Idiootit autoilijat, AAARGGHHH
Tänään taas sain todistaa miten idiootteja on auotilijat. Olin menossa markettiin ja jäin odottaan että parkkipiakalta pääsee pois auto jaoka oli siis lähdössä pois parkkipaikalta.
Eikön mun takaa tuuppaa joku akka auotllaan ja tukki kaikkien tien!!!
Pois lähdössä oleva autoilija ei päässyt oikein mihinkään koska mun takaa tuleva tukki sen tien kokonaan. Mä en ollut pois lähtevän tiellä mutta en päässyt väistäänkään koska eteenpäin ajaessani olisin tukkinut kapean väylän ja pakittaan en ensin päässyt kun takaa tullut idiootti ei älynnyt väistää.
Lopulta kun odotin peruutusvalo päällä niin takana oleva idiootti anto sen verran tilaa että lähdin kokonaan pois jotta parkista poislähtevä pääsisi mun kohdalta pois parkkipaikalta.
Avauduin idiootille hätähousulle sanoen että mikä ihmeen kiire sulla oli ja miks tukit koko sen kohdan parkista ja sit akka räpätti mulle jotain huonolla suomella.
Mistä jokut on saaneet korttinsa? Bingostako???? Mä en voi käsittää miten joku ei anna tilaa ensin muiden poistua vaan änkee ja änkee autonsa nokan niin että on suma.
Kommentit (70)
Ajan vaan strategisesti motarilla viereisellä kaistalla ajavan auton vieressä, niin ohi ei pääse :) Ja nopeusrajoitusten mukaan tietysti.
yksi tyyppi kertoi että hän ajaa isolla autollaan ihan muutaman sentin päässä kiusaa tekevän takapuskurista. Siinä kun polkaisee jarrua on peräänajo varma.
Ja kun perään ajetaan kovassa vauhdissa lähtee edellä ajavalta perä irti ja sitten se on menoa...
Ajan vaan strategisesti motarilla viereisellä kaistalla ajavan auton vieressä, niin ohi ei pääse :) Ja nopeusrajoitusten mukaan tietysti.
En koskaan, ikinä roiku kenenkään "perseessä" liikenteessä. Enkä siedä jos joku roikkuu ihan takana. En halua jonkun vähä-älysen takia saattaa lapsiani turhaan vaaraan eli viisainta kun ei roiku mun perässä. Jätän tilaa mun ja edessä ajavan väliin jos joku haluaa ohittaa. En ikinä nutaa vasemmanpuoleisella kaistalla sillon kun kaistoja on 2/suunta. Jos haluan ajaa hiljempaa niin menen automaattisesti ajeleen oikeenpuoleiselle. Oon ajanut paljon muuallakin kuin suomessa (Ruotsi, Tanska, Norja, Saksa, Sveitsi) ja siellä liikenne sujuu ihan erilailla.
Mä yleensä noissa tapauksissa hidastan vielä vähän ja pidän huolen ettet pääse ohi. Ja sit tää: HUHHUH mikä naiivi ja selkeesti nuori minä-minä-minä-tyyppi!
autoni on BMW. Voit kuule yrittää, ihan vapaasti. Jos ei allasi ole joku yli 500hv Supra tai Skyline niin yritykseksi todellkakin jää.
mitä mieltä olet siitä kun ketjun aloittaja kertoi yrittävänsä nopeutta lisäämällä estää ohituksen? Kukaan ei ole vielä tähän tarttunut.
olen ohittanut pientareen kautta. Joko sinut vasemmalta tai sitten oikean puolista kaistaa ajavan oikealta. Miten tilaa nyt on.
Muutaman kerran vaan tullut noin tehtyä, edellisestä kerrastakin kohta 10 vuotta jo, mutta silti...
Eli: minähän ajan ohi jos huvittaa.
Ne on juuri niitä kamikaze ohittajia tuolla pienillä maanteillä.
Ohituksen jälkeen palaavat omalle kaistalle heti eteen ja rapa roiskuu.
Eivät tunne liikennemerkkejä, saati nopeusrajoituksia.
et heti jos joku alkaa roikkua perässä liian lähellä, vähennän nopeutta 40-50kymppiin.
Ihan sama onko takana rekka vai hlöauto. Jos joku tulee 80 vauhdissa liian lähelle, hidastan saman tien. En jarruta tms. mutta annan vauhdin hidastua pikkuhiljaa. Jos kerran tahtoo olla niin lähellä mun auton perää, olkoot sitten pidempään!
Teen tätä kaikkialla, kehä kolmosen ruuhkassa, lahdentiellä ja mikkelissä (vanhemmat asuvat siell).
Aika paljon tuuttaillaan, mutta se ei haittaa mua pätkän vertaa.
On inhottavaa kun rekka - varsinkin rekka - tulee liian lähelle. Eihän se ehdi jarrata ja sit ollaan lasten kanssa liiskana. Mut jos ajetaan riittävän hiljaa, rekkakin ehtii pysähtyä.
Takuuvarma keino muuten!
et heti jos joku alkaa roikkua perässä liian lähellä, vähennän nopeutta 40-50kymppiin.
Ihan sama onko takana rekka vai hlöauto. Jos joku tulee 80 vauhdissa liian lähelle, hidastan saman tien. En jarruta tms. mutta annan vauhdin hidastua pikkuhiljaa. Jos kerran tahtoo olla niin lähellä mun auton perää, olkoot sitten pidempään!Teen tätä kaikkialla, kehä kolmosen ruuhkassa, lahdentiellä ja mikkelissä (vanhemmat asuvat siell).
Aika paljon tuuttaillaan, mutta se ei haittaa mua pätkän vertaa.
On inhottavaa kun rekka - varsinkin rekka - tulee liian lähelle. Eihän se ehdi jarrata ja sit ollaan lasten kanssa liiskana. Mut jos ajetaan riittävän hiljaa, rekkakin ehtii pysähtyä.
Takuuvarma keino muuten!
en uskaltaisi.
Entäs jos perään sattuukin se hullu jolle ei vittuilla...
Lue lehtiä: sellaisia on. Amfetamiinipöllyssä joku lähtee seuraamaan kotipihaan ja puukottaa siellä.
et heti jos joku alkaa roikkua perässä liian lähellä, vähennän nopeutta 40-50kymppiin. Ihan sama onko takana rekka vai hlöauto. Jos joku tulee 80 vauhdissa liian lähelle, hidastan saman tien. En jarruta tms. mutta annan vauhdin hidastua pikkuhiljaa. Jos kerran tahtoo olla niin lähellä mun auton perää, olkoot sitten pidempään! Teen tätä kaikkialla, kehä kolmosen ruuhkassa, lahdentiellä ja mikkelissä (vanhemmat asuvat siell). Aika paljon tuuttaillaan, mutta se ei haittaa mua pätkän vertaa. On inhottavaa kun rekka - varsinkin rekka - tulee liian lähelle. Eihän se ehdi jarrata ja sit ollaan lasten kanssa liiskana. Mut jos ajetaan riittävän hiljaa, rekkakin ehtii pysähtyä. Takuuvarma keino muuten!
Tuolla muka takuuvarmalla keinollasi alat kerätä vaan jonoa taaksesi ja sitten alkaa ohittelut. Ja luuletko tosiaan, että se rekka ehtisi sen kummemmin pysähtyä hiljaisemmassa vauhdissa, jos perässä roikkuu?
Saitko ajokorttisi uimakoulussa vai kehityitkö myöhemmin noin pölvästiksi?
Tuollaiset kuskit eivät saisi ajaa lähi-Siwaa kauemmaksi!
Eli sen yhden urvelon takia vaarannat ties kuinka monen kymmenen, tai sadan muun hengen hidastelullasi! Urpo!
tilanteita, jolloin tarvitsee ajaa hitaammin, kuin nopeinta sallittua.
vaan VOI pitää sitä turvaväliä. Ei mahdu, ei mahdu...
Jos siinä yksi alkaa jarrutella väliä, se on pahempi kolaririski kuin se, että ajetaan tasavauhtia vähän tiheämmässä.
(Toki minäkin pyrin vauhtia vähitellen hiljentämällä pitämään edes hiukan hajurakoa, mutta fakta on, että koska ruuhkaiselle tieosuudelle ei kukaan Ukko Ylijumala ole säätelemässä autojen tuloa liittymistä, se automäärä on liian iso turvaväleille).
Luuletko etten ole ruuhkissa ajanut riittävän paljon tajutakseni tuota asiaa? En missään vaiheessa edes puhunut omista turvaväleistä mitään. Totesin vain, että on kaunis ajatus pitää kunnon turvavälejä.
25