Pihi mies :(
Inhottava tilanne...rakastan miestäni paljon, mutta KAIKKI asiat, jotka liittyvät millään tavalla rahaan - saa vereni kiehumaan miehen takia.
Mies käy töissä ja itse olen opiskelija ja parin lapsen yh. Emme asu yhdessä.
Esimerkkejä, jotka ärsyttävät suunnattomasti:
Mies pyytää minua syömään. Maksun tullen hän
luimuilee takanani eikä sano sanaakaan. Useimmiten minä maksan molemmat. Pari viimeisintä kertaa olen yksinkertaisesti maksanut vain itseni ja lähtenyt kävelemään. Mies on juossut kohta perässä, että olisi kyllä maksanut molemmat, mutta ei kerinnyt?! sitä sanoa. Eipä varmaan.
Sama koskee missä tahansa käyntiä. Inhottavaa.
En oleta, että mies kustantaa minut joka paikkaan, mutta kuvittelisi työssäkäyvän ihmisen edes joskus tarjoavan naiselleen jotain tai keskustelevan asiallisesti, miten asiat hoidetaan. Ei ainakaan maksattaisi itseään naisella, jolla on itseään selvästi huonompi taloudellinen tilanne!
Olen yrittänyt hienovaraisesti keskustella asiasta, mutta hän hikeentyy siitä jo heti alkuun...
Mies käytännössä asuu meillä, syö, juo viinini ym. ja minä maksan taas kaiken. Jos hän huomaa minun nauttineen jotain ilman häntä, hän saa sätkyn etten ole jakanut jotain hänen kanssaan!
Hän sanoo, että jos asuisi meillä, luonnollisesti osallistuisi kustannuksiin. Mutta ei muuta, koska minä menettäisin yksinhuoltajakorotukseni ym. Eli sanotaanko näin, että tämä vaihtoehto on miehelle halvin!
Mitä mieltä olette, katselisitteko itse tällaista?
Kommentit (71)
No, tyhmyydestä sakotetaan. Hyvä kun huomasit.
Onnea vaan valitsemallasi tiellä....
Pihit on pahimpia, en ole ahne ja itselläkin ihan ok rahatilanne, mutta pihit miehet niin syvältä (ja noloa olla pihin kanssa liikenteessä)...
enkä sano tätä pelkästään rahan takia, vaan siksi, että mies luimuilee mitään sanomatta maksun kanssa ja hikeentyy asiasta puhuttaessa. Eikä muuta teidän luoksenne, vaikka olet tarjonnut. Kuitenkin vahtii mitä sä syöt tai juot.
Mä en jatkaisi tuollaista "suhdetta". Tai no voihan sitä panona pitää, mutta en syöttäisi ja juottaisi ede skotonani sit enää. Älä ainakaan anna sille avainta.
Kitupiikki saisi kituutella keskenään.
katselisi, toivottavasti et sinäkään, tuo vain pahenee ajan kuluessa.
Olen suorastaan loukkaantunut sun puolesta ap!
Ajattelin, että mies ymmärtäisi maksamisen olevan vastavuoroista. Näin minulla ainakin entisessä suhteessani on ollut.
Ei ollut niin väliä, kumpiko silloin maksoi, kun molemmat kuitenkin osallistuivat yhteisiin menoihin...
Sellaisissa paikoissa,esim. uimaan tms. joihin menemme "perheenä" myydään usein perhelippua, jolloin tuntuu typärältä sanoa, ettei mies kuulu porukkaan ja maksaa vain itsemme sisälle.
Tällaisen jälkeen taas luullut, että mies tekisi myöhemmin jotain meidän eteen, mutta ei..
puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
ihanaa tuossa miehessä on? miksi olet hänen kanssaan? mitä sinä saat suhteesta?
Monet pihit ihmiset tekevät tuosta taidetta. Jos he muuttavat yhteen, teillä on erilliset ruokaostoksetkin.
Nyt vakava keskustelu ja sen jälkeen suhde katkolle jos on tarvetta. Pelkkä lupaus ei riitä, vaan kirjanpidon kanssa näin alkuun. Et ole ehkä huomannutkaan mitä kaikkea miehelle maksat.
luotaantyöntävämpää kuin pihi mies. Saan kylmiä väreitä jo ajatuksestakin.
Seurustelin aikoinaan miehen kanssa joka ei KOSKAAN tarjonnut mitään minulle. Söi luonani yms aina mutta ei ostanut koskaan minulle mitään. Kerran tämä herrasmies toi pullon viiniä kun tuli luokseni, mutta teki selväksi että se oli sitten HÄNEN pullonsa..
Enpä tuollaista kauaa jaksellut katsoa, jätin miehen ja suurin syy oli tuollainen itsekäs piheys. Tässäkin tapauksessa mies oli työssäkäyvä ja minä olin köyhä opiskelija.
Kitupiikki saisi kituutella keskenään.
sillä se on helpompaa, kun tulee joskus illalla "kotiin" töistä tai harrastuksista ja alaovi on kiinni. Eikä minun tarvitse keskeyttää pienemmän lapsen nukuttamista, jonka nukkumaan laittaminen on hankalaa..
Mies on puhunut kihloihin menosta, mutta sormuksia ei kuulu. Kysyin ihan vittuillessani, että kuvitteletko minun hankkivan sormukset...sitä en aio tehdä.
Asumiskulut jaetaan täysi-ikäsiten avaimenhaltijoiden kesken.
Ap, sun kirjoituksesi on oli todella uskomaton, onko tollaista olemassakaan?
Mikäli haluat jatkaa suhdetta, on sun miehen hikeennyksen/suuttumisen uhallakin uskallettava avata kunnolla suusi ja sanoa, mitä mieltä olet teidän rahankäytöstä.
Riitelette vaikka kunnolla asiasta. Mutta suhteella ei ole tulevaisuutta, jos et uskalla ottaa sitä riskiä, että mies suuttuu. Mitä siitä jos suuttuu? Anna suuttua. Sitten voitte ehkä myöhemmin puhua järkevästi.
Ja mitä menetettävää sulla on, jos kuitenkin jo nyt mietit eroa?
Mikä on ihanaa...
meillä menee muuten hyvin. Tykätään olla yhdessä. Vaikean elämäntilanteen jälkeen hän auttoi paljon mm. muutossa ja oman elämän jatkamisessa ed. eroni jälkeen. Keskustelemme paljon ja meillä on mukavaa muuten yhdessä. Suhde lapsiini on myös erittäin kiitettävä ja olen päässyt pitkästä aikaa omiin harrastuksiini, kun hän hoitaa lapsia...
Jotenkin rahasta on tullut nyt niin iso asia, mikä on alkanut kaihertamaan niin paljon etten tiedä, haluanko yhteistä tulevaisuutta ollenkaan.
On hänkin joskus viinipullon ostanut ja jonkun riidan päätteeksi muistanut ottaa sen mukaankin etten vain pääse sitä juomaan...
Tuon näkee jo kaukaa, että mies yrittää itse päästä halvalla sun seurassa ja yrittää elää sun rahoilla! Tuskin tuosta muuksi muuttuu!
Hanki aikakone pölvästi.