Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi jösses sentään, mikä siinä on niin vaikeaa kutsua meidät välillä kylään

Vierailija
23.09.2011 |

Tää on jo niin surkuhupaisaa ja läpinäkyvää.

Mulla on yks suunnilleen ikäiseni serkku, joka pitää muhun yhteyttä tiiviisti. Hän on siis se aktiivinen yhteydenpitäjä.

Tämä serkku kutsuu aina itsensä lapsineen meille kylään "kun meidän jessica ja janica tahtois niin tulla taas leikkiin teidän erican ja nicon kanssa" (huom! nimet muutettu :D ), mutta ei kutsu meitä heille kylään koskaan muulloin, kuin vain lastensa syntymäpäiville. Eli kaksi kertaa vuodessa. Ja siis meillä käyvät "parhaimmillaan" kerran viikossa, mutta ainakin kerran kuussa.

Olen monesti vihjaillut serkulle, että "mekin voitas joskus ajella teille leikkimään" mutta näihin serkku ei sano mitään, ohittaa ne täysin, tai mutisee seinille katsellen jotain "joo...".

No nyt sitten itse ihan piruuttani kutsuin itseni ja meidän lapset heille, laitoin tekstaria pari päivää sitten, että "me voidaan ajella teille ens viikolla, mikä päivä käy?" ja kaveri sitten vastasi sanasta sanaan näin "no maanantaina ei ole mitään" (pelkkä tuo tuli vastaukseksi, eikä mitään "tervetuloa" tai että "kiva kun tuutte meillekin välillä" tms.)

Olin jo ihmeissäni, että ohhoh, tosissaanko me saadaan mennä heille joskus! Mutta enpä yllättynyt, kun tänä aamuna kaverilta tuli viesti "mitäs jos me tultais sittenkin teille, kun menen silloin maanantaina käymään yhdessä liikkeessä joka on siinä teidän lähellä, niin oltais jo valmiiksi silloin siellä päin"

:DD niin että tälleen taas.

Ja siis en todellakaan käsitä miksi ei meitä halua kylään, meidän lapset ei ole mitenkään kauhukakaroita, eivätkä sotke (siivotaan aina jälkemme/lelut lähtiessämme), enkä minä arvostele kenenkään sisustuksia tai mahdollisia sotkuja.

Mua oikeasti alkaa jo pikkuhiljaa kyrsimään, että mä olen AINA se, joka keittää kahvit ja tarjoaa pullat (serkku ei koskaan tuo mitään tullessaan) ja siivoaa lasten sotkut vierailun jälkeen (serkku lapsineen EI siivoa, vaikka vihjaiskin). Tosin tosta pullatarjoilusta täytyy sanoa, että pikkuhiljaa olen karsinut tarjottavaakin, viime kerralla tarjosin kahvin kanssa vain maitoa, ja laitoin pöytään keksipaketin, jossa oli jäljellä ainoastaan 4 keksiä (ei ees riittänyt kaikille, hah hah).

Ymmärrättekö te, mistä johtuu, jos joku ei koskaan kutsu toista kylään mutta itse vierailee ahkerasti toisen luona?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen myös syyksi sen ettei halua yhtään siivota, he tykkäävät elää ikuisessa sotkussa. Minkälainen tunnelma kodissa on syntymäpäivinä, onko vaivautunut tai jotain, tuntuuko että on ollut pakko väkisin siivota?

Vierailija
22/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä päästäisi enää kyläilemään, jos mitään vastavuoroisuutta ei kerran ole.

Jos ehdottelee teille tulemista niin laita vaan, että tervetuloa Nicon synttäreille sejase päivä klo sejase.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä, joka ei halua kutsua ketään heille vaan kyläilee mieluummin muilla, koska hän oikeasti kokee asuvansa niin "ökysti" verrattuna useimpiin ystäviinsä (talo ja omaisuus ovat miehensä yrityksen mukanaan tuomaa, ja nainen itse kokee olevansa jollain tasolla siivellä eläjä, kun on akateeminen työtön kotiäiti) ja häntä oikeasti hävettää se.

Toinen ystäväni taas kertoo useinkin, että minä ja minun perheeni olemme ainoat, joita hän pyytää heille kylään, koska meilläkään ei pingoteta siivoamisesta. Hän on töissä käyvä yh-äiti, eikä yksinkertaisesti jaksa siivota kaikkea kotonaoloaikaansa varsinkaan kylävieraita varten, on helpompi jättää ketään kutsumatta luokseen. Me olemme kuulemma ainoa perhe, jossa hänen tietääkseen saattaa vielä iltapäivällä olla eilisen illan leikit olkkarin sohvan alla ja tiskivuori vastassa kotiin tullessa. Sen lisäksi me olemme ainoa hänen tuntemansa perhe, jonka luokse saa tulla kylään koska vain kuka tahansa, eli meillä ei stressata kaaoksesta eikä mistään vastaavasta. Meillä on ollut talvivaateinventaario valtavana talvivaatevuorena keskellä eteistä, kun eräs ystäväperhe tuli viikonlopuksi kylään, ja tiskivuori keittiössä ja vaikka ja mitä on ollut. Tämä ystävä siis tietää, ettemme me edes kiinnitä huomiota hänen sotkuihinsa, ja siksi uskaltaa kutsua meidät jopa sotkun keskelle. Muita ei uskalla, koska muilla on kotona aina niin siistiä.

Eräällä ystävälläni taas on mies, joka ei halua vieraita. Hän ei halua vieraita käyvän kodissaan edes silloin, kun hän itse ei ole kotona, joten ystäväni ei uskalla kutsua ketään. Eikä se mitään ihmisen elämää olisikaan joutua toimimaan miehensä selän takana ja joutua jatkuvasti miettimään, onko varmasti kaikki kuten ennen vieraiden tuloa, onko jokainen jälki siivottu jne. Mies kun huomaa, jos joku kirja on vaihtanut paikkaa, tai jos jotakin on jäänyt mies tunnistaa kyllä, ettei ko. tavara ole heidän tavaroitaan, ja jos roskikseen on ilmestynyt esim. banaaninkuoria vaikkei heillä ole banaaneja ja niin edelleen. Muistan kerran, kun kävin heidän kotiovellaan palauttamassa ystävältäni eräällä kyläreissulla jääneen vaatekappaleen, ja vähän mutaiseen ja märkään hiekkaan heidän pihallaan oli jäänyt painauma minun kengästäni. Mies oli huomannut sen, ja hermostunut vaimolleen että tämä on varmasti kutsunut vieraita häneltä salaa. Ymmärrettävästi ystävääni ahdistaa ajatuskin vieraiden kutsumisesta, joten en näe tarpeelliseksi ängetä sinne, vaan kutsun heidät mieluummin meille.

Vierailija
24/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista ettei sinne haluta vieraita. Jos ukko on vaikka outo, menee sängyn alle ja huutelee hävyttömyyksiä (Huovisen lyhyet erikoiset :D ), serkkusi on muutenkin vaan kotonaan, ja ootte ainut paikka missä käyvät, ovat käyhiä ettei oo varaa tarjotA mitään, pieni asunto, tulee liaan täyteen porukkaa, onhan noita syitä. En miekään niin välitä vieraista on asunto ei oo mikään iso ja aika usein on sekaista, mutta otan mä vastaan jos joku keksii ilmottaa kylään tulostaan.