Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä yllätys: olen raskaana 4. kuulla. Kuukautiset tulleet koko ajan.

Vierailija
15.09.2011 |

Aika normaalitkin kuukautiset mielestäni. Aloin kuitenkin ihmetellä alavatsan turvotusta pari viikkoa sitten, ja ikäänkuin tunsin pieniä muljahteluja vatsassa. Siis hentoisia potkuja. Tässä sitä nyt ollaan. Pikkusisarus tulee, vaikka sitä ei erityisemmin oltu suunniteltu. Elämä todellakin yllättää.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 22:53"]

Minulla on hyvä ystävä, joka sai tietää olevansa raskaana vasta kuudennen raskauskuukauden lopulla. Hänelläkin menkat olivat tulleet ihan normaalisti jokaikinen kuukausi ja esikoista kun odotti, niin ei osannut epäillä raskausoireita. Ei ollut myöskään parisuhteessa, joten ihan tarkalleen yhdestä yhdyntäkerrasta (jossa käytettiin kuulemma kortsuakin) napsahti vauva tulolle. Muistan kun minullekin kokoajan valitti, että "kylläpä minä nyt lihon hirveästi" ja että "pakko lopettaa Mäkkärillä käyminen"... Eipä ollut hampurilaisilla lopulta osaa eikä arpaa :D

Alkujärkytyksen jälkeen ystäväni otti vauvan ilolla vastaan ja hyvin rakkaan pojan saikin. Ainoa mikä häntä hävetti, oli mennä niin myöhäisessä vaiheessa lääkäriin, mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin. Että ihan hyvin, kun huomasi tuossakin ajassa!

Mutta kyllä siinä sai nopeasti kasvaa aikuiseksi, kun oli nuori ja huoleton ja vauvan tuloon ei ollut aikaa totutella sitä normaalia 9 kuukautta. Ja ystäväni tupakoi ja joi ihan niinkuin ennenkin raskausaikanaan, mutta toistaiseksi pojalla ei ole ollut mitään ongelmia (nyt 7-vuotias). Hyvä tuuri siinäkin!

[/quote]

Vaikea kyllä uskoa näitä, ettei mistään olisi arvannut.

Itselläni on todella epäsäännöllinen kierto, eli en voisi varmaksi sanoa milloin kuukautiset ovat myöhässä. Raskauteni tajusin pahoinvoinnista, joka tuli kerran kesken työpäivän haistaessani työkaverin eväsleivän. Luulin tosin ensin, että on vatsatauti tulossa, mutta pian tuli mieleen tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti. Haalea positiivinen oli ja neljännellä viikolla taidettiin silloin mennä.

Miten osa naisista voi olla ainakin klassisimmista raskausoireista niin tietämättömiä, ettei sellaisen ilmaantuessa varmuuden vuoksi tekisi testiä?

Vierailija
22/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:58"]

Heippa,

Itelläni on nyt kolmet menkat ehtinyt tulla tässä välissä sen jälkeen, kun viimeksi olin suojaamattomassa yhdynnässä. Kevään aikana olin lihonut muutenkin leikkauksen takia, joten en osannut epäilläkään mitään muuta aiemmin. Nyt olen kuitenkin saanut voimani takaisin ja ruvnennut jälleen liikkumaan. Kummastuttamaan jäi se, että joka paikasta tuntuu kyllä rasva palavan, mutta maha tuntuu tulevan ulos entisestään. Yksi ilta katsoin itseäni edestä päin ikkunan heijastuksesta ja olin iloinen kun olin niin laihtunut ja muutama päivä siitä eteenpäin näin itseni sivusta ja järkytyin, että olinko aikaisemminkin noin lihava.

Välillä jännää venyvää/paineen tunnetta ala-vatsassa. Rinnat kasvaneet paljonkin. Muitakin oireita on. Vasta viimeaikoina olen epäillyt raskautta. Oireet täsmäisivät, mutta raskaustesti näyttää vielä näin reilun kolmen kuukauden jälkeenkin negaa.

Luuletteko, että olisi mahdollista silti olla raskaana?

[/quote]

Käy verikokeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:16"]

Minulla on hyvä ystävä, joka sai tietää olevansa raskaana vasta kuudennen raskauskuukauden lopulla. Hänelläkin menkat olivat tulleet ihan normaalisti jokaikinen kuukausi ja esikoista kun odotti, niin ei osannut epäillä raskausoireita. Ei ollut myöskään parisuhteessa, joten ihan tarkalleen yhdestä yhdyntäkerrasta (jossa käytettiin kuulemma kortsuakin) napsahti vauva tulolle. Muistan kun minullekin kokoajan valitti, että "kylläpä minä nyt lihon hirveästi" ja että "pakko lopettaa Mäkkärillä käyminen"... Eipä ollut hampurilaisilla lopulta osaa eikä arpaa :D

Alkujärkytyksen jälkeen ystäväni otti vauvan ilolla vastaan ja hyvin rakkaan pojan saikin. Ainoa mikä häntä hävetti, oli mennä niin myöhäisessä vaiheessa lääkäriin, mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin. Että ihan hyvin, kun huomasi tuossakin ajassa!

Mutta kyllä siinä sai nopeasti kasvaa aikuiseksi, kun oli nuori ja huoleton ja vauvan tuloon ei ollut aikaa totutella sitä normaalia 9 kuukautta. Ja ystäväni tupakoi ja joi ihan niinkuin ennenkin raskausaikanaan, mutta toistaiseksi pojalla ei ole ollut mitään ongelmia (nyt 7-vuotias). Hyvä tuuri siinäkin!

[/quote]

Itselläni on todella epäsäännöllinen kierto, eli en voisi varmaksi sanoa milloin kuukautiset ovat myöhässä. Raskauteni tajusin pahoinvoinnista, joka tuli kerran kesken työpäivän haistaessani työkaverin eväsleivän. Luulin tosin ensin, että on vatsatauti tulossa, mutta pian tuli mieleen tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti. Haalea positiivinen oli ja neljännellä viikolla taidettiin silloin mennä.

Miten osa naisista voi olla ainakin klassisimmista raskausoireista niin tietämättömiä, ettei sellaisen ilmaantuessa varmuuden vuoksi tekisi testiä?

[/quote]

Meillä on yritetty lasta nyt yli vuosi. Lähes joka kuussa rinnat turpoavat ja tulevat kipeiksi, muutenkin kertyy nestettä ja turvotusta, ennen menkkoja on paha olo, mahaa nipistelee jne. Minulla on siis melkein joka kuussa kaikki yleisimmät raskauden oireet. Tässä vaiheessa ei jaksa todellakaan joka kerta toivoa, että olisi kyse raskaudesta, vaan jää odottelemaan kuukautisia. Muutenkin voin helposti huonosti ja maha nipistelee jatkuvasti. Voisin siis aivan hyvin olla tietämättäni raskaana tällä hetkellä, edellisestä testistä taitaa olla kolme kuukautta.

Vierailija
24/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Huomenna ajattelinkin mennä. Koitan tässä vaan varustautua henkisesti positiiviseen tulokseen. :) Vaikka järkyttäisi varmaan se negatiivinenkin..

Vierailija
25/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2011 klo 14:12"]

Vauvoja on synnytetty vessanpönttöönkin, kun on luultu supistuksia mahataudiksi. 

Käsittämättömältä tuntuu, kun itsellä maha on ollut sellainen suoraane teen tuleva rantapallo koko viimeisen kolmanneksen, mutta toisilla se vaan jotenkin kasvaa sisään ja jos on siihen päälle paljon ylipainoa, niin ehkä sitä ei huomaa.

Melkoista itsepetosta kyllä täytyy olla mukana, ettei huomaa potkuja ja muuta vauvan hääräämistä esim. illalla ennen nukahtamista.

[/quote]

Tiedän yhden tällaisen tapauksen missä äiti sai tietää raskaudesta vasta kun lapsi syntyi. Hakeutui päivystykseen vatsakipujen takia. Kuukautiset oli tulleet normaalisti koko ajan, ja vatsa oli kasvanut vain hieman. Jotenkin lapsi oli ollut kylkiluiden "alla" piilossa. Vauva syntyi myös keskosena. Ja valitettavasti tämä äiti oli tietämättään polttanut ja juonut alkoholia koko raskausajan :(

Vierailija
26/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin raskaus oli todellinen yllätys. Olin kyllä ollut todella väsynyt ja pahoinvoiva, ja pelkäsin että minulla on joku vakava sairaus. Mies leikillään aina kiusasi että entä jos olenkin raskaana (mun kohdalla luomuna hyvin epätodennäköistä) ja välillä itselläkin kävi mielessä, mutta menkat tulivat kolmen kuukauden ajan ihan ajallaan, tosin olivat paljon niukemmat.

Lopulta oli varalta pakko tehdä raskaustesti, ja niinhän siinä kävi että en ehtinyt edes pissata loppuun kun tikku helotti plussaa. Oli se aikamoinen järkytys! Mutta maailman ihanin poika tuli maailmaan, täysin yllättäen ja pyytämättä. Onneksemme <3

Vierailija
27/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:27"]

[/quote]

[/quote]

Meillä on yritetty lasta nyt yli vuosi. Lähes joka kuussa rinnat turpoavat ja tulevat kipeiksi, muutenkin kertyy nestettä ja turvotusta, ennen menkkoja on paha olo, mahaa nipistelee jne. Minulla on siis melkein joka kuussa kaikki yleisimmät raskauden oireet. Tässä vaiheessa ei jaksa todellakaan joka kerta toivoa, että olisi kyse raskaudesta, vaan jää odottelemaan kuukautisia. Muutenkin voin helposti huonosti ja maha nipistelee jatkuvasti. Voisin siis aivan hyvin olla tietämättäni raskaana tällä hetkellä, edellisestä testistä taitaa olla kolme kuukautta.

[/quote]

Onko huonovointisuutesi sitä luokkaa, että oksennat? 

Rintojen turpoamisesta nyt ei voi sanoa juuri mitään, ne kun elävät omaa elämäänsä kierron eri vaiheissa. Itselläni ei alkuraskaudessa rinnat olleet edes kipeät, vaan rintaoireilu alkoi vasta seitsemännen viikon tienoilla.

Vierailija
28/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko huonovointisuutesi sitä luokkaa, että oksennat? 

Rintojen turpoamisesta nyt ei voi sanoa juuri mitään, ne kun elävät omaa elämäänsä kierron eri vaiheissa. Itselläni ei alkuraskaudessa rinnat olleet edes kipeät, vaan rintaoireilu alkoi vasta seitsemännen viikon tienoilla.

Vierailija
29/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Me yritettiin kolme vuotta, kunnes yksi päivä olinkin yllättäen (ja luomusti) raskaana. Se huonovointisuus, jonka raskaus aiheutti, oli niin omaa luokkaa että epäilykset heräsi.

Vierailija
30/140 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo oireet nyt sellaisia ole, että välttämättä jokainen tajuaisi olevansa raskaana. Minulla on ollut molemmissa raskauksissa erittäin suurta kuvotusta koko ajan ja oksentamistakin noin kerran päivässä sekä järkyttävä väsymys eli missään nimessä ei jäisi näiden osalta huomaamatta, mutta ystävilläni taas näitä oireita ei ole ollut lainkaan. Toisella oli kyllä väsymystä mutta senhän voi laittaa vaikka stressin piikkiin.

Ensimmisessä raskaudessani mahakin alkoi kasvaa vasta rv 24, jolloin jouduin avaamaan napin, kun istuuduin. Ihan hyvin vielä tuossa vaiheessa olisi maha voinut mennä turvotuksen piikkiin. Myöhemmin kyllä maha oli sellainen iso pallo, mutta toisaalta naapurit eivät tajunneet minun olevan raskaana lainkaan, ennen kuin tuotiin lapsi kotiin, vaikka vielä päivää ennen synnytystä juteltiin pihalla pitkään. Kiloja lisää tuli vain 6.  

Tuntemani 15-vuotias ei raskaana ollessaan näyttänyt yhtään erilaisemmalta. Oli pitkä ja normaalipainoinen, aina kireät farkut puristettu niin, että mahaa pullistui vyötärön yläpuolelle pieni määrä ja samalta näytti raskauden loppuvaiheessakin. Pitkillä ihmisillä mahtuvat ne sisäelimet etsimään paremmin paikkaa, varsinkin jos kudokset ovat joustavia eikä ole läskiä estämässä joustavuutta.

Minä en myöskään tuntenut ensimmäisessä raskaudessani potkuista kuin vain ne kaikkein voimakkaimmat ja nekin sellaisina hipaisuina. Istukka sattui olemaan edessä eikä vauva muutenkaan ollut mikään aktiivinen. Tätä tutkittiin ihan sairaalassakin.

Jos minulle olisi tullut kuukautiset säännöllisesti enkä olisi voinut pahoin niin aika pitkälle olisin minäkin päässyt ennen kuin olisin tajunnut olevani raskaana.

Vierailija
31/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin.

Vierailija
32/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin.

tätä meillä tyksissäkin.

Vierailija
33/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä oli sama, neljännellä kuulla vasta sai tietää että on raskaana, esikoistaan odotti ja oli vähän päälle 20 v. silloin. Hän epäili kasvainta, meni lääkäriin ja onneksi olikin vauva eikä kasvain..! :D Menkat oli tulleet ihan normaalisti, oli vähän ihmetellyt kun rinnat olivat kuulemma olleet kipeät aina juoksulenkillä.

Mutta tosi omituista se, että joku ei huomaa olevansa raskaana ennenkuin alkaa olla supistuskipuja, siis jos on synnytys jo käynnistymässä.. Eikö vauvan liikkeet tunnu ollenkaan?!!

Vierailija
34/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kuullut tälläsistä tapauksista :) Onnea ap :)

Tälläsissä vaan aina mietin että mites noiden Kelan juttujen kanssa tehdään kun eikö neuvolaan ole pitänyt ilmoittaa tyyliin viimestään rv 14 vai 15 että saa niitä tukia? Miten toi sit hoidetaan?

nimim. pienet murheet :D

Vierailija
35/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä meillä tyksissäkin.

Vauvoja on synnytetty vessanpönttöönkin, kun on luultu supistuksia mahataudiksi.

Käsittämättömältä tuntuu, kun itsellä maha on ollut sellainen suoraane teen tuleva rantapallo koko viimeisen kolmanneksen, mutta toisilla se vaan jotenkin kasvaa sisään ja jos on siihen päälle paljon ylipainoa, niin ehkä sitä ei huomaa.

Melkoista itsepetosta kyllä täytyy olla mukana, ettei huomaa potkuja ja muuta vauvan hääräämistä esim. illalla ennen nukahtamista.

Vierailija
36/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muka täysin yllärivauva (mä en kyllä henk.koht. usko tuohon väitteeseen, mut..).

Menkat oli kuulemma tulleet ihan normaalisti ja sitten yks ilta oli vatsa ollut hiton kipeä, isukki tai äiti oli sitten vienyt tuon päivystykseen, josta hänet oli laitettu kotiin, kun oli kuulemma vaan ummetusta tms. Okei, toi VOI olla mahdollista, jos tuolla oli joku venakko tai muu tumpelo lääkäri, mut silti..

Seuraavana päivänä kivut olivat jatkuneet ja tuo oli mennyt koulun terkan luokse, joka oli välittömästi sanonut, että lähdeppäs kuule nyt synnärillä, sä SYNNYTÄT! Ja parin tunnin päästä poika olikin maailmassa..

Vierailija
37/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin pelkään tätä aina välillä. mulla ollut haamupotkuja synnytyksestä lähtien, ja menkat katosi kierukan myötä. välillä sitä ajattelee että mitäs jos oliskin raskaana eikä vaan tajuaisi.. mun mahani tosin kasvoi aika valtavaksi ekassa raskaudessa joten tuskin pääsis yllättämään.. Joillakin on kyllä tosi pieni masu ihan viimeisilläänkin. joskus olen nähnyt tyypin jonka arvelin olevan n. viikolla 20 mutta oikea vastaus olikin 39.

Vierailija
38/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsivettä on vähänlaisesti ja kohtu suuntautuu enemmän selkärankaan päin. Lisäksi istukka voi olla etuseinässä, mikä vaimentaa vauvan liikkeitä. Ja vauva voi olla niin päin, että potkut menee lähinnä selkärankaa kohti. Sitten vielä vähän läskiä siihen mahalle niin voila, yllärivauva!

Vierailija
39/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lehdestä lukeneeni joskus jutun tytöstä joka oli ollut vielä päivällä pelaamassa jääkiekkoa ja illalla vanhemmat veivät sairaalaan mahakivun takia.. Siinä jutussa oli kuvakin eikä tyttö mitenkään lihava ollut.

Mä en muuten toisessa raskaudessa tuntenut juurikaan potkuja. Ekassa tais jotenkin hermot siltäsuunnalta vaurioitua tai jotain. Oli tosi hämmentävää kun nukkumaan mennessä mies joutui menemään kauemmas kun vauva potki niin lujaa, mutta mä en tuntenut mitään.

Vierailija
40/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ap:lle!

Eikö sinulla ollut lainkaan pahoinvointia, rintojen suurenemista tmv?

Varmasti hassu olo =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi