Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle riitti mun läskit!

Vierailija
27.09.2011 |

Oon päälle nelikymppinen, kahden lapsen äiti. Pikkuhiljaa kertynyttä ylipainoa mulla on n. 30 kg ja yhdessä miehen kanssa n. 22 vuotta. Olin normaalipainoinen kun tavattiin. Mies itse on normaalipainoinen, lenkkeilee ja liikkuu omaksi ilokseen, ei mitenkään tavoitteellisesti.

Tähän asti mies ei ole sanonut mulle mitään mun läskeistä, mutta käytös on pikkuhiljaa muuttunut. Seksi ei miestä enää kiinnosta ja muutenkin läheisyys on kadonnut. Olen pistänyt sen pitkän yhdessäolon piikkiin ja itsekin vain tottunut asiaan. Arki on ollut lastenhoitoa ja ruuanlaittoa. Eilen mies sitten avasi sanaisen arkkunsa, eikä se ollut miellyttävää kuultavaa.

Miestä kuulemma ällöttää mun läskit, sitä ällöttää mun ainaiset laihiksen aloittamiset kun tulosta ei kuitenkaan tule, sitä ällöttää mun kaksoisleuka jne. Seksi ei kiinnosta, kun joka paikassa on makkaraa makkaran päällä ja koko kroppa hyllyy. Sitä ällöttää mun sohvalla makaaminen ja se, etten huolehdi terveydestäni ja itsestäni.

Ensimmäinen reaktio oli tietenkin shokki ja itkukin tuli. Mä olin aina ajatellut, että mun ylipaino ei haittaa miestä, kun se on yleensä hyvin avarakatseinen ja "mukava" eikä se ole koskaan sanonut asiasta pahasti. Olen täällä itseasiassa muutaman kerran puolustellutkin, että kaikkien suhde ei perustu ulkonäköön jne. Mies on pidemmän aikaa jo ajatellut, että mä näytän kamalalta ja toivonut että tekisin asialle jotain. Hän ei kuulemma toivo mitään barbia, vaan ihan normaalia suomalaista naista, joka liikkuu ja mahtuu kaupan normiosasto vaatteisiin.

Pää on vieläkin ihan sekaisin. Toisaalta olen ihan helvetin vihainen, mutta toisaalta iha hitusen helpottunutkin. Syy miehen muuttuneeseen käytökseen tuli selväksi ja tottahan hänen puheensa oli. Motivaatio laihduttamiseen tuli selväksi.

Onko muita, jotka ovat joutuneet samanlaisen "kohtalon" uhreiksi? Että asiat parisuhteessa ei olekaan niin kuin niiden kuvittelee olevan?

Arvaan, että tästä tulee kiukkuista kommenttia, että meillä ei ainakaan ole noin ja että meidän parisuhte perustuu muille arvoille kuin ulkonäkö.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on datanörtti joten lihaksia ei liiemmin ole... Kilot kertyvät lähinnä kaljamahaksi. No voihan liitto tietty tähän kaatuakin mutta olemme kyllä olleet jo 25 vuotta yhdessä.

Vierailija
162/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että ap, sun mies on moukka.

Se, mitä hän sinulle kiloistasi sanoi, ei todellakaan ole rakkautta.

Arvosta itseäsi ja pane tuollainen "mies" kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule nytkään laihtumaan . On liian lammasmainen asenne, vaatisi sellaisen "kyllä mä vielä näytän" asenteen. Luultavati tsemppaa kuukauden ja lössähtää entisiin kuvioihin takas

Vierailija
164/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon etta onnistut!

Vierailija
165/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse reippaasti ylipainoinen ja tiedän ettei se johdu vaan "velttoudesta". Yritin 15 v ajan kaikenlaisia diettejä aina lautasmallista nutraukseen eikä mikään auttanut. koska en jaksanut jatkaa kahta viikkoa kauempaa makeanhimon takia. Löysin karppaamisen ekan lapsen syntymän jälkeen ja laihduin nälkää näkemättä liki 20kg seitsemässä kuukaudessa. tein reippaita vaunulenkkejä päivittäin (nyt kun meillä on 2 lasta en ehdi ulkoilla samalla tavalla mutta paino on pysynyt).

Suosittelen karppausta. Karppaajilla on oma sivusto "karppausinfo" missä on hyvä keskustelufoorumi.

Miehesi antaa kovan ja itsekkään vaikutelman. Jos minun miheni sanoisi noin minulle lähtisin lasten kanssa mummolaan viikoksi ja antaisin miehen miettiä sanojaan ja niiden vaikutusta ihan rauhassa.

Voimahaleja sinulle AP!!

Vierailija
166/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itseensä. Projisoi elämänsä pettymyksiään sinuun ja sai syyllistettyä sinut. Nyt pää pystyyn ja anna miehesi selvittää omat patoumansa.

Vierailija
167/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ylipainoisen miehen vaimo töppää nyt rankasti ja soveltaa tätä päin pläsiä-metodia. Siinä menee monta parisuhdetta säröille, kun "muuten ihanalle miehelle" huudetaan, että mua ällöttää seksi sun kanssa. Miehet kestää sen vielä huonommin kuin naiset.

Joten älkää kokeilko tätä kotona. Ap:llä ei oikeesti ole omakohtaista kokemusta aiheesta.

Vierailija
168/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En OIKEASTI ollut tunnistaa häntä, sillä ystävä oli laihtanut ihan tavattomasti - lähes 40 kiloa!! Upean näköinen nainen! Ylipainoa hänellä oli ollut n. 15 vuotta.

Muutos on mahdollista meille kaikille, sinullekin ap. Tsemppiä!

Vierailija
169/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vapaata aikaa harrastaa ja mennä ja vaimo on kotona + lihoo.

Meilläkin tilanne meni tuohon. Nyt olen hoikka ja tappelemme mieheni kanssa vapaasta ajasta. Kumpikaan ei haluaisi olla lapsenvahtina.

Arvaan että miestä harmittaa, kun edes möläytti ajatuksensa ääneen. Äidille on niin helpompi jäädä lasten kanssa kotiin. Moni mies lähtee pelaamaan sählyä ja on niin polleaa poikaa, kun ei ole läskiä.

Meilläkin herra käy monta kertaa viikossa liikuntaharrastuksessaan. No joo, mä olen käynyt yksin ulkona lenkillä ehkä noin viisi vuotta sitten. Kyllähän mä pääsisin lenkille illalla noin klo 22 aikaan kun lapset on nukutettu ja huusholli siivottu. Mutta siihen aikaan en enää todellakaan jaksa. Joskus ottaa kyllä päähän.

Ei kukaan järkevä lähde lenkille enää 22 jälkeen. Paras aika urheilylle on nöin 15-17 välinen aika. Ei häiriinny yöunet.

Vierailija
170/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kiinnostunut omasta ja toisen ulkonäöstä, tarkoita että suhde perustuu ulkonäköön?

Onpas ollut hauskaa lukea analyysejä miehestäni. Narsisti, kaappihomo ja mitä vielä. Hauskaa! Kuitenkin vain minä tiedän, 22 vuoden kokemuksella että mikä hän on. Siksi rakastankin häntä.

Hän on vuosien varrella yrittänyt sanoa mun lihomisesta/laihtumisesta kauniisti, antanut tilaisuuksia liikkumiseen jne. Mua ei ole kiinnostanut. Nyt lapset ovat sen ikäisiä, että haluavat luistelemaan, laskettelemaan, hiihtämään. Mies on kiltisti kuskannut heitä ja mä olen jäänyt kotiin sohvan nurkkaan syömään. Olen itsekin tiedostanut tilanteeni ja kärsinyt siitä, mutta en vain ole saanut itseäni ruotuun. Välillä hävettää ihan kamalasti, kun jalat on huonossa kunnossa ja toisinaan en meinaa päästä kävelemään sohvalta pois kun jalkapohjat on kipeät.

Mulla on ollut tämä päivä aikaa miettiä miehen sanoja ja peilata niitä näihin hauskoihin kommentteihin tässä ketjussa. Ensin toki sanat loukkasivat, mutta olen tajunnut että ne loukkasivat siksi, että vihdoinkin joku sanoi ääneen sen mikä oli totta. Enää ei ollut paluuta mihinkään turvalliseen kuplaan sohvannurkassa. Minä olen läski ja näissä läskeissä ei ole mitään kaunista. Miehen mielestä olen yhä edelleen sama hyvä tyyppi, mutta hän ei kestä mun laiskuutta ja löhöämistä. Mä olen aina väsynyt ja pahalla tuulella, hengästyn pienestäkin ponnistuksesta ja hengitän nykyään suun kautta, kun se on helpompaa. Oikein tyypillinen liikalihava, keski-ikäinen nainen.

Meiltä on jäänyt monta reissua esim. ystäväperheiden kanssa väliin koska en kehtaa lähteä mihinkään, missä pitää liikkua ja kesämökillä en tietenkään kehtaa uida tai saunoa muiden kanssa. Nämä läskit rajoittaa minua ja samalla myös miestäni.

Vaikka itse olen itse läski, en voisi olla läskin kanssa. Tiedän, kummallista ja kamalaa. Olisi ihan hirveä ajatus harrastaa seksiä jonkun 150 kg miehen kanssa. En siis voi millään muotoa velvoitaa miestä haluamaan itseäni, kun en sitä voisi itsekään tehdä.

Samalla olen kiitollinen siitä, että meillä ei kuitenkaan olla niin herkkänahkaisia kuin monet täällä tuntuvat olevan. Voin hyvin sanoa miehelleni kaikista asioista, mitkä minua ärsyttävät. Vielä ei miehessä ole ollut mitään niin perustavan ärsyttävää, että mun olisi pitänyt räjähtää samalla tavalla kuin hän räjähti mulle. Mutta ihan sydämestäni olen kiitollinen hänelle, että hän vihdoin herätti mut ja sai muutoksen mussa aikaan. Jos hän ei olisi sanonut asiaa näin rajusti, istuisin sohvannurkassa vielä varmaan 30 vuotta, lapset ei saisi yhtään muistoa aktiivisesta äidistä ja kuolisin sitten johonkin liikalihavuudesta johtuneeseen sairauteen.

Mulle on ihan sama, mitä analysoitte tai sanotte. Mies on ihan supertyyppi ja paras isä mitä voi kuvitella. Mulle ei jäänyt mitään traumoja siitä, että häntä ällöttää mun lihava kroppa. 22 vuotta hän on katsonut mun turpoamista aina vain suuremmaksi. Päinvastoin, sitten kun olen tavoitepainossani, aion kiittää häntä koko sydämestäni että hän herätti mut vihdoinkin.

Ei kukaan täysipäinen sano noin törkeästi toiselle :D.

Asennoidu nyt oikein. Miehesi on paskahousu. Sano se ääneen ja muista että minä sanoin sen myös.

Osaan kyllä tunnistaa paskahousun, kun luen mitä paskahousu on sanonut toiselle paskamaisesti.

Miehesi on juntti joka pitäisi kierittää tervassa ja höyhenissä.

T: 11cm mies

Vierailija
171/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin luonnollista, että kumppanin reipas ylipaino häiritsee. Kyse ei välttämättä ole edes niinkään vain ulkonäöstä vaaan juuri elämäntyylistä. Aivan normaalia, että itsestään huolta pitävää ihmistä etoo se, että perheessä joku makaa illat pitkät sohvalla, napostelee ja lihoo silmissä. Sano miehellesi, että hän on oikeassa ja tänään jo näytät, että läskit läks lähtemällä esim. lenkille.

rttä edellä mainittu on kyllä niin oikeassa. Minulla on ylipainoinen puoliso, enkä itsekään mikään barbie ole. Minun silmissäni mieheni on kuitenkin komea ja haluttava, rakastan häntä suuresti. Mutta jos nyt puhutaan esim seksistä ja seksihaluista niin mikään ei ole niin tappavaa kun nähdä toinen mussuttamassa jotain illalla, varsinkin lasten nukahdettua joka siis olisi otollisin aika seksille. Multa häviää kyllä kaikki halut jos nään siihen aikaan jotain mussutusta. Syököön multa piilossa sipsinsä, vaikka työajalla! Hänen ulkonäkönsä itsessään ei kuitenkaan minua häiritse, ollenkaan.

Melko ahdistaava olisi asua kanssasi. Pitäisi tietää milloin on otollista aikaa seksille, vaikkei tekisi edes mieli...

Mitä jos sitä seksiä harrastaisi vain silloin, kun sen aika olisi sopiva. Ei siten että kaikki vapaa aika olisi otollista aikaa seksille.

Olipa ällöttävä näkemys sulla.

olla perheenisä jossa usemapi lapsi taaperosta koululaiseen. Mä en tiedä, ehkä osaisit toteuttaa seksuaalisuuttasi luovemmin kumppanisi kanssa mutta mulla ei kyllä tämän perheeni jäsenenä ole mahdollisuutta seksin harrastamiseen kuin aikavälillä noin klo 22-23. Ei ole tapana paneskella lasten nähden tai kuullen. Ja nukkuakin tarvitsee. En todellakaan voi tarttua aisaan "silloin kun sille tuntuu", kiva että sä voit :o

Vierailija
172/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan ihan paska ihminen mutta jos mun mies jota rakastan ihan älyttömästi lihois 30 kg niin kyllä se vaikuttais mun seksihaluihin, ja kyllä, pitäisin miehen ulkonäköä varmasti kohtuu kauheana. En mäkään mitään supertrimmattua ja rasvatonta kroppaa kaipaa, mutta kyllä isot määrät lyllyvää läskiä on minun silmissäni rumaa. Vaikka se olisi sillä rakkaalla ihmisellä.

Ymmärrän että olet tuota mieltä ja kirjoitat noin. ET oikeasti ole tuota mieltä ja et jättäisi miestäsi vaikka hän lihoisi 50kg. Rakastat miestäsi ja olette kasvaneet yhteen.

Pieni kiukunpuuska iski sinuun ja kirjoitit noin ja saatat kiukkuisuuttasi uskoa myös lööperiisi.

Kun suljet silmäsi ja muistelet miestäsi, hän on aina hoikka ihana miehesi lihavanakin.

Vierailija
173/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, ehkä osaisit toteuttaa seksuaalisuuttasi luovemmin kumppanisi kanssa mutta mulla ei kyllä tämän perheeni jäsenenä ole mahdollisuutta seksin harrastamiseen kuin aikavälillä noin klo 22-23. Ei ole tapana paneskella lasten nähden tai kuullen. Ja nukkuakin tarvitsee. En todellakaan voi tarttua aisaan "silloin kun sille tuntuu", kiva että sä voit :o

Se ei ole edes seksikästä ajatella niin.

Ajattelet kuin britit. Nyt on teeaika pann.. juodaan teetä.

Ei teetä voi juoda teeaikana. Teetä juodaan, kun on teen jano.

Janoa voi herätellä mielessään tai teen jano herää itsestään.

Nimenomaan paneskella. Se sanavalintakin kertoo paljon siitä mistä teillä on kyse. Te paneskelette ja nussitte.

Minun on turha jatkaa tästä kanssasi. Jotenkin kuvottaa kirjoittaa paneskelusta ja nussimisesta.

Miten osaat olla niin tahditon ? Minulta katoaisi halut pitkäksi aikaa.

Vierailija
174/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet syyttävät AP:n miestä siitä, että tämä itsekkäästi lenkkeilee eikä päästä vaimoaan liikkumaan. Minä taas luin AP:n teksteistä että mies on rohkaissut ja kannustanut liikkumaan ja tarjoaa AP:lle mahdollisuuksia liikkua ja hoitaa lapset sen ajan, mutta AP:tä ei ole liikkuminen kiinnostanut.

Ilmeisen vaikeaa on myöntää, että naisessakin voi joskus olla vikaa?

Vierailija
175/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet syyttävät AP:n miestä siitä, että tämä itsekkäästi lenkkeilee eikä päästä vaimoaan liikkumaan. Minä taas luin AP:n teksteistä että mies on rohkaissut ja kannustanut liikkumaan ja tarjoaa AP:lle mahdollisuuksia liikkua ja hoitaa lapset sen ajan, mutta AP:tä ei ole liikkuminen kiinnostanut.

Ilmeisen vaikeaa on myöntää, että naisessakin voi joskus olla vikaa?

Ne tarjoukset kyllä tiedetään. Mies hyvätahtoisesti yrittää muttei oikeasti tee mitään muuta, kuin sano rumasti vaimolleen.

Paska jätkä. Kuten jo sanoin.

Oikeasti olen 100 varma ettei tuo ukko ole valmis luopumaan omasta lenkkeilyajastaan.

Korkeintaan pariksi viikoksi, kunnes alkaa valitus siitä ettei pääse itse lenkille.

Tämä on yleistä lapsiperheissä. Urheilu ei vaan sovi pienlapsiperheisiin. Äärimmäiset tapaukset lähtevät lenkille vaunujen kanssa kumipuvussa. Muut jalankulkijat sitten nauravat näille mielessään.

Ainakin minä nauran. Jumalattoman itsekästä lähteä lenkille vaunujen kanssa kumipuvussa, kun vauvaan voisi yrittää tutustua sisällä lämpimässä.

Toki toki saahan lapsi raitista ilmaa. Se on ainut puolustuksenne kumipukulenkkeilijät!

Vierailija
176/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, ehkä osaisit toteuttaa seksuaalisuuttasi luovemmin kumppanisi kanssa mutta mulla ei kyllä tämän perheeni jäsenenä ole mahdollisuutta seksin harrastamiseen kuin aikavälillä noin klo 22-23. Ei ole tapana paneskella lasten nähden tai kuullen. Ja nukkuakin tarvitsee. En todellakaan voi tarttua aisaan "silloin kun sille tuntuu", kiva että sä voit :o

Se ei ole edes seksikästä ajatella niin.

Ajattelet kuin britit. Nyt on teeaika pann.. juodaan teetä.

Ei teetä voi juoda teeaikana. Teetä juodaan, kun on teen jano.

Janoa voi herätellä mielessään tai teen jano herää itsestään.

Nimenomaan paneskella. Se sanavalintakin kertoo paljon siitä mistä teillä on kyse. Te paneskelette ja nussitte.

Minun on turha jatkaa tästä kanssasi. Jotenkin kuvottaa kirjoittaa paneskelusta ja nussimisesta.

Miten osaat olla niin tahditon ? Minulta katoaisi halut pitkäksi aikaa.

älä nyt minun kirjoitusteni takia kumppanisi iloja vie, eihän sun mun kanssa tarvitse... hmmm.. olla??

Olisin kuitenkin toivonut sinulta vinkkejä käytännön elämään. Sinulla ei ilmeisesti lapsia ole? Jos olen oikeassa, ymmärrän oikein hyvin ajattelutapasi. Samasta syystä Sinun on ehkä kovin vaikea ymmärtää tätä minun ja mieheni "arkiseksiäni" -toivottavasti tämä termi ei järkytä Sinua, tarkoitan siis seksiä päivinä jolloin jälkikasvu EI ole järjestetty esim viikonloppuhoitoon. Niin ei kovinkaan montaa kertaa tapahdu, mutta voin luvata että tällöin en harrasta seksiä klo 22:30 vaan ihan jonain muuna aikana.

Vierailija
177/191 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole lainkaan itsekästä lihoa sairaalloisesti ja olla tekemättä asialle mitään? Sairastuttaa mahdollisesti itsensä ja olla passiivinen.

Okei, asiat pitäisi aina sanoa kauniisti, mutta uskon, että miehelle on ollut aikamoinen kynnys sanoa asia. Kuka meistä ei olisi koskaan loukannut kumppania?

Ei aina tarvitse olla niin herkkänahkainen, voi myös katsoa itseänsä peiliin.

Vierailija
178/191 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on painoa lähtenyt 21 kg ja vaatekoko on pienentynyt 48->42. Valitettavasti tissitkin on nyt sitten mennyttä:(, mutta muuten olen oikein tyytyväinen. Vielä kymmenen kiloa on jäljellä, mutta ne saan kyllä pois kesään mennessä.

Olen alkanut liikkua ja se tuntuu paljon, paljon kevyemmältä kuin ennen kun iso osa läskiä on hävinnyt.

Itseluottamus on noussut jopa paljon nopeammin kuin paino on laskenut. Olisi pitänyt tehdä tämä jo kauan, kauan sitten.

Tsemppiä laihduttajille!

Vierailija
179/191 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on painoa lähtenyt 21 kg ja vaatekoko on pienentynyt 48->42. Valitettavasti tissitkin on nyt sitten mennyttä:(, mutta muuten olen oikein tyytyväinen. Vielä kymmenen kiloa on jäljellä, mutta ne saan kyllä pois kesään mennessä. Olen alkanut liikkua ja se tuntuu paljon, paljon kevyemmältä kuin ennen kun iso osa läskiä on hävinnyt. Itseluottamus on noussut jopa paljon nopeammin kuin paino on laskenut. Olisi pitänyt tehdä tämä jo kauan, kauan sitten. Tsemppiä laihduttajille!

Vierailija
180/191 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä vihdoin ja viimein olen pääsemmässä viimeisistäkin kiloista eroon, niin kuka tahansa pystyy tähän! Mä olin aina aivan varma, että en tule koskaan laihtumaan. Tsemppiä siis kaikille ylipainon kanssa kamppaileville! Itse olen laihduttanut pelkällä tiukalla ruokavaliolla. Liikkumaan olen alkanut vasta nyt, kun se tuntuu mukavammalta kevyemmän kropan kanssa.