Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisopettajat, mikseivät "tavallisetkin"

Vierailija
20.09.2011 |

Millaista nimittelyä olette saaneet osaksenne oppilailta? Kyselee erityisopettajaksi valmistuva, joka tekee työtä opintojen ohessa. Ja saa kuulla päivittäin järkyttäviä nimityksiä. Eli kohtalotovereita kaipaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin niiltä, jotka ovat toimineet erityisopettajina tai jopa tavallisina opettajina, ei niiltä, jotka on työskennellyt tietyssä kolmessa koulussa tässä maassa. Jokainen kertoi vastauksen kysymykseen, en huomannut että olisi sanottu, että en ole koskaan kuullut, koska olen niin hyvä. Jos ei ole kuullut, niin ei ole kuullut. Ihan hyvinhän se voi johtua vaikka siitä, että on niin säälittävä, ettei oppilaatkaan viitsi vaivata itseään edes haukkumalla. Jos kysyttiin onko haukuttu, niin vastataan rehellisesti joko on tai ei.

Ja mua siis ei ollut töissä koskaan haukuttu, mutta on mulle kaikenlaista huudeltu nuorison toimesta tuolla muualla kävellessäni. Auttaako tämä asiaa? En siis ainakaan ihmisenä ole niin hyvä, niinkö?

Vierailija
22/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin niiltä, jotka ovat toimineet erityisopettajina tai jopa tavallisina opettajina, ei niiltä, jotka on työskennellyt tietyssä kolmessa koulussa tässä maassa. Jokainen kertoi vastauksen kysymykseen, en huomannut että olisi sanottu, että en ole koskaan kuullut, koska olen niin hyvä. Jos ei ole kuullut, niin ei ole kuullut. Ihan hyvinhän se voi johtua vaikka siitä, että on niin säälittävä, ettei oppilaatkaan viitsi vaivata itseään edes haukkumalla. Jos kysyttiin onko haukuttu, niin vastataan rehellisesti joko on tai ei.

Ja mua siis ei ollut töissä koskaan haukuttu, mutta on mulle kaikenlaista huudeltu nuorison toimesta tuolla muualla kävellessäni. Auttaako tämä asiaa? En siis ainakaan ihmisenä ole niin hyvä, niinkö?

Minä en ainakaan tarkoittanut, että olisi mitään vikaa, jos opea ei ole haukuttu. Ei kaikkia ole. Itseäni ärsyttivät ne kommentit, joissa pidetään itseä jotenkin muita parempana, koska ei ole haukuttu. Ja väitetään, että ap:n täytyy olla huono ope, kun häntä on nimitelty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampereen ja kuopion eva-yksiköt tiedän, mut mikä on kolmas?

Vierailija
24/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoriteltu on kerran tilanteessa, jossa pyysin oppilasta poistumaan käytävältä ulos, koska oli ulkovälitunti. Ihan tavallisesti häntä komensin, niin kuin muitakin oppilaita, enkä edes koskaan ollut opettanut tätä kyseistä oppilasta. Silti tällaista nimittelyä tuli päin naamaa. Valehtelijaksi on myös kutsuttu ja varkaaksi. Nämä molemmat samalta oppilaalta, joka hukkasi kirjansa ja väitti 2 vuotta minun varastaneen sen. Jätin nuo väitteet omaan arvoonsa.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
25/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis hyvin rauhallinen ja olen puhunut aikuisten ja muidenkin ihmisten kunnioittamisesta lähes päivittäin. Kotiin tai lastensuojeluyksikköön(osa oppilaista asuu siellä) olen laittanut nimittelyistä viestiä ,kotoa on tullut viestiä, että teini käyttäytyy kotona samalla lailla, haukkuu vanhempansa. Ja lastensuojeluyksiköstä, että ohjaajat törmäävät samaan nimittelyyn. Rangaistuksena on ollut jälki-istunto, mutta sillä ei mitään tehoa. Työharjoittelupaikkani olivat tosiaan erityiskouluja myöskin, mutta oppilasaines kuin toiselta planeetalta. Näillä nykyisillä oppilailla on hirvittäviä ongelmia ja suurin osa heistä käy psykiatrilla ja on lääkityksellä. Oma jaksamiseni alkaa vain loppua ja on todella raskasta kuunnella niitä törkynimittelyjä päivittäin. Plus että koulussa ollut myös uhkaavia väkivaltatilanteita ja myös minut on uhattu hakata.

Ap

Vierailija
26/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattaa ap tässä tapauksessa jättää se nimittely omaan arvoonsa. Siis jos on tosi isoista ongelmista kysymys, niin eiköhän se nimittelystä kotiin raportointi ym ole aikamoista nipottelua? Enkä ensimmäiseksi olisi erityisoppilaita siitä jälki-istuntoonkaan jättämässä.

Ja joo, vaikka ei mua koskaan nimitelty, niin väkivallalla uhkaaminen oli kyllä arkipäivää, lähes päivittäistä. Mutta se onkin sitten toinen juttu.

Vierailija
27/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattaa ap tässä tapauksessa jättää se nimittely omaan arvoonsa. Siis jos on tosi isoista ongelmista kysymys, niin eiköhän se nimittelystä kotiin raportointi ym ole aikamoista nipottelua? Enkä ensimmäiseksi olisi erityisoppilaita siitä jälki-istuntoonkaan jättämässä.

Ja joo, vaikka ei mua koskaan nimitelty, niin väkivallalla uhkaaminen oli kyllä arkipäivää, lähes päivittäistä. Mutta se onkin sitten toinen juttu.

Eli antaa teinien vain aukoa turpaansa, ei mitään sanktioita? Eikä ilmoitusta koteihin?? Jep jep. Eikä saisi jälki-istuntoakaan antaa? Mitä ihmettä?? Kaikista tärkein on syy-seuraus opettaa teinille! Jos teet väärin, siitä seuraa ilmoitus kotiin + sanktio. Mitä sinä sitten ehdotat? Ap vain sitten nyökyttelee, kun teinit aukovat naamaansa?

Vierailija
28/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole antanut jälki-istuntoa + ilmottanut koteihin kovin pienestä.

Kommentit olleet tätä luokkaa: Vitun läskihuora, mä tapan sut huomenna kirveellä.

Ap

Vierailija
29/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tappouhkaus. Ja silloinhan kyseessä on ihan eri juttu.

Hankalia ESY-tyyppisiä nuoria on kyllä ihan tavallisissa kouluissa ympäri Suomea. Väkivaltaista erityisoppilasta voi ihan perutellusti kutsua tässä yhteydessä ääriainekseksi. Tässä tapauksessahan on kyse erityisluokan oppilaista, ei psyykkisesti huonokuntoisista erittäin vaikeahoitoisista nuorista.

en ole antanut jälki-istuntoa + ilmottanut koteihin kovin pienestä.

Kommentit olleet tätä luokkaa: Vitun läskihuora, mä tapan sut huomenna kirveellä.

Ap

Vierailija
30/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tollanen masokisti opettajana. Oletko kiltteydestä kipeä?

Vierailija
31/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotot ovat räjähtäneet käsiin. Suomen nuoriso voi todella huonosti.

Vierailija
32/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rangaistukset ja en ole hyväksynyt teinien käytöstä millään lailla. En ole ole ollut liian kiltti. Enkä ole masokisti. Tässä työssä muuten ei ole jaksanut kukaan 6 kk kauempaa, että aika tuulinen paikka. Opettajat eivät tässä yksikössä kauan ole jaksaneet. Kohtapuoliin vaihdan työpaikkaa minäkin.

Ap

Vierailija
33/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tollanen masokisti opettajana. Oletko kiltteydestä kipeä?

Voitko kertoa?

Vierailija
34/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon puututaan? Miten oppilaillla sujuu muuten aikuisten kanssa? Kuulostaa siltä, että ongelma ei olekaan ehkä siinä miten sinä toimit, vaan siinä miten koko työyhteisö toimii.

Vierailija
35/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon puututaan? Miten oppilaillla sujuu muuten aikuisten kanssa? Kuulostaa siltä, että ongelma ei olekaan ehkä siinä miten sinä toimit, vaan siinä miten koko työyhteisö toimii.

Ovat kommentoineet(muut opettajat) että eivät olisi päivääkään tuossa luokassa, missä minä olen.

Ap

Vierailija
36/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koko koulun yhdessä sovituista toimintaperiaatteista ja malleista sekä kollegiaalisuudesta. Johdon tuki on myös tärkeä. Millaista apua saat esimieheltäsi? Jos oppilaat ovat hankalia, etkä yksin "selviä" mitä tukitoimia on tarjottu / kokeiltu? Ei opettajan tarvitse pähkäillä yksin tai oikeastaan opettaja EI SAA pähkäillä yksin...

Vierailija
37/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on antanut kuvan oppilaista, jotka ei ole ihan sitä erityisluokan peruskauraakaan, vaan sellaisia, joilla on todella suuria ongelmia monella eri osa-alueella, ja silloin mun mielestä siihen kielenkäyttöön puuttuminen ei ole se olennaisin tässä vaiheessa. Oletettavasti kyseisille lapsille ei ole ollenkaan epäselvää mitä mieltä suurin osa aikuisista on moisesta kielenkäytöstä ja selvästikään kyseiset toimenpiteet, joita kenties useammankin opettajan toimesta on toteutettu, eivät ole tehonneet, niin kyllä, antaisin kielenkäytön olla sitä mitä on ja keskittyisin tärkeämpiin asioihin.

Kielenkäyttö on seuraus, syy on löydettävä ja siihen puututtava, seuraukseen puuttumisella ei saa aikaan mitään muutosta.

Uhkailuun en kommentoi, koska on uhkailua ja uhkailua ja me ei voida tällä palstalla tietää mistä on kyse.

Vierailija
38/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koko koulun yhdessä sovituista toimintaperiaatteista ja malleista sekä kollegiaalisuudesta. Johdon tuki on myös tärkeä. Millaista apua saat esimieheltäsi? Jos oppilaat ovat hankalia, etkä yksin "selviä" mitä tukitoimia on tarjottu / kokeiltu? Ei opettajan tarvitse pähkäillä yksin tai oikeastaan opettaja EI SAA pähkäillä yksin...

keinot ovat jälki-istunto, ilmoitus kotiin. Rehtori pitää myös puhutteluita, mutta nämä oppilaat nimittelevät rehtoriakin. Pattitilanne. Oppilashuoltoryhmä on myös voimaton. Tällaiset tapaukset ovat kasvussa(moniongelmaiset oppilaat, joilla pahoja psyyken ongelmia)

Ap

Vierailija
39/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on antanut kuvan oppilaista, jotka ei ole ihan sitä erityisluokan peruskauraakaan, vaan sellaisia, joilla on todella suuria ongelmia monella eri osa-alueella, ja silloin mun mielestä siihen kielenkäyttöön puuttuminen ei ole se olennaisin tässä vaiheessa. Oletettavasti kyseisille lapsille ei ole ollenkaan epäselvää mitä mieltä suurin osa aikuisista on moisesta kielenkäytöstä ja selvästikään kyseiset toimenpiteet, joita kenties useammankin opettajan toimesta on toteutettu, eivät ole tehonneet, niin kyllä, antaisin kielenkäytön olla sitä mitä on ja keskittyisin tärkeämpiin asioihin.

Kielenkäyttö on seuraus, syy on löydettävä ja siihen puututtava, seuraukseen puuttumisella ei saa aikaan mitään muutosta.

Uhkailuun en kommentoi, koska on uhkailua ja uhkailua ja me ei voida tällä palstalla tietää mistä on kyse.

olevasi saatanan läskihuora, joka pitäisi tappaa. Kukaan ei voi sellaista saastaa kuunnella päivästä toiseen. Edelleenkään et antanut mitään konkreettista neuvoa ap:lle.

Vierailija
40/45 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevasi saatanan läskihuora, joka pitäisi tappaa. Kukaan ei voi sellaista saastaa kuunnella päivästä toiseen. Edelleenkään et antanut mitään konkreettista neuvoa ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan