Siis laittaako joku vielä banaania täytekakkuun???
Luulin sen olevan ohi, kun hilloja saa kaupasta vaikka minkälaisia. Siis hyi helvetti, tummanharmaata mössöä, joka mätänee muutamassa tunnissa! Koko kakku on pilalla ja kylässä menee kyllä muukin ruokahalu, kun kakun välistä pursuaa musta, haiseva banaanimössö. 70-luvulla se oli jotain niin hienoa, kun banaani oli eksoottinen hedelmä. Nykyisin banaanitäyte kakussa kertoo kyllä emännästä enemmän kuin tuhat sanaa.
Kommentit (121)
se on parasta täytettä.
Ja olen aina saanut kehuja hyvistä täytekakuista.
Ap on tuskin maistanut HYVÄÄ kakkua.
se on parasta täytettä.
Ja olen aina saanut kehuja hyvistä täytekakuista.
Ap on tuskin maistanut HYVÄÄ kakkua.
Hyh, jotenkin tuntuu, että banaania täytekakkuun tunkevat ovat alempaa keskiluokkaa
Hilloja sai muuten kaupasta jo 70-luvulla:)
itsensä ylentämistä julistamalla muiden tapoja junteiksi, vääriksi tai muuten naurettaviksi.
Makuja on onneksi monenlaisia.
kylä olla mieleltään likainen mikäli tunkee banaania minnekkään.
toi oli ehkä parasta kun kondiittorina työskentelevä ap haukkui banaanitäytekakkuililjoita alemman keskiluokan edustajiksi.
Ööh, mikähän kondiittori sitten on, ei ehkä ihan maailman arvostetuin ammatti
vadelmia ja mansikoita. Nam, niin hyvää.
ja niitäkin voi olla erinomaisia, keskinkertaisia tai täyspaskoja.
ja niitäkin voi olla erinomaisia, keskinkertaisia tai täyspaskoja.
paskempi osaamistaso, sitä suurempi pätemisen tarve. Pätee kaikilla aloilla.
ei enää hauskaa. Vaikka hyviä vinkkejä tuli kyllä muilta.
mä joskus tekisin täytekakakun, niin laittaisin varmasti just banaania, mutten tiedä mitä sen kanssa sitten. Mä en missään tapauksessa halua mitään mansikkaa ja hillaa, tai öklöjä hilloja.
Eiköhän tuo ole makuasia millaisesta ruuasta kukin pitää. Jonkun mielestä hillot ovat liian makeita ja toinen ei taas pidä banaanin mausta. Kukin tehkööt sellaisia kakkuja, joita haluaa, toiset voivat sitten syödä tai jättää väliin.
mä joskus tekisin täytekakakun, niin laittaisin varmasti just banaania, mutten tiedä mitä sen kanssa sitten. Mä en missään tapauksessa halua mitään mansikkaa ja hillaa, tai öklöjä hilloja.
Luumuhillo ainakin sopii banaanin kanssa mainiosti
tekeekö joku oikeasti vielä täytekakkuja..? :)
tosi mukavaa, koska olen siiteplyallergikkkojen tapaan banaanille allerginen.
tuli muuten hyvää (ja banaanilla)
Kuivat hillo+makea kermavaahto -kakut ovat hirvitys eikä niitä kukaan santsaa kohteliaisuuspalaa enempää. Mun ja sukulaisteni juhlapöydässä on aina kostea kakku, johon tulee väliin kermarahkaa, banaania, mansikkaa/vadelmaa ja persikkaa. Päälle suklaakuorrute. On todella herkullinen. Sitä banaania ei saa vetää liian sileäksi mössöksi, niin ei harmaannu ikävästi. Lisäksi kun sen laittaa kermarahkan väliin niin ei ole ikävän näköinen vaan ainoastaan herkullinen. Kakku menee aina viimeistä murua myöden. Viimeksi tein 7 munan kakun eli tosi ison ja sekin meni vaikka vieraita ei ollut kuin 8 ja oli muutakin pöydässä.
En yhtään tykkää. Joku vauvan hedelmäsose menettelee, mutta ei hillo. En muista pitkiin aikoihin banaanitäytteistä kakkua syöneenikään. Semmoinen voisikin olla vaihteeksi ihan kiva :) Sitruunalla saa värin säilymään nättinä, ja kivasti kirpakkuutta kakkuun.
No kyllä hillo mieluummin kuin joku banaani, siis voi yök. No kukin taplaa tyylillään, itse olen kyllä sitä mieltä, että ainoastaan maalaistollukat tunkee sitä banaania täytekakkuun. ap
ei ole kyllä oikean AP:n kirjoittama viesti! :)
sukulaisvieraat aina jo kutsuttaessa kysyy, että laitathan sitten varmastitaas sitä sun banaanitäytekakkua, kun tullaan (lapsen synttäreille), kun sitä ei mistään muualta enää nykyään saa...
No kyllä hillo mieluummin kuin joku banaani, siis voi yök. No kukin taplaa tyylillään, itse olen kyllä sitä mieltä, että ainoastaan maalaistollukat tunkee sitä banaania täytekakkuun.
ap