Idiootit autoilijat, AAARGGHHH
Tänään taas sain todistaa miten idiootteja on auotilijat. Olin menossa markettiin ja jäin odottaan että parkkipiakalta pääsee pois auto jaoka oli siis lähdössä pois parkkipaikalta.
Eikön mun takaa tuuppaa joku akka auotllaan ja tukki kaikkien tien!!!
Pois lähdössä oleva autoilija ei päässyt oikein mihinkään koska mun takaa tuleva tukki sen tien kokonaan. Mä en ollut pois lähtevän tiellä mutta en päässyt väistäänkään koska eteenpäin ajaessani olisin tukkinut kapean väylän ja pakittaan en ensin päässyt kun takaa tullut idiootti ei älynnyt väistää.
Lopulta kun odotin peruutusvalo päällä niin takana oleva idiootti anto sen verran tilaa että lähdin kokonaan pois jotta parkista poislähtevä pääsisi mun kohdalta pois parkkipaikalta.
Avauduin idiootille hätähousulle sanoen että mikä ihmeen kiire sulla oli ja miks tukit koko sen kohdan parkista ja sit akka räpätti mulle jotain huonolla suomella.
Mistä jokut on saaneet korttinsa? Bingostako???? Mä en voi käsittää miten joku ei anna tilaa ensin muiden poistua vaan änkee ja änkee autonsa nokan niin että on suma.
Kommentit (70)
Äärettömän vaikeaa on ymmärtää, mikä ihmeellisyys on kiihdytyskaista! Kun tullaan motarille, niin kiihdytyskaistalla on tarkoitus KIIHDYTTÄÄ NOPEUTTA. Vaan ei, siinä jurmutetaan 60 km/h ja sitten törähdetään 120 ajavan auton eteen. Voihan hanuri sanon minä.
monta kertaa olen joutunut kiihdytyskaistalla jarruttamaan, kun edellä ajava on tullut perä edellä vastaan (ja minulla vauhtia tuossa vaiheessa ollut ehkä korkeintaan 80/h mikä sekin on jo vähän, tuosta olisi tarkoitus vielä itsellkin kiihdyttää).
Bemareita vissiin myydään vaan sillä ehdolla, että kuski joko osoittaa testeissä olevansa täysmulkku tai sitten käy jonkin kurssin, jossa oppii sellaiseksi.
Voiko säälittävämpää olla kuin kehuskella sillä, että tästä pelistä kyllä lähtee? Että pois alta vaan koko maailma, täältä tullaan! Viis siitä, onko liikennesäännöistä mitään käsitystä, kunhan herra tai rouva bemarikuski vaan saa mennä just niin kuin itse haluaa.
Mä yleensä noissa tapauksissa hidastan vielä vähän ja pidän huolen ettet pääse ohi.
autoni on BMW. Voit kuule yrittää, ihan vapaasti. Jos ei allasi ole joku yli 500hv Supra tai Skyline niin yritykseksi todellkakin jää.
miten vaan.
Mutta jos nusväät, päästä muut ohi.
Pienissä kaupungeissa ajaessani olen huomannut ettei liikenne jousta yhtään. Esim jos joku yrittää ruuhkassa vaihtaa kaistaa niin varmasti ei viereisellä kaistalla kukaan tee tilaa. Pk-seudulla ruuhkat kestäisivät 24/7, jos yhtä nihkeästi annettaisiin tilaa.
Sitten toinen asia joka jaksaa ihmetyttää monta kertaa vuodessa, vuodesta toiseen. JUHLAPYHIEN RUUHKAT ja niissä ohittelu! Siis kenelle tulee muka yllätyksenä, että joka joulu, juhannus, pääsiäinen yms on RUUHKAA? Sitten ne tollot, jotka ohittelevat pitkiä pätkiä talla pohjassa ja tunkevat itsensä väkisin letkaan, kun tuleekin autoja vastaan. Koko letka joutuu lyömään jarrut pohjaan ja matkanteko hidastuu entisestään. Ärsyttää aivan suunnattomasti! Jos on myöhässä niin sitten on, mutta ei tarvitse muiden matkantekoa enää hankaloittaa!
Pienissä kaupungeissa ajaessani olen huomannut ettei liikenne jousta yhtään. Esim jos joku yrittää ruuhkassa vaihtaa kaistaa niin varmasti ei viereisellä kaistalla kukaan tee tilaa. Pk-seudulla ruuhkat kestäisivät 24/7, jos yhtä nihkeästi annettaisiin tilaa.
Sitten toinen asia joka jaksaa ihmetyttää monta kertaa vuodessa, vuodesta toiseen. JUHLAPYHIEN RUUHKAT ja niissä ohittelu! Siis kenelle tulee muka yllätyksenä, että joka joulu, juhannus, pääsiäinen yms on RUUHKAA? Sitten ne tollot, jotka ohittelevat pitkiä pätkiä talla pohjassa ja tunkevat itsensä väkisin letkaan, kun tuleekin autoja vastaan. Koko letka joutuu lyömään jarrut pohjaan ja matkanteko hidastuu entisestään. Ärsyttää aivan suunnattomasti! Jos on myöhässä niin sitten on, mutta ei tarvitse muiden matkantekoa enää hankaloittaa!
tilan antamisesta olen kyllä eri mieltä. Kun vaan laittaa likun päälle niin kyllä sitä tilaa saa.
Juhlapyhien ruuhkassa ohittelu on hölmöä, yksiselitteisesti.
Mutta miten niin koko letka joutuu lyömään jarrut pohjaan kun ohittaja palaa jonoon. Jokainenhan pitää turvaväliä edessä ajavaan johon mahtuu helposti & turvallisesti, eikö niin?
mutta kun ruuhkassa yrittää pitää turvaväliä, niin siihen väliin on heti joku ohittelija survomassa. Sitten ei ole taaskaan turvaväliä. Onko tämä muka jotenkin tuntematon ilmiö?
25?
Bemareita vissiin myydään vaan sillä ehdolla, että kuski joko osoittaa testeissä olevansa täysmulkku tai sitten käy jonkin kurssin, jossa oppii sellaiseksi.
Voiko säälittävämpää olla kuin kehuskella sillä, että tästä pelistä kyllä lähtee? Että pois alta vaan koko maailma, täältä tullaan! Viis siitä, onko liikennesäännöistä mitään käsitystä, kunhan herra tai rouva bemarikuski vaan saa mennä just niin kuin itse haluaa.
Mä yleensä noissa tapauksissa hidastan vielä vähän ja pidän huolen ettet pääse ohi.
autoni on BMW. Voit kuule yrittää, ihan vapaasti. Jos ei allasi ole joku yli 500hv Supra tai Skyline niin yritykseksi todellkakin jää.
miten vaan.
Mutta jos nusväät, päästä muut ohi.
pilaa meidän loppujenkin maineen?
Mulla on sen verran hyvä ja kallis auto että mulla on myös varaa ajaa sillä liikennesääntöjen mukaan ja rauhallisesti.
Kyllä siinä perässä lukee mitä tehoja autosta löytyy, ei niitä tartte liikenteessä todistella.
Eniten vituttaa tollot kaljan kuskaajat jotka ajavat lapsiperhe parkkiin. Joutaisivat juoksuttaa kaljansa parkkialueen perältäkin.
Kokeilisivat joskus mitä on kuljettaa kolmea alle 5v.:sta ja kolmea kauppakassia jonnekin hornanjorkkaan kun ei saa autoa lähelle ovia tai kärrynpalautuspaikkaa.
vaan VOI pitää sitä turvaväliä. Ei mahdu, ei mahdu...
Jos siinä yksi alkaa jarrutella väliä, se on pahempi kolaririski kuin se, että ajetaan tasavauhtia vähän tiheämmässä.
(Toki minäkin pyrin vauhtia vähitellen hiljentämällä pitämään edes hiukan hajurakoa, mutta fakta on, että koska ruuhkaiselle tieosuudelle ei kukaan Ukko Ylijumala ole säätelemässä autojen tuloa liittymistä, se automäärä on liian iso turvaväleille).
mutta kun ruuhkassa yrittää pitää turvaväliä, niin siihen väliin on heti joku ohittelija survomassa. Sitten ei ole taaskaan turvaväliä. Onko tämä muka jotenkin tuntematon ilmiö? 25?
vaan VOI pitää sitä turvaväliä. Ei mahdu, ei mahdu... Jos siinä yksi alkaa jarrutella väliä, se on pahempi kolaririski kuin se, että ajetaan tasavauhtia vähän tiheämmässä. (Toki minäkin pyrin vauhtia vähitellen hiljentämällä pitämään edes hiukan hajurakoa, mutta fakta on, että koska ruuhkaiselle tieosuudelle ei kukaan Ukko Ylijumala ole säätelemässä autojen tuloa liittymistä, se automäärä on liian iso turvaväleille).
En ole kuullutkaan, että täällä on teitä, joilla on suljetut päät :) Eli kiinteä tien pituus, joka ei jousta kummastakaan päästä.
Ou jee, nyt sen sitten opin.
Kaiken huipuksi haukutaan tiettyjen autojen kuljettajat kusipäiksi.
Ei meillä vaan tuollaista ole, rentoa ja suvaitsevaista menoa tyyliin fahren und fahren lassen :)
Automerkkiäni en viitsi mainita, muuten minutkin leimataan idiootiksi. Ei ole kuitenkaan Bemari.
Terkuin Keski-Euroopasta
vaan VOI pitää sitä turvaväliä. Ei mahdu, ei mahdu... Jos siinä yksi alkaa jarrutella väliä, se on pahempi kolaririski kuin se, että ajetaan tasavauhtia vähän tiheämmässä. (Toki minäkin pyrin vauhtia vähitellen hiljentämällä pitämään edes hiukan hajurakoa, mutta fakta on, että koska ruuhkaiselle tieosuudelle ei kukaan Ukko Ylijumala ole säätelemässä autojen tuloa liittymistä, se automäärä on liian iso turvaväleille).
En ole kuullutkaan, että täällä on teitä, joilla on suljetut päät :) Eli kiinteä tien pituus, joka ei jousta kummastakaan päästä. Ou jee, nyt sen sitten opin.
Sinulla on nyt kyllä metkat lukulasit päässä. En minä niin sanonut, etteikö tieltä koko ajan poistuisi autoja, mutta sinne myös TULEE autoja, eikä sitä ruuhkaiselle tieosuudelle tuloa säädellä kuin korkeintaan liikennevaloilla ja nekin mokomat välillä on vihreällä...
Yritin vain havainnollistaa kaltaisillesi naislogiikalla varustetuille ihmisille, että kun on ruuhka, se tarkoittaa nimenomaan sitä, että autoja per kilometri on enemmän kuin mitä turvavälien pitämiseksi saisi...
tilaa, jos olet tulossa toiselta tieltä. Ennemmin kiihdytetään vauhtia ja ajetaan edellä ajavan perseeseen ettei kukaan vaan pääse väliin.
Monesti hitaasti ajavat kiihdyttävät suoralla. Ihan kuin eivät uskaltaisi ajaa normaalinopeutta kuin suoralla tiellä. Kun suora loppuu, niin vauhti taas hiipuu.
Motarilla ajetaan ohitse ja tungetaan suoraan nokan eteen köröttelemään.
Mulla on vanha rämä auto enkä todellakaan jaksa ajaa alinopeuksia. Paras oli kun 80 tiellä papparainen körötteli 60 uudenkarhealla Mersulla. Mä ajoin ohitse ja kun olin kohdalla, niin pappa tööttäs ja pui nyrkkiä. Olin varmaan kovaa, kun naiskuski ajoi rouskulla ohitse. =)
Pimeällä valoja vilkutellaan, vaikka pitkien vaihtamiseen olisi kuinka pitkä matka oikeasti. Kävin jopa tarkastuttamassa valot, kun ajattelin niiden häikäisevän, kun jatkuvasti mulle väläyteltiin pitkiä.
Motarilla jos tulee vastaan auto pimeällä, niin väläyttelevät taas niitä valojaan. Miten valot voivat häiritä vastaantulevaa jos tie on suora? Ei mua ainakaan häiritse kenenkään valot motarilla. Asia on toinen, jos mun valot osuvat vastaantulevien kaistalle, silloin tietysti vaihdan lyhkäset.
Mä keksin vaikka kuinka paljon valitettavaa, mutta myönnän sen, että en mäkään aina mikään virheetön kuski ole. Viimeksi törkkäsin itseni vieraassa kaupungissa kolmion takaa ekana ruuhkaiseen risteykseen. Onneksi nuorella bemarikuskilla oli jarrut kunnossa.
itse teen äkkijarrutuksen jos joku takana ajava on takapuskurissa kiinni. onneksi se kolari on AINA peräänajajan syy
olla ilman autoa, kun se on korjauksessa ihan sun oman tyhmyyden takia? =D Kaikenlaisia hulluja sitä on liikenteessä.
ihan itse tekevät kaikkensa ollakseen liikenteessä mahdollisimman kusipäisiä. Eivät tietenkään kaikki, mutta kyllä mun kokemuksen perusteella se perseessäroikkuja on yhdeksässä tapauksessa kymmenestä joko audi tai bemari.
itse teen äkkijarrutuksen jos joku takana ajava on takapuskurissa kiinni. onneksi se kolari on AINA peräänajajan syy
Voi nuppu, ei se ole. Olen itse ajanut auton perään, kun kuski päätti pysäyttää autonsa keskellä pientä yksisuuntaista katua, ja äkkiseltään lähti peruuttamaan mun autoa kohti. En pystynyt itse peruuttamaan kun takana toinen auto. Myöhemmin edessä oleva selitti että oli löhtenyt parkkeeraamaan.. Ilman vilkkua! ja ei ollut älynnyt katsoa taakseen, kun oli innostunut vapaasta paikasta. Nuori tyttä, joka ajoi varmaan isän autoa, mutta kallis lasku tuli isän vakuutukselle. Vaikka mun auton etuoosa oli se joka kolahti edessäolevan taka-osaan.
huonotapaisempia kuskeja ovat nimenomaan "halppis"autojen kuskit. Kun menet sellaisen ohitse, niin kuski painaa kaasua tyyliin, että kyllä mun autossa on ihan yhtä paljon voimaa kuin sun volvossa.
Ja mä lenkkeilen paljon ison tien varrella, jossa parhaiten mua väistävät isot rekat, sen jälkeen mersut, bemarit jne. Mutta auta armias, jos sieltä tulee joku hundailla, kiialla jne. niin melkein hipovat käsivartta, vaikka olen niin reunassa kuin mahdollista.
ihan itse tekevät kaikkensa ollakseen liikenteessä mahdollisimman kusipäisiä. Eivät tietenkään kaikki, mutta kyllä mun kokemuksen perusteella se perseessäroikkuja on yhdeksässä tapauksessa kymmenestä joko audi tai bemari.
Ei se edes ole niin, vaan se audin tai bemarin logo jää helpommin mieleen, koska monella naisilla (kuten tekin) on ennakko-asenne. Ei se auto siinä perässä kiinni roiku vaan se kuski, autosta riippumatta.
Olen usein pohtinu että onko se sitten se mistä säästetään..
Ei bemareista puutu vilkkua.
Vika on penkin päällä. Monissa bemareissa tuntuu olevan ihan tyyppivikana.
sitä että toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen (miksihän on pysähtynyt?) ja niin vaan siitä ohitse suhautetaan.
No taulapäitä löytyy joka lähtöön!