Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle riitti mun läskit!

Vierailija
27.09.2011 |

Oon päälle nelikymppinen, kahden lapsen äiti. Pikkuhiljaa kertynyttä ylipainoa mulla on n. 30 kg ja yhdessä miehen kanssa n. 22 vuotta. Olin normaalipainoinen kun tavattiin. Mies itse on normaalipainoinen, lenkkeilee ja liikkuu omaksi ilokseen, ei mitenkään tavoitteellisesti.

Tähän asti mies ei ole sanonut mulle mitään mun läskeistä, mutta käytös on pikkuhiljaa muuttunut. Seksi ei miestä enää kiinnosta ja muutenkin läheisyys on kadonnut. Olen pistänyt sen pitkän yhdessäolon piikkiin ja itsekin vain tottunut asiaan. Arki on ollut lastenhoitoa ja ruuanlaittoa. Eilen mies sitten avasi sanaisen arkkunsa, eikä se ollut miellyttävää kuultavaa.

Miestä kuulemma ällöttää mun läskit, sitä ällöttää mun ainaiset laihiksen aloittamiset kun tulosta ei kuitenkaan tule, sitä ällöttää mun kaksoisleuka jne. Seksi ei kiinnosta, kun joka paikassa on makkaraa makkaran päällä ja koko kroppa hyllyy. Sitä ällöttää mun sohvalla makaaminen ja se, etten huolehdi terveydestäni ja itsestäni.

Ensimmäinen reaktio oli tietenkin shokki ja itkukin tuli. Mä olin aina ajatellut, että mun ylipaino ei haittaa miestä, kun se on yleensä hyvin avarakatseinen ja "mukava" eikä se ole koskaan sanonut asiasta pahasti. Olen täällä itseasiassa muutaman kerran puolustellutkin, että kaikkien suhde ei perustu ulkonäköön jne. Mies on pidemmän aikaa jo ajatellut, että mä näytän kamalalta ja toivonut että tekisin asialle jotain. Hän ei kuulemma toivo mitään barbia, vaan ihan normaalia suomalaista naista, joka liikkuu ja mahtuu kaupan normiosasto vaatteisiin.

Pää on vieläkin ihan sekaisin. Toisaalta olen ihan helvetin vihainen, mutta toisaalta iha hitusen helpottunutkin. Syy miehen muuttuneeseen käytökseen tuli selväksi ja tottahan hänen puheensa oli. Motivaatio laihduttamiseen tuli selväksi.

Onko muita, jotka ovat joutuneet samanlaisen "kohtalon" uhreiksi? Että asiat parisuhteessa ei olekaan niin kuin niiden kuvittelee olevan?

Arvaan, että tästä tulee kiukkuista kommenttia, että meillä ei ainakaan ole noin ja että meidän parisuhte perustuu muille arvoille kuin ulkonäkö.

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähden, ei miehen tähden. Et tule laihtumaan pysyvästi.

Vierailija
142/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko vastata, että miten pitäisi ilmaista tyytymättömyys kumppanin lihavuuteen?

Olen tuhannesti koittanut kauniisti sanoa, että puolisoni tulisi tehdä jotain. On lihonut pikku hiljaa. Ahdistaa todella paljon, sillä haluaisin aktiivisempaa elämää yhdessä, en haluaisi kuitenkaan vaihtaa puolisoa.

tällaiseen kysymykseen, että sitten pitää lähteä suhteesta, jos toinen osapuoli ei halua laihtua ja kumppania kilot ärsyttää niin kovin. Silloin pitää sitten erota. Jos sinua ärsyttää miehesi kilot noin kovasti, ja miehesi ei halua laihduttaa, koska olisi jo laihduttanut, jos olisi halunnut laihtua, niin vaihtoehdot ovat siinä, että joko sinä lähdet ja otat laihan miehen tai hyväksyt miehesi kiloineen päivineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoko on nyt pienentynyt kaksi kokoa ja paino tippunut 18 kg ja alaspäin mennään koko ajan. Vaatekaappi on uusiutunut ja vanhat teltat vaihtuneet nuorekkaampiin. Nyt löydän vaatteita jo normiosastolta.

Tunnen itseni jo sata kertaa kauniimmaksi ja viehättävämmäksi ja se heijastuu kaikkeen. Makuuhuoneessakin on paljon parempaa kun ei tarvitse koko ajan nolostella omia läskejä. Toki niitä on vieläkin, mutta kumpikin meistä tietää että ne ovat kohta historiaa.

Olen ihan saamarin onnellinen siitä, että mies kertoi mistä kenkä puristaa ja pisti minut tekemään asialle jotain. Rakastan miestäni vielä enemmän kuin ennen.

Suosittelen jokaiselle!

Vierailija
144/191 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistumisesta ap :)

Vierailija
145/191 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se että mä masennuin.. ja lopputulos oli toinen nainen, jonka jälkeen vasta selvisi, että mies ei jaksanut mun tunnetilojani. Että tavallaan ymmärrän sua kyllä, vaikka meillä syyt oli eri. Ja läskistä on ihan yhtä vaikea päästä eroon kuin masennuksesta, eli helppohan se toisen on sanoa. Mutta ryhdy ajattelemaan nyt itseäsi, ei muita. Mitä tapahtuu jos et pääse eroon noista kiloista? Oletko elossa kun lapsenlapsesi syntyvät ja jos olet, missä kunnossa? Ja läski ei lähde kuin ruokavaliota muuttamalla, pysyvästi. Mikään kaalisoppadietti ei sua auta. Eli hae apua ja ota aikaa, itsellesi. Voi olla että teidän välit ei enää tuosta paremmaksi muutu (kun oot sen 30kg tiputtanut, saatat huomata, että ukko ei enää sytytä SUA), mutta sinä olet terveempi ja todennäköisesti onnellisempi.

Vierailija
146/191 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen suhteen en ymmärrä viestiäsi. En ole pitänyt mitään kaalisoppadieettiä, vaan syönyt järkevästi ja pieniä annoksia. Olen myös alkanut liikkumaan.

Itse minä olen tästä varmasti kaikkein onnellisin. Olen saanut alkuun jotain, mistä kauan unelmoin ja nyt menen sitä kohti päättäväisemmin kuin koskaan ennen. Voin taas kohta tehdä asioita joista olen vain haaveillut läskieni alla.

Ja jos tulee päivä, jolloin mies ei mua enää sytytä, niin ainakin mulla on oma itseni jota olen alkanut vihdoinkin kunnioittaa ja rakastaa.

Vierailija
147/191 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama kohtalo silloin 3-vuotta sitten. Olin aloittanut laihikset 3 vuoden ajan jo monta kertaa, mutta en saanut työuupumiselta ja masennukseltani aikaan mitään muutosta. liikaa oli 25 kg. Yhdessä oltiin oltu 14-vuotta. Mies ilmoitti, että luultavasti hän ei jaksa minun läskiolemustani katsella jos en tosiaan ala muuttamaan itseäni. Se meni jo siihen pisteeseen, että alkoi lehmäksi haukkumaan.

Siinä sitten kävi niin, että mies alkoi pettämään minua todella hoikan ja kauniin naisen kanssa ja lopulta jätti minut ja perusti uuden elämän tämän samaisen naisen kanssa.

Mitä minulle tapahtui: en saanut 3 viikkoon syödyksi mitään ja laihduin hurjasti. 3 kuukautta eron jälkeen aloin tapailla yhtä miestä, joka piti minua ihanana, mutta parin kuukauden jälkeen hänkin alkoi huomauttelemaan läskeistäni. Sain tarpeeksi ja lopetin suhteen. Aloin käymään lenkillä ja kuntokaratessa ja humps puolessa vuodessa mahduin tuumakokoon 30/31.

Sitten tapasinkin jonkun ajan päästä siitä elämäni miehen jonka kanssa sain lapsen.

Painoa raskausaikana tuli 15 kg ja olen nyt kun lapsi on 10jkk:tta saanut ne karistettua. Mies sanoo rakastavansa minua vaikka lihavana, mutta en kyllä siihen luota.

Sen verran syvät arvet ja traumat jäi. Jokainen mies sisimmässään toivoo, että oma vaimo olisi hyväkroppainen ja kaunis ja vähintään niissä mitoissa, kuin tavatessa. Äläkää vaan sinisilmäisesti luottako, että rakkaus-ja seksielämä säilyy läskeineen kaikkineen ennallaan.

Tehkää oikeasti töitä terveytenne ja kauneutenne eteen. Niin tunnette itsenne kauniiksi ja käyttäydytte itsevarmasti ja oma kulta ei lähde nuorempien ja parempikroppaisten perään!

Vierailija
148/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko vastata, että miten pitäisi ilmaista tyytymättömyys kumppanin lihavuuteen?

Olen tuhannesti koittanut kauniisti sanoa, että puolisoni tulisi tehdä jotain. On lihonut pikku hiljaa. Ahdistaa todella paljon, sillä haluaisin aktiivisempaa elämää yhdessä, en haluaisi kuitenkaan vaihtaa puolisoa.

tällaiseen kysymykseen, että sitten pitää lähteä suhteesta, jos toinen osapuoli ei halua laihtua ja kumppania kilot ärsyttää niin kovin. Silloin pitää sitten erota. Jos sinua ärsyttää miehesi kilot noin kovasti, ja miehesi ei halua laihduttaa, koska olisi jo laihduttanut, jos olisi halunnut laihtua, niin vaihtoehdot ovat siinä, että joko sinä lähdet ja otat laihan miehen tai hyväksyt miehesi kiloineen päivineen.

No ei ole niin yksinkertaista. En tosiaan haluaisi erota, mutta miehen ylipaino todella rasittaa suhdettamme. Mielestäni ihmisen täytyy pitää itsestään huolta. Lihominen on merkki siitä, ettei pidä itsestään huolta.

Täällä haukutaan paljon ap:n miestä, mutta moni saattaa päästää suustaan harkitsemattomasti asioita. Itse olen saanut pidettyä mölyt mahassa, mutta olen myös miettinyt, että auttaisiko, jos sanoisin joskus suoraan mitä ajattelen.

Vierailija
149/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole niin yksinkertaista. En tosiaan haluaisi erota, mutta miehen ylipaino todella rasittaa suhdettamme. Mielestäni ihmisen täytyy pitää itsestään huolta. Lihominen on merkki siitä, ettei pidä itsestään huolta.

Täällä haukutaan paljon ap:n miestä, mutta moni saattaa päästää suustaan harkitsemattomasti asioita. Itse olen saanut pidettyä mölyt mahassa, mutta olen myös miettinyt, että auttaisiko, jos sanoisin joskus suoraan mitä ajattelen.

itsestään huolta. Samoin tupakointi, alkon käyttö, henkisen väkivallan käyttö kertoo siitä, ettei pidä itsestään huolta. Ja kaikki lihavat eivät syö kuin nälässä olevat siat, moni lihava lihoo sellaisella ravinnolla, millä joku toinen pitäisi painonsa samassa. Tämä on tutkittu ihan yliopistotasolla. Mutta, anna mennä. Hauku miehesi oikein olan takaa. Tuleeko sitten hyvä mieli? Mahtaako miehesi alkaa laihduttamaan? En usko. Hän häipyy ja ottaa naisen, joka ei ole noin tarkka kiloista. Itse en ole lihava, mutta nähnyt monta ulkonäkökeskeistä liittoa läheltä ja se on aika kuvottavaa katsottavaa.

Vierailija
150/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ajattelematon ja huonokäytöksinen mies. Tsemppiä. Laidutat sopivassa saumassa jos siltä tuntuu. Älä välitä!

Vierailija
151/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten on ok valittaa puolisosta, joka juo liikaa, jos ei ole ok valittaa puolisosta, joka syö liikaa?

Vierailija
152/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskien takia normaalisti osallistua perheen yhteisiin tekemisiin.

Meillä mies läski (bmi yli 35) ja minä hoikka. mut en voi sanoa et mua ois ikinä sen paino vähääkään häirinny, enkä koskaan ole katsellut inhoten makkaroita. En edes huomaa jos se lihoo tai laihtuu 10kg - mutta laihdutusyritykset joista tulee koko elämä - NE ärsyttää! aamusta iltaan vouhottamista laihduttamisesta, jatkuvasti pitää olla kuntoilemassa (eli minä kotona yksin lasten kanssa), ei osallistu ruokailuun jne...

Halut on vuosien saatossa kaikonnu multakin mutta ei oo tullu mieleenkään et painolla ois sen kans tekemistä, saati että ne laihduttamisen mukana palaisi, se johtuu ihan muusta kyllästymisestä.

no, mä en alunperinkään valinnut miestä siksi että se ois ollu erityisen komea...

Vierailija
153/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten on ok valittaa puolisosta, joka juo liikaa, jos ei ole ok valittaa puolisosta, joka syö liikaa?

että olet harvinaisen typerä idiootti.

Alkoholisti muuttuu persoonaltaan, jotkut tulevat aggressiiviseksi, alkoholisti sairastuttaa myös kaikki lähiomaiset, alkoholisti ei kykene työhön, hänen terveytensä pettää pahoin(etenkin mielenterveys, aivot rappeutuvat) jne jne jne jne

Isäni oli siis alkoholisti. Ja äitini kärsi todella oikeasti ja useita vuosia. Äitini on lihava, ja on empaattinen, työssäkäyvä, liikkuu aktiivisesti ja on kaikinpuolin terve. Miten helvetissä voit verrata näitä asioita keskenään? (Lihavuus vs. liika juominen(alkoholi)

Vain av-mamma voi verrata ryyppäämistä ja ruuan syömistä keskenään!

Ymmärtäisin ehkä jotenkin, jos ap olisi TODELLA lihava ja makaisi sängyn pohjalla sairaana.

Vierailija
154/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin alkoholistin tytär, mutta yhtä vähän kuin haluaisin seurustella alkoholistin kanssa (tai edes suurkuluttajan), haluaisin seurustella ihmisen kanssa, jolla on monta kymmentä kiloa ylipainoa ja joka ei pysty tekemään sen vuoksi normaaleja asioita ja käyttää vapaa-aikansa sohvalla makaamiseen (kuten ap kertoo tehneensä).

Vierailija
155/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin alkoholistin tytär, mutta yhtä vähän kuin haluaisin seurustella alkoholistin kanssa (tai edes suurkuluttajan), haluaisin seurustella ihmisen kanssa, jolla on monta kymmentä kiloa ylipainoa ja joka ei pysty tekemään sen vuoksi normaaleja asioita ja käyttää vapaa-aikansa sohvalla makaamiseen (kuten ap kertoo tehneensä).

lihavaa, jotka käyvät töissä, juhlissa, jumpassa etc. etc. Ap taitaa vain hävetä itseään, ja se on turhaa, meitä mahtuu tänne monenkokoista ja monennäköistä. Minua kiusattiin, kun olin nuori, niin rumaksi laudaksi. Silti en ole sen antanut haitata elämääni millään lailla. Minulla on oikeus elää, niin kuin kaikilla muillakin. Oli lihava tai laiha, ruma tai kaunis.

Vierailija
156/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies painaa tuplasti enemmän kuin kuin minä niin ero tulee...:-)). Normaalipainoni raskauksien (3) jälkeen on pysytellyt alle 50 (olen vain 158 pitkä) joten mies on pysytellyt alle 100kg.n (195). Jos miehen paino uhkaa lähestyä rajaa niin muistutan sopimuksesta...

Vierailija
157/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suosittelisin lämpimästi pääkopan tutkimista. Ja se on taas yks ja sama meditoi tai ei. Mitä väliä?

Mutta järkevä, liikunnallinen elämäntapa on tutkitusti terveellisempi kuin kyhjöttää sohvaperunana ja laskea kaloreita. Ihan joka tavalla. Siis jopa tapaturmariski kasvaa täyden passiivisuuden myötä, kun luusto haurastuu ja koordinaatiokyky on harjoituksen puutteessa heikko.

Olen tavanut miehen joka on seissyt yhdellä jalalla 27 vuotta. Hän ei ole mitenkään rapistunut, kuten kuvailet sohvalla makaajaa. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat istuneet risti-istunnassa vuosia. Jalat ovat luutuneet siihen asentoon. Ovat muuten ihan kunnossa. Liikkumattomuus ei ole heitä rapistanut.

Tiibetissä tapasin Kung fun mestarin, joka harjoitteli päivittäin kung fuaan 12h päivässä. Lopun aikaa hän meditoi. Meditointi neutraloi kehon väsymyksen ja palauttaa vireystilan.

Jos Suomen keihäsmiehet meditoisivat niin keihäs lentäisi pidemmälle. Myös tämä yhdellä jalalla seissyt mies meditoi.

Suosittelisin ap:lle kasvisruokaa ja meditointia. Liikunnan saa unohtaa. Paitsi kauppareissut.

T: N43

Vierailija
158/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies painaa tuplasti enemmän kuin kuin minä niin ero tulee...:-)). Normaalipainoni raskauksien (3) jälkeen on pysytellyt alle 50 (olen vain 158 pitkä) joten mies on pysytellyt alle 100kg.n (195). Jos miehen paino uhkaa lähestyä rajaa niin muistutan sopimuksesta...

195/105 esim. jos on vielä lihasta on aivan normaalin miehen kokoinen mies!

Vierailija
159/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitot yleensä kaatuvat. Lisäksi oletko ottanut huomioon, kuinka pitkä miehesi on??? Oma mieheni on 191/99 ja ei tippaakaan rasvaa, on lihaksikas.

Vierailija
160/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti jäänyt henkisessä kehityksessä ameeban asteelle.

Terveisin normaalipainoinen JA älykäs.