Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudumme luopumaan 2 koirasta :(

Vierailija
19.09.2011 |

Koirat ovat meille kuin perheenjäseniä, niin rakkaita.

Ainoalta vaihtoehdolta tuntuu lopetus, vaikka ovat nuoria (2v ja 4v) .

En kestä ajatusta, että uudessa kodissa niiden olisi paha olla. Vaikka tutustuisimme ostajaehdokkaisiin niin koskaan ei tiedä mikä on totuus.

Mitä olette tehneet vastaavassa tilateessa?

Auttakaa!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään järin pätevä vissiin kun ei voi ääneen sanoa. Jos kyse olisi vaikka siitä, että olet saanut kuulla, että sinulla on elinaikaa vaikka 3viikkoa, niin ymmärrän halusi luopua rakkaista lemmikeistäsi, mutta jos kyseessä taas on joku, olen muuttamassa ja asuntoon ei saa viedä koiria..ei mitään sympatiaa heru.

Kerro nyt ettei kivitetä turhaan.

Vierailija
2/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin toisen koiran kasvattaja sanoi, että jos tulee tilanne, että koirasta pitä luopua, ilmoitus hänelle välittömästi. Hän myös sanoi, jos muuta kotia ei löydy koiralle hän ottaa mielellään koiran asumaan luokseen.

Mielestäni lopttaminen ei tule kuuloonkaan noin nuorilla ja TERVEILLÄ koirilla. Puhut siitä, että koirat ovat rakkaita, mutta samalla haluat tappaa ne. Itselläni on myös kaksi koiraa, mutta en missään nimessä lopettaisi niitä jos olisin tuollaisessa tilanteessa.

Ystäväni joutui luopumaan toisesta koirastaa ja etsi pitään hyvää kotia koiralle. Koira pääsi lapsiperheeseen omakotitaloon. Luopuminen oli vaikeaa, mutta koiran kannalta paras ratkaisu. Ja kaverini pitää säännöllisesti yhteyttä tähän perheeseen ja kyselee kuulumisia ja hänelle sanottiin, että milloin vain saa tulla käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon syy mikä tahansa niin siitähän riitely repee kun paljastat syyn!

Vierailija
4/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vaihtoehdoista selvää.

ap

Vierailija
5/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastanut muutaman koiran piikiltä.

Itse uutena omistajana:

- annan ilman muuta käydä katsomassa (tosin kohtuuden rajoissa, koska koirillekin pitää antaa aikaa sopeutua)

- koirat eivät ajattele kuten me ihmiset; eivät "osaa" kaivata mennyttä eli ovat kyllä aika pian sopeutuneet (yksi koira, jonka otin sen ollessa jo 6-vuotias, oli hakattu, joten tuskin olisi muutoinkaan hirmuisesti kaivannut entiseen)

- kerron kuulumisia kuvien kera (tosin sitten myöhemmin hiukan harvemmin ja jos siis omistaja itse ollut luopumassa, en tietystikään niille, joilta koira otettu pois)

On tärkeää myös, että omistaja, joka luopuu, kertoo koiristaan rehellisesti. Jos on ollut vaikeuksia lapsien kanssa, niin ei anna lapsiperheeseen. Jos on ollut vaikeuksia muiden koirien kanssa jne. jne. No, minä olen jonkin verran kouluttanut koiria, joten minulla ei ole ollut ongelmia - usein "ongelmakoirista" on tullut iloisia perhekoiria, mutta siis kaikilla ei ole tätä kokemusta.

Eli siis, ettei sitten tule kierrettä, ettei sopeudukaan uuteen paikkaan jne.

Ehdottomasti kannattaa etsiä uusi koti.

Piikille vieminen on minusta liian sitä "ei voi luopua, tulee ikuinen ikävä" jne. -- kun näkee hiukan vaivaa, niin varmasti löytyy kiva uusi koti.

Vierailija
6/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai rotujärjestöön. Pyydä heitä etsimään uudet kodit/uusi koti.

Tai sitten yrität löytää uuden kodin tuttavapiiristänne.

Mutta miksi?

Vierailija
7/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koiria ovat?

Vierailija
8/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koiria ovat?

Jos et tunne ihmisiä, niin tapaamisissa voi hyvinkin esittää eläinrakasta ihmistä ja sitten totuus onkin toinen. Ei kaikilla ole suurta kaveriverkostoa.

Vierailija
9/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koiria ovat?

Jos et tunne ihmisiä, niin tapaamisissa voi hyvinkin esittää eläinrakasta ihmistä ja sitten totuus onkin toinen. Ei kaikilla ole suurta kaveriverkostoa.

vie ne piikille niin pääset ongelmasta.

Vierailija
10/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä koteja tervepäisille koirille on paljon. Nimellisellä hinnalla voi jonkin verran taata sitä, että koira ei päädy vain kiertoon. Meillä on kaksi koiraa, joista toinen rescue ja voin sanoa, että eipä elämästä mitään sillä puutu. Tutustu ostajaehdokkaisiin. Anna koiraperheeseen, ei ensimmäiseksi koiraksi. Ei välttämättä kannata maalle luovuttaa, siellä jäävät koirat turhan usein pihan perälle. Liian menevälle sinkullekaan en suosittelisi.

Vierailija
11/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon, että hyviä koirakoteja on paljon. Ei niitä niin vain nettisivuilta löydetä.

Vierailija
12/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelykoiria eivät missään tapauksessa ole. Onko kasvattajat kiinnostuneita vaikkei koirasta ole näyttelyihin?

ap

Vierailija
13/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis omistajat itse luopuvat koiristaan ja sitten uskovat, että se joka ne koirat adoptoi kohtelee koiria kurjasti. Eikös se kurjin kohtelija ole juuri se omistaja itse?

Usein sitten pidetään ihan hemmetillinen kuulustelu sille todennäköisesti kiltille ihmiselle, joka adoptiota edes harkitsee. Meille mahtuisi vielä koira tai pari yhden hyvinvoivan kultaisennoutajan kaveriksi, jos ovat kooltaan noutajaa pienempiä.

Vierailija
14/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koiria ovat?

vie ne piikille niin pääset ongelmasta.

Olen ap mutten kirjoittanut tuota mutta juuri tuon takia en halua myydä koiria. Voivat joutua vaikka millaisiin oloihin.

ap

Vierailija
15/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen eläinsuojeluyhdistys osaa varmasti auttaa. Itsekin haeskelen pikkukoiraa lenkkikaveriksi itselleni ja pojalleni.

Vierailija
16/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin omistaja silloin on kohdellut koiraa huonosti. Kyllä se vaan usein menee niin, että vanhalle koiralle kun etsitään uusi koti, niin menee ojasta alikkoon.

Vierailija
17/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me etitään vanhukselle kaveria. (siis meiän koiravanhukselle) Ei kyllä molempia voitas ottaa,mutta toinen ehkä.. Vaikka tämä ei kyllä ole ehken oikee paikka näistä sopia. Ja missä paikkakunnalla asutte,sekin vaikuttaa?

Vierailija
18/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapat kaksi nuorta, tervettä koiraa mieluummin kuin annat pois :(

En usko, että ovat perheenjäseniä.

Vierailija
19/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut luopumaan koirasta. Kantapään kautta olen oppinut tämän:

Etsi uusi koti, joka suostuu siihen, että tapaatte säännöllisesti alkuunsa, jotta pääsette katsomaan, onko uusi koti hyvä. Sellainen ostaja, joka haluaa pitää yhteyttä. Kamalaa, josset koskaan pääse näkemään, miten koirat voivat. Etsi ostaja, joka ymmärtää sen, että haluat pitää yhteyksiä. Ja joka hyväksyy sen, että käyt katsomassa koiria.

Voit myydä koirat koeajalle ensin.

Vierailija
20/26 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin tuota, että haluaisin nähdä koiria toisinaan jotta tietäisin kaiken olevan kunnossa.

Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, etten kykenisi siihen.

Toistuvasti revittäisiin "haavat" auki. Miten ikävä olisikaan koiria jos näkisin niitä aina välillä.

Tuntuu ihan kamalalta :(

Koskaan, ikinä, millonkaan en tule enää hankkimaan lemmikkiä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän