Mulla oli pakko ostaa fluoritonta hammastahnaa luettuani tämän:
Kommentit (73)
"Triklosaani on erittäin raju ympäristömyrkky, joka kertyy luontoon ja haittaa näin ollen mm. kalojen sekä muiden selkärangattomien lisääntymistä."
näin asiantuntevaan sivuun en välttämättä kauheasti luottaisi
Mun kaveri oli yhtä hysteeri ja laittoi lapsen hammasharjaan aina vaan fluoritonta hammastahnaa..
Kyllä sitten kerrottiin mulle itkun kanssa että hänen lapsi 3v. tarvii kaksi reikää, vaikka ei juuri koskaan saanut edes karkkia.
Nykyisin ostavat ihan samaa tahnaa kun me..
Joo, minäkin aion nyt vaihtaa fluorittomaan hammastahnaan niin pian kuin suinkin!
Päätös tuli sen jälkeen, kun luin Elmex-tahnojen amiinifluorin aiheuttavan syöpää. Olen käyttänyt kyseistä tahnaa aika ahkerasti. Rupesin samalla tutkimaan tarkemminkin, mitä hammastahnat sisältävät, enkä pitänyt lukemastani.
Fluorin vaarat löytyvät heti, jos googlettaa "fluori". En kerta kaikkiaan tajua, miten fluori olisi turvallista hammasten hoidossa, kun sitä kaikkialla muualla pidetään lähes supermyrkkynä! Fluorin lisäksi hammastahnat sisältävät myös muita kyseenalaisia aineita, jotka ovat lähinnä turhia.
Hammaslääkäreillä liittyy siis jatkossakin töitä kaltaistenne idioottien takia.
fluorin hyödyt oikein käytettynä ovat paljon suuremmat kuin haitat. ihan jokaista huuhaa-artikkelia, joita netissä liikkuu, ei kannata uskoa. tosin omahan se ongelmasi on kun pilaat hampaasi ja saat sydänongelmia huonon suuhygienin takia. toivottavasti sulla ei vaan ole lapsia, joiden hammaskaluston tuomitset tuhoon hölynpölyyn perustuvien pelkojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri oli yhtä hysteeri ja laittoi lapsen hammasharjaan aina vaan fluoritonta hammastahnaa..
Kyllä sitten kerrottiin mulle itkun kanssa että hänen lapsi 3v. tarvii kaksi reikää, vaikka ei juuri koskaan saanut edes karkkia.
Mäkin varmaan itkisin jos kertoisin, kenelle vaan, mun lapsen tarvitsevan reikiä hampaisiin. Se olis kyllä älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Siis juuri tämä! Ainoa,mitä fluori tekee,on ehkäisee reikiintymistä(tai ehkä jos syö tuubikaupalla hammastahnaa,voi saada sitä fluoria kertymään elimistöönsä vaarallisen paljon,mutta ei normaalilla hampaiden pesulla).
Poikakaveri vastustaa fanaattisesti normaaleja hygieniatuotteita,hän pesee hampaansa fluorittomalla hammastahnalla tai kookosöljyllä,ja paikkauttaa hampaitaan vähän väliä.Minä käytän tavallista markettihammastahnaa,on ollut yksi reikä hampaassa viimeisen kymmenen vuoden aikana.Ihmiset saisivat käyttää omia aivojaan eivätkä sokeasti uskoa kaikkea,mitä netissä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
fluorin hyödyt oikein käytettynä ovat paljon suuremmat kuin haitat. ihan jokaista huuhaa-artikkelia, joita netissä liikkuu, ei kannata uskoa. tosin omahan se ongelmasi on kun pilaat hampaasi ja saat sydänongelmia huonon suuhygienin takia. toivottavasti sulla ei vaan ole lapsia, joiden hammaskaluston tuomitset tuhoon hölynpölyyn perustuvien pelkojen takia.
Aina välillä mietin että mitenköhän te olette ajatellut eläinten tai entisaikoina ihmisten pitäneen hampaansa siinä kunnossa että ovat pystyneet ruokansa pureskelemaan? Ja ihan ilman tätä ihmeaine fluoria?
Aika vasta täällä oli ketju, jossa jotkut mammat kertoivat, etteivät käytä lapsiaan hammastarkastuksissa eivätkä käytä fluoritahnaa. Eihän korruptoitunutta lääketiedettä saa tukea! Joku ääritapaus kehtasi väittää, että lopetti omien ja lastensa hampaiden pesun fluorin vaarallisuuden pelossa: "Tyhmä hammashoitaja käski pestä vauvani hampaat pepsodentillä ja sehän on myrkkyä! Suu on terveempi kun sitä ei kemikaaleilla pilaa!"
Ihmiset tyhmenee vuosi vuodelta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä mietin että mitenköhän te olette ajatellut eläinten tai entisaikoina ihmisten pitäneen hampaansa siinä kunnossa että ovat pystyneet ruokansa pureskelemaan? Ja ihan ilman tätä ihmeaine fluoria?
Ei entisaikoina pidetty muutenkaan juuri hyginiasta huolta(esimerkiksi uskottiin,että kylpeminen on epäterveellistä,ja peitettiin pesemättömyyden löyhkä hajusteilla),ei niillä tainnut juuri hampaita ollakaan eivätkä eläneet kovin vanhoiksi.Miksi pitäisi karttaa nykyaikaisia hygieniatuotteita tai muita mukavuuksia ajatuksella "pärjättiin ennenkin ilman"? Pärjäsivät kai,kun eivät tienneet paremmasta.
Eläimillä ei esiinny karies bakteeria. Ja olet varmaan tietoinen että suurella osalla vanhemmasta väestöstämme on proteesit. Johtuen fluorin käyttämättömyydestä lapsena.
Fluori ei ole myrkky niin pieninä annoksina kun sillä pesee hampaat.
Sitä on turha verrata esim. lyijyyn. Kuka helvetti nyt lyijyä söisi tai suuhunsa pistäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei entisaikoina pidetty muutenkaan juuri hyginiasta huolta(esimerkiksi uskottiin,että kylpeminen on epäterveellistä,ja peitettiin pesemättömyyden löyhkä hajusteilla),ei niillä tainnut juuri hampaita ollakaan eivätkä eläneet kovin vanhoiksi.Miksi pitäisi karttaa nykyaikaisia hygieniatuotteita tai muita mukavuuksia ajatuksella "pärjättiin ennenkin ilman"? Pärjäsivät kai,kun eivät tienneet paremmasta.
Otappa selvää siitä kenellä oli ennen hampaat ja minkä jälkeen ne onkin ollut ihan romua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenhän saatiin jo rippilahjaksi tekarit.
Voisi olla kiva yrittää joskus keksiä jokin hassu väite, ja sitten tsekata, onko juuri kyseistä väitettä jo joku esittänyt jollain nettisivulla. Voisi olla vaikea keksiä mitään tarpeeksi outoa, jos väite liittyy jotenkin terveyteen. Onko seuraavia hassuuksia jo väitetty?
- Tomaatti aiheuttaa migreeniä.
- Saippua aiheuttaa melanoomaa
- Koivunlehdet ehkäisevät ikänäköä.
Vierailija kirjoitti:
Eläimillä ei esiinny karies bakteeria. Ja olet varmaan tietoinen että suurella osalla vanhemmasta väestöstämme on proteesit. Johtuen fluorin käyttämättömyydestä lapsena.
Fluori ei ole myrkky niin pieninä annoksina kun sillä pesee hampaat.
Sitä on turha verrata esim. lyijyyn. Kuka helvetti nyt lyijyä söisi tai suuhunsa pistäisi?
Mä en ole tietoinen että entisajan ihmiset on nykyajan mummoja. Tarkoitin kyllä ihan oikeasti kauan sitten eläneitä.
Sä haluat uskoa että fluori on ok, niin turha jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenhän saatiin jo rippilahjaksi tekarit.
Kivikaudella ihmisillä oli hyvät hampaat. Jos syö vain luonnon kasveja ja riistaa, ei hammaspeikko yllätä. Arkeologit tunnistavat maanviljelijäkansojen leukaperät hammasmädästä. Hammasharjattomuus ja useimmat viljelykasvit ovat karmea yhdistelmä.
Nämä mikä aiheuttaa mitäkin tai millä voi parantaa mitäkin jutut on kyllä älyttömiä.Muistaakseni joku aika sitten oli "uutinen",että migreenikohtaus paranaa suolalla,sitruunalla ja vedellä.Itse otan kyllä ihan migreeniin määrättyä lääkettä kun tunnen että kohtaus on alkamassa.Miksi ihmiset tekevät tahallaan elämästä hankalaa?!
ja voi oikein ymmärtää fluorin vaarat.