Idiootit autoilijat, AAARGGHHH
Tänään taas sain todistaa miten idiootteja on auotilijat. Olin menossa markettiin ja jäin odottaan että parkkipiakalta pääsee pois auto jaoka oli siis lähdössä pois parkkipaikalta.
Eikön mun takaa tuuppaa joku akka auotllaan ja tukki kaikkien tien!!!
Pois lähdössä oleva autoilija ei päässyt oikein mihinkään koska mun takaa tuleva tukki sen tien kokonaan. Mä en ollut pois lähtevän tiellä mutta en päässyt väistäänkään koska eteenpäin ajaessani olisin tukkinut kapean väylän ja pakittaan en ensin päässyt kun takaa tullut idiootti ei älynnyt väistää.
Lopulta kun odotin peruutusvalo päällä niin takana oleva idiootti anto sen verran tilaa että lähdin kokonaan pois jotta parkista poislähtevä pääsisi mun kohdalta pois parkkipaikalta.
Avauduin idiootille hätähousulle sanoen että mikä ihmeen kiire sulla oli ja miks tukit koko sen kohdan parkista ja sit akka räpätti mulle jotain huonolla suomella.
Mistä jokut on saaneet korttinsa? Bingostako???? Mä en voi käsittää miten joku ei anna tilaa ensin muiden poistua vaan änkee ja änkee autonsa nokan niin että on suma.
Kommentit (70)
Itse kun yrittää noudattaa liikennesääntöjä, niin sitten on just näitä taulapäitä jotka vaarantavat kaikki muut. Tai hölmöilevät muuten vaan.
Ärsytyslistalla tänään:
- parkkipaikalla väärään suuntaan ajavat! Hei haloo, se nuoli todellakin osoittaa oikean ajosuunnan. Ja väärään suuntaan ajo tosiaan häiritsee muita ja voi olla vaarallistakin.
- parkkeerataan auto "omalla luvalla" sellaiseen paikkaan, jossa EI OLE ruutua. Vieläpä niin, että muut eivät pääse pois tai tukkii kulkevien ihmisten tien esim. ovien edessä. Ketä nää itsekkäät idiootit on. No, tunnenkin yhden. Hänen mielestään se ei haittaa jos HÄN niin tekee. Hänellä on aina poikkeustapaus, kiire, pikainen asia, vähän voi tähän parkkeerata ketä nipoa se nyt vois haitata. Jep jep. MUR.
- punaisia päin ajavat
- kaaharit
- ne, jotka eivät ota jalankulkijoita/pyöräilijöitä huomioon.
- takapuskurissa roikkujat! Mitä niittenkin päässä oikein liikkuu? Piruuttanikin ajan vielä hiljempaa (=rajoitusten mukaan), saavat sitten siellä kiroilla. Meillä kotitien risteys on tosi tiukka käännös, notkelmassa suht vilkkaalta tieltä. Ja joka päivä joku ääliö melkein ajaa perään, kun joudun pakostikin hiljentämään. Tää ongelma pahenee vielä kun liukkaat kelit tulevat. Vaikka vilkutan ajoissa, eivät huomioi mitenkään. Risteyksessä on vielä suojatiekin, jossa kulkee mm. koululaisia ja heidän kanssaan on oltava tarkkana. Todella ottaa aivoon.
joka ajoi vastaantulevien kaistaa eli väärään suuntaan :D Tajushan se sitten vaihtaa oikealle kaistallekin kun vastaan tulikin yllättäen taksi...
ihan piruuttani sitten pesen etulasiani vähän väliä niin että vedet lentävät takana ajajan etulasiin, että joutuu sitten itsekin pesemään tai pyyhkimään :D Tajuupahan sitten jättää vähän väliä.
Että minä olen kaikista taitavin ja virheettömin kuski!
Eniten ärsyttää motarilla se että kun ajan 105 niin taustapeilistä näen jonkun olevan ohituskaistalla,köröttelee hitaanlaisesti ja ohi menee n.1 minuutissa.Kun menee ohi niin tulee mun eteen ja alkaa ajamaan 100 km/h.Tahalteni ajan perseessä sitten kiinni kun kerran eteen piti päästä eikä kuski ymmärrä pitää omaa ajonopeutta vakiona.En ikinä aja yli 105 ja ohitustilanteessa pidän sen saman nopeuden kuin ns.normikaistalla.
Toinen mikä vituttaa on se että 60km/h alueella ajetaan 40-50 km/h...miksi helvetissä?Miksi pitää edes mennä sinne rattiin jos kerta niin pelottaa?
Kolmas mikä ketuttaa on se että kun kääntyvä käyttää vatsaantulevien kaistaa siihen kääntymiseen...kyllähän auton rattia voi niin kääntää että se auto kääntyy omalla kaistallaan.Bussien kanssa tämä on ihan ymmärrettävää mutta ei näiden Fiat puntojen kanssa.
Yksi vaaratilanne oli juuri vähän aikaa sitten kun isolla tiellä oli 80km/h rajoitus ja siitä noustiin rampille,eiköhän edessä oleva autoilija painanut jarruvalot päälle ja sitten köröteltiin 40km/h vauhdilla sen 200m liikennevaloihin...miksi ei voinut auton ns.valua siitä 80km/h vauhdista sen 200m?
tekee joskus virheitä. Ja että road rage on paha riskitekijä liikenteessä.
yhteen uuteen ilmiöön olen nyt törmännyt. Eli jos joku lähtee letkassa ohittelemaan, niin jostain syystä, kun joutuu palaamaan omalle kaistalleen vastaantulijoiden vuoksi, niin ei kuitenkaan kokonaan mene sinne omalle kaistalle vaan jää ajamaan keskiviivan päälle ja vastaantulija joutuu väistämään pientareelle päin. Mun mielestä ohittelevan pitää huolehtia siitä, ettei mahdollinen vastaantulija joudu jarruttamaan tai väistelemään.
Äärettömän vaikeaa on ymmärtää, mikä ihmeellisyys on kiihdytyskaista! Kun tullaan motarille, niin kiihdytyskaistalla on tarkoitus KIIHDYTTÄÄ NOPEUTTA. Vaan ei, siinä jurmutetaan 60 km/h ja sitten törähdetään 120 ajavan auton eteen. Voihan hanuri sanon minä.
Ja sitten nuo perseessä roikkujat. En käsitä. Tosin mieheni on samanlainen ja meillä on aina perhekriisi kun olemme yhdessä autossa...
Sitten oma kategoriansa on nuo, jotka ei suojatien eteen pysähdy. Sellaiset saisi viedä saunan taakse.
roikun jonkun takapuskurissa kiinni jos edessä ajava nysvää.
Toki ohitan heti kun pienikin tila siihen löytyy.
Mä yleensä noissa tapauksissa hidastan vielä vähän ja pidän huolen ettet pääse ohi.
roikun jonkun takapuskurissa kiinni jos edessä ajava nysvää. Toki ohitan heti kun pienikin tila siihen löytyy.
Mä yleensä noissa tapauksissa hidastan vielä vähän ja pidän huolen ettet pääse ohi.
autoni on BMW.
Voit kuule yrittää, ihan vapaasti. Jos ei allasi ole joku yli 500hv Supra tai Skyline niin yritykseksi todellkakin jää.
Käännytään, mutta ilman villkua. Sitten mulkassaan vihasesti jos minä ehdin siihen auton eteen suojatielle ja hän oli kääntymässä, toki luulin että menee suoraan kun ei sitä vilkkuakaan ollut! Joskus kysyn ihan varmasti vielä että puuttuuko autosta vilkku.
Onhan nuita muitakin, mutta tuo vilkuttomuus tuntuu olevan yleinen ongelma.
Nyt olen myös täällä rajan pinnassa huomannut että ruotsalaiset päästävä lähes säännöstään suojatien yli, jos odottelet siellä tien poskessa tai olet tulossa tien ylityspaikkaan. Mutta suomalaisilla se vain on aina niin hoppu, että hyvä vain, jos se jalakulkija joutuu odottamaan.
Itse siis liikun paljon jalan lyhyitä matkoja.
Olen usein pohtinu että onko se sitten se mistä säästetään..
Jos olen yksin liikenteessä.
Jos olen yksin liikenteessä.
Siksi ohitankin hidastelevat idiootit heti.
Bemareita vissiin myydään vaan sillä ehdolla, että kuski joko osoittaa testeissä olevansa täysmulkku tai sitten käy jonkin kurssin, jossa oppii sellaiseksi.
Voiko säälittävämpää olla kuin kehuskella sillä, että tästä pelistä kyllä lähtee? Että pois alta vaan koko maailma, täältä tullaan! Viis siitä, onko liikennesäännöistä mitään käsitystä, kunhan herra tai rouva bemarikuski vaan saa mennä just niin kuin itse haluaa.
autoni on BMW. Voit kuule yrittää, ihan vapaasti. Jos ei allasi ole joku yli 500hv Supra tai Skyline niin yritykseksi todellkakin jää.
60 nopeusrajoitus tiellä on sen tien korkein nopeus parhaalla mahdollisella säällä!
Eli 60 ei ole vakio nopeus ja siitä saa poiketa ajamalla 40 jos tilanne niin vaatii.
Se että olet mulkku joka ei tätä ymmärrä niin palaa autokouluun. Sinä aiheutat itse vaaratilanteita!
Vaikka nopeus on mitä vaan niin sinä ajat miten liikenteessä muut ajaa, etkä perseessä kiinni vaan koska joku painaa jarrua rampilla!!!!!
Mutta tällä hetkellä erityisesti ottaa päähän kuskit, jotka eivät huomioi jalankulkijoita mitenkään. Itse liikun päivittäin jalan kävelevän taaperon ja rattaissa istuvan vauvan kanssa ja _aina_ joudumme odottamaan keskellä tietä liikenteenjakajalla, kun kukaan ei päästä meitä tien yli, vaikka siinä on siis tietenkin suojatie. Jokainen auto köröttelee ohi ja pahimmillaan vain kiihdyttää lasten kohdalla. Eipä minulla kauhea kiire ole minnekään, mutta saan kyllä rystyset valkoisina pitää taaperosta kiinni, ettei hän lapsen hektisyydellä satu säntäämään ajotielle...
MUR!
Ei tajunnut! :))
Jos ohituskaistalla jarruttaa perseessä roikkujan edessä niin miten se menee lujempaa? Mitä väliä sillä on kuka ajaa nopeiten? Sinä roikut puskurissa kiinni ja se on vaarallista.
Se on vaarallista että ajaa välittämättä ajonopeuksista.
Tapat vielä itsesi tai jonkun toisen 13 asenteellasi
Juuri tuollaisia taulapäitä!
Itselle on tullut monta kertaa sellaisia vastaan jotka vilkuttavat liian aikaisin.
Olen siis itse odottamassa että pääsen tienhaarasta pois. Vasemmalta tulee auto mikä laittaa vilkun päälle ennen minua. No tietenkin oletan että kääntyy samasta tienhaarasta missä itse odotan. Eipä tietenkään käänny vaan vasta seuraavasta haarasta. Mitä hittoa ne ajattelee kun laittavat vilkun päälle ennen omaa tienhaaraansa?
+ se liikenneympyrä... Tänään olin törmätä toiseen autoon. Naiskuski laittoi vilkun oikealle tullessaan liikenneympyrään. Mutta ei häipynytkään ensimmäisestä haarasta vaan vasta seuraavasta. Ensimmäisessä olin itse odottamassa.
Onneksi en ehtinyt kovin pitkälle vaan ehdin jarruttamaan.
Näitä idioottikuskeja piisaa joka puolella.