Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä yllätys: olen raskaana 4. kuulla. Kuukautiset tulleet koko ajan.

Vierailija
15.09.2011 |

Aika normaalitkin kuukautiset mielestäni. Aloin kuitenkin ihmetellä alavatsan turvotusta pari viikkoa sitten, ja ikäänkuin tunsin pieniä muljahteluja vatsassa. Siis hentoisia potkuja. Tässä sitä nyt ollaan. Pikkusisarus tulee, vaikka sitä ei erityisemmin oltu suunniteltu. Elämä todellakin yllättää.

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia teen raskaustestin joka kuukausi, vaikka ehkäisy onkin käytössä.

-vela

Voin muuten suositella muillekin. Raskaustestit eivät maksa juuri mitään netistä tilattuna - pieni maksu mielenrauhasta.

Pieni investointi verrattuna myös aborttiin tai pahimmassa tapauksessa lapsen elättämiseen.

Anteeksi, mutta nyt on kyllä perusbiologia aika hukassa. Raskaustesti muuttuu positiiviseksi silloin, kun alkio on jo kiinnittynyt, eikä silloin enää mikään jälkiehkäisy auta vaan vaihtoehdot ovat nimenomaan abortti tai synnytys.

Vierailija
122/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on raskaana niin kuukautiset eivät tule normaalisti. PISTE.

Ettekö te yhtään opettele tuntemaan kehoanne ja seuraa kiertoanne? Jotain pientä epäsäännöllistä valevuotoa voi tulla,  mutta ei se limakalvo sieltä tule pois joka kuukausi jos siellä kohdussa on vauva kasvamassa. Haloo!

Jos et tiedä aiheesta alkeellisia perusasioita etkä viitsi ottaa edes selvää, niin onko aivan pakko tulla tänne mainostamaan omaa tyhmyyttäsi näillä idioottikommenteilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy tämmöset keskutelut ahdistamaan vaikka mitään raskausoireita ei ole, pakko varmaan lähteä testi ostamaan

Vierailija
124/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on raskaana niin kuukautiset eivät tule normaalisti. PISTE.

Ettekö te yhtään opettele tuntemaan kehoanne ja seuraa kiertoanne? Jotain pientä epäsäännöllistä valevuotoa voi tulla,  mutta ei se limakalvo sieltä tule pois joka kuukausi jos siellä kohdussa on vauva kasvamassa. Haloo!

Jopa koko raskauden ajam voi tulla runsaudeltaan ja näöltään täysin samanlaista vuotoa kuin kuukautiset. Itse asiassa ovatkin, kun kohdun alaosa vuotaa eikä kohtu " tajua" olevansa raskaana. PISTE

Lääketieteen ammattilaiset ovat eri mieltä kanssasi, mutta totuushan löytyy aina AV:lta. Jos tuo sinun esittämäsi olisi mahdollista ja niin yleistä kuin tässä ketjussa yritetään esittää, niin asia olisi huomioitu näkyvästi myös lääketieteen puolella.

Kuten sanottua niin vuotoa voi olla, mutta se ei tosiaan ole normaalia kiertoa vastaavaa.

Vierailija
125/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy tämmöset keskutelut ahdistamaan vaikka mitään raskausoireita ei ole, pakko varmaan lähteä testi ostamaan

Sama täällä. Just kun olin iloinen, että menkat sentään tuli kun kauhuissani ajattelin, että jospa olen raskaana. Nyt alkoi ahdistaa taas.

N23

Vierailija
126/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia teen raskaustestin joka kuukausi, vaikka ehkäisy onkin käytössä.

-vela

Voin muuten suositella muillekin. Raskaustestit eivät maksa juuri mitään netistä tilattuna - pieni maksu mielenrauhasta.

Pieni investointi verrattuna myös aborttiin tai pahimmassa tapauksessa lapsen elättämiseen.

Anteeksi, mutta nyt on kyllä perusbiologia aika hukassa. Raskaustesti muuttuu positiiviseksi silloin, kun alkio on jo kiinnittynyt, eikä silloin enää mikään jälkiehkäisy auta vaan vaihtoehdot ovat nimenomaan abortti tai synnytys.

Siis tottakai, mutta tarkoitin sitä, että ei kävisi niin, että "hups olen jo 25. viikolla raskaana eikä aborttia enää voi tehdä". Saan mielenrauhan, kun näin ei voi käydä.

Vierailija
127/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos satut lukemaan tämän, niin miten menee?

Vierailija
128/140 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Oulun lapsensurmaaja ollut tällaisten yllärivauvojen äiti?

Vierailija
129/140 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan mulle että en voi olla raskaana? Olen valvonut öitä koska mielestäni tunnen niin selviä potkuja (kaksi lasta entuudestaan joten kokemusta on). Ikää jo reilusti yli 40, nykyisen mieheni kanssa yritettiin vauvaa joitain vuosia sitten mutta ei kuulunut. Koko asia sitten ikään kuin unohtui... parin viime vuoden aikana olen lihonut n 10-15 kg. Pari kk sitten joku ihan vieras ihminen kysyi, kuinka pitkällä raskaus on, 7 kk? Olin ensin pöllämystynyt ja sitten nolona, sanoin että en ole raskaana, mutta aloin miettiä että apua jos sittenkin olen. Menkat tulleet, melko runsaanakin, ajallaan. Tein testin ja se näytti negaa. Helpotus, mutta äkkiä gynekologille hoitamaan ehkäisyä kuntoon. Gynekologi teki sisätutkimuksen ja ultran, tuloksena toisella puolella kohtua myooma ja toisella puolella kysta. Minulla on ollut endometrioosia nuorempana joten gynekologi laittoi lähetteen naistenklinikalle, aika vasta kuukauden päästä.

Mutta nyt siis kulunut jo kuukausi gynekäynnistä ja tunnen noita potkuja. Olen tuntenut jo jonkun aikaa ja vakuutellut itselleni että ne on suolen liikkeitä. En vaan käsitä, miksi ne juuri nyt on alkaneet tuntua niin selvästi, kun eivät ennen tuntuneet, vai enkö muka vaan kiinnittänyt huomiota. Onko oikeasti mahdollista että a) apteekin testi näyttää negaa JA b) gynekologi ei huomaisi raskautta sisätutkimuksessa ja (alatie)ultrassa? Jos sikiö oli "piilossa" myooman takana ("potkut" tuntuvat vain sillä puolella jolla myooman pitäisi olla)? Tiedän, että tämä kuulostaa ihan pimeältä, mutta en saa nukuttua kun kuulostelen yöllä niitä liikkeitä. Pahinta on että maaliskuussa röntgattiin poskiontelot ja sanoin lääkärille etten ole raskaana, koska se ei tullut mieleenikään. Entä jos olinkin? Kyllähän raskauden pitäisi olla jo melko pitkällä jos liikkeet tuntuu?

Vierailija
130/140 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 24- vuotias "nuori" tyttö ja luulen olevani paksuna. Mahdollinen hedelmöittyminen tapahtunut 3-4.9 ja siitä noin viikko, alkoi alavatsan nippailut sekä myös kauhea nälän tunne ja flunssamainen olo.

Menkat alko nyt 15 päivä, kaks päivää etuajassa ja menkkaoireita ei ole ollenkaan. Kierto on ollut aiemmin epäsäännöllinen mutta on nyt säännöllinen sen 28 päivää.  Yleensä mulla on todella kivuliaat menkat, kahta päivää aiemmin alkaa kauheat alaselkäkivut, nyt ei ole mitään. Vuoto on samanlaista kuin menkkojen aikaan, mutta ilman hyytymiä ja on kirkkaampaa.

Aloin miettimään onko mahdollista että on tärpännyt, koska lapsi olisi kyllä toiveissa itsellä. Isäehdokasta ei tarvitse kovin miettiä kun tässä olen vain touhunnut hänen kanssaan muutaman päivän.

Vierailija
131/140 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, teenpä raskaustestin heti huomenna. Ehkäisykapseli löytyy mutta edelliset kuukautiset olivat niin omituiset että ei ikinä sellaisia. Pahoinvointia ollut kaksi viikkoa. Ne äskeiset menkat loppuivat tällä viikolla ja siksi kerkesin rentoutua asian suhteen välissä mutta näköjään kaikki on mahdollista. :D plussa ei kyllä olisi kamala asia koska ehkäisyn poisjättäminen suunnitelmissa muutenkin lähiaikoina... Tulen huomenna raportoimaan tähän keskusteluun jos muistan ja löydän tämän!

Vierailija
132/140 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös alkuun ihan normaalit menkat. Työkaverit naureskelivat jälkeenpäin, kun luulin raskauden ensioireita (pahoinvointia) oksennustaudiksi. Jotkut naisetkin ovat hämmästyttävän tietämättömiä raskauteen liittyvistä asioista.

Vierailija
133/140 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos naiset ovat hevosen puolikkaan kokoisia, luulevat että kaikilla on synnytyskin helppoa kuin heinänteko. Toisilla ei näy raskauskaan yhtään. Yhdestä puolitutusta ei näy vieläkään että on raskaana. On ollut aina iso ja kookas. Vauvan pitäisi syntyä nyt syksyllä. Itse olin kuin turvonnut tynnyri, raskaus näkyi kauas, ja silti ei meinannut lapsi mahtua pituudeltaan mahaani, kun minulla oli lyhyenä ihmisenä myös lyhyt selkä. Eli olemme tosi erilaisia.

Vierailija
134/140 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi raskaustestiä näytti negaa, mitään raskausoireita ei ollut eikä maha kasvanut.

Vahinkolöydöksenä sikiö, rv 22.

Maailman kauhein paniikki. Ei päättynyt hyvin.

Vierailija
135/140 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanoo tääl et vaa lihaville ois vahinko raskaus mahdollista mut jos itellä ei ois ollu huonoja oloja aikoinaan nii ois raskaus saanu pitkälle yli puolen välin ko ei maha lähteny kasvaa... Loppu raskaudesta näytin siltä miltä muut puolessavälissä. Ja siis kohtu takana nii ilmeisesti siitä johtu... Olin ennen raskautta n. 50 kilo en ja loppuraskaudessa oliko 57. 🤣 luojan kiitos pahoinvoinnista vaikka kestikin koko raskaus ajan... Molemmilla kerroilla 🤣

Vierailija
136/140 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
137/140 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
138/140 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun luettuani alkoi mietityttää... menkat tulleet viimeksi ihan ajallaan, paitsi olivat poikkeavan runsaat ja kivuliaat. Nyt parin viikon ajan ollut järkyttävää väsymystä, lievää päänsärkyä, hentoista polttelua ja nipistelyä vatsassa, tänään etovaa oloa ja erilaisia jomotuksia ympäri kroppaa. Miehen kanssa on käytössä keskeytetty yhdyntä, sillä ajatuksella että "tulee jos on tullakseen", mutta vielä ei mitenkään tietoisesti yritetä pistää raskautta alulle. Harmi kun ei ole raskaustestejä kaapissa!

Vierailija
139/140 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun luettuani alkoi mietityttää... menkat tulleet viimeksi ihan ajallaan, paitsi olivat poikkeavan runsaat ja kivuliaat. Nyt parin viikon ajan ollut järkyttävää väsymystä, lievää päänsärkyä, hentoista polttelua ja nipistelyä vatsassa, tänään etovaa oloa ja erilaisia jomotuksia ympäri kroppaa. Miehen kanssa on käytössä keskeytetty yhdyntä, sillä ajatuksella että "tulee jos on tullakseen", mutta vielä ei mitenkään tietoisesti yritetä pistää raskautta alulle. Harmi kun ei ole raskaustestejä kaapissa!

No, olitko? :D

Vierailija
140/140 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi