Miehelle riitti mun läskit!
Oon päälle nelikymppinen, kahden lapsen äiti. Pikkuhiljaa kertynyttä ylipainoa mulla on n. 30 kg ja yhdessä miehen kanssa n. 22 vuotta. Olin normaalipainoinen kun tavattiin. Mies itse on normaalipainoinen, lenkkeilee ja liikkuu omaksi ilokseen, ei mitenkään tavoitteellisesti.
Tähän asti mies ei ole sanonut mulle mitään mun läskeistä, mutta käytös on pikkuhiljaa muuttunut. Seksi ei miestä enää kiinnosta ja muutenkin läheisyys on kadonnut. Olen pistänyt sen pitkän yhdessäolon piikkiin ja itsekin vain tottunut asiaan. Arki on ollut lastenhoitoa ja ruuanlaittoa. Eilen mies sitten avasi sanaisen arkkunsa, eikä se ollut miellyttävää kuultavaa.
Miestä kuulemma ällöttää mun läskit, sitä ällöttää mun ainaiset laihiksen aloittamiset kun tulosta ei kuitenkaan tule, sitä ällöttää mun kaksoisleuka jne. Seksi ei kiinnosta, kun joka paikassa on makkaraa makkaran päällä ja koko kroppa hyllyy. Sitä ällöttää mun sohvalla makaaminen ja se, etten huolehdi terveydestäni ja itsestäni.
Ensimmäinen reaktio oli tietenkin shokki ja itkukin tuli. Mä olin aina ajatellut, että mun ylipaino ei haittaa miestä, kun se on yleensä hyvin avarakatseinen ja "mukava" eikä se ole koskaan sanonut asiasta pahasti. Olen täällä itseasiassa muutaman kerran puolustellutkin, että kaikkien suhde ei perustu ulkonäköön jne. Mies on pidemmän aikaa jo ajatellut, että mä näytän kamalalta ja toivonut että tekisin asialle jotain. Hän ei kuulemma toivo mitään barbia, vaan ihan normaalia suomalaista naista, joka liikkuu ja mahtuu kaupan normiosasto vaatteisiin.
Pää on vieläkin ihan sekaisin. Toisaalta olen ihan helvetin vihainen, mutta toisaalta iha hitusen helpottunutkin. Syy miehen muuttuneeseen käytökseen tuli selväksi ja tottahan hänen puheensa oli. Motivaatio laihduttamiseen tuli selväksi.
Onko muita, jotka ovat joutuneet samanlaisen "kohtalon" uhreiksi? Että asiat parisuhteessa ei olekaan niin kuin niiden kuvittelee olevan?
Arvaan, että tästä tulee kiukkuista kommenttia, että meillä ei ainakaan ole noin ja että meidän parisuhte perustuu muille arvoille kuin ulkonäkö.
Kommentit (191)
Olen kevyessä toimistotyössä enkä siis ole liikkunut, ihan satunnaisia kävelylenkkejä miehen kanssa lukuunottamatta.
Kalorimäärän olen pitänyt joka päivä alle 1000 kalorissa ja siihen olen mahduttanut lähinnä proteiinia ja kasviksia. Islantilaista Skyr-vaniljarahkaa on mennyt eräskin purkki. Rasvaa olen käyttänyt oliiviöljyn muodossa salaatin päällä. Myös vitamiineja ym. käytän.
Herkut on jäänyt kokonaan pois. Niistä en ole koskaan oikein välittänytkään, isot annokset ja mahtavat leivänpäälliset sekä makkara on ollut mun paheeni tätä ennen.
Vatsa on tottunut vähään ruokaan ja nyt tulen todella täyteen normaalista ruoka-annoksesta.
Täällä yksi laihdutuksen kanssa tappeleva. Sun kirjoitus on antanut mulle toivoa.
kyllä mua olisi ketuttanut nuo sanavalinnat.
Asioita voi sanoa ystävällisestikin. Tai jos meinaat, että tarvitsit ravistuksen. Mulla siitä olisi seurannut pitsataksin soitto.. ja pitkään märehtimistä.
Mä en liiku perheen kanssa paljon, koska se on aina ollut miehen ja lasten juttu. Just mainitsemas uiminen ja laskettelu. En ole koskaan sietänyt uimista ja laskettelua (suksia) vihasin laihanakin. Paljon me kuitenkin tehdään retkiä luontoon ja leikkipuistoihin. Esim geokätkentä ja frisbeegolf.
Meillä oltiin alkuun hoikkia molemmat ja sitten yhdessä lihottiin ja mies on nyt pikku hiljaa saanut varttansa hoikenpaan kuntoon. Mä olen lihava yhä. Juteltu asioista on ja sanohan mies kerran, ettei läskit haittaa, mutta voisithan säkin vähän laihempi olla.
Tässä nyt hissukseen ollaan käyty kaksistaan illalla lenkillä (lapset kouluikäisiä), muttei me vielä ruokavaliolle olla mitään kummosta tehty. Syöty ehkä vähemmän. :D
Jospa tässä itekukin pääsis hoikistumaan! Tsemppiä ja onnea valitsemallasi tiellä. :)
Olisin kuitenkin toivonut sinulta vinkkejä käytännön elämään. Sinulla ei ilmeisesti lapsia ole? Jos olen oikeassa, ymmärrän oikein hyvin ajattelutapasi. Samasta syystä Sinun on ehkä kovin vaikea ymmärtää tätä minun ja mieheni "arkiseksiäni" -toivottavasti tämä termi ei järkytä Sinua, tarkoitan siis seksiä päivinä jolloin jälkikasvu EI ole järjestetty esim viikonloppuhoitoon. Niin ei kovinkaan montaa kertaa tapahdu, mutta voin luvata että tällöin en harrasta seksiä klo 22:30 vaan ihan jonain muuna aikana.
Käytännön vinkkejä.
No ei joka ilta. Eikä edes joka kuukausi. Pari tai kolme kertaa vuodessa. Yleensä jouluisin ja pääsiäisenä. Juhannus on myös yksi hyvä päivä lisääntymiselle.
T: 11cm mies
Eikö ole lainkaan itsekästä lihoa sairaalloisesti ja olla tekemättä asialle mitään? Sairastuttaa mahdollisesti itsensä ja olla passiivinen.
Ei. Olisi huolestuttavaa jos aviomies omistaisi kehon ja kieltäisi lihottamasta tai laihduttamasta. Minusta oman vartalon kunnostuksessa tai sen kunnotta jättämisessä ei ole mitään itsekästä. Oma vartalohan on ihmisoikeus.
Okei, asiat pitäisi aina sanoa kauniisti, mutta uskon, että miehelle on ollut aikamoinen kynnys sanoa asia. Kuka meistä ei olisi koskaan loukannut kumppania?
Ei. Ei tarvitse sanoa aina kauniisti. Minä en ole loukannut kumppaniani enkä ystäviäni. En edes ajattele heistä loukkaavasti.
Esimerkiksi kohdallasi en sano kauniisti sanoessani sinua törkyturvaksi ja pallipääksi.
Ei aina tarvitse olla niin herkkänahkainen, voi myös katsoa itseänsä peiliin.
Ei niin. Joten oletan ettet suutu, kun kutsuin sinua pallipäiseksi törkyturvaksi, vailla mitään järkevää kommenttia tässä keskustelussa.
Voitkin vielä lukea viestisi ja todeta itsekin peilin edessä ettei siinä ollut mitään uutta, mitä tässä ketjussa ei kaltaisesi pallinaamat olisi jo kirjoittaneet.
kuin että ap, sun mies on moukka.
Se, mitä hän sinulle kiloistasi sanoi, ei todellakaan ole rakkautta.
Arvosta itseäsi ja pane tuollainen "mies" kiertoon.
Totta puhuen ihminen ei mielestäni todellakaan arvosta itseään, jos on pelkkää laiskuuttaan paisunut vaatekokoon 48-50...
En ole mikään missimittainen, tykkään herkuista ja välillä repsahdan, mutta yleensä hälytyskellot soi viimeistään silloin kun kaupassa joutuu sovittelemaan koon 42 vaatteita. Olen aikoinaan laihduttanut 15 kiloa ja tein sen ihan vain itseni takia: olo on kevyempänä rutkasti parempi ja shoppailu hauskempaa! ;-)
Olisin kuitenkin toivonut sinulta vinkkejä käytännön elämään. Sinulla ei ilmeisesti lapsia ole? Jos olen oikeassa, ymmärrän oikein hyvin ajattelutapasi. Samasta syystä Sinun on ehkä kovin vaikea ymmärtää tätä minun ja mieheni "arkiseksiäni" -toivottavasti tämä termi ei järkytä Sinua, tarkoitan siis seksiä päivinä jolloin jälkikasvu EI ole järjestetty esim viikonloppuhoitoon. Niin ei kovinkaan montaa kertaa tapahdu, mutta voin luvata että tällöin en harrasta seksiä klo 22:30 vaan ihan jonain muuna aikana.Käytännön vinkkejä.
No ei joka ilta. Eikä edes joka kuukausi. Pari tai kolme kertaa vuodessa. Yleensä jouluisin ja pääsiäisenä. Juhannus on myös yksi hyvä päivä lisääntymiselle.T: 11cm mies
ei ole minunkaan tarvinnut lapsettomuudesta kärsiä mutta sun ei sit näköjään ainakaan! Tärpännyt joka laakista seksikerrat laskien; ilmeisen hyvin myös haistat (?) ovuloivan vaimosi?!
Minun avioliittoni vaatii tiheämpää seksielämää kuin Sinun. Ehkäpä se on syy tapojemme vastakkaisuuksiin? Kaikkea hyvää Sinulle, olen iloinen puolestasi että liittosi toimii hyvin noin paljon vähemmällä seksimäärällä.
ei ole minunkaan tarvinnut lapsettomuudesta kärsiä mutta sun ei sit näköjään ainakaan! Tärpännyt joka laakista seksikerrat laskien; ilmeisen hyvin myös haistat (?) ovuloivan vaimosi?!
Minun avioliittoni vaatii tiheämpää seksielämää kuin Sinun. Ehkäpä se on syy tapojemme vastakkaisuuksiin? Kaikkea hyvää Sinulle, olen iloinen puolestasi että liittosi toimii hyvin noin paljon vähemmällä seksimäärällä.
Minä en näe vanhemmuutta noin biologisesti.
Vaikka lapseni eivät olisi siittiöistäni. Ne olisivat silti lapsiani ja minä olen isä.
Olisin vähän kuin Ben Cartwright tai Pieni talo preerialla isä. Mulle vanhemmuus on syvempää ja pyhää.
Liitto toimii hyvin ilman seksielämää. Seksielämä ei toimi ilman seksiä.
Ongelmaasi on vastaus. Sen nimi on tantraseksi. Se on seksiä jossa varsinaisella yhdynnällä on hyvin pieni rooli. Suosittelen tantraseksiä tuohon ongelmaan, tuntuisi ettei teillä ole oikein aikaa seksille ja sen vähän ajan käyttäminen seksiin tuntuisi melkoisen väsyttävältä ja turhalta puuhalta. Voitte hyödyntää sen ajan vaikka opiskeluun tai muuhun.
...lapsesi ja miehesi nauttivat siitä, kun harrastat heidän kanssaan. Miettikää miehesi kanssa yhdessä, mitä liikunnallista voisitte tehdä, mikä miellyttää molempia - ei sen tarvitse olla heti kovaa treeniä! Kokeilkaa uusia kevyitä reseptejä, ja sinun kohdallasi kuulostaa siltä, että ihan tavallisella hyötyliikunnalla pääset vauhtiin - sekä sen herkkujen syömisen poisjättämisellä.
Miehellesi oli varmasti vaikea puhua asiasta ja siksi hän päräytti sen ulos niin voimakkain sanoin. Uskon, että hän kaipaa yhtä paljon osallisuuttasi perheen tekemisiin, kuin hoikkaa olemustasikin. Tsemppiä sinulle - moni asia virkistyy, kun lähdet liikkeelle ja tervehdytät ruokavaliosi. Laihtuminen tapahtuu siinä sivussa!
Olis kiva tietää tarkemmin, millä keinoin olet onnistunut noin hyvin painonpudotuksessa.