Pihi mies :(
Inhottava tilanne...rakastan miestäni paljon, mutta KAIKKI asiat, jotka liittyvät millään tavalla rahaan - saa vereni kiehumaan miehen takia.
Mies käy töissä ja itse olen opiskelija ja parin lapsen yh. Emme asu yhdessä.
Esimerkkejä, jotka ärsyttävät suunnattomasti:
Mies pyytää minua syömään. Maksun tullen hän
luimuilee takanani eikä sano sanaakaan. Useimmiten minä maksan molemmat. Pari viimeisintä kertaa olen yksinkertaisesti maksanut vain itseni ja lähtenyt kävelemään. Mies on juossut kohta perässä, että olisi kyllä maksanut molemmat, mutta ei kerinnyt?! sitä sanoa. Eipä varmaan.
Sama koskee missä tahansa käyntiä. Inhottavaa.
En oleta, että mies kustantaa minut joka paikkaan, mutta kuvittelisi työssäkäyvän ihmisen edes joskus tarjoavan naiselleen jotain tai keskustelevan asiallisesti, miten asiat hoidetaan. Ei ainakaan maksattaisi itseään naisella, jolla on itseään selvästi huonompi taloudellinen tilanne!
Olen yrittänyt hienovaraisesti keskustella asiasta, mutta hän hikeentyy siitä jo heti alkuun...
Mies käytännössä asuu meillä, syö, juo viinini ym. ja minä maksan taas kaiken. Jos hän huomaa minun nauttineen jotain ilman häntä, hän saa sätkyn etten ole jakanut jotain hänen kanssaan!
Hän sanoo, että jos asuisi meillä, luonnollisesti osallistuisi kustannuksiin. Mutta ei muuta, koska minä menettäisin yksinhuoltajakorotukseni ym. Eli sanotaanko näin, että tämä vaihtoehto on miehelle halvin!
Mitä mieltä olette, katselisitteko itse tällaista?
Kommentit (71)
Ja kun muutettiin yhteen, raha-asioista tuli vielä isompi ongelma.
Kuvittelin, että mies muuttuu ja oppii raha-asioissakin perheen perustettuaan vastuunjaon, mutta ei. Sairas itsekäs ajattelutapa ja suhtautuminen rahaan ei muuttunut mihinkään.
Se oli todella rasittavaa!
Voitte kuvitella mikä show elatusmaksujen kanssa..!
Miksiköhän joillekin tulee rahasta ja pihistelystä pakkomielle, joka vaikeuttaa jo ihan perusasioita, kuten parisuhteessa ja perheenä elämistä. Eikö nämä pihit tajua miten paljon tuhoavat piheydellään? Vai onko se vain itsekkyyttä..?
kun vielä voit. Tuo vain pahenee iän myötä ja kun suhde "ikääntyy". Alkaa tarkkailemaan jokaista ostamaasi riisipakettia tyyliin "Meillä on kyllä vielä AINAKIN 1,5 dl riisiä kotona. Sinun ei todellakaan tarvitse vielä ostaa lisää riisiä." Tai arvaa miltä tuntuu, kun mies puuttuu siihen, tarvitseeko sinun ostaa lisää marketin deodoranttia tai yösiteitä? Se on todella raivostuttavaa!!! Älä aseta itseäsi ja lapsiasi jopa vuosikymmenien turhaan kidutukseen, vielä voit välttää sen. Puhun kokemuksesta, tuo pihiys ja siihen liittyvä negatiivisuus tulee esiin niin kovin monessa arkisessa asiassa...
Se kaihertaa jokapäiväisessä elämässä parisuhdetta, kokoajan joutuu miettimään (ja näkemään) kuinka toista ottaa päähän kun valot on siellä ja siellä ja "eihän pullaa leipoessa tarvi kohdevaloja vaan päivänvalo riittää" -kommentteja. Puoleenhintaan ostettua ruokaa piti käyttää tietyllä tavalla ettei se "mene hukkaan" jos tekikin erilailla kun oli hänen mielestään paras käyttötarkoitus.
Joutuu tuntemaan huonoa omaatuntoa kaikesta pienestäkin minkä itselle laittaa ja tarpeeksi kun kuluu -alkaa tekemään sitä salaa kun ei kestä toisen hapanta naamaa.
Mutta itselle kyllä voi ostaa sitä mitä haluaa ja aina oli kyllä rahaa bilettämiseen ja itseensä- tottakai!
enempää en halua edes muistella... Liika ITSEKÄS piheys on sairasta. Normaali säästäväisyys viisasta.
Oon myös alkanut miettimään onko oma poikakaveri pihi. En saa synttärilahjoja ja kaksi vuotta sitten ostettu naistenpäivän ruusu vieläkin vaivaa miestä kun oli niin kallis. Kaikki ruoka maksetaan puoliksi ja mies syö enemmän eli käytännössä maksan hänen ruokiaan. Käyttää kaikkea kylppärissäni vierailessaan. Itse olen opiskelija ja nyt hän käy töissä. Kerran hän suunnittelematta maksoi ravintolassa kun olin vessassa laskun tulon aikaan ja myöhemmin ruokakaupassa varmisti että maksan enemmän joten tilit tasaantui.
En haluaisi mitenkään elää hänen rahoillaan mutta en tiedä mitä teen.
Tyttöystävä kirjoitti:
Oon myös alkanut miettimään onko oma poikakaveri pihi. En saa synttärilahjoja ja kaksi vuotta sitten ostettu naistenpäivän ruusu vieläkin vaivaa miestä kun oli niin kallis. Kaikki ruoka maksetaan puoliksi ja mies syö enemmän eli käytännössä maksan hänen ruokiaan. Käyttää kaikkea kylppärissäni vierailessaan. Itse olen opiskelija ja nyt hän käy töissä. Kerran hän suunnittelematta maksoi ravintolassa kun olin vessassa laskun tulon aikaan ja myöhemmin ruokakaupassa varmisti että maksan enemmän joten tilit tasaantui.
En haluaisi mitenkään elää hänen rahoillaan mutta en tiedä mitä teen.
Älä elätä sitä enää. Vapauta se vapuksi. Ansaitset parempaa.
Kuka idiootti nostaa näitä vanhoja ketjuja?? Tämäkin on vuodelta 2011
Kyllä ne miehetkin melko lompakkoloisia osaavat olla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Asumiskulut jaetaan täysi-ikäsiten avaimenhaltijoiden kesken.
Meillä ainakin mies hoitaa nämä kulut, jotka ovat läpivirtaamaa.
Niinhän sitä luulis että työssä käyvä tarjoisi edes joskus mutta harvassa on ne naiset jotka tarjoisi. Laskun tullessa tulee yllättäen nenän puuterointi tarve ja minulle jää maksaminen
Vierailija kirjoitti:
Pihit ukot jatkaa niin kauan kun elättäjä jaksaa katsella sitä. Ja jos asian ottaa puheeksi, alkaa hirveä syyttely ja valitus.
Kun ukon lemppaa pihalle, se etsii jo uuden uhrin.
Juuri näin! Itse olen miehenä samaa mieltä!
Samoin on jos nainen pihtailee, en katso sitäkään hyvällä.
Jotenkin se menee reaalielämässä niin, et miehet maksaa isommat ja kalliimmat laskut, ja naiset on sit vastavuoroisesti haarat levällään enemmän.
Tälleen se on meillä toiminut!
Vaimo 40, mies 41.
kun vielä voit.
Tuo vain pahenee iän myötä ja kun suhde "ikääntyy". Alkaa tarkkailemaan jokaista ostamaasi riisipakettia tyyliin "Meillä on kyllä vielä AINAKIN 1,5 dl riisiä kotona. Sinun ei todellakaan tarvitse vielä ostaa lisää riisiä." Tai arvaa miltä tuntuu, kun mies puuttuu siihen, tarvitseeko sinun ostaa lisää marketin deodoranttia tai yösiteitä? Se on todella raivostuttavaa!!!
Älä aseta itseäsi ja lapsiasi jopa vuosikymmenien turhaan kidutukseen, vielä voit välttää sen. Puhun kokemuksesta, tuo pihiys ja siihen liittyvä negatiivisuus tulee esiin niin kovin monessa arkisessa asiassa...