Pihi mies :(
Inhottava tilanne...rakastan miestäni paljon, mutta KAIKKI asiat, jotka liittyvät millään tavalla rahaan - saa vereni kiehumaan miehen takia.
Mies käy töissä ja itse olen opiskelija ja parin lapsen yh. Emme asu yhdessä.
Esimerkkejä, jotka ärsyttävät suunnattomasti:
Mies pyytää minua syömään. Maksun tullen hän
luimuilee takanani eikä sano sanaakaan. Useimmiten minä maksan molemmat. Pari viimeisintä kertaa olen yksinkertaisesti maksanut vain itseni ja lähtenyt kävelemään. Mies on juossut kohta perässä, että olisi kyllä maksanut molemmat, mutta ei kerinnyt?! sitä sanoa. Eipä varmaan.
Sama koskee missä tahansa käyntiä. Inhottavaa.
En oleta, että mies kustantaa minut joka paikkaan, mutta kuvittelisi työssäkäyvän ihmisen edes joskus tarjoavan naiselleen jotain tai keskustelevan asiallisesti, miten asiat hoidetaan. Ei ainakaan maksattaisi itseään naisella, jolla on itseään selvästi huonompi taloudellinen tilanne!
Olen yrittänyt hienovaraisesti keskustella asiasta, mutta hän hikeentyy siitä jo heti alkuun...
Mies käytännössä asuu meillä, syö, juo viinini ym. ja minä maksan taas kaiken. Jos hän huomaa minun nauttineen jotain ilman häntä, hän saa sätkyn etten ole jakanut jotain hänen kanssaan!
Hän sanoo, että jos asuisi meillä, luonnollisesti osallistuisi kustannuksiin. Mutta ei muuta, koska minä menettäisin yksinhuoltajakorotukseni ym. Eli sanotaanko näin, että tämä vaihtoehto on miehelle halvin!
Mitä mieltä olette, katselisitteko itse tällaista?
Kommentit (71)
Saat vain pahan mielen ja joskus vielä häpeät silmät päästäsi sen idiootin takia.
Mulle eräs pihi yksityisyrittäjä (jolla oli omaisuutta ja isot tulot) teki niin että maksatti mulla kaiken. Sain hävetä mun kaverin bileissä kun mies ilmoitti että minä maksan. Sit se pihi ja ahne äijä syytti mua siitä että mä olen sen kanssa vain sen rahojen takia. En mä mitään rahoja sillä nähnyt, ei sillä koskaan ollut mitään, ja mä jouduin maksaan. Se oli idiootti. Loppui aika lyhyeen se suhde.
Taidat tietaa tilanteen itsekin.
Nain et suhteessa pitkalle potkita.
Minakin suosittelen asiasta puhumista suoraan. Jos mies siita hikeentyy ja suuttuu, niin ei voi mitaan. Ja jos taman asian takia ero tulee, niin sitten tulee,
Parempi, etta puhutte asian selvaksi nyt , eika sitten 5 vuoden paasta (jolloin olet tosi katkera ja rahaton kun olet miesta elattanyt monta vuotta)
Kissa poydalle, siis!
Olen todella pahoillani puolestasi.
Toivon, että löydät paremman puoliskon, joka kunnioittaa sinua enemmän. Tuollainenhan on kerrassaan TÖRKEÄÄ!
Vai tarjoatko sitä sapuskaa? Seuraavan kerran kun marssii sun eväille, voit vaan ilmoittaa et ne ruuat on lapsille. Jos syö sieltä jotain niin pistä välittömästi kauppaan se äijä ostamaan lapsille tilalle uudet sapuskat.
Onko pihi myös muissa asioissa? Mulla oli setä (rauha hänen sielulleen)joka oli niin pihi että istui pimeässä asunnossa illat. Panttasi kolesterolilääkeiden syöntiä kun olivat niin kalliita lääkkeitä. Saattoi käydä jopa kirjaston vessasta hakemassa pulloihin vettä, että oma lasku olisi pienempi ym..
Mietipä, montako tuntua ostat palvelua MLL:lta rahalla, jota kuukaudessa työnnät miehen suusta alas. Veikkaan, että se riittää sun harrastetunteihin ja jää yliksi vielä.
Piheys on ihmisluonteen ytimessä. Tuota se tulee olemaan jatkossakin. Sitten kun se joskus jättää sut, se vie rahansa mukanaan ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi.
Haen sanomalehdetkin lehdenkeräyslaatikosta.
En minä pahaa tarkoita. Hyvää vain. On hienoa että käytät rahasi mieheesi etkä esim tupakoi tai syö suklaata.
T: 11cm mies
minua kiinnostaisi kuulla miten kävi. Suuttuiko mies vai ymmärsikö yskän?
Vai tarjoatko sitä sapuskaa? Seuraavan kerran kun marssii sun eväille, voit vaan ilmoittaa et ne ruuat on lapsille. Jos syö sieltä jotain niin pistä välittömästi kauppaan se äijä ostamaan lapsille tilalle uudet sapuskat.
Onko pihi myös muissa asioissa? Mulla oli setä (rauha hänen sielulleen)joka oli niin pihi että istui pimeässä asunnossa illat. Panttasi kolesterolilääkeiden syöntiä kun olivat niin kalliita lääkkeitä. Saattoi käydä jopa kirjaston vessasta hakemassa pulloihin vettä, että oma lasku olisi pienempi ym..
Tein samaa, kun oli erillinen vesimaksu. Nykyään en koska kuuluu vuokraan. Saatoin jopa kerätä vessapaperia kirjastosta tai muualta, omiin tarpeisiini.
t: 11cm mies, kuin rakas setäsi
Kuulostaa nimittäin niin paljon mun opiskeluaikojen heilalta! Ihan käsittämätön tyyppi oli, ja niin kuulostaa tuo sunkin miesystäväsi. Itse en katselisi. En tosiaankaan.
ja häntä sai hävetä silmät päästään monet kerran. Vasta kun myöhemmin aloin seurustella nykyisen aviomieheni kanssa, ja hän esim. spontaanisti toi minulle kukkia, tarjosi syödessämme ulkona jne., tajusin, mikä on normaalia ja mikä ei. En siis todellakaan tarkoita, että miehen pitäisi maksaa kaikki, mutta rajansa kaikella!
sa et SAA tyytya noin vahaan. Ihan oikeesti. Toi kuulostaa kauhealta.
Meillä oli aikaisemmin miehen kanssa suurinpiirtein samanlaista. Aina sain olla maksamassa kaikkea ja mies vaan pihisteli. Muuten meni kyllä ihan hyvin.
Lopulta selvisi että miehen edellisessä suhteessa nainen oli ollut rahan perään. Oli maksattanut miehellä käytännössä kaiken.. Kun sitten juteltiin miehen kanssa asiasta opin ymmärtämään häntä paremmin ja annoin hänelle aikaa oppia luottamaan minuun.
Nyt meillä jo yhteinen tili ja tuo pihiys on oikeastaan aika hassu muisto :)
Miehet on vaan vähän tyhmiä välillä..
Eiköhän mies ole ihan oikein varuillaan etenkin jos on jo aikaisemmasta elämästä kokemuksia yh-äideistä jonka perimmäinen tarkoitus on saada mies maksamaan laskuja ja hoitamaan lapsia.
mutta ei.
Siipeilijä se on. Ja takuulla laskee tyytyväisenä säästämiään rahoja.
Eiköhän mies ole ihan oikein varuillaan etenkin jos on jo aikaisemmasta elämästä kokemuksia yh-äideistä jonka perimmäinen tarkoitus on saada mies maksamaan laskuja ja hoitamaan lapsia.
mieshan odottaa, etta ap maksaa (yh:n ja opiskelijan rahoistan) myos HANEN kulunsa. Eikohan se mies ole se siipeilija tassa kuviossa? Tuskin mikaan mennyt trauma tuota kaytosta selittaa. Sen ymmartaa jokainen, ettei mies valttis halua maksaa ap:n kuluja, mutta OMANSA voisi aikuinen tyossakayva ihminen jaksaa maksaa... Kylla tossa miehessa joku perustavanlaatunen vika on.
Pihit on pahimpia, en ole ahne ja itselläkin ihan ok rahatilanne, mutta pihit miehet niin syvältä (ja noloa olla pihin kanssa liikenteessä)...
Vai tarjoatko sitä sapuskaa? Seuraavan kerran kun marssii sun eväille, voit vaan ilmoittaa et ne ruuat on lapsille. Jos syö sieltä jotain niin pistä välittömästi kauppaan se äijä ostamaan lapsille tilalle uudet sapuskat. Onko pihi myös muissa asioissa? Mulla oli setä (rauha hänen sielulleen)joka oli niin pihi että istui pimeässä asunnossa illat. Panttasi kolesterolilääkeiden syöntiä kun olivat niin kalliita lääkkeitä. Saattoi käydä jopa kirjaston vessasta hakemassa pulloihin vettä, että oma lasku olisi pienempi ym..
Vai tarjoatko sitä sapuskaa? Seuraavan kerran kun marssii sun eväille, voit vaan ilmoittaa et ne ruuat on lapsille. Jos syö sieltä jotain niin pistä välittömästi kauppaan se äijä ostamaan lapsille tilalle uudet sapuskat. Onko pihi myös muissa asioissa? Mulla oli setä (rauha hänen sielulleen)joka oli niin pihi että istui pimeässä asunnossa illat. Panttasi kolesterolilääkeiden syöntiä kun olivat niin kalliita lääkkeitä. Saattoi käydä jopa kirjaston vessasta hakemassa pulloihin vettä, että oma lasku olisi pienempi ym..
Tein samaa, kun oli erillinen vesimaksu. Nykyään en koska kuuluu vuokraan. Saatoin jopa kerätä vessapaperia kirjastosta tai muualta, omiin tarpeisiini. t: 11cm mies, kuin rakas setäsi
mitä sinä niillä säästämilläsi rahoilla teet jos et käytä niitä ikinä
etkö ymmärrä että teet piheydelläsi hallaa itsellesi
Mitä mieltä olet saamistasi vastauksista? Tiedätkö jo, mitä aiot?
Olen yliherkkä hyväksikäytölle.