Mikä laulu on jäänyt lapsuudestasi mieleen pelottavana tai surullisena?
Itse en pysty edelleenkään laulamaan Orvokkeja äidille tai varpunen jouluaamuna. Ovat niin surullisia.
Kommentit (216)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2011 klo 13:38"]Sen lisäksi mua ahdisti tosi paljon (älkää nyt naurako) Putte-possun nimipäivät! Kun ensin hehkutetaan miten ihanaa siellä olikaan, ja sitten surraan että "voi kunpa oisin saanut olla mukana". Nyyh! :-(
[/quote]
Hymyilin vähän :')
Pieni tytön tylleröinen. Alkulapsuudessa se oli suloinen laulu, myöhemmin siitä tuli jostain syystä surullinen kun aloin yhdistää sen kuolemaan. Minulta ei ole kuollut ketään lapsituttuja.
Helvetin pelottavia:
Tuomari Nurmio: Lasten mehukestit
Sielun Veljet: Yksinäinen peltirumpu
Miljoonasade: Olkinainen & Marraskuu
t. 80-luvun lapsi
Tarja Ylitalon Sä muutit Helsinkiin :(
Varpunen jouluaamuna on jäänyt lapsuudesta mieleen kamalana :/ Vieläkin alkaa itkettää. Toinen uudempi kappale, mitä en vaan pysty kuuntelemaan, on Tuntematon potilas.
Lea Laven: Nyt miestä petkutetaan (1977)
Tätä 'musiikkivideota' oudompaa ja pelottavampaa tuskin on olemassa!!
Kuka Tommi Läntinen tai mikä lie esitti ysärillä jonkun "Miks kaikki kiusaa " - biisin, jonka musavideo tuli välillä telkkarista. Siitä muistan liikuttuneeni. Voiskin taas etsiä sen käsiini ja kuunnella.
Minulle on jäänyt mieleen Sade on mun kyyneleeni, joka itkettää kyllä vieläkin kun sen nyt kuuntelin. Tämän kuulin aika pian sen jälkeen, kun jollain marjastamisreissulla eksyin lapsena äidistä ja luulin jääväni yksin metsään ikuisiksi ajoiksi. Oikeasti menetin näköyhteyden äitiin varmaan puoleksi minuutiksi, mutta siitä jäi kyllä trauma. Tämän laulun yhdistin jotenkin siihen kokemukseen.
Niin monet näistä itketti silloin ja itkettää edelleen. Pahin on se Pepin jäähyväislaulu ja jostain syystä lapsena ahdisti, kun äiti lauloi kirkkaina syysiltoina "tähtöset loistaa, tietäni valaisevat"..
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:09"]
Kuka Tommi Läntinen tai mikä lie esitti ysärillä jonkun "Miks kaikki kiusaa " - biisin, jonka musavideo tuli välillä telkkarista. Siitä muistan liikuttuneeni. Voiskin taas etsiä sen käsiini ja kuunnella.
[/quote]
Mandi?
Itselle on jäänyt sama biisi mieleen aika surullisena.
Pelottava oli hottentottilaulu.
Tää kuulostaa varmaan hassulta, mutta Smurffi - levyllä oli Smurffi - versio Fool's Gardenin Yellow Lemontree - kappaleesta. Se oli tunnelmaltaan haikea ja surumielinen kappale, jonka kuuleminen ahdisti. Taisin jossakin vaiheessa pelätä Mikki Hiiri merihädässä - kappaletta. Siinä oli se pelottava meripeikko.
Äidin kanssa tämä joskus yhdessä kuunneltiin, äiti itki, minä en. Ahdisti se äidin itku ja tämän laulun surullisuus.
Nyt kun kuuntelin, niin itketti minuakin.
Katri Helenan kuudenikäinen oli lapsena masentava ja ahdistava :(
Äiti jääköön nukkumaan,
puuro lautaselle jää,
ei estää saa, kun juostaan elämään.
Täällä kuudenikäinen
elää hetken jokaisen,
tietämättään onnellinen olla saa.
Laa laa lal-la-la laa laa laa laa...
Hän juoksee aurinkoon
kadun poikki riemuiten,
hän puistikkoon käy tossut tömisten.
Toinen kuudenikäinen
palaa kasvot tummuen
syliin oman äidin alla pommien.
Lapset leikkii pihoillaan,
äidit valvoo omiaan,
vaan jossain perheet kodin jättää saa.
Lapsi koskaan tiedä ei,
minne miehet isän vei -
lapsen silmin katsoo lapsi maailmaa.
Kun kuudenikäinen
on jo kahdenkymmenen,
niin todeks muuttuu leikit lapsuuden.
Leiki, leiki lapsonen,
kaiken muuttaa huominen.
Opi siitä, minkä näytti eilinen.
Opi siitä, minkä näytti eilinen.
[quote author="ExoPol" time="15.05.2015 klo 21:27"]
Äidin kanssa tämä joskus yhdessä kuunneltiin, äiti itki, minä en. Ahdisti se äidin itku ja tämän laulun surullisuus.
Nyt kun kuuntelin, niin itketti minuakin.
Ja linkki siis tässä:
[/quote]
Mä pelkäsin Miljoonasateen Olkinaista.
Lähtevien laivojen satama, niin surullinen.
"Minä yksin merelle katson..."
"Ja nyt olkinainen tanssii navetan katolla. Sylissä vaatteen riekaleita ja pää kainalossa. Olkinainen, olkinainen, nauraa ja huhuilee. Ja paidan helman alta pilkottaa musta kieli viikatteen....." Vielkin nousee karvat pystyyn......
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:09"]
[/quote]
Tommi Läntisen biisi oli Syvälle sydämeen sattuu, kertoi myös kiusaamisesta.
Olkinainen (Miljoonasateen) oli pelottava lapsena ja vieläkin karmii
[quote author="Vierailija" time="22.09.2011 klo 14:10"]
minusta: maailmassa monta on ihmeellistä asiaa oli jotenkin haikea lapsena :D
ja se miskapetruska laulu " miskan matka saareen vie petruskalla toinen tie...."
[/quote]
Toi miskapetruskahan oli kai kiellettynäkin Neukkulassa, koska siinä viitataan ilmiantosysteemiin ja ihmisten "katoilemiseen".