko ja molemmat isovanhemmat ovat sanoneet, että ottavat mielellään lapsenlapsia hoitoon ja välillä ovat sitten taas kummiensa luona. Noin 5-6viikon välein lapset ovat joko isovanhemmilla tai kummeillaan 1-2yötä ja me saamme silloin mieheni kanssa kahdenkeskistä aikaa. Joskus on niin, että toisena päivänä nähdään kavereitamme ja toisena ollaan kaksin, se on vähän miten millonkin.

Tuon lisäksi minulla ja miehelläni on molemmilla harrastus ja minä olen omassa harrastuksessani parina iltana viikossa kolmisen tuntia ja mies on omassa harrastuksessaan myös parina iltana viikossa. Nämä ovat eri iltoina eli se hoitaa lapset, jolla ei ole harrastusta toisen ollessa harrastuksessa.

Olemme saaneet kuulla aina välillä, että miten kauhean paljon lapsemme ovat poissa kotoa ja, ettei sitä tarvitse niin paljon sitä kahdenkeskistä aikaa ja kyllä ne omat harrastuksetkin vois unohtaa lasten ensimmäisiksi elinvuosiksi jne.

Minä en vaan ole sitä tyyppiä, joka jaksaisi olla lasten kanssa 24/7 ensimmäiset vuodet, yksinkertaisesti varmaankin sekoaisin. Minulle tuo harrastukseni on "henkireikä", koska siellä pääsee rentoutumaan ja jaksaakin sitten taas paremmin arkea kuin jaksaisi ilman harrastusta.

Ennen kun joku ehtii tulla sanomaan, ettei hän kyllä vastasyntynyttä laittais yökylään, niin meidän lapset on olleet vaihtelevasti 5-7kk ikäisenä ekan kerran yökylässä.

Mielenkiinnosta siis kyselen, että onko tämä oikeasti liikaa eroa lapsista?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa jättää omaan arvoonsa!

Mistähän voisi olla kateellinne aivottomalle ja avuttomalle luuseri"äidille".... En ihan heti keksi.

Vierailija
2/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä arkenne kuulostaa hyvältä ja toimivalta. Ennen vanhaan isovanhemmat olivat enemmänkin lastenlastensa kanssa, nykyään äiti on itsekäs, laiska wt-paskiainen jos antaa lapsensa yökylään enemmän kuin kerran vuodessa.

Teillä on hyvä ja toimiva verkosto ja lapset saavat myös tutustua kunnolla isovanhempiinsa, mikä on tärkeätä. Itsekin olin paljon isovanhempien kanssa pienenä ja olen siitä todella kiitollinen. Nyt on hyviä muistoja paljon edesmenneistä isovanhemmista. Jos olisi ollut toisin, he olisivat saattanee jäädä etäisiksi.

Ja kaiken kukkuraksi jaksatte itse arkea paremmin ja saatte hoidettua parisuhdettakin, mikä on aivan ehdottoman tärkeätä.

Mukava kuulla, että on suurperheitä, jossa asiat ovat noin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saahan sitä harrastuksia olla. Vanhemman hoidossahan lapset kuitenkin ovat sen aikaa.

Vierailija
4/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetkin varmaan viihtyy isovanhemmilla ja kummeilla ja teidän pikkuinen saa sitten isän ja äidin jakamattoman huomion kun isommat viettää omaa aikaa hoidossa :)

Aika usein lapset on yökylässä, mutta jos kaikki on tyytyväisiä, niin so?

Vierailija
5/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 102

Vierailija
6/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että aiheesta pitää edes keskustella!! Mie varmaan oon maailman paskin äiti ku olen lapseni kanssa vaan joka toinen VIIKKO. Aina ei meinaan parisuhe onnistu ja isä haluaa myös olla lapsen kanssa 50-50. Sekasin on ne naiset jolla ei ole muuta elämää ku lapset ja perhe....jos mamma voi hyvin ja voi tehä omiakin juttuja ni sitte lapsetkin onnellisii. Ihan saletisti.

Vierailija
7/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän usein (esim. 2x/kk olisi "hirveän usein", 1x/kk olisi "usein"), ja 4 lapsen vanhemmat varmasti tarvitsevat lepoa ja esim. kunnon yöunet silloin tällöin. Varsinkin kun on tutut ja hyvät hoitajat niin järjestely kuulostaa ihan loistavalta muuten, mutta pisti silmään että alle 10kk kuopuskin menee hoitoon, onkohan näin ollut jo pitkäänkin? Alle vuoden ikäistä en itse kyllä yökylään laittaisi ellen olisi aivan loppu (siis pakkotilanteessa voisin laittaa, ennaltaehkäisynä en). Mutta joo, olen yhden lapsen äiti että ehkäpä elämän realiteetit eivät ole iskeneet tarpeeksi kovaa :)

Vierailija
8/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin paljoo hoidossa. Et ole todellakaan itsekas.

Vierailija
9/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toimii teille ja jaksat iloita lapsista silloinkun olette yhdessä, toi on ihan ok.

Vierailija
10/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pari kertaa yökylässä.

ap

hirveän usein (esim. 2x/kk olisi "hirveän usein", 1x/kk olisi "usein"), ja 4 lapsen vanhemmat varmasti tarvitsevat lepoa ja esim. kunnon yöunet silloin tällöin. Varsinkin kun on tutut ja hyvät hoitajat niin järjestely kuulostaa ihan loistavalta muuten, mutta pisti silmään että alle 10kk kuopuskin menee hoitoon, onkohan näin ollut jo pitkäänkin? Alle vuoden ikäistä en itse kyllä yökylään laittaisi ellen olisi aivan loppu (siis pakkotilanteessa voisin laittaa, ennaltaehkäisynä en). Mutta joo, olen yhden lapsen äiti että ehkäpä elämän realiteetit eivät ole iskeneet tarpeeksi kovaa :)

Vierailija
11/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on vain 2. Olen sitä mieltä, että kerran kuussa olisi juuri optimaalinen aika saada vanhempien olla keskenään esim. ilta ja yö jossain, vaikka hotellissa tms. Lapset ovat isovanhempien luona tai isovanhemmat ovat meillä. Ainakin meillä tollanen systeemi toimii hyvin; kaikki ovat tyytyväisiä.

Monilla ei lastenhoitomahdollisuutta ole ollenkaan ja niitäkös se vituttaa - mutta ei anneta sen häiritä meitä:)

Vierailija
12/110 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes sanoa, että haluaa myös sitä omaa aikaa ja aikaa miehen tai ystävien kanssa ilman lapsia.

Vierailija
13/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en kyllä teidän perheen kakaroille kummiksi alkaisi jos kaikki viisi pitäisi ottaa kerran kuussa pariksi yöksi yökylään.

Vierailija
14/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro osoite niin teen itse.

Vierailija
15/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vähempi olisi riittänyt ?

Vierailija
16/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensin kysyisin että miksi noin paljon lapsia? Eikö vähempikin olisi riittänyt?

Vierailija
17/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään kiiltävää kruunua saa, että liimaantuu lapsiinsa ja esittää sen myös maailmalle ja usein. Silmänpalvontaa.

Pääasia, että lapsilla on hyvät ja läheiset hoivaatjat ja sekin on kiva, että voitte miehesi kanssa harrastaa! Moni tekee myös vuorotöitä, jolloin vain toinen vanhempi on kotona lapsia kaitsemassa kerrallaan. Joskus kumoikin jopa töissä iltaisin, jos kumpikin tekee vuorotöitä!

Vierailija
18/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummi ottaa vain kummilapsensa hoitoon välillä. Eivätkä ole siis kummeillaan kerran kuussa. Pääsääntöisesti se menee niin, että ensin ovat esim. minun vanhemmillani kaikki lapset, sitten tuosta 5-6viikon päästä ovat mieheni vanhemmilla kaikki lapset ja sitten taas tuosta 5-6viikon päästä jokainen lapsi yhden kumminsa luona.

ap

Mutta itse en kyllä teidän perheen kakaroille kummiksi alkaisi jos kaikki viisi pitäisi ottaa kerran kuussa pariksi yöksi yökylään.

Vierailija
19/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette halunneet 5 lasta? Eikö vähempi olisi riittänyt ?

Miks niitä lapsia piti tehdä noin monta jos ei ole valmis heidän kanssa olemaan ja on niin raskasta??? En nyt tarkoita etteikö ikinä saisi viedä lapsia hoitoon, oma lapsemme on ollut 3x1yö hoidossa, vaikka on vasta 8kk, mutta että veis joka 5-6vko välein niin ohoh..

Vierailija
20/110 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni ollaan molemmat haluttu monta lasta, mies ois halunnut 6 ja minä 4, joten tämä oli eräänlainen kompromissi.

Molemmat ollaan suurperheistä, minulla 8sisarusta ja miehellä on 5sisarusta.

ap

ihan ensin kysyisin että miksi noin paljon lapsia? Eikö vähempikin olisi riittänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi