Mitä jos saisit ylläten tietää olevasi raskaana?
Olisiko iloinen yllätys vai katastrofi? Pitäisitko lapsen ilman muuta vai harkitsisitko muita vaihtoehtoja? Miksi?
Kommentit (66)
ja vauva muutaman viikon =)
Olihan se ensin shokki, ilta meni melkoisen hiljaisissa tunnelmissa molemmilla.
Aborttia ei mietitty kertaakaan!
Mutta kyllä se raskaus meni siinä odotellessa.. ei kauhean hyvissä fiiliksissä.
Ehkä puolenvälin jälkeen asian jotenkin alkoi sulattamaan ja alkoi välillä saada niitä "ihanaa meille tulee vauva" fiiliksiäkin välillä.
Miehellä shokki meni paljon nopeampaa ohi.
Nyt kumpikaan ei tätä ylläripylläri vitosta antais pois, ei mistään hinnasta. Sellainen meidän ihme, ettei paremmasta väliä.
Varsinkin kun lapsi meinattiin menettää synnytyksessä.
onnellinen!
Vaikka raskasta varmaan tulis.
Olen tehnyt tiettyä "surutyötä" siitä, ettei meille tule enempää lapsia (mies ei halua missään tapauksessa). Meillä on siis kolme lasta, tytöt 10v ja 3v sekä poika 5v.
Olen 100% varma, että jos todellakin vahingossa tulisin raskaaksi, ensijärkytyksen ja pahantuulen jälkeen mies rakastais lasta kuin vanhempiakin. Ja tottakai pitäisimme lapsen, kumpikaan ei edes miettisi aborttia.
Mutta joo, turha haave ;D Meillä nimittäin on sangen luotetava ehkäisy; hormonikierukka + edellisetkin lapset on ottaneet 5-10kk ehkäisemätöntä "tosi yrittämistä", ennen tärppiä. Joten en todellakaan usko, että moinen vahinkoraskaus ois mahdollista.
Lapsi olisi viides.
Luulenpa että mies ei todellakaan ilosta hyppisi, mutta mä varmaan olisinkin salaa tyytyväinen.
joka varmaan nopeasti muuttuisi iloiseksi yllätykseksi.
Jaksamista mäkin miettisin. Nyt meillä 2 v ja tasan 1 v ja on kyllä viime vuosi ollut aika raskasta.
mutta pitäisin lapsen kuitenkin. Ehkä 5 vuoden jälkeen olisin tyytyväinen tilanteeseen.
Meillä on nyt 3 alle 4 vee ja se riittää. pitkäksi aikaa...
Olishan se melkoinen shokki, koska uuden miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vasta hetken aikaa ja mulla vielä koulussa tekemistä piisais muutamaks vuodeks, mut toisaalta on hirveä vauvakuume kokoajan..
En halua lasta, se on tarpeeksi hyvä syy.
Tottakai pitäisin. Tähän on tultu, emot tappavat jo omia jälkeläisiään mahassaan.... :o
Elämäntilanne ei ole paras mahdollinen, lääkäreiden suosittelema tauko raskauksissa ei vielä likimainkaan täysi, mutta Missään Tapauksessa en edes harkitsisi aborttia! Olisin innoissani! :)
Toisen lapsen kohdalla oli näin. Mietin vaihotehtoja koska esikoisella parikin sairautta ja todennäköisesti seuraavillakin olisi. Ei mitään vakavaa mutta perheen voimavarat oli aika loppu.
Onneksi pidimme vauvan ja jos nyt tulisin raskaaksi ehkäisystä huolimatta niin olisin kai iloinen. Vaikka perheen lapsiluku on täynnä niin silti joskus käy mielessä että jos vielä yksi.
Lasten sairauksien kanssa kun on oppinut jo elämään mutta toisaalta ei enää jaksa aloitta vaipparallia ym. alusta ja hieman koen epäreiluksi hommata lapsia lisää kun sairauksien todennäköisyys on iso. Mutta jos vahinko kävisi niin kyllä vielä yhdestä selvittäisiin...
On täysin laillinen keino keskeyttää raskaus. Jos se olisi tappo, se olisi laitonta.
Kyllä se abortin kannalle kääntyisi. Syy siihen on se, että meillä on lapsiluku täynnä ja ikää minulla jo 40. En mitenkään jaksisi enää uutta vauvaa, kun meillä kuopus on vasta 2 v.
En halua lisää lapsia. Toisaalta en ole myöskään varma voisinko vain sen takia tehdä abortin, koska taloustilanne, terveys ja parisuhde ovat kunnossa.
En tiedä mitä tekisin, mutta kuin että toivoisin varmaan keskenmenoa ns. helppona ratkaisuna.
kyllä abortteja on kuule tehty kautta aikain. Milloin on hakattu vatsaa, syöty torajyviä, tungettu ties mitä juttuja sisään että sikiö tulisi ulos jne.
P.S. Joillain eläimillä jos elinolot ovat huonot ja naaras tulee kantavaksi tulee spontaani abortti ja sikiöt sulautuvat takaisin emoon. Myös jo syntyneiden poistan tappaminen on yllättävän yleistä eläimillä. Joillain haikaloilla jotka synnyttävät eläviä poikasia suurin poikanen tappaa ja syö muut ennen kuin syntyvät. Ei kannata vedota luontoon tai emoihin ellei ole valmis kuulemaan että luonto on itse asiassa varsin julma.
Tottakai pitäisin. Tähän on tultu, emot tappavat jo omia jälkeläisiään mahassaan.... :o
emme kyllä yritä juuri nyt, mutta ei olisi katastrofikaan. Pitäisimme ilman muuta.
Ei sovi elämäntilanteeseen, ei niin millään.
kyllä abortteja on kuule tehty kautta aikain. Milloin on hakattu vatsaa, syöty torajyviä, tungettu ties mitä juttuja sisään että sikiö tulisi ulos jne.
P.S. Joillain eläimillä jos elinolot ovat huonot ja naaras tulee kantavaksi tulee spontaani abortti ja sikiöt sulautuvat takaisin emoon. Myös jo syntyneiden poistan tappaminen on yllättävän yleistä eläimillä. Joillain haikaloilla jotka synnyttävät eläviä poikasia suurin poikanen tappaa ja syö muut ennen kuin syntyvät. Ei kannata vedota luontoon tai emoihin ellei ole valmis kuulemaan että luonto on itse asiassa varsin julma.
Meillä akvaariokalat on tehneet vuosia poikasia. Miekkapyrstö, joka synnyttää eläviä poikasia, syö poikkeuksetta osan jälkeläisistään, joskus jopa ne kaikki. Sellasta se on.
Meillä akvaariokalat on tehneet vuosia poikasia. Miekkapyrstö, joka synnyttää eläviä poikasia, syö poikkeuksetta osan jälkeläisistään, joskus jopa ne kaikki. Sellasta se on.
Itselläni yksi toimiva munasarja ja mies syönyt kolme vuotta solusalpaajaa ja yhden kerran suojaamatoman seksin tuloksena nyt on ylläri-iltatähti tuloillaan. Ja samaa mieltä siinä että jos kerta tällä todennäköisyydellä raskaana ollaan niin joku tarkoitus tämän pienen syntymällä on. Abortti ei käynyt mielesäkään :)