Mikä teistä on suuri perintö?
Kommentit (30)
Mikään perintö ei ole riittävän suuri korvaamaan sitä tyhjyyttä, joka yleensä jää edesmenneen perinnön jättäjän jälkeen.
Minusta 6-numeroinen perintö on iso. En kyllä oikeasti tiedä yhtään, että onko se iso vai ei. Onko jollain tietoa, että minkä verran ihmiset keskimäärin tai mediaaniltaan saa perintöä?
Näillä näkymin saavat kumpikin suuren merenrantatontin ja mukavan kokoiset asunnot Helsingin arvoalueelta. Lisäksi jakavat tämän omakotitalon, jossa nyt asutaan ja loma-asunnon Espanjasta. Nämä kiinteätä omaisuutta. Sijoituksistahan ei siinä vaiheessa tiedä. Tämä siis näillä näkymin. Toivottavasti omaisuutta karttuu vielä vuosien myötä lisää.
Itse keskituoloisena saan n. 35 000 käteen vuodessa.
Miljoona euroa on siis 28 vuoden palkkani.
ja voin sanoa, että perintö oli riittävän iso. Ei jäänyt tyhjyyttä vaan onni astui elämään.
Mikään perintö ei ole riittävän suuri korvaamaan sitä tyhjyyttä, joka yleensä jää edesmenneen perinnön jättäjän jälkeen.
toivottavasti ikävä kommenttisi pelasti päiväsi.
Ihan mielenkiinnosta avasin ketjun, en herättääkseni kateutta (miksi kukaan kadehtisi jotakuta, jota ei tunne?) Koulutustaustan kerroin kuvatakseni nykyistä tulotasoamme. Lapsettomuuden mainitsin siksi, ettei meille ole perijää, jolle rahaa "säilöä".
Ja kuten sanoin, tiedän, että olemme onnekkaita.
Ap
mun ammattikoulutut ansaitsee enemmän kuin minä akateeminen, bruttotulot noin 1400 euroa.
toivottavasti ikävä kommenttisi pelasti päiväsi.
Ihan mielenkiinnosta avasin ketjun, en herättääkseni kateutta (miksi kukaan kadehtisi jotakuta, jota ei tunne?) Koulutustaustan kerroin kuvatakseni nykyistä tulotasoamme. Lapsettomuuden mainitsin siksi, ettei meille ole perijää, jolle rahaa "säilöä".
Ja kuten sanoin, tiedän, että olemme onnekkaita.
Ap
Siis oletteko köyhiä kirjastonhoitajia vai ?!?!? Akateemisuus ei karro mitään tulotasosta. Monella amiksen käyneellä duunarilla on isompi palkka kuin joku höpöhöpö-humanistis-akateemisella.
....perinnöstä jolla voisi jo ostaa asunnon eikä ihan halvinta yksiötä tai kaksiota. Ehkä noin 200 - 300 000 euroa.
tuntuu käyvän muitakin lapsettomia, kuin minä. Ja miksei kävisi: täällä on vilkasta keskustelua kaikesta maan ja taivaan väliltä.
Se ettei minulla ole omia lapsia (lapsettomuuden syitä en tässä jaksa nyt avata, mutta raskaita asioita on kuviossa mukana), ei tee minusta kyvytöntä tuntemaan empatiaa esim. lapsiperheiden arjessa kamppailevia kohtaan. Aika usein vain käy niin, että tämän palstan kommentit saavat olon surulliseksi. Ihmisten viha ja negatiivisuus yllättää...
Ap