Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttäkää mulle kuva lapsen saaneesta äidistä joka palautunu hoikaksi alle 6kuukaudessa!

Vierailija
16.09.2011 |

Ja siis ei julkkiksia! Vaan joku tavallinen ihminen.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, mutta minulla litteä vatsa kaksi viikkoa viidennen lapseni synnytyksestä ja ne kaikki kahdeksan raskauskiloa jäivät synnärille, josta kotiuduin 6h synnytyksestä! Niin ja olin silloin 38v, 160cm/48kg.

Odotusaikana liikkuminen ja voimistelu auttavat kropan nopeaan palautumiseen.

Vierailija
62/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liikunta ole se joka yksin ratkaiseen.

-Vatsan joustavuus

-Nesteen kertyminen

-Vuodon määrä

-Kohdun palautuminen

Mä painoin saman verran kuin ennen synnytystä jo parin päivän päästä synnytyksestä. Pömppö oli kaksi viikkoa, mutta kun menin ulos, laitoin sellaiset tiukat housut ja tiukan topin vaatteiden alle, niin se lististi vatsan. Kaikki oli (väittivät niin) toai kateellisia ja ihmettelivät kuinka on mahdollista. Imetyksen aikana paino tippui 7 kiloa ja olin kuin luuranko. Vauva söi kaikki munkin mehut.. Oli hyvin vaikeaa pysyä kunnossa kun kaikki energia meni imettämiseen. Eli siinä on joku ajatus ollut luonnolla että niitä kiloja jää hieman. On luonnotonta että kaikki lähtee heti.

Ensi raskaudessa vaikka lihotan väkisin etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta just tällä viikolla näin kaupassa nuoren tytön jolla oli kaksi lasta. Toinen oli n. pari kuukautinen ja toinen n. 1,5. Oli todella hoikka, kireät farkut ja paita, ei jälkeäkään mistään raskausmahasta. Ja kyllä oli näiden lasten äiti, koska kutsui itseään äidiksi isommalle lapselle.

Vierailija
64/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ennen raskautta, ja sekin kilo oli tisseissä!

...ja 4 kk synnytyksestä olin pienentynyt kaksi vaatekokoa (kosta 40 kokoon 36) verrattuna raskautta edeltävään aikaan. Näinkin voi käydä!

Vierailija
65/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lapseni 34, 36 ja 38-vuotiaana. Joka kerta painoa on tullut 10-12 kiloa. Esikoisesta ja tästä kuopuksesta olin samoissa kiloissa sairaalasta lähdettyäni. Keskimmäisestä oli pari ylimääräistä. Kohtu mulla ei kyllä ole niin supistunut vielä tuolloin, että normaalit istuvat farkut menisivät päälle. Siihen on mennyt kyllä viikko pari aikaa.

Vatsalöllö mulla on. Se häväiää mun vähäisellä liikunnalla vajaassa vuodessa, mutta sitten olen melkein ollut uudestaan raskaana.

Vierailija
66/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 36v kun sain kolmannen lapseni ja olin hoikempi kuin odottamaan jäädessäni lapsen kastejuhlassa vajaa 2 kk synnytyksen jälkeen. Ja mistä tän tiedän: kun vaatteet, jotka oli sopivia ennen raskautta kirjaimellisesti putosivat päältä kun sovittelin niitä kastejuhliin. Mutta siitä oon samaa mieltä, että jos ennen raskautta BMI on lähempänä 30, tuskinpa se hoikistuminen kovin nopeasti tapahtuu synnytyksen jälkeen.

Vierailija
67/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava on aina palautunut (juu, en laita kenenkään kuvia tänne tietenkään) tosi nopeasti kaikista raskauksistaan. parissa viikossa sujahtaa farkkuihinsa jne.

Vierailija
68/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla synnytyksestä 4kk ja olen palautunut synnytystä edeltäviin mittoihin. Kaksi viikkoa sitten kävin juoksemassa ensimmäisen kerran yli vuoteen ja huomasin olevani paremmassa kunnossa kuin silloin vuosi sitten. Ei tuo vaunulenkkeilykään mitään kevyttä ole jos mukana on koira ja pitää vauhdin päällä. Juoksemisella olis tavote saada kroppaa vielä kiinteämmäksi, salilla en käy (ainakaan vielä).

Vierailija
69/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kuitenkin sanoa, että maha ei näytä samalta kuin ennen. Siinä on löysää, mutten jaksa ottaa siitä paineita. Kyllä se siitä ajan kanssa palautuu, kun jaksaa vähän kuntoilla ja syö järkevästi.

Vauvauinnissa olen huomannut, että jotkut todella palautuvat nopeasti. Siellä 3-5kk lasten äitejä on tosi timmissä kunnossa useampia. Hatunnoston paikka, jos on jaksanut tsempata. Tosin täytyy muistaa, että joillakin luonto hoitaa hommat ja toisaalta jotkut saa rehkiä "their asses off" eikä tuloksia tule. Ei siis kannata vertailla eikä olla liian rankka itselleen.

Vierailija
70/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoikemmaksi jopa kuin ennen raskautta. Toisesta en sitten palautunutkaan...tai palauduin kyllä, mutta vuodet kotona ja raskas pikkulapsiaika lihotti minut kokoon bmi 28-29(omaa syytäni)

Nyt kun lapset isompia bmi 26, yritän vielä muutaman kilon karistaa vähemmäksi.

Vierailija
71/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauduin samaan hoikkaan painooni 2 viikkoa synnytyksestä. Puoli vuotta synnytyksestä olin laihtunut vielä 5 kiloa lisää imetyksen takia. Myös kolme ystävääni ovat laihtuneet hyvin nopeasti vanhoihin mittoihinsa ja vielä ylikin. Paljon pienempiä ja hoikempia kuin minä. En kyllä tiedä ihan tarkkaa aikaa. Ei tuo oikeasti ole mitenkään epätavallista. Jos on ennen raskautta ollut hoikka, ei ole saanut paljoa raskauskiloja (n. 10 kg), niin hoikkiin mittoihin palaa ihan itsestään.

Vierailija
72/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä palauduin täysin synnyttämätömän näköiseksi ekasta raskaudesta noin kolmessa kuukaudessa. Paino oli paljon aikasemminkin jo palautunut ja se paino asia ei minua niin henkilökohtaisesti edes kiinnosta. Saisi tulla lisääkin. Mutta mahanahka ja muut puitteet olivat alkuperäisen veroisia siinä 3kk kohdalla.

Toisen raskauden jälkeen meni 6kk. Vaikka painoa tulikin raskaudessa 25kiloa. Mahanahka ym palautuivat siis puolenvuoden kohdalla kiinteiksi. Aivan kun ei olisi vauvaa saanutkaan.

MUTTA kolmas ei enää mennytkään niin sujuvasti. Vuoden jälkeen olin palautunut omiin mittoihin (omat vaatteet meno ehkä joskus 8kk jälkeen) ja mahanahka ei palautunut koskaan täydellisesti :( myös tissit repsahti kolmannen jälkeen. En tiedä oliko syynä nimenomaan kolmas raskaus vai ikä? Ikää oli kolmannen kohdalla kuitenkin reilusti yli 30 ja ensimmäisen ja toisen kohdalla olin alta 30.

No jokatapauksessa, vaikka nahka hieman kärsi ja muutenkin näkee jo vähän elämän merkkejä vartalosta, niin edelleen olen ihan tyytyväinen kroppaani. Painoa taitaa olla 2kiloa enemmän kuin ennen ensimmäistä lastani, mutta se on vaan hyvä.

Vierailija
73/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen heti synnäriltä kotiin päästyäni sain vanhat farkut jalkaani ja paino oli sama kuin ennen raskautta eli 50kg. Toisen ja kolmannen synnytyksen jälkeen meni viikko ja paino oli taas sama.

En käsitä mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
74/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

31-vuotiaana ja oli ihan normimitoissa jo kuukauden kuluttua. ja hoikka ollut aina. samoin on käynyt kaikille tuntemilleni hoikille iästä ja lapsilukumäärästä riippumatta. takaisin omiin mittoihin kuukaudessa.

Mäkään en laita itsestäni kuvaa, mutta kaksi synnytystä takana ja molemmilla kerroilla olen ollut lähtöpainossa (tai itse asiassa kilon pari allekin) jälkitarkastukseen mennessä. Ekassa raskaudessa kiloja tuli 12, tokassa 16. Imetys vei kaikki ja enemmänkin, vaikka söin täysimettäessäni kuin hevonen. Kilot eivät tulleet takaisin imetyksen loputtua, kun aloin katsoa mitä suuhuni pistän. Ikää lasten syntyessä 24 ja 26 v.

Vierailija
75/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jälkitarkastuksessa ovat omissa mitoissaan.

t. neuvolan täti

Vierailija
76/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

31-vuotiaana ja oli ihan normimitoissa jo kuukauden kuluttua. ja hoikka ollut aina. samoin on käynyt kaikille tuntemilleni hoikille iästä ja lapsilukumäärästä riippumatta. takaisin omiin mittoihin kuukaudessa.

Mäkään en laita itsestäni kuvaa, mutta kaksi synnytystä takana ja molemmilla kerroilla olen ollut lähtöpainossa (tai itse asiassa kilon pari allekin) jälkitarkastukseen mennessä. Ekassa raskaudessa kiloja tuli 12, tokassa 16. Imetys vei kaikki ja enemmänkin, vaikka söin täysimettäessäni kuin hevonen. Kilot eivät tulleet takaisin imetyksen loputtua, kun aloin katsoa mitä suuhuni pistän. Ikää lasten syntyessä 24 ja 26 v.

että mua enemmänkin ihmetyttää se, miten jotkut onnistuu keräämään sen kymmenen "raskauskiloa", jotka roikkuu vyötäröllä vielä viidenkin vuoden päästä synnytyksestä.

Vierailija
77/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa, tokasta samoin, kolmannesta KAHDESSA VIIKOSSA (ihmettelin itsekin, että miksi. Maha hävisi jo sairaalassa). Neljännen jälkeenkin palauduin alle puolessa vuodessa, mutta nyt hän on yli 1,5-vuotias, olen ollut imettämättä noi puoli vuotta ja NYT alkaa kiloja kertyä ensimmäistä kertaa eläessäni. En toki ylipainoinen vielä ole, mutta vartalo alkaa olla jo aika tasapaksu ja käsivarsissa on mistä ottaa. Ikää 35 -ikäkö tämän tekee? Tietääkseni en syö enemmän kuin ennenkään.

Vierailija
78/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoikemmaksi jopa kuin ennen raskautta. Toisesta en sitten palautunutkaan...tai palauduin kyllä, mutta vuodet kotona ja raskas pikkulapsiaika lihotti minut kokoon bmi 28-29(omaa syytäni)

Nyt kun lapset isompia bmi 26, yritän vielä muutaman kilon karistaa vähemmäksi.

sairastumiseni masennukseen ja lääkkeiden käytön sivuvaikutuksena sekä sairauden johdosta ensimmäistä kertaa elämässäni aloin todellakin lihoa kunnolla ja näin ylipainoa kertyi tuossa elämänvaiheessa, johon liittyy paljon asioita.

Joten joillakin äideillä myös synnytyksen jälkeinen masennus todellakin vaikuttaa toipumiseen.

Lisäksi kaikilla äideillä ei ole miestä, joka suostuisi/haluaisi/edes pärjäisi lapsen tai lasten kanssa kuntoilun ajan. Toki voi palkata lastenhoitajan tai viedä lapsiparkkiin lapset kuntoilun ajaksi, mutta kaikkialla sellaisia kuntosalejakaan ei tosiaankaan ole.

Itselläni raskauskiloja kertyi vain 7kg, jotka kaikki lähtivät synnytyksen yhteydessä myös toisen raskauden jälkeen, mutta pikkulapsi vaihe oli niin raskas ja siihen liittyy monta asiaa, mitkä johtivat toinen toiseen

Nyt viisi vuotta myöhemmin, kun ole toipunut tuosta kaikesta, pystyn paremmin huolehtimaan myös kunnostani. Masennuksen aikaan kuntoilin myös paljon, mutta söin liikaa.

Vierailija
79/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustelko läskeyttänne millään tekosyyllä.

Jos haluaa, kyllä pystyy palautumaan normaalikuntoon melko nopeasti synnytyksen jälkeen.

Se on vaan tuo laiskuus, mukavuudenhalu. Helpompi mässätä ja pysyä pyöreänä kuin omata itsekuria ja olla hoikka...

Vierailija
80/86 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan tuo laiskuus, mukavuudenhalu. Helpompi mässätä ja pysyä pyöreänä kuin omata itsekuria ja olla hoikka...

[/quote]

Itse ainakin kerroin nimenomaan siitä, kuinka helposti minusta tuli hoikka synnytyksen jälkeen, mutta synnytyksen jälkeinen masennus teki minusta lihavan.

Silloin kysymyksessä ei ole pelkkä itsekurin puute ja kaikista vähiten mukavuudenhalu.

:D Vai väitätkö, että mukavuudenhalusta olisit halunnut vaihtaa osia kanssani? :D

Mukavuudenhalusta joku varmaan haluaakin masentua.

Se on vaikeaa ymmärtää, ellei ole itse sairastanut, kuinka ko.sairaus voi viedä elämästä monta vuotta, kunnes siitä pääsee eroon, eikä anna edes tuollaisten tyhjäpäisten, älyttömien ja sivistymättömien ihmisten ajattelemattomien kommenttien loukata. Sitä oppii olemaan välittämättä ja kantaa vaikka ne vähäiset läskinsä, joita ei pian enää edes olekaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi