Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos saisit ylläten tietää olevasi raskaana?

Vierailija
25.09.2011 |

Olisiko iloinen yllätys vai katastrofi? Pitäisitko lapsen ilman muuta vai harkitsisitko muita vaihtoehtoja? Miksi?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän oli tarkoitus kirjata ensireaktiot raskaudesta. Ei nyt tänne enää tätä aborttikeskustelua, sitä on jo kaikissa noissa jälkiehkäisyketjuissa!

ap

Vierailija
42/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ihanaa...toivottavasti kaikki sujuu hyvin?

teit juuri testin?? ^^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologia vaikutta yllättävän paljon esim. ihmisen parinvalintaan.

no siksi ihminen ei olekkaan eläin vaan omaa moraalin

Vierailija
44/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologia vaikutta yllättävän paljon esim. ihmisen parinvalintaan.

no siksi ihminen ei olekkaan eläin vaan omaa moraalin

en usko että ihminen on eläin..vaan oma lajinsa..jonka jumala on luonut..mitä väliä sitten on moraalilla? lailla tai säännöillä kun niistä ei tarvi koskaan vastata kuoleman jälkeen..

Vierailija
45/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko iloinen yllätys vai katastrofi? Pitäisitko lapsen ilman muuta vai harkitsisitko muita vaihtoehtoja? Miksi?

Olen juuri seuraavien kuukaustistan tultua menossa ottamaan hormonikierukkaa.

Pikkasen salaa kutkuttaisi ajatus neljännestä,

mutta ikää kuitenkin reilusti (yli 40) ja nuorin vasta juuri kaksi täyttänyt.

En ole täysin vakuuttunut abortista, mutta ehkä sittenkin....

Eikä se olisi murha, turha yrittää - ei edes tappo,

se olisi solumöykyn kasvun keskeytys.

Vierailija
46/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tällaista oletin kun aloitit tän keskustelun..ja kyllä tänne näitä saarnaajia mahtuu..sellainen av on

Vierailija
47/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan illalla mieleen, että kauheeta, jos nyt huomaisi olevansa raskaana! Mullakin on ikää jo aika lailla, talossa esimurkku ja 1,5 v "vauva". Oon jotenkin ihan poikki, kun sata asiaa yrittää hoitaa ja kaiken tehdä (ja kaks valmistuu.. :)). Jos tähän nyt vielä raskaus ja uusi vauva tällättäisiin päälle, niin varmaan... en tiedä, burn out tai jotain tulis. Mulla noi alkuraskaudet vielä on ihan horroria, niin itku pääsis jos plussa tulis!

ap

Vierailija
48/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen on oma lajinsa, ei kai! Meinaatko ettei maailmassa ole muita lajeja?

Ja mitä väliä lailla ja moraalilla jos ei saa tuomiota kuoleman jälkeen? OIkeudenmukaisuus. Se on mulle syy toimia oikein ja moraalisesti, ei joku uhkaus rangaistuksesta kuoleman jälkeen. Kaikista tilaisuus ei tee varasta.

t. ateisti ja myös biologi

en usko että ihminen on eläin..vaan oma lajinsa..jonka jumala on luonut..mitä väliä sitten on moraalilla? lailla tai säännöillä kun niistä ei tarvi koskaan vastata kuoleman jälkeen..

Vierailija
49/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on steriloitu eli jos olisin raskaansa, niin olisi selittämistä.... ja paljon!

Miten kertoisin miehelleni raskauteni?!?

Raskaus olisi täysi katastrofi, aivan kamalaa. Jotain, mitä en pystyisi käsittelemään. Eli todennäköisesti päätyisin aborttiin. En voisi millään pitää lasta. (Kenen lapsi olisi?)

Vierailija
50/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos steriloinnisa on ihan lyhyt aika.

En tiedä miten satavarma keino se miehelle on, mutta ainakin nainen voi tulla steriloinnista huolimatta raskaaksi. Jostain muistan lukeneeni, että pillerit tai kierukka on varmempi kuin sterilisaatio. Siksi niitä kai naisten steriliointeja vähenevässä määrin tehdäänkin.

Vierailija
51/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos steriloinnisa on ihan lyhyt aika.

En tiedä miten satavarma keino se miehelle on, mutta ainakin nainen voi tulla steriloinnista huolimatta raskaaksi. Jostain muistan lukeneeni, että pillerit tai kierukka on varmempi kuin sterilisaatio. Siksi niitä kai naisten steriliointeja vähenevässä määrin tehdäänkin.

Raskaus olisi katastrofi!

Mieheni steriloinnista noin 15 vuotta.

Vierailija
52/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä on käsittämätöntä, että kukaan ikinä mitenkään edes saa lapsia.

Jos munasolu on 12 - 24 tuntia kuukaudessa hedelmöittymiskelpoinen, niin siinäkin on jo tähtäämistä. Sitten jos se hedelmöittyy kuin jonkun ihmeen kaupalla, niin sillä on silti vaan 30 % todennäköisyys kiinnittyä niin, että raskaus alkaa. Ja alkaneella raskaudellakin on 12-15 % todennäköisyys mennä kesken. Ihan kauheen lannistavia numeroita.

Jos tuolla sängyissä ei pötköttelis kaksi lasta, en varmaan uskois raskauden edes olevan mahdollista :)

ap

Vierailija
53/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran yliluonnollisen puolelle että kävisin ensimmäistä kertaa elämässäni papin puheilla.

Vierailija
54/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla tekemässä lasta, mutta otettaisiin riemulla vastaan jos yllättäen silti tulisi. Meillä on kaksi lasta 2v ja 11kk ja nyt ei tosiaan vielä suunnitelmissa kolmas. Kuitenkin olen kärsinyt pari päivää pahoinvoinnista, ja mies kysyi eilen "oletkohan kuitenkin raskaana.." Tehtiin sitten testi, mutta en ole. Oltaisiin kyllä iloittu jos niin olisi ehkäisystä huolimatta päässyt käymään.

Vierailija
55/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi varmaan vähän hämmentynyt, ja alkaisi pohtia autonvaihtoa tms. seuraavaksi... :) (On jo kaksi turvaistuinikäistä.)

Vierailija
56/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä on käsittämätöntä, että kukaan ikinä mitenkään edes saa lapsia.

Jos munasolu on 12 - 24 tuntia kuukaudessa hedelmöittymiskelpoinen, niin siinäkin on jo tähtäämistä. Sitten jos se hedelmöittyy kuin jonkun ihmeen kaupalla, niin sillä on silti vaan 30 % todennäköisyys kiinnittyä niin, että raskaus alkaa. Ja alkaneella raskaudellakin on 12-15 % todennäköisyys mennä kesken. Ihan kauheen lannistavia numeroita.

Jos tuolla sängyissä ei pötköttelis kaksi lasta, en varmaan uskois raskauden edes olevan mahdollista :)

ap

Kaksi lasta minullakin, ja ihan helposti tuleet, mutta olen kanssa pohtinut tätä elämän ihmeellisyyttä, ja ajatellut, että jos ikinä tulisin ns. vahingossa raskaaksi, pitäisin kaverin ihan varmasti, koska hänen on varmasti sitten ollut tarkoitus tulla!!

Vierailija
57/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden loppuun asti on tarkoitus syödä pillereitä, jonka jälkeen vauva saa tulla jos on tullakseen.

Vierailija
58/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää on kuitenkin jo 40v ja en enää halua lapsia lisää.

Vierailija
59/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kaksi lasta minullakin, ja ihan helposti tuleet, mutta olen kanssa pohtinut tätä elämän ihmeellisyyttä, ja ajatellut, että jos ikinä tulisin ns. vahingossa raskaaksi, pitäisin kaverin ihan varmasti, koska hänen on varmasti sitten ollut tarkoitus tulla!!

Tuosta tuli mieleeni, että mulla on ollut vuosikaudet diagnosoimaton keliakia, joka aiheuttaa usein hedelmättömyyttä tai ainakin vaikeuttaa raskautumista. Taitaa se lisätä keskenmenoriskiäkin. No, saimme kaksi tervettä ja rakasta lasta ensimmäisellä yrittämällä ja raskaudet sujuivat ongelmitta. Sain siis vasta jälkikäteen tietää tästä keliakiasta ja olen todella onnellinen, että kaikki sujui noin hyvin kohdallamme!

Nyt olen sterilisaatiojonossa joten kolmas lapsi ei todellakaan kuuluisi suunnitelmiin. Mutta jos olisin raskaana, niin ajattelisin että näin on sitten tarkoitettu. Taloudellisesti eikä muutenkaan tilanne olisi katastrofi.

Vierailija
60/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin abortin, ei lapsia enempää, ei pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi