Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi mies :(

Vierailija
10.03.2011 |

Inhottava tilanne...rakastan miestäni paljon, mutta KAIKKI asiat, jotka liittyvät millään tavalla rahaan - saa vereni kiehumaan miehen takia.

Mies käy töissä ja itse olen opiskelija ja parin lapsen yh. Emme asu yhdessä.

Esimerkkejä, jotka ärsyttävät suunnattomasti:

Mies pyytää minua syömään. Maksun tullen hän

luimuilee takanani eikä sano sanaakaan. Useimmiten minä maksan molemmat. Pari viimeisintä kertaa olen yksinkertaisesti maksanut vain itseni ja lähtenyt kävelemään. Mies on juossut kohta perässä, että olisi kyllä maksanut molemmat, mutta ei kerinnyt?! sitä sanoa. Eipä varmaan.

Sama koskee missä tahansa käyntiä. Inhottavaa.

En oleta, että mies kustantaa minut joka paikkaan, mutta kuvittelisi työssäkäyvän ihmisen edes joskus tarjoavan naiselleen jotain tai keskustelevan asiallisesti, miten asiat hoidetaan. Ei ainakaan maksattaisi itseään naisella, jolla on itseään selvästi huonompi taloudellinen tilanne!

Olen yrittänyt hienovaraisesti keskustella asiasta, mutta hän hikeentyy siitä jo heti alkuun...

Mies käytännössä asuu meillä, syö, juo viinini ym. ja minä maksan taas kaiken. Jos hän huomaa minun nauttineen jotain ilman häntä, hän saa sätkyn etten ole jakanut jotain hänen kanssaan!

Hän sanoo, että jos asuisi meillä, luonnollisesti osallistuisi kustannuksiin. Mutta ei muuta, koska minä menettäisin yksinhuoltajakorotukseni ym. Eli sanotaanko näin, että tämä vaihtoehto on miehelle halvin!

Mitä mieltä olette, katselisitteko itse tällaista?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuuluu jo tavallaan "kalustoon" eli tulee ihan omatahtoisesti syömään. Joskus olen yllättänyt "välipalalta" keittiön kulmauksesta, jonne ei näe ellei mene keittiöön asti katsomaan, minne se mies hävisi. Siellä se katsoo pimeässä kuin peura ajovaloissa, kun hänet yllätetään syömässä.

Valitettavasti on niin, että usein kun olen pyrkinyt tekemään ruokaa ainakin kahdeksi päiväksi, mies syö sen toisen päivän osan. Olen sanonut ääneen, että ajattelin tästä riittävän vielä huomiseksikin...ainakin lapsille...mies ei sanonut mitään.

Nimikirjaimet eivät ole nuo..

Puhuimme kyllä asiasta. Mies on sitä mieltä ettei käsitykseni hänestä pidä paikkaansa.

Kävi jopa ostamassa sen viinipullon, jota auliina yritti tarjota koko illan. Yrittää kääntää asian aina tuleviin häihimme, joista en itse ole niinkään varma.

Aikaisemmin leikkimielisesti niitäkin suunnittelimme ja hän kysyi makuani. En ole varmasti kaikista vaatimattomin, mutten mielestäni överiksikään vedä...mies kuitenkin hermostui, miten minulla pitää kaiken olla niin hienoa ym.

Nyt hän sanoi, että saan kaiken mitä haluan, aletaan suunnittelemaan omakotitalon ostoa jne.

Muistui mieleen tuosta suhteesta rahaan, kun mies alkuaikoinamme mainitsi, että pitää minusta, koska en ole rahan perään. Ehkä hänen entisensä sitten oli.

Ajattelin seurailla vielä tilannetta hetken, meneekö parempaan suuntaan...

Vierailija
2/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa erotkaa erotkaa, itse en moista katselis hetkeäkään..hohhoijaa!!! Olen itse naimisissa miehen kanssa joka on myöskin erittäin pihi ja esimerkkisi kuulostavat hyvinkin tutuilta. Suhteemme alussa olin myöskin aivan raivon partaalla hänen käytöksestään ja monet kerrat "kissa nostettiin pöydälle! -ilman välitöntä tulosta. Vuosien saatossa olemme löytäneet tasapainon talous asioissa ja siihen ei oikeesti auta muu kuin selvä puhe. Puhu niin kauan asiasta, että miehesi ymmärtää. Vaikka minuakin sapettaa pihi mieheni usein, olen samalla kiitollinen siitä että hän todella hoitaa raha-asiansa kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa vielä kun voit. Toi pahenee vuosien varrella, usko pois! Hrr.....

Vierailija
4/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle!

Jos jatkat miehen kanssa. Seuraavat 20vuotta on varmaan samanlaista? Peräänny nainen kun vielä voit.

Vierailija
5/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle!

Jos jatkat miehen kanssa. Seuraavat 20vuotta on varmaan samanlaista? Peräänny nainen kun vielä voit.

Vierailija
6/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle!

Häneltä tulee aina kaksi viestiä peräkkäin. Helppo seurata hänen viestejään.

Vierailija
7/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minuakin sapettaa pihi mieheni usein, olen samalla kiitollinen siitä että hän todella hoitaa raha-asiansa kunnolla.

etta joko on pihi ja itsekas ja hoitaa raha-asiat kunnolla, tai sitten antelias ja raha-asiat on hunningolla? Ma luulen etta tamankin kirjoittaja tyytyy nyt aivan liian vahaan, ja on keksinyt mielestaan tavan puolustella sita itselleen...

Minusta ap:n miesystavassa on pelottavaa ei niinkaan yleinen saastavaisyys, vaan se etta han kuulostaa silta niinkuin ajattelisi vain itseaan. Saastavaisyys ei siis hanen tapauksessaan ole yhteiseksi hyvaksi, vaan han pyrkii salaa saamaan itse enemman (kuin jopa ap:n LAPSET -- tuossa kohdassa mulla halyytyskellot jo kilkattaisi ja kovaa).

Oma mieheni osaa seka hoitaa raha-asiansa kunnialla ETTA ottaa muut huomioon, eika ole itsekas. Se on minusta ihan vahimmaisvaatimus mihin pitaa pyrkia ihmissuhteissaan...

Vierailija
8/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma parisuhteeni olisi tuollainen olisi ajat sitten päättynyt. Yhteinen talous ja yhteiset rahat.

Vierailija
9/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään ujo ei ole sairas.

Miksi te kehotatte heittämään ihmisiä pois ja katkaisemaan orastavia parisuhteita vain sen takia, kun eivät ole kuin te tai Ridge Forrester?

Vierailija
10/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyylä mikä kyylä ja vielä pihi sellainen. älä ehdottomasti pidä tuota enää, vaihda parempaan malliin.

maailmassa on niin monia mukavia ja kohteliaita miehiä, että et sä tollaista kaipaa joka elää sun kustannuskella ja vielä kyttäilee mitä teet ja antaa tekosyytä tekosyyn perään. :(

Vierailija
11/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään ujo ei ole sairas. Miksi te kehotatte heittämään ihmisiä pois ja katkaisemaan orastavia parisuhteita vain sen takia, kun eivät ole kuin te tai Ridge Forrester?

eika kai kukaan tassa ole sita sairaudeksi vaittanytkaan (lisaksi, jos kyseessa tosiaan olisi SAIRAUS niin mielestani mies ansaitsisi huomattavasti enemman sympatiaa, koska sairaudelle harvemmin itse voi mitaan...)? Ei kaikkia luonteenpiirteita tarvitse parisuhteessaan hyvaksya, totta tietysti on ettei niita voi luultavasti muuttaa, eli siksi miehen vaihtaminen lienee ainoa ratkaisu tahan ongelmaan.

Vierailija
12/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minuakin sapettaa pihi mieheni usein, olen samalla kiitollinen siitä että hän todella hoitaa raha-asiansa kunnolla.

etta joko on pihi ja itsekas ja hoitaa raha-asiat kunnolla, tai sitten antelias ja raha-asiat on hunningolla? Ma luulen etta tamankin kirjoittaja tyytyy nyt aivan liian vahaan, ja on keksinyt mielestaan tavan puolustella sita itselleen...

Minusta ap:n miesystavassa on pelottavaa ei niinkaan yleinen saastavaisyys, vaan se etta han kuulostaa silta niinkuin ajattelisi vain itseaan. Saastavaisyys ei siis hanen tapauksessaan ole yhteiseksi hyvaksi, vaan han pyrkii salaa saamaan itse enemman (kuin jopa ap:n LAPSET -- tuossa kohdassa mulla halyytyskellot jo kilkattaisi ja kovaa).

Oma mieheni osaa seka hoitaa raha-asiansa kunnialla ETTA ottaa muut huomioon, eika ole itsekas. Se on minusta ihan vahimmaisvaatimus mihin pitaa pyrkia ihmissuhteissaan...

Dominoit hänetä aika paljon.

Minusta vähimmäisvaatimus on antaa toisen olla sellainen kun on. Eikä painostaa hälyytyskelloilla tai muillakaan punakynillä. Toivon että miehesi jaksaa sua kaikki nämä vuodet. Mikäli ei jaksa niin me ollaan täälä lohduttelemassa sua ja ymmärretään sua. Sitä ei sulta pihdata.

Vierailija
13/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit ukot jatkaa niin kauan kun elättäjä jaksaa katsella sitä. Ja jos asian ottaa puheeksi, alkaa hirveä syyttely ja valitus.

Kun ukon lemppaa pihalle, se etsii jo uuden uhrin.

Vierailija
14/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta joko on pihi ja itsekas ja hoitaa raha-asiat kunnolla, tai sitten antelias ja raha-asiat on hunningolla? Ma luulen etta tamankin kirjoittaja tyytyy nyt aivan liian vahaan, ja on keksinyt mielestaan tavan puolustella sita itselleen... Minusta ap:n miesystavassa on pelottavaa ei niinkaan yleinen saastavaisyys, vaan se etta han kuulostaa silta niinkuin ajattelisi vain itseaan. Saastavaisyys ei siis hanen tapauksessaan ole yhteiseksi hyvaksi, vaan han pyrkii salaa saamaan itse enemman (kuin jopa ap:n LAPSET -- tuossa kohdassa mulla halyytyskellot jo kilkattaisi ja kovaa). Oma mieheni osaa seka hoitaa raha-asiansa kunnialla ETTA ottaa muut huomioon, eika ole itsekas. Se on minusta ihan vahimmaisvaatimus mihin pitaa pyrkia ihmissuhteissaan...

Dominoit hänetä aika paljon. Minusta vähimmäisvaatimus on antaa toisen olla sellainen kun on. Eikä painostaa hälyytyskelloilla tai muillakaan punakynillä. Toivon että miehesi jaksaa sua kaikki nämä vuodet. Mikäli ei jaksa niin me ollaan täälä lohduttelemassa sua ja ymmärretään sua. Sitä ei sulta pihdata.

Kiitos nyt oikein kovasti. Mutta mista noin paattelet? Kylla han on ihan aina ollut tuollainen, jo ennen tutustumistamme sukulaistensa mukaan. On perhekeskeinen, hyva-itsetuntoinen ja kypsa aikuinen. Ikavaa jos samaa ei voi sanoa sinun miehestasi... ;-)

Vierailija
15/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö sinun luona, niin luusisi silloin osallistuvan kustannuksiikin.

Jos sinä olet jo tarjonnut miehelle olisi välillä hänekin vuoronsa tarjota sinulle!

Vierailija
16/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän myös nenäliinan kuivaamalla sen patterilla. Minulla on myös virtsapyyhe ja mänkkipyyhe ettei paperia kuluisi, vaikka pihistänkin paperini kirjaston vessasta.

Ostan kaikki tuotteeni 30% alennuksena ja tarkkailen tarjouksia. Se tekee elämästä jännittävän. Minusta ap:n tulisi vaatia 50% korvausta kaikesta menosta. Enempää ei miehen tulisi maksaa sinulle.

Olen hyvin säästäväinen mies. Käytän tiskivedenkin uudestaan. Vanhan tiskiveden juotan fikukselle ja huuhteluvedestä teen uuden tiskiveden. Myös sähköä on hyvä säästää ledeillä. Minulla on ladattava suunnistajan lamppu otsalla. Lataan sen kirjastossa tai junassa.

Kyllä pihi kannattaa olla siinä säästyy rahaa monta sataa ja vuodessa tuhatta euroa.

T: 11cm mies

Vierailija
17/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei rakkaus näille kelpaa. Rahaa ja mammonaa on mamman mieli. 11cm mies, kyllä tuo menee vähän yli :D höllää pikkasen. Osta edes ne paperisi ja käytä valoja. Sulla kärsii näkö tolla menolla.

-Jookie

Vierailija
18/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa erotkaa erotkaa, itse en moista katselis hetkeäkään..hohhoijaa!!! Olen itse naimisissa miehen kanssa joka on myöskin erittäin pihi ja esimerkkisi kuulostavat hyvinkin tutuilta. Suhteemme alussa olin myöskin aivan raivon partaalla hänen käytöksestään ja monet kerrat "kissa nostettiin pöydälle! -ilman välitöntä tulosta. Vuosien saatossa olemme löytäneet tasapainon talous asioissa ja siihen ei oikeesti auta muu kuin selvä puhe. Puhu niin kauan asiasta, että miehesi ymmärtää. Vaikka minuakin sapettaa pihi mieheni usein, olen samalla kiitollinen siitä että hän todella hoitaa raha-asiansa kunnolla.

itse en moista katselisi. Ei kenenkään tarvitse olla pihi hoitaakseen raha-asiansa kunnolla! (Säästeliäs on eri asia.) Mielestäni jo peruskohteliaisuuteen ei pihiys kuulu, puhumattakaan herrasmiesmäisyyteen.

Vierailija
19/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

J piheyskin kaiketi luonteenpiirre. Mutta jos syö koko ajan toisen piikkiin, välttelee maksutilanteita ja maksattaa omat kulunsa toisella, se on epäreilua, hyväksikäyttöä ja toisten siivellä elämistä. Se ei ole luonteenpiirre vaan teko, joka ei ole hyväksyttävä.

Piheys ei ole sairaus, se on luonteen piirre, joka tekee ihmisestä sen mikä on Myöskään ujo ei ole sairas. Miksi te kehotatte heittämään ihmisiä pois ja katkaisemaan orastavia parisuhteita vain sen takia, kun eivät ole kuin te tai Ridge Forrester?

Vierailija
20/71 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyykö mies korvaamasta teillä syömiään (seuraavankin päivän) ruokia, kun esität niistä laskun? Tai siis kai esität laskun?? Kai sairaalloisen pihi jatkaa ilmaisia lounaitaan ja "päiväkahvejaan" niin kauan kuin annat hyväksikäytön jatkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi