Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä yllätys: olen raskaana 4. kuulla. Kuukautiset tulleet koko ajan.

Vierailija
15.09.2011 |

Aika normaalitkin kuukautiset mielestäni. Aloin kuitenkin ihmetellä alavatsan turvotusta pari viikkoa sitten, ja ikäänkuin tunsin pieniä muljahteluja vatsassa. Siis hentoisia potkuja. Tässä sitä nyt ollaan. Pikkusisarus tulee, vaikka sitä ei erityisemmin oltu suunniteltu. Elämä todellakin yllättää.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana ja lapsi oli erittäin toivottu. Takana oli 3 keskenmenoa, yksi synnytys, tytär oli tässä vaiheessa hieman yli 2kk ikäinen. Halusimme toisen vauvan heti perään koska meillä oli kiire, olin jo 41v.

Tulin raskaaksi ja ehdimme olla onnellisia n. 12 raskausviikolle saakka. Sitten aloin vuotamaan verta. Sairaalassa (kättärillä) ei otettu ultraa, eikä muutakaan, vaan todetiin vain että "joo, sä oot nyt valitettavasti saanut keskenmenon". Se oli pääsiäispyhä ja muistan miten me itkettiin mieheni kanssa.

Sit oltiin vaan kotona. Ja minä imetin mutta olin aivan sikaväsynyt koko ajan. Yhtäkkiä alkoi tehdä mieli tomaatteja. Ahmin tomaatteja ihan sikana. Kuukautisiakin ehti tulla kahdet, vaikka imetinkin.

Sitten kuukautiset lakkasivat ja mahaaa kinnasi ja selkää pakotti. Menin lääkäriin ja lääkäri ihmetteli sairauskertomuksesta kun ei keskenmenoa oltu ultrattu lainkaan. Sain samantien lähetteen ultraan. Katsoisivat jos kohtuun oli jäänyt jotain kudosta.

Ultrassa lääkäri katseli ensin monitoria ihan hiljaa, ja käänsi sen sitten minuun päin ja sanoi: tällä kudoksella on ihan pää, jalat ja kädet - ja liikkuu kuten pitääkin. Ihan muutama hassu viikko oli aikaa valmistautua pojan syntymään. En itse tajunnut kun imetin ja kiloja oli vielä jäljellä tyttärestä.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

t. äiti yli 40v

Vierailija
42/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa lääkäri katseli ensin monitoria ihan hiljaa, ja käänsi sen sitten minuun päin ja sanoi: tällä kudoksella on ihan pää, jalat ja kädet - ja liikkuu kuten pitääkin. Ihan muutama hassu viikko oli aikaa valmistautua pojan syntymään. En itse tajunnut kun imetin ja kiloja oli vielä jäljellä tyttärestä. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. t. äiti yli 40v

Harvoinnäitä jaksan kommentoida, mutta tästä tuli hyvä mieli. Voin kuvitella ilon ja hämmästyksen.

Ja jos taas keksit koko jutun (netissä on oltava vähän vainoharhainen), pliis älä pilaa hyvää mieltäni ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kyllä, ettei ultrattu. Tehtiinkö kontrolli hcg:stä? Se pitäisi joka tapauksessa tehdä, jotta tiedetään, ettei kohtuun jää raskausmateriaalia.

Vierailija
44/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika paljon?

mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin.

tätä meillä tyksissäkin.

Vierailija
45/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pientä tytärtä, kysyttiin "imeteätkö" ja sitten pahoiteltiin ja kotiin. Se sessio ei kestänyt 45 minuuttia kauempaa. Mutta oli pyhäpäivä, pääsiäispyhä, siellä ei ollut juuri ketään.

En edes ajatellut että olisi voinut olla kaksosraskaus. Joku ihnme se kuitenkin oli kun tulin heti raskaaksi luomulla (molemmat lapset luomuna) vaikka imetin ja olin 40v.

Joo, se oli aikamoinen kokemus kun lääkäri kääntää sen monitorin ja näen isn vauvan kohdussani. Ihmekös ostoskärryjen työntäminen oli viime aikoina ollut nbiin valtavan työlästä...;)

Vierailija
46/140 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta olen niin kateellinen sulle. Yritamma saada kolmatta lasta mutta 9 kk mennyt jo eika vielakaan ole tarpannyt :(

Vierailija
47/140 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausvatsan on täytynyt olla todella pieni, jotta ensiavussa ei ole huomattu raskautta ennen ponnistusvaihetta.

Vierailija
48/140 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten, te joilla on ollut kuukautiset raskausaikana, onko ollut vain vuotoa, vai normaalit menkkakivut myös? Entä rinnat, jos siis on sellainen kroppa, että rinnat kipeytyy ennen menkkoja. Mietin vaan että onko rinnat raskausaikana jääneet aroiksi, vai onko palautuneet "normaaleiksi" vuodon jälkeen?

Vierailija
49/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
52/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin oon ihmetelly että eikö maha kasva näissä tapauksissa. Itsellä oli sellainen superpallo ettei voinut olla huomaamatta...

Vierailija
53/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
57/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mullakin.. Söin ceracettea (miten nyt ikinä kirjoitetaankaan) neljännellä kuulla vielä ja menkat tuli normaalisti. Jos ei olisi tullut pissavaivoja, en olisi varmaan tajunnut ollenkaan olevani raskaana. Virtsatulehdusepäily vaihtui raskausuutiseksi ja menkat jäi pois vasta lopetettuani pillerit. Vatsa alkoi näkyä vasta ihan lopussa, mikä oli sinänsä outoa, koska kahdessa aiemmassa raskaudessa olin turpra

Vierailija
58/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin rinnat oli kipeät ehkä 5vkoa, pahoinvointikin on helpottanut viikolla 10 jne. jotenkin oon silti aina tiennyt olevani raskaana jo ennen testiä, vaikka ensimmäistä aloin odottamaan juuri ennen 19v synttäreitäni.

yksi samanikäinen tyttö sai tietää olevansa raskaana viikolla 20 tms, oli siihen mennessä ihan huolella bilettänyt, onneksi lapsi syntyi terveenä

Vierailija
59/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 00:36"]Näin mullakin.. Söin ceracettea (miten nyt ikinä kirjoitetaankaan) neljännellä kuulla vielä ja menkat tuli normaalisti. Jos ei olisi tullut pissavaivoja, en olisi varmaan tajunnut ollenkaan olevani raskaana. Virtsatulehdusepäily vaihtui raskausuutiseksi ja menkat jäi pois vasta lopetettuani pillerit. Vatsa alkoi näkyä vasta ihan lopussa, mikä oli sinänsä outoa, koska kahdessa aiemmassa raskaudessa olin turpra
[/quote] jäi kesken...
Siis turpea pallero jo viikolla 13-14. Jotenkin jäi liian lyhyeksi tuo raskausaika, mutta vauva tuntui kyllä ihan heti syliin saatua omalta ja niin on rakas edelleen<3

Vierailija
60/140 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis hormonaalisen ehkäisyn aikana voi tulla menkat vaikka on raskaana :0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi