Järkyttävä yllätys: olen raskaana 4. kuulla. Kuukautiset tulleet koko ajan.
Aika normaalitkin kuukautiset mielestäni. Aloin kuitenkin ihmetellä alavatsan turvotusta pari viikkoa sitten, ja ikäänkuin tunsin pieniä muljahteluja vatsassa. Siis hentoisia potkuja. Tässä sitä nyt ollaan. Pikkusisarus tulee, vaikka sitä ei erityisemmin oltu suunniteltu. Elämä todellakin yllättää.
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:08"]
Mut kyllä pitää aikamoista sattumaa olla, ettei
1) Tajua potkuja
2) Kohtu on taaksepäin kääntynyt
3) Maha ei vaan kasva näkyväksi
4) Menkat tulee ajallaan, eikä sen takia tule testanneeksi
5) Ei tule muitakaan ilmiselviä oireita
6) KUKAAN MUUKAAN KUIN ITSE EI MUKA TAJUA.
7) Sattuu vielä olemaan läski. Ja minä olen sitä mieltä, että pitää olla ihan superläski, ettei muka mahaa ja kohdun pinkeyttä huomaa edes vikalla kolmanneksella.
Urbaanilegendoja taitaa olla suurin osa näistä jutuista, vaikka toki niitä tapahtuu
[/quote]
Viittasin siis näihin, että tullaan päivystykseen ja synnytetään siitä sitten parin päivän sisällä.
Mun työkaverisi tiesi kyllä alusta lähtien olevansa raskaana, mutta ei sitä hänestä ulospäin nähnyt edes kahdeksannen raskauskuukauden lopussa kun hän jäi äitiyslomalle. Kyseinen nainen on ihan painoindeksin normaalirajojen sisäpuolella (epäilisin samaa vaatekokoa kuin itselläni 38/40). Ihan normaalipainoinen tyttö sitten ajallaan sieltäkin tuli. Ei vain näkynyt ulospäin.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:08"]
1) Tajua potkuja
7) Sattuu vielä olemaan läski. Ja minä olen sitä mieltä, että pitää olla ihan superläski, ettei muka mahaa ja kohdun pinkeyttä huomaa edes vikalla kolmanneksella.
Urbaanilegendoja taitaa olla suurin osa näistä jutuista, vaikka toki niitä tapahtuu
[/quote]
Viittasin siis näihin, että tullaan päivystykseen ja synnytetään siitä sitten parin päivän sisällä.
[/quote]
Eli sinun mutu-tuntumasi painaa enemmän kuin tilastot, terveydenhuollon työntekijöiden kokemukset tai asian itse kokeneiden kokemukset?
Kyllä ne voi ihan hipsuttelupotkuja olla. Onnea :)
Lähipiirissäni on äiti jolla oli kolmet kuukautiset tulleet raskauden alussa, joten kyllä tuotakin vaan tapahtuu. Toivottavasti et ole kauheasti ainakaan alkoholia käyttänyt :/
En ole käyttänyt kuin kerran pari lasillisen viiniä tämän neljän kuukauden aikana. Esikoinen on nyt kolmen vanha, miltei neljän kun tämä yllärivauva sitten syntyy. Vielä on olo vähän pöllämystynyt, mutta eiköhän se tästä. Taidanpa mennä Brion sivuille vaunuja katselemaan. :)
Ap.
Tosi hyvä, että et ole juonut alkoholia tuon enempää.
Olimme olleet yhden kerran ehkäisyn kanssa huolimattomia, joten raskauden mahdollisuus oli kyllä olemassa. Kuitenkin kuukautiset tulivat juuri ajallaan, joten en edes epäillyt raskautta. Lopulta vatsan ja rintojen kasvaminen sai minut tekemään testin ja se oli positiivinen. Pääsin samalle päivälle ultraan ja olin jo viikolla 14+6!
Ihana, rakas poika sitten syntyi ;)
Sinulle ja perheellesi. Hauskaa että saat vauvan tavallaan puolikkaalla odotusajalla.
Oliko ihan normaalit menkat? Ei niukemmat? Tuun ihan neuroottiseksi tällaisista uutisista... :S
Aika normaalitkin kuukautiset mielestäni. Aloin kuitenkin ihmetellä alavatsan turvotusta pari viikkoa sitten, ja ikäänkuin tunsin pieniä muljahteluja vatsassa. Siis hentoisia potkuja. Tässä sitä nyt ollaan. Pikkusisarus tulee, vaikka sitä ei erityisemmin oltu suunniteltu. Elämä todellakin yllättää.
Mikä ehkäisy teillä oli käytössä? Hurja juttu. Onnea kuitenkin, kun lapsi on ilmeisesti tervetullut :)
Minulla on hyvä ystävä, joka sai tietää olevansa raskaana vasta kuudennen raskauskuukauden lopulla. Hänelläkin menkat olivat tulleet ihan normaalisti jokaikinen kuukausi ja esikoista kun odotti, niin ei osannut epäillä raskausoireita. Ei ollut myöskään parisuhteessa, joten ihan tarkalleen yhdestä yhdyntäkerrasta (jossa käytettiin kuulemma kortsuakin) napsahti vauva tulolle. Muistan kun minullekin kokoajan valitti, että "kylläpä minä nyt lihon hirveästi" ja että "pakko lopettaa Mäkkärillä käyminen"... Eipä ollut hampurilaisilla lopulta osaa eikä arpaa :D
Alkujärkytyksen jälkeen ystäväni otti vauvan ilolla vastaan ja hyvin rakkaan pojan saikin. Ainoa mikä häntä hävetti, oli mennä niin myöhäisessä vaiheessa lääkäriin, mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin. Että ihan hyvin, kun huomasi tuossakin ajassa!
Mutta kyllä siinä sai nopeasti kasvaa aikuiseksi, kun oli nuori ja huoleton ja vauvan tuloon ei ollut aikaa totutella sitä normaalia 9 kuukautta. Ja ystäväni tupakoi ja joi ihan niinkuin ennenkin raskausaikanaan, mutta toistaiseksi pojalla ei ole ollut mitään ongelmia (nyt 7-vuotias). Hyvä tuuri siinäkin!
kyllä vähän hätkähdyttää lukea tälläisiä, kun itsellä ollut pari päivää tuntemukset, et mitä sittenkin jos oon.. Maha alkanu pömpöttää,tuli vasta reilut kuukautiset, närästystä alkanu olemaan(jotai ei oo koskaan ollu muuten kun raskauden aikana) ja väsyttänyt mielettömästi.. Niin ja vielä kaikenkukkuraksi jotain nykimistä välillä tuntunu alavatsalla,mutta niitä on joskus aiemminki tullu että luulin vaan et on jotain ihme ilmakuplia(?) :D Kai se testi pitäis ostaa.. Tää vaan olis sitten jo kolmas,eikä ex-mies enää kuvioissa,että oon ehkä tietosestikkin siirtänyt testi ostamista,kyllä jännittää! Ja miten kaikesta selviää yksin.. ei naurata vaikka kaikella rakkaudella lapsen ottaisinki vastaan.
Eikö tuo ole aika paljon?
mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin.
tätä meillä tyksissäkin.
aika uskomattomalta, mutta toisaalta pitää ottaa huomioon, että KYSiin tulee synnyttäjiä ja nuita äkillisiä sairastapauksia todella kaukaa maakunnista. Että voinee olla mahdollista.
Moni tietysti vain väittää, ettei tiennyt olleensa raskaana, mutta on näitä aitojakin tapauksia varmasti. Minä en olisi takuulla huomannut potkuja ja vauvan liikkeitä, jos en olisi osannut niitä kuulostella ekassa raskaudessani. Vauva oli niin iso ja ahtaalla jo melko alusta asti, että kaikki liikkeet oli korkeintaan venytyksiä ja pieniä tönimisiä.
Mutta kylläkai se jonkin verran vaatii pään pensaaseen työntämistä jos ei huomaa että vauva on kasvanut masussa 9 kk ajan... Paitsi jos kykenee selittämään oireet osaltaan jollain muulla taudilla, tai vaikkapa juuri aiemmalla raskaudella (haamukivut/-liikkeet). Mutta sitä kyllä painotetaan mielestäni liikaa, että menkat jää pois jos on raskaana. Tunnen kaksi ihmistä, joilla kuukautiset tuli koko raskausajan ihan normaalisti ja jopa runsaina.
onnea!Minun vaan niin uskomattoman vaikea käsittää näitä juttuja. Olen itse nyt raskausviikolla 17 ja mahani jo niin iso pallo että näkyy raskaus selvästi. Olen tuntenut potkut jo pari viikkoa. Rinnat huomattavasti isommat ja oli kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet. Olen kyllä tosi pieni ja hoikka (158cm ja 46 kg), että se pienikin maha näyttää heti tosi isolta. Monet luulevat että olen jo paljon pidemmällä raskaudessani.
Ihania tarinoita kuitenkin.
mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin.
tätä meillä tyksissäkin.
siitä olen satavarma
Kiinnostaisi tietää, miten tällaisissa tapauksissa on ollut ehkäisyn laita...
Jos kerran raskauden aikana voi tulla menkat ni miten sä sitten tajuat/ saat tietää olevasi raskaana?
1) Tajua potkuja