Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä yllätys: olen raskaana 4. kuulla. Kuukautiset tulleet koko ajan.

Vierailija
15.09.2011 |

Aika normaalitkin kuukautiset mielestäni. Aloin kuitenkin ihmetellä alavatsan turvotusta pari viikkoa sitten, ja ikäänkuin tunsin pieniä muljahteluja vatsassa. Siis hentoisia potkuja. Tässä sitä nyt ollaan. Pikkusisarus tulee, vaikka sitä ei erityisemmin oltu suunniteltu. Elämä todellakin yllättää.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/140 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin painajaiseni... tai ainakin lähes pahin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Mun elämä romuttuis täysin. Just ton(kin) takia hormonaalinen ehkäisy on niin perseestä. Kuukautisetkin tulee, vaikka olet raskaana. Kun mä tulin raskaaksi tahtomattani, niin sen ainakin huomasi heti! Tein abortin.

Vierailija
84/140 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
85/140 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:17"]

Pahin painajaiseni... tai ainakin lähes pahin...

[/quote]

Minä taas toivon, että yhtäkkiä alkanut rintojen aristaminen olisi merkki raskaudesta, vaikka kuukautiset tulivat ihan normaalisti ja testikin näytti negaa (tein juuri ennen niitä kuukautisia..). Olemme yrittäneet lasta 2,5 vuotta ja tuloksena vain kaksi raskautta, jotka molemmat menivät kesken. :/

Vierailija
86/140 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Vanha juttu, mutta silti aivan ihana tarina. Sai kyllä herkistymään. Voi sitä onnen tunnetta :)   Nimimerkki: (Onnen) Kyynel poskella

Vierailija
87/140 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kanssa kirjoittaa tää oma tarina tähän. Eli oon 20-vuotias, 160cm pitkä ja painan 53 kg eli normipainoinen, menin tossa joulun jälkeen terkkarilla käymään ummetuksen vuoksi, ja samalla valittelin oikeaa kylkeä koska ollut kipuillut jo jonkin aikaa ottivat mut sitten ultraan kipujen vuoksi ja toteamus olen rv25. En siis tiennyt olevani raskaana ennen tätä, en ole kokenut ns. perinteisiä raskausoireita aamupahoinvointia, väsymystä ja mitä näitä on, ja olen saanut joka kuukausi menkkani ajallaan, ovat olleet normaalit, kipuilleet samalla lailla kuin normaalisti eikä mitään niukkuutta esiintynyt. Totesivat että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä. En ole tuntenut vauvan liikkeitä mutta ultrassa totesivat kaiken olevan hyvin. En juo enkä polta joten siinä ei ongelmaa. En ole oikeastaan lihonut ehkä kilon mutta sekin tullut nyt viime aikoina siis jouluna. Vauvamahaa ei huomaa ollenkaan ja on kyllä itsellä vähän epäuskoinen olo vaan ultra ei valehtele. Niin ja ensimmäistä siis odotan. Alku shokista kun pääsin yli niin innostuin kyllä jo nimiä keksimään ja rattaita katselee :)

Vierailija
88/140 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tuon 77:n kävi, oliko raskaana vai mikä aiheutti mahan ja rintojen kasvun. Onhan noita negatestejäkin ollut vaikka raskaana, joten kaikkea voi sattua. Yksi tuttuni ihmetteli mahan turvotusta, sairaanhoitaja sukulainen arveli nähtyään että olisiko joku ylävatsan kasvain. Kävi sitten lääkärissä joka totesi että olet viimeisilläsi raskaana ja terve täysi-ikäinen lapsi syntyi parin viikon päästä. Loppuun asti mahtui farkkuihinsa, ikää oli silloin n. 30 v joten ei enää teinikään kyseessä.

Vierailija
89/140 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin painajainen. eikös viikolla 14 voi saada vielä abortin?

Vierailija
90/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän luettuani alkoi toden teolla pelottaa. Menkat ovat tulleet ihan normaalisti koko ajan, viime kerralla ne olivat jopa melko todella runsaat. Tiputteluvuotoa tuli vielä kp 15 tienoilla. Kuukautiseni ovat aina olleet todella säännölliset, kierto on korkeintaan 31 päivää ja aina vähintään 28 päivää. Olen vain viime aikoina ihmetellyt kasvaneita rintojani ja niiden arkuutta myös silloin, kun menkat eivät ole tuloillaan. Samoin vatsassani tuntuu kummaa nipistelyä vähän väliä. Olen myös ollut niin väsynyt kuin vain ihminen voi olla jo joitakin viikkoa. Meinaan usein nukahtaa pystyyn, enkä jaksa tehdä mitään arkirutiineja. Pyörryttänytkin on välillä.

Pitäisikö nyt jo tehdä testi vai odottaa vielä pari viikkoa taas seuraavia kuukautisia? Olen tässä juopotellut ihan liikaa joulun aikaan. Joka toinen päivä vähän viiniä ja uutena vuotena tuli juotua ihan kunnon kännit, samoin pikkujouluissa. Hirveä ahdistus iski, että jos olenkin jotenkin vahingossa tullut raskaaksi, sillä käytämme ehkäisynä vain kondomia. Apua! Voiko raskaustestin tehdä vaikke kyseessä olekaan aamun eka pissa?

Vierailija
91/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 lisää vielä, että gynekologin mukaan kohtuni on taaksepäin kallistunut!

Vierailija
92/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

91. Testin tekoa tässä suosittelisin..

Vierailija
93/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten tällaisissa tapauksissa on ollut ehkäisyn laita...

Tätini sai yllärivauvan, tuplaehkäisy. Hoikka nainen, ei aikaisempia lapsia, uusi suhde, joten kortsu e-pillerien rinnalla. Kortsu kuulemma vaikutti ehjältä, mutta oli ollut ripulia lasketun hedelmöittymishetken tienoilla. Eli kortsussa varmaan ollut pieni repeämä.

Kuukautiset oli tällä tädillä tuohon aikaan epäsäännölliset, ja sellaisina jatkuivat koko raskauden ajan. Maha ei kasvanut, paino nousi, mutta koska kuntoili, epäili että lihakset vaan kasvoi. Kertoi tunteneensa vatsan puruja, ja oli kuulemma mielessä käynyt raskaus, mutta kuukautiset, pieni maha ja ehjä kortsu + pillerit vihjasi että jostain muusta kyse. Epäili sitten että olivat ruuansulatusvaivoja.

Sukujuhlissa ilmeni kovat selkä- ja vatsakivut, eräs sukulaislääkäri epäili sappivaivoja tai munuaiskiviä ja kehotti viemään autolla sairaalaan. Tunnusteli mahaa ja käski soittamaan ambulanssin, koska synnytys menossa. Tyttö syntyi siellä juhlapaikalla. Ambulanssikuskit kertoi, että ei ollut eka kerta.

Vierailija
94/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin.

tätä meillä tyksissäkin.

Vauvoja on synnytetty vessanpönttöönkin, kun on luultu supistuksia mahataudiksi.

Käsittämättömältä tuntuu, kun itsellä maha on ollut sellainen suoraane teen tuleva rantapallo koko viimeisen kolmanneksen, mutta toisilla se vaan jotenkin kasvaa sisään ja jos on siihen päälle paljon ylipainoa, niin ehkä sitä ei huomaa.

Melkoista itsepetosta kyllä täytyy olla mukana, ettei huomaa potkuja ja muuta vauvan hääräämistä esim. illalla ennen nukahtamista.

Näin viikko sitten synnyttäneenä, aika helpolla pääsee jos luule supistuksia vatsataudiksi :D Itsestäni ne kun tuntuivat siltä kuin lantiota vedettäisiin moottorisahalla poikki (onneksi on helvetin hyvät kivunlievitykset).

Ja vähän kyllä ihmettelen samaa: miten ei  yhtään mistään huomaa raskautta? Sikiöt ovat erilaisia liikkuvuudeltaan, mutta tuskinpa ihan täysin paikallaan kukaan on koko raskausaikaa. Että miten ei mitään liikkeitä tunnu edes loppuvaiheessa, jolloin masussa pyörii ja kääntyilee 3-4kg kaveri?

Vierailija
95/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pahin painajainen. eikös viikolla 14 voi saada vielä abortin?

Ei sosiaalisista syistä, ellei syy ole todella painava. Esimerkiksi 15v, jolla raskaus on selvinnyt viikon 12 paikkeilla, voi saada muttei oikein muut. Ehkä joku kehitysvamma (äidillä siis) tai paha mielentereysongelma voi riittää.

Vierailija
96/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän luettuani alkoi toden teolla pelottaa. Menkat ovat tulleet ihan normaalisti koko ajan, viime kerralla ne olivat jopa melko todella runsaat. Tiputteluvuotoa tuli vielä kp 15 tienoilla. Kuukautiseni ovat aina olleet todella säännölliset, kierto on korkeintaan 31 päivää ja aina vähintään 28 päivää. Olen vain viime aikoina ihmetellyt kasvaneita rintojani ja niiden arkuutta myös silloin, kun menkat eivät ole tuloillaan. Samoin vatsassani tuntuu kummaa nipistelyä vähän väliä. Olen myös ollut niin väsynyt kuin vain ihminen voi olla jo joitakin viikkoa. Meinaan usein nukahtaa pystyyn, enkä jaksa tehdä mitään arkirutiineja. Pyörryttänytkin on välillä.

Pitäisikö nyt jo tehdä testi vai odottaa vielä pari viikkoa taas seuraavia kuukautisia? Olen tässä juopotellut ihan liikaa joulun aikaan. Joka toinen päivä vähän viiniä ja uutena vuotena tuli juotua ihan kunnon kännit, samoin pikkujouluissa. Hirveä ahdistus iski, että jos olenkin jotenkin vahingossa tullut raskaaksi, sillä käytämme ehkäisynä vain kondomia. Apua! Voiko raskaustestin tehdä vaikke kyseessä olekaan aamun eka pissa?

Testejä voi tehdä useamman jos epäilyttää... Voithan tehdä yhden jo nyt, jos negatiivinen ja olet epävarma niin uusi sitten vaikka viikon päästä.

Muutenkin ihmettelen sitä asennetta, ettei testejä tehdä vaan pohditaan mieluummin mielessään "voisinkohan olla raskaana?". Ne testit ei paljoa maksa (marketissa esim. pregchek 2kpl liuskatestipaketti 2-3€) ja saa varmemman mielenrauhan. 

Vierailija
97/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 teki testin, negaa näytti. Ei tosin ollut aamun eka pissa. Luotan nyt ainakin siihen, etten kovin pitkällä voi olla raskaana, jos testikin näyttää negaa. Katsotaan sitten, jos ensi kuukautiset jäävät pois tai ovat oudot. Huoh helpotus

Vierailija
98/140 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 22:53"]

Minulla on hyvä ystävä, joka sai tietää olevansa raskaana vasta kuudennen raskauskuukauden lopulla. Hänelläkin menkat olivat tulleet ihan normaalisti jokaikinen kuukausi ja esikoista kun odotti, niin ei osannut epäillä raskausoireita. Ei ollut myöskään parisuhteessa, joten ihan tarkalleen yhdestä yhdyntäkerrasta (jossa käytettiin kuulemma kortsuakin) napsahti vauva tulolle. Muistan kun minullekin kokoajan valitti, että "kylläpä minä nyt lihon hirveästi" ja että "pakko lopettaa Mäkkärillä käyminen"... Eipä ollut hampurilaisilla lopulta osaa eikä arpaa :D Alkujärkytyksen jälkeen ystäväni otti vauvan ilolla vastaan ja hyvin rakkaan pojan saikin. Ainoa mikä häntä hävetti, oli mennä niin myöhäisessä vaiheessa lääkäriin, mutta KYSillä lohduttivat, että melkein kerran kuussa tulee ensiapuun joku, joka luulee kuolevansa kun mahaan koskee niin paljon ettei ikinä ja sitten muutamia päiviä myöhemmin he lähteekin yllärivauvan kanssa kotiin. Että ihan hyvin, kun huomasi tuossakin ajassa! Mutta kyllä siinä sai nopeasti kasvaa aikuiseksi, kun oli nuori ja huoleton ja vauvan tuloon ei ollut aikaa totutella sitä normaalia 9 kuukautta. Ja ystäväni tupakoi ja joi ihan niinkuin ennenkin raskausaikanaan, mutta toistaiseksi pojalla ei ole ollut mitään ongelmia (nyt 7-vuotias). Hyvä tuuri siinäkin!

Vaikea kyllä uskoa näitä, ettei mistään olisi arvannut.

Itselläni on todella epäsäännöllinen kierto, eli en voisi varmaksi sanoa milloin kuukautiset ovat myöhässä. Raskauteni tajusin pahoinvoinnista, joka tuli kerran kesken työpäivän haistaessani työkaverin eväsleivän. Luulin tosin ensin, että on vatsatauti tulossa, mutta pian tuli mieleen tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti. Haalea positiivinen oli ja neljännellä viikolla taidettiin silloin mennä.

Miten osa naisista voi olla ainakin klassisimmista raskausoireista niin tietämättömiä, ettei sellaisen ilmaantuessa varmuuden vuoksi tekisi testiä?

Minulla oli sama juttu :D

Kierto todella heittelehtivä, ettei voi oikein tietää milloin kuukautiset olisi myöhässä, joten niistä en olisi osannut epäillä. Sen sijaan kun olin junassa matkalla töihin ja vieressä joku pupelsi pasteijaa naamaan ja se haju aiheutti mielettömän huonon olon, epäilin ensin vatsatautia ja käännyin kotiin. Kotona olo helpotti, mutta esim. kahvin ja ruoan haju aiheutti edelleen etovaa oloa, niin päätin ihan varuiksi kuitenkin tehdä testin.

Hyvinhyvin haalea positiivinen, Tulos köllöttelee vieressä vielä aamutorkkujaan. 

Vierailija
99/140 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse personal trainer, ja eräs asiakkaani ehti olla jo pari-kolme kuukautta asiakkaanani, ennen kuin sai tietää olevansa kolmannella kuulla. Ihmeteltiin, että mikä siinä on kun rasva palaa hyvin mutta pömppö senkun pysyy ja jopa kasvaa. Sitten tulikin sähköpostia asiasta, iloinen ylläri oli! Mielenkiintoista että silti näytti negaa.

Vierailija
100/140 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa,

Itelläni on nyt kolmet menkat ehtinyt tulla tässä välissä sen jälkeen, kun viimeksi olin suojaamattomassa yhdynnässä. Kevään aikana olin lihonut muutenkin leikkauksen takia, joten en osannut epäilläkään mitään muuta aiemmin. Nyt olen kuitenkin saanut voimani takaisin ja ruvnennut jälleen liikkumaan. Kummastuttamaan jäi se, että joka paikasta tuntuu kyllä rasva palavan, mutta maha tuntuu tulevan ulos entisestään. Yksi ilta katsoin itseäni edestä päin ikkunan heijastuksesta ja olin iloinen kun olin niin laihtunut ja muutama päivä siitä eteenpäin näin itseni sivusta ja järkytyin, että olinko aikaisemminkin noin lihava.

Välillä jännää venyvää/paineen tunnetta ala-vatsassa. Rinnat kasvaneet paljonkin. Muitakin oireita on. Vasta viimeaikoina olen epäillyt raskautta. Oireet täsmäisivät, mutta raskaustesti näyttää vielä näin reilun kolmen kuukauden jälkeenkin negaa.

Luuletteko, että olisi mahdollista silti olla raskaana?

Edellisessä viestissä siis vastaus tähän viestiin.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän